עבור לתוכן

מלחמת מחירים - מחיר על חשבון איכות?

Featured Replies

פורסם

טוב, עברה כמעט שנה מאז מהפכת ה"ללא הגבלה" ( אני לא מדבר על כניסת החברות החדשות אלה דווקא על מעבר לקונספט המאוד מאוד משתלם לחברות הסלולר- ללא הגבלה) וזכינו לכניסתן לשוק של חברות חדשות שהיווו תחרות לחברות הוותיקות שנאלצו לקצץ במחיר, גם אם זה בא על חשבון התשתית והשירות.

יד ביד עם פתיחת השוק לחברות חדשות, עם ישראל כמהה לסמארטפונים. חדיש, עם גישה לאינטרנט ושלל אפליקציות שלא עובדות ללא גלישה מהירה החלו החברות להשקיע בגלישה הסלולרית והחלו לזנוח דברים טריוויאלים כמו איכות שיחה וקליטה.

אז תתפלאו לשמוע, אבל לא כולם מוכנים להתפשר על איכות השיחה בשביל שהאפליקציה בפייסבוק תפתח מהר יותר.

ברשותי 4 מספרי טלפון נייידים. בשנה האחרונה הספקתי להתחבר ולהתנתק ממרבית חברות הסלולר ( חוץ מהום סנטר מובייל וסופר מגה בעיר מובייל).

כמה מסקנות חשובות ביותר ( בתור משתמש סלולרי כבד לצורכי עבודה):

פלאפון מתהדרים בגלישה המהירה ביותר וזה נכון, רק חבל שאין לי אפשרות לבצע שיחות בתוך בניינים, מעליות, חניונים, דירות קרקע או כל מבנה שמוקף בבטון.

מי שגם ככה מנהל את חייו דרך האינטרנט, שיחות בסקייפ, פייסבוק וואטפס וכדומה יהנה מאוד ממהירות ויציבות הגלישה של פלאפון ( והחברות שיושבות להן על הרשת - רמי לוי והוט) אך ירגיש תסכול רב ברגע שינסה לקבל או להוציא שיחות.

חסרונות: לא עובדים בדור 2, קליטה מוגבלת ברוב המשרדים. שירות לקוחות שלא שם על הלקוח.

זכור לרעה: נציגי המכירה משקרים במצח נחושה ודוחפים חבילות tv וגלישה מהירה בלי ליידע את הלקוח שלאחר כמה זמן מתחילים לשלם על התוספות הללו.

יתרונות: גלישה מהירה במיוחד.

אורנג', חברה סלולרית שבעבר שידרה רעננות, כיף וזיקה לצעירים. כיום מדשדשת מאחור עם מחירים לא אטרקטיבים ומהירות גלישה נמוכה ( שמועות אומרות שעובדים על זה).

חברות שיושבות על הרשת: 012

קליטה טובה במרבית הארץ. בתוך מבנים, חניונים ומשרדים הקליטה יורדת פלאים ( לא עובדים עם edge) וכמעט תמיד השיחה נכשלת.

גלישה במהירות סבירה עד טובה עם כיסוי מלא בארץ.

חסרונות: אין קליטה מלאה בתוך מבנים. שירות לקוחות שנע בין מצויין לגרוע, תלוי על מי נופלים.

זכור לרעה: דחיפה של פאנטונים בתשלום אפילו שהלקוח ביקש לבטל.

יתרונות: כיסוי ארצי מלא, שירות לקוחות שעונה יחסית מהר, איכות שמע טובה, גלישה יחיסת מהירה.

סלקום, החברה הגדולה במדינה (כמות מנויים). מתאפיינת בקליטה מצויינת בכל רחבי הארץ, תמיכה מלאה בדור 2, מוקד שירות לקוחות טלפוני שיוצר תחושה של בילבול וייאוש עם בחירות מרובות שמטרתן לגרום לצרכן להתייאש ולרדת מהקו.

חברות שיושבות על התשתית:

הום סלולאר, גולן וסופר מגה.

