ארגוני הלהט"ב התחרפנו סופית - תובעים להכיר בנפגעי הטבח בברנוער כנפגעי פעולת איבה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ארגוני הלהט"ב התחרפנו סופית - תובעים להכיר בנפגעי הטבח בברנוער כנפגעי פעולת איבה


vic07

Recommended Posts

... לרבות דרישת פיצויים מהמדינה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4352201,00.html

וזאת למרות שהחוק במדינה מכיר רק באחריות המדינה בגין פשיעה לאומנית כנגד אזרחיה, ויש בכך לא מעט הגיון - אם נפגעת עקב היותך ישראלי, על מדינת ישראל לעזור כי זהו "ארגון הגג" היחיד המייצג את כלל אוכלוסיית הנפגעים הפוטנציאליים במקרה כזה. גם במקרים בהם היתה רשלנות מצד המדינה, למשל כאשר המשטרה סירבה להתייחס לתלונות על איומים עד שהאיומים הללו מומשו, יש מקום לפיצויים מטעם המדינה (אף אם המניע אינו לאומני ואין במקרה כזה "פעולת איבה" כהגדרתה בחוק).

במקרה של הברנוער, אין לא את זה ולא את זה - וזאת אף אם מניחים, בלי שהדבר הוכח כלל, שהטבח כוון נגד האוכלוסיה הזו באופן כללי עקב שנאה ולא עקב סכסוך אישי של הרוצח האלמוני עדיין עם המוסד הספציפי שנפגע או עם מי מהנוכחים. מה הם רוצים, פרט לזכויות יתר בצורת הגדרתם כקבוצת אוכלוסיה בעלת מעמד מיוחד? אם הותקפתי ברחוב ע"י חבורת ערסים שאולי מצאו טעם לפגם במראה הרוסי שלי (אולי, כי הם כנראה היו תוקפים גם כל אחד אחר שלא בא להם בטוב), אני צריך לתבוע את הכרתי כנפגע פעולת איבה על בסיס שנאתם של אותם ערסים ליוצאי רוסיה?

אגב, ימים ספורים לפני פרסום טור הדעה הנ"ל, פורסמה כתבה המתארת את דרישת הנאנסת ב"גן העיר" להכיר במניע הלאומני (בין היתר) של האנס:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4353017,00.html

כאן פתאום המניע של המתלוננת בדרישתה זו מתואר ככספי בלבד (ואם זכרוני אינו מטעני, הנוסח בעניין הזה עודן מאז פרסום הכתבה במקור, שם אמרו בערך כל מה שיכלו בלי להשתמש במילה "חמדנות" במפורש), ולא, חלילה, רצונה לקבל הכרה רשמית בכך שאונס של יהודיות בידי ערבים הוא לעיתים קרובות אכן פשע שנאה על בסיס לאומני - אולי כצעד ראשון להכרה מאוד נדרשת אך הנעדרת מכל מערכת משפטית מערבית בסוג חדש של פשע, "פשע שליטה" ("dominance crime") - קרי, פשע, לרוב אלים, שמטרתו העיקרית היא "להראות מי בעל הבית" ולהשליט מרות של קבוצת אוכלוסיה אחת על האחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי אתה צודק - מי שנפגע בפעולת האיבה בבר נוער לא יכול להיות מוכר כי החוק מדבר על כך ש:

...פגיעה כתוצאה ממעשה אלימות שמטרתו פגיעה באדם בשל השתייכות למוצא לאומי אתני, ובלבד שהוא נובע מהסכסוך הישראלי-ערבי או שנעשה על ידי ארגון טרוריסטי.

ואם אתה שואל אותי - מה שקרה שם זה פעולת איבה פרופר - הרי מי שרצח שם לא רצח מתוך אהבה עיוורת אלא מתוך שינאה יוקדת - באדם באשר הוא אדם (רק מה לעשות שהוא נולד עם משיכה קצת שונה מהרב)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, גם אם מניחים שהיתה שם פעולת איבה (זהו אכן התרחיש הסביר, אבל זה לא הוכח עדיין), לא מדובר בפעולת איבה לאומית המחייבת את המדינה לעזור לקורבנות - פרט לאחריותה של המדינה מול כל קורבן פשע באשר הוא, כמובן. אני שואל שוב - אם הותקפתי ברחוב כי אני "רוסי", האם אני זכאי לפיצוי מיוחד כלשהו מהמדינה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי בעיה שיכירו בהם כנפגעי פעולת איבה, כל עוד יוסיפו סעיף שמכיר בקורבנות סטרייטים של להט"ב כנפגעי פעולות איבה גם כן.

ובקורבות גברים ע"י נשים כנפגעי פעולות איבה, ובמזחים מול אשכנזים, וארמנים מול טורקים, ואזרחים מול אנשי ציבור, ולקוחות מול חברות הטייקונים.

כוווווווולם שונאים.

כוווווולם נפגעי פעולות איבה.

כי באמת... מי נרצח אם לא כתוצאה של פעולת איבה?

אולי נשנה את החוק ובמקום רצח נכתוב פעולת איבה... :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...