הפרעות סטטיות כתוצאה מבעיות אדמה. יש פה מבינים? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הפרעות סטטיות כתוצאה מבעיות אדמה. יש פה מבינים?


RayZ

Recommended Posts

אהלן, אני צריך עזרה כללית ממי שמבין קצת לעומק בכל נושא החשמל.

יש לי בעית אדמה (באנגלית נקרא Ground Loop) שגורם להפרעות באודיו (זמזום \ רעש סטטי) ובתמונה (פסים עולים לאורך התמונה). זה מתבטא בחיבור Composite (חיבור RCA) מכרטיס טלוויזיה לממיר HD של .

חשוב לציין שהכבל לא ישן ובמצב טוב, וגם ניסיתי אחד נוסף והבעיה נשארה. ניסיתי גם כבל SCART ל-S-VIDEO ואותה הבעיה גם שם.

ניסיתי לשחק מעט עם הכניסות ואין שינוי כל כך - מה שכן, כשאני נוגע בחיבורי הקול של הקומפוסייט שמתחברים לממיר עם הידיים אפשר לשמוע את אותו הזמזום (כלומר בעיות הארקה אאל"ט).

יש עצות? :(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחלק מהבתים (או אפילו אצלי זה רק בחדר שלי) פשוט חייב איזולטור כדי שיראו כמו שצריך... לא כ"כ קשור לממיר למרות שיכול להיות שממירים יקרים יודעים לסדר את זה בעצמם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פכי שניחשת יש לך loop. ההיקף של ה loop הזה גדול (הוא יוצא למגברים של ברחוב שם נסגר המעגל בין הכבל של והאדמה). מכאן יש לך 2 אפשרויות פתרון לנסות :

1

לפתוח את מעגל האדמה. ניתן על ידיי isolator "מסודר", אבל גם לי היתה בעיה דומה ופתרתי אותה אם קומבינה של 2 דקות - לנתק את המוליך החיצוני של הכבל של ולהשאיר רק את הפנימי. (מה שלא מומלץ לעשות מבחינת הגנה על הממיר ממכות ברק, אבל היי, זה פתר לי את הבעיה טוב ואם יפגע ברק בממיר זה בעיה של ולא שלי)

אצלי זה היה ממש קל לביצוע : הממיר מחובר לחיבור הטלויזיה בשקע TV/R ישן רגיל אם תקע אנטנה מהסוג שהמכסה שלו נשלף בקלות / נופל בעצמו. בתוך התקע יש clamp שתופס את המעטפת של הכבל. פתחתי את ה clamp הזה והכנסתי מתחתיו סרט פלסטיק קטן שימנעמהמעטפת של הכבל לגעת ב clamp הזה

אם זה לא מספיק (לי זה הספיק אז לא הייתי צריך) ניתן לנסות להפריד גם את המוליך הפנימי. כדיי שהמידע יוכל לעבור תחבר את המוליך הפנימי דרך קבל קטן (מנחש שצריך כמה pF או nF). אם אין לך בהישג יד קבל תנסה סטרטר של פלורסצנט - הוא מכיל קבל בערך בסדר גודל המתאים.....

2

להקטין את היקף לולאת האדמה שהמחשב רואה. תחבר כבל חשמל של 1.5mm בין המארז של הממיר והמארז של המחשב, או תחבר אותו לאדמה מהשקע (תיקח תקע חשמל ותחבר בתוכו את הכבל לפין התחתון שמסומן ב earth.png , ותחבר לחשמל)

זה קטע של ניסוי וטעיה אז יכול להיות שמשהוא יעבוד ומשהוא לא.השיטה ה 1 לדעתי תיתן תוצאה טובה יותר, ניתן גם לשלב

יכול להיות מתח בין המעטפת של כבל הוט שמגיע מבחוץ והמארזים של הממיר / המחשב, אם אתה נוגע בכבל של הוט כשהוא לא מחובר לממיר ובמארז של הממיר אתה יכול לקבל זרם, בדרך כלל חלש, רק שתדע שיכולה להית לך הפתעה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מידע מועיל ביותר. תודה!

שאלה נוספת- במידה והפתרונות הללו לא יצליחו או לא יהיו ברי השמה - מהיכן אפשר להשיג איזולטור? (הוט גובים על דבר כזה 120 ש"ח, אני בטוח שהתקנה וקניה עצמית תעלה רק שליש מהמחיר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...