יתרונות: כמה שאני שונא את סלקום, המספר העיסקי הראשי שלי נמצא בחברה.

קליטה מצויינת בכל מקום, חניונים תת קרקעיים, משרדי בטון ומעליות. שירות לקוחות מצויין ( תלוי על מי נופלים) ופריסה רחבה של סניפים בכל רחבי הארץ.

חסרונות: אינטרנט בדיחה. גלישה במהירות מצחיקה עם פיקים של 7 מגה.

זכור לרעה: עשרות לחיצות במוקד הטלפוני עד למענה אנושי, חברות בת (דינמיקה) שיכולות למכור קווים אך לא מסוגלות לתת שירות נורמלי.

כפי שאני רואה את הדברים ישנה מגמה מדאיגה של השקעה במהירות גלישה על גבי איכות השמע והקליטה, גם בחברות החדשות וגם בוותיקות.

לצערי אין לי מסקנה חד משמעית וכל מה שאוכל להגיד זה לבחור את חברת הסלולר בהתאם לצרכי המשתמש ולא בהתאם למחיר שהן מציעות. מי שגם ככה משתמש רוב הזמן בסמארטפון לצורכי גלישה יגלה שבפלאפון, והמפעילות הווירטואליות שיושבות להם על הרשת עדיפות על פני המתחרים.

מי שמחפש קליטה מלאה בכל מקום וזמינות מיידית ימצא את מקומו בסלקום או בחברות שיושבות על התשתית.

ולגבי אורנג' ( והחברות הווירטואליות שיושבות על הרשת) אין לי מה להגיד, כי אם מעיין פשרה בלתי נסבלת בין פלאפון לסלקום.

שורה תחתונה: לבחור את החברה סלולרית בהתאם לצרכים ולאו דווקא בגלל המחיר.

כרגע יש לי 2 קווים בסלקום, אחד ב012 ואחד בפלאפון.

פורסם

מלקרוא את הדברים שלך קשה לי לא להזיכר בקטע האדיר הזה:

http://www.dailymotion.com/video/x8m5d0_everything-is-amazing-and-nobody-i_fun#.URBE56V2zRU

אני יכול להבין ביקורת על נציגי שרות - בעצם איזה ביקורת אפשר כבר לתת? בישראל השרות מביש במקרה הטוב וחברה ללא נציגי שרות היא חברה עם יתרון (בתנאי שיש לה אתר שרות עצמי מצויין כמו של גולן).

אבל לקבוע על סמך הקליטה שאתה מנסה לקבל במעליות, חניונים, מבני בטון וכו' את טיבה של חברה? בחייך..

כמו כן כ"כ הרבה פרטים חסרים - האם כל הבדיקות נעשו עם אותו טלפון? באותם המקומות? באותה תקופה? מספרים אמיתיים לדוגמא?

ובסוף המסקנה להחזיק קו לגלישה וקו לשיחות אם רוצים להנות מכל העולמות? :nixweiss:

פורסם

בסופו של דבר המחירים של כולם יתיישרו ואז כדי למשוך לקוחות הם יהיו חייבים להוסיף added value.

פורסם

ההודעה הארוחה שכתבת היא מקורית מעכשיו, או שהיא copy paste ממקום אחר?

כי היא לא ממש מעודכנת, למשל בקטע שמדבר על אורנג'.

פורסם

הסימפטומים שתיארת ברשת פלאפון אופיניים למכשירים שלא תומכים בתדר 850 שלהם. איזה מכשיר יש לך?

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

בסופו של יום מה שמשנה ללקוח הישראלי זה בעיקר הסכום שהוא משלם

כי מה לעשות אנחנו חיים בתחושה שכל אחד מנסה לדפוק אותנו, ממשלה, מיסים, בנקים וכיוב' :kopfpatsch:

ברוב המקרים זה נכון אבל בחברות הסלולר יש גם כאלה שלא מרמות ולא מנסות לגנוב לנו כסף

אני רואה את זה נגיד בוול של גולן טלקום שהם החברה בין היותר הוגנות שