זוועה בקוריאה הצפונית - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זוועה בקוריאה הצפונית


Merrymoon

Recommended Posts

שירות מעריב

ממשלת קוריאה הצפונית רוצחת משפחות שלמות בתאי גזים, במסגרת ניסויים בנשק כימי - כך חושף קוון היוק, לשעבר הנספח הצבאי של קוריאה הצפונית בסין.

היוק שירת בתפקידים בכירים במשטר של קוריאה הצפונית. בין השאר, הוא היה אחראי על המנהלה במחנה הריכוז הגדול ביותר במדינה, מחנה 22. היום פרסם העיתון הבריטי ''אובזרוור'' חלק מעדותו, שתשודר הערב ברשת בי-בי-סי (BBC).

''ראיתי איך משפחה שלמה נחנקת למוות בתא הגזים'', סיפר היוק. ''היו שם זוג הורים, ילדה וילד. ההורים גססו והקיאו, אבל עד הרגע האחרון הם ניסו להציל את הילדים באמצעות הנשמה מפה לפה''.

לדברי היוק, תא הגז בנוי מזכוכית, כדי שעורכי הניסוי יוכלו לצפות בו בקלות. ''בדרך כלל, משפחות עומדות ביחד ואסירים בודדים עומדים בנפרד, בפינות'' סיפר היוק.

היוק סיפר שכשעבד הוא לא חש רחמים כלפי ההרוגים: ''זה יהיה שקר מוחלט לומר שהרגשתי סימפטיה כלפי הילדים שמתו מוות נוראי כזה. בחברה ובמשטר שבהם חייתי באותו הזמן... גרמו לנו להאמין שהם אחראים לכל הדברים הרעים שקרו לקוריאה הצפונית''.

דבריו של היוק זוכים לגיבוי מסון אוק-לי, ששהתה במחנה ריכוז במשך שבע שנים. ''קצין נתן לי כלי מלא בכרוב מושרה'', סיפרה אוק-לי. ''הוא אמר לי לא לאכול את הכרוב, אבל לבחור 50 אסירות ולתת להן ממנו. הן אכלו, והחלו לירוק דם. הן מתו תוך פחות מ-20 דקות''.

אין מידע ודאי לגבי כמות האנשים שמוחזקים במחנות ריכוז בקוריאה הצפונית. לפי חלק מההערכות, מדובר בכ-200 אלף איש. במחנה 22 יש כ-50 אלף אסירים.

האם השואה חוזרת על עצמה? לפחות בשביל צפון קוראיה? האם אנחנו שזעקנו לעזרה לפני 60 שנה יכולים להתאלם ולתת לזה לעבוד על סדר היום כמו עוד כותרת בעיתון שאח"כ מימלא נרפד איתו את הכלוב של האוגר (במידה ויש לכם)?

מתום מלה"ע ה-2 שאלנו את אר"הב ושאר אומות העולם על מה ולמה הן לא נחלצו לעזרתינו. התשובה היתה "לא ידענו", אבל אנחנו ידענו שזה לא היה המצב. ידעו ולא התערבו. נתנו לזה לחלוף כי זה לא בדיוק קרה בחצר האחורית שלהם, ולא ממש היה לכם אכפת.

עכשיו כשאנחנו בצד השני ורואים עם (או חלחו) בפני השמדה ועינויים בדיוק אם לא בערך כמו שנעשה לנו, האם גם אנחנו, אחרי שחווינו זאת על בשרינו, ניתן לזה לקרות לאומה אחרת ולהגיב אח"כ בנימה של "לא ידענו"?

האם כל אותם היפיים טעו כאשר טענו שאל לאר"הב להתערב במשטרים במזרח הרחוק ועכשיו בגללם עלה משטר טוטאליטרי אכזרי דיו כדי להשתוות לזה של אדולף היטלר? אולי לא תסכימו להשוואה בין משטרו של קים גונג איל (נשיא צפון-קוריאה), אבל לי זה נשמע מאד הגיוני. משטר המושטט על פחד וטרור שכזה, בשביל אנשי צפון-קוראיה יכול להיות בקלות יותר גרוע מאשר משטרו של היטלר, בזמנו, לגרמנים.

איפה לכל הרוחות אר"הב עכשיו? איפה היא להגן על כל אותם החלשים בפני שלטונות טרור או שמא הם יכולים רק לעשות זאת מאינטרסים ומכיוון שלקוריאה אין נפט אבל יש להם פצצת אטום הם לא עושים זאת? (או שמא אם היה להם נפט הם היו פולשים למרות הפצצה?).

מה לכל הרוחות עושים האו"ם והצלב האדום חוץ מלהעסיק את עצמם בגדר שיש לנו כל זכות לגיטימית לבנות כדי להגדיר גבול בינינו לבין הפלשטינים ולהגן על עצמינו מפני חדירות מחבלים? האם הם מסוגלים לעשות את מה שהם הוקמו בשבילו (צדק עולמי) או רק להיטפל לחלשים?

מה לכל הרוחות קורה פה?!?!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה נורא שזה נשמע, אין מי שיעזור כרגע.

בוש נמצא במצב עדין והוא יעשה הכל כדאי לשמור על כהונתו בבית הלבן.

אנחנו גם אם המצב היה מאפשר לנו, אנחנו זה לא מספיק.

האירופים...נו באמת שהם ירימו אצבע?! מקסימום הם יקראו לאיזה משפט פלצני בהאג או ז'נבה ! כדי לצאת מידי חובה, כי ממש לא איכפת להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האירופאים (מלבד בריטניה) נלחמים (ובד"כ מפסידים) רק כאשר הלחימה מתרחשת בשטחם. ע"ע אסון התאומים. לכולם היה מובן כי יש לא מעט טרור איסלאמי בעולם אך האירופאים עד היום לא נקפו אצבע בנושא (שליחת 50 חיילים לעירק כדי להראות נוכחות לא נחשב). במקרה זה המצב לא שונה. נראה לי שכבר על מוסלמים עדיף לסמוך מאשר על האירופאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...