עבור לתוכן

יש לי רעיון ענק !!!!! מה הלאה ?

Featured Replies

פורסם

יש לי רעיון לאפליקציה חברתית ,מבחינה טכנית היא מסובכת מאוד דורש הרבה ידע בפיתוח ,התחברות.לבסיסי נתונים משיכת נתונים ועוד הרבה ...אני לא יפרט מסיבות של שמירה על סודיות ..

מה עושים עכשיו ?

אנחנו צוות עם 2 שותפים עם המון מרץ ורצון וראש פתוח .

מה אלינו לעשות ?

לחפש משקיעה בשלבים התחלתיים לפיתוח או לגייס עוד צוות פיתוח תמורת אחוזים ?

אנחנו מוכנים להשקיעה מהכיס הבעיה שפיתוח האפליקציה עם הדרישות שלנו תעלה הרבה מאוד ,עדיין אין לנו מחיר מדוייק כי כרגע אנחנו בשלבי רעיון .

א.אז מה עדיף להכניס שותף מפתח ?

ב. לחפש משקיע אחרי שיהיה לנו תוכנית עסקית מסודרת ומצגת ?

ג. לחסוך כסף ולמשוך את הזמן ..

ד. ללמוד לפתח בעצמנו ?

יש לכם הצעות מעניינות ?:

slava@mycomp.co.il

פורסם

יש לכם איזשהו ידע בפיתוח?

סקרתם אלטרנטיבות קיימות?

לפני שאתם מתחילים עם שותפים, הבטחות וכספים, כדאי לחשוב טוב ולהעריך האם יש לסיפור הזה פוטנציאל אמיתי להכניס כסף.

חברים שלי פיתחו איזו שטות, השקיעו בה חודשים וכמה עשרות אלפי שקלים (הם מתכנתים) ובסופו של דבר יצרו משהו (אישית אף פעם לא הבנתי מה) שהם היו משוכנעים שהם יוכלו למכור במליונים. בפועל לא היו קונים וכל הסיפור היה בזבוז.

פורסם

אחרי שתבנו תוכנית עסקית , ותמצאו את הבן אדם הכי פסימיסט בעולם שיגיד לכם שיש לזה סיכוי -

תמצאו משהו שמבין בפיתוח ויכנס כשותף שלישי, והוא כבר יקח אתכם לאיפה שצריך.

החלק הטכני אמור להיות פשוט אם תגדירו את הכל כמו שצריך, ותהיו מספיק גמישים.

אין פתרון בית ספר איך לעשות את זה. מתכננים ומשנים ככל שמתקדמים.

תכינו תקציב רזה ותדאגו שיהיה לכם לפחות פי 2 ממה שאתם חושבים שאתם צריכים עד שלפי התוכנית הכי פאסימית שלכם תוכלו לגייס או להרוויח.

(טיפ - היום לא תמצאו משקיע שיכניס כסף ל-"תוכנית עסקית" אלא אם זה משהו שמכיר אתכם מראש - בלי שיהיה לכם משהו מוכן לא ידברו אתכם על כסף).

פורסם
  • מחבר

אין סיכוי לכישלון !! הרעיון יצליח בגדול ייהפוך לדבר הענק הבא ....

באיזה שלב כדי לי לגייס כסף או לחפש שותף שלישי מתכנת אפליקציות ?

יש לי ידע הכי בסיסי בנושא של פיתוח ..

אין מצב שאני מעלה פרוייקט כזה ללא משקיע או שותף.שלישי ..אין לי מספיק הון בשביל זה ...

פורסם

אני בדיוק כרגע באותה בעיה שלך..

יש לנו רעיון, ובנינו תוכנית עסקית וכו,

יש לנו מפתח/ים אבל אין לנו תקציב..

טעות שהרבה אנשים עושים זה שהם "מתאהבים" ברעיון /מוצר שלהם, בשביל זה אתה חייב להציג את הרעיון שלך לכמה אנשים שאתה סומך עליהם (כמובן שלא כולל את כל הדברים הטכניים,תשאיר כמה קלפים צמוד לחזה שלא יגנבו לך את הרעיון )

ולראות תגובות של האנשים (שמבינים בתחום ) ואם אתה רואה הענות מצידם אתה יכול להמשיך הלאה אם לא חבל על הזמן והאנרגיה שלכם,

בהצלחה!

