יומן - הרפז מדבר - המטרה: אשכנזי ראש הממשלה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יומן - הרפז מדבר - המטרה: אשכנזי ראש הממשלה


Roger That

Recommended Posts

צפו ביומן האחרון http://www.iba.org.il

נקודות שנאמרו על ידיו, ועל ידי אילה: (אם אני זוכר את הכל.. היו המון)

1. המטרה הייתה לגרום בתקשורת תחושת רדיפה של אשכנזי, ובכך להריצו לראשות הממשלה על גלי פופולריות.

2. האמצעים היו:

א. האזנות לאלופים בפיקודו, בתירוצי ביטחון שדה.

ב. אסיפת חומרים מביכים (כמו בגידות) על אלופים וקצינים שלא היו במחנה אשכנזי, כדי להפעיל איומים עליהם.

ג. חיסול גלנט ע"י יצירת המסמך, ועם קצינים אחרים, והכל כדי להראות שברק לא מאריך את כהונת אשכנזי עקב רדיפה אישית.

ד. שיתוף פעולה עם גורמים בפוליטיקה הישראלית כדי לקצר תקופת צינון, ועם אנשי תקשורת.

3. היו את הנתונים הללו למערכת המשפט (היועץ המשפטי יודע על כך כבר שנה וחצי) כבר מלפני שנים, אך הם בחרו לא לפתוח בחקירה משטרתית, אלא רק לאחרונה לאחר החשיפה ביומן.

אם מה שהרפז אומר הוא נכון, (גם לאחר שלוקחים בחשבון שהוא ינסה ליפות את חלקו) ויש המון ראיות לכך, אז מדובר בפשיטת רגל מוחלטת של:

1. מערכת המשפט והמשטרה, שלא רק שלא חקרו, אלא ניסו שוב ושוב לטאטא את הפרשה.

2. התקשורת הישראלית (חוץ מערוץ 1) בראשות ערוץ 2 וידיעות אחרונות שניהלו קמפיין להרצת אשכנזי לראש הממשלה, וכל המטרות היו כשרות.

3. יוזמי חוק אשכנזי ממפלגת קדימה שניסו לייצר לעצמם מועמד פופולרי לראשות הממשלה, יחד עם פרס החתרן הבלתי נלאה שתמך בהם.

4. בכירים ממערכת הביטחון בעבר ובהווה, ששיתפו פעולה במשחק הזה ובהדחת גלנט. ואולי אף השתמשו בזה כדי להראות כמה אשכנזי אחראי כשהוא מתנגד מול ראש הממשלה לתקיפת אירן.

חפשו ב YNET חדשה בעניין - לא תמצאו דבר. גם לא במאקו, שכן מצאו לנכון לפרסם בערב זה שאמנון אברמוביץ' זכה בפרס על מקצוענות ומקצועיות. כן, זה אותו אחד שקיבל מאנשי אשכנזי את מסמך הרפז (מסמך גלנט בזמנו) וסיכל את מינוי גלנט. (ולא לשכוח את האיתרוג של שרון, ואת זה שלא ממזמן אמר שאם היה יודע שפרשת אבישי רביב תועיל לימין, הוא לא היה מפרסם אותה)

אני חושש שלעולם לא נדע את כל הסיפור. האינטרס של המערכת זה לקבור את זה כמה שניתן.

כל הכבוד ליומן ולאילה חסון, שרק בזכותם הפרשה הזו לא נקברה ממזמן.

הרפז: "אשכנזי רצה להיות ראש ממשלה, זה היה סטרט-אפ מטורף“

בראיון לאיילה חסון שישודר הערב ב"יומן" מבקש בועז הרפז סליחה מגלנט, מספר שאנשיו של הרמטכ"ל לשעבר ניסו להאשים את גנץ בהפצת "מסמך הרפז" וחושף את קשריו עם אשכנזי • "ביום שהחלה החקירה דיברתי עם אשכנזי והוא ביקש שאכחיש שאני מכיר אותו. סירבתי"

במעורבות בפרשה שהסעירה את המדינה עם חשיפת המסמך המזויף שנשא את שמו, יפתח את פיו בראיון לתוכנית "יומן" בערוץ הראשון.

ביו היתר אומר הרפז במהלך הראיון שנתן לאיילה חסון במשך כ-20 דקות כי הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במילואים גבי אשכנזי, בנה את עצמו לקראת תפקיד ראש הממשלה וכי כלל לא רצה שנה חמישית כרמטכ"ל - למרות שבעצמו יזם , לטענת הרפז, את הספין בעניין.

"מעולם לא הייתה שנה חמישית. הספין הזה, אני חושב שיוצר מכיוונו של אשכנזי, כמה שזה יפתיע," אומר הרפז. "אבל בסוף לא הייתה שנה חמישית. הוא לא רצה להתמודד לשנה חמישית. מה שאני שמעתי כבר בסוף שנת 2009 ותחילת ,2010 זה שהוקם סביבו צוות שרצה לראות אותו כראש ממשלה וזה היה הסטרט-אפ הגדול בזמן שהוא רמטכ"ל.

"תראו פרסומים בעיתונים של פוליטיקאים שהיו מעורבים ומי שנלחם כדי להוריד את תקופת הצינון. בתקופה הזו הרצון היה לסיים את התפקיד על גלי אהדה ציבוריים מטורפים לגבי אשכנזי. זה היה ממש סטרטאפ - גבי אשכנזי ראש ממשלה. סטרט-אפ מטורף.

"אני יודע שנערכו פגישות גם אצל אנשי עסקים וגם עם אנשי תקשורת והיו צוותים שדנו בזה ודשו בזה. אני חושב שאבי בניהו (אז דובר צה"ל) היה שותף לזה. גבי אמר: אבי אמר, אבי הציע, אבי עשה, אבי אומר, אבי שמע."

במהלך הראיון אף מכה הרפז על חטא ואומר לחסון כי הוא חייב התנצלות ליואב גלנט, שהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, וכן למנדי אור, שעמד בראש החקירה מטעם משרד מבקר המדינה, ושעל התנהלותו מתח הרפז ביקורת בפומבי.

לשאלה מדוע אמר אשכנזי במשטרה כי הוא לא הכיר אותו, סיפר הרפז כי ביום בו החלה החקירה במשטרה קיבל מסרון מרונית, רעייתו של הרמטכ"ל לשעבר, בו היא מוסרת שבעלה מבקש לשוחח עימו בטלפון קווי.

"אני דיברתי איתו בערב בו נפתחת חקירת המשטרה", מספר הרפז. "אשכנזי אומר, "אני מאמין שהמשטרה תגיע אליי". ברור שהמשטרה תגיע אליך. בסוף אני לא זוכר אם הוא אמר, או ארז (ויינר, עוזר הרמטכ"ל לשעבר, י"ע,) שלא הם הפיצו את המסמך, אלא בני גנץ ואנשיו.

אמרתי לו: "אני לא מכיר שיש עותקים למסמך הזה, והעותק הזה אצלך. אז לא יכול להיות שהעותק זה לא דלף ממך. לא יכול להיות שיש דליפה מעוד מקומות". ואז הוא אומר, "נגיד שאנחנו מכירים, אבל לא היכרות מעמיקה ואינטימית".

השיחה נערכת במשך 17-18 דקות ואני אומר לו שאני לא יכול להכחיש, כי מחר בבוקר, מספיק שיבוא אחד ויגיד: "נסעתי באוטו ושמעתי שיחה בין האנשים האלה", או "אני יודע על הקשר האינטימי". או לימים, כמו שהתברר, שהיו סמסים ושיחות טלפון. והוא אמר "אל תדאג, אבי (בניהו), דובר צה"ל לשעבר, (י"ע) מטפל בזה מול התקשורת."

חסון: מה הוא אמר לגבי הקשר עם רונית?

"עלה הנושא שהסמסים עברו דרך רונית. הוא אמר ש•נגיד שאתה בקשר עם רונית•. אבל קשר עם רונית... מן הסתם ישאלו מה מהות הקשר, ואין תשובות טובות."

גבי אשכנזי מסר בתגובה: "על קשריי ונסיבות היכרותי עם סא"ל )מיל•( בועז הרפז פירטתי בפני פורום המטה הכללי בעת שעמדתי בראשו וכן בהרחבה יתרה בפני מבקר המדינה וגורמי אכיפת החוק, ואין לי מה להוסיף בהקשר זה מעבר להסתייגותי מאופן תיאור הדברים בכתבה.

"כזכור, מבקר המדינה קבע באופן נחרץ שלא היה לי כל קשר לכתיבת וזיוף •מסמך הרפז•, לרבות שום קשר עסקי עם בועז הרפז. עוד נקבע באופן שאיננו משתמע לשתי פנים, כי לא היה כל •פוטש• נגד שר הביטחון וכי לא הייתה כל התערבות מצדי בתהליך ביטול מינויו של האלוף גלנט לרמטכ"ל או בקשה להארכת כהונתי לשנה חמישית.

"גם רעייתי רונית נחקרה בעניין הקשר שלה עם הרפז, נבדקה בפוליגרף לבקשתה ויצאה דוברת אמת. בתקופת כהונתי כרמטכ"ל נאלצתי להתמודד מול שר ביטחון שפעל באופן מתמשך לפגוע בי, במטרה להביא לסיום כהונתי. על רקע זה. גם אם טעיתי בחוסר טיפול מתאים במסמך הרפז שהובא לידיעתי, הרי שהדבר הוא תוצאה של הנסיבות הקשות והבלתי אפשריות שעימן התמודדתי".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצד אחד בתור בוחר, כל המיזם נראה לי מטורף.

כלומר, לא משנה כמה מישהו הוא קורבן שרודפים אותו, זה אולי יגביר מעט את הסימפטיה כלפיו אבל זה תחום נפרד ובטח לא מה שיגרום לי לבחור בו (כמו שלא אבחר בקבצן בקניון למרות שאני מרחם עליו). דברים שטחיים ולא עניניים כאלו מזכירים לי מאוד את הפוליטיקה הנמוכה שלכאורה מוצגת כנחלתם של "פשוטי העם" הפלבים והבוזגלואים, אבל קשה לי להאמין שמישהו נוהג כך זה ברצינות. נדמה לי שאנשים יותר מתוחכמים ממה שנותנים להם קרדיט (לפחות במקרה הנ"ל).

מצד שני... 115 ח"כים שנבחרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...