פורסם

"אין סיכוי לכשלון...."

זה כבר נשמע רע. אתה לא יכול לגייס עכשיו כסף כי אף אחד לא יתן לך.

עקרונית כסף תגייס הכי מאוחר שאתה יכול - ככה תקבל יותר כסף בתמורה לפחות אחוזים.

שותף שלישי- עקרונית מחר בבוקר, אם ניתחת את כל מה שצריך וגורמים נוספים - רצוי מהתחום בו הרעיון שלך (לא אתה ולא חבר שלך) אמרו לך שאכן יש פה התכנות.

פורסם

תסלחו לי קצת על הפסימיות של "מציאת שותף שלישי"

אתם 2 שותפים עם רעיון , שזה לא הרבה במיוחד.

מה אתם מביאים לשולחן חוץ מרעיון?

תכנות לא , יכולות שיווק / הכירויות עסקיות - לא נשמע ככה , יכולת גיוס כספים לא. כסף בכיס לתכנות אב טיפוס ? (שבלעדיו יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתחיל לחשוב בכלל על גיוס) לא.

אז יבוא שותף שלישי שיצתרך תכלס לעשות גם את בדיקת ההתכנות הטכנולוגית האמיתית - שהזמן שלו בתור שכיר או OUTSOURCING הוא שווה נגיד 25 אלף ש"ח בחודש והוא זה שיעשה את כל העבודה ויקח על עצמו את כל הסיכון? אני קצת לא רואה את זה קורה.

לגבי מציאת משקיע - אני לא רואה איך בלי אב טיפוס או טכנולוג חזק ואיש מכירות מעולה שמכיר את שוק ההשקעות אתם בכיוון כ"כ.

לחסוך כסף ולמשוך את הזמן? רעיונות מאבדים את החדשנות שלהם מהר מאוד (בהנחה שעשיתם באמת את שיעורי הבית ואין בעיה לעשות את הרעיון משום בחינה - עסקית , חוקית , טכנולוגית וכו וריאלית מבחינת הכנסות)

אז נשארנו עם ללמוד לפתח בעצמיכם.

זו הדרך הכי ראלית לדעתי. כי אז אתם מתחילים להביא ידע ויכולת לשולחן - ותוכלו יותר בקלות למצא את השותפים שיצתרפו אליכם.

זה לא מתאים לכולם - אבל מאפס רק עם רעיון?

אני אגיד משפט שכל מפתח מובייל יגיד לך - אם היה לי שקל על כל חבר שדיבר איתי על רעיון ש"בטוח יצליח ואין אף אחד כזה ואין שום בעיה לממש" הייתי הרבה יותר עשיר :) , ומתוכם - הרוב המוחלט - התנאים האלו לא קרובים ללהיות נכונים מהרגע שאתה מציג אותם למשהו שבאמת עובד בשוק הזה.

ליביו

פורסם

לביו - בגדול אתה צודק, הרעיון של שותף שלישי, זה שהם סוגרים את כל הצד של פיתוח עיסקי, מימון, שיווק, ואז השותף השלישי אחראי רק על המימוש הטכני.

אם הם יעסקו בפיתוח עצמו, לא יהיה מי שיטפל בכל השאר, ובפרוייקטים האלה "השאר" לא פחות חשוב.

אם הרעיון שלהם באמת מוצלח, יהיה מי שירצה לקפוץ על העגלה, אולי בתשלום סימלי של 50% מהשכר.

אם הרעיון לא רציני זה יעצר מייד....

פורסם

אין סיכוי לכישלון !! הרעיון יצליח בגדול ייהפוך לדבר הענק הבא ....

ההצעה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא - תתעורר.

פורסם

יכול להיות שכדאי לעשות בדיקה של השוק מלמעלה (באותו תחום\קטגורייה שאתה רוצה לפתח), לבדוק איזה אפליקציות הצליחו לכבוש את השוק ואיזה פחות כדי להבין מה השוק יאהב פחות או יותר.

פורסם

מעניין לאן זה מתפתח, למרות שאני פסימי במיוחד אחרי "אין סיכוי לכישלון !! הרעיון יצליח בגדול ייהפוך לדבר הענק הבא ...."

פורסם

אהלן, כיף לראות יזמים צעירים שעפים על עצמם פה בפורום!

TL;DR:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לנשום עמוק, להשלים עם אופציית הכישלון, לעבוד שיטתי, לבנות מוצר בסיסי, לחפש משקיעים, לשכור עובדים.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אני לא רוצה להיות זה שמונע מכם או עוצר בעדכם. אני חושב שזה נהדר שנדבקתם בחיידק, אבל...

קודם כל נשימה עמוקה. כמה זמן אתם יושבים על זה? אם זה פחות משבוע, אל תעשו כלום. תשנו על זה. תחשבו על זה. תדמיינו את עצמכם בחדר ישיבות מנסים לשכנע בחור מעונב לזרוק עליכם 100 אלף דולר, זה לא קל.

קחו בחשבון שגם הרעיון המושלם ביותר, עם האנשים המוכשרים והנכונים ביותר צריך המון מזל. לא משנה כמה זה מוצלח וטוב ומדהים ונכון. סיכויי ההצלחה שלכם בפרוייקט הזה או כל פרוייקט אחר הם לא גבוהים. התמדה היא המפתח. חשוב להבין, להפנים ולהשלים עם העובדה שהכישלונות רבים על ההצלחות, פי עשר אם אתם יזמים מדהימים, פי מאה אם אתם יזמים מצליחים. הטריק הוא לא להישבר, ואם אתם לא מוכנים קבל את זה, אז לצערי אין לי הרבה איך לעזור.

אחרי שהפנמתם והשלמתם, שבו ותעשו בריין סטורם. תכתבו כל פיצ'ר אפשרי שאתם מסוגלים להעלות על הדעת. שלב שני זה לכתוב איך המשתמש קצה יהנה מכל פיצר, בלי שיפוט ובלי לחשוב שרעיון הוא פחות או יותר טוב. כל use case אפשרי נכנס. אחכ מגיע השלב הפחות כיפי, תשבו ותסבירו לעצמכם למה הכל זה שטויות ולא יעבוד. באמת ובתמים תעשו מאמץ עילאי לשכנע את עצמכם שכל אחד מהסעיפים שכתבתם הוא קשקוש גמור או לחילופין מוצרים אחרים בשוק עושים זאת טוב יותר. נשארו סעיפים שלגביהם לא השתכנעתם? מצויין! זה המוצר שלכם. עכשיו תשבו ותזקקו את זה ל-POC, בעברית זכה פרוף אוף קונספט. אתם חייבים מוצר מינמילי שעובד ומוכיח שמה שאתם רוצים לעשות בכלל אפשרי. זה לא מספיק שאתם יודעים את זה, אתם חייבים להוכיח את זה.

עכשיו, כשיש לכם POC, ורשימת פיצ'רים בסיסית שמרכיבה את ליבת המוצר הראשוני, תחשבו מודל עסקי. אני מציע שתשבו כמה ימים טובים ורק תקראו על האפשרויות השונות ותחשבו מה מתאים למוצר שלכם. מודל עסקי ואיך עושים מזה כסף זה לא משהו שמלבישים בסוף, זה חלק אינטגרלי מהמוצר ההתחלתי. בחרתם מודל? נהדר. אל תשכחו להתאים את ה-POC והפיצרים.

עכשיו יש לנו תוכנית מוצר בסיסית עם פיצ'רים, הסברים על שימושים בעיני המשתמש קצה, הוכחת הקונספט ומודל עסקי, זה הזמן לחפש מלאך. חפשו אנגלים בגוגל. בעיקרון ובקטנה אלו אנשים שייתנו לכם SEED מוני, כסף התחלתי. ומשם מתחילים לגייס, לשכור להוציא פטנטים וכו וכו .

וזיכרו- גוגל הוא חברכם, אל תמציאו את הגלגל איפה שלא חייבים, והיו מוכנים לכישלון- זהו חלק מגלגל החיים של היזם.

שיהיה המון בהצלחה,

נאור

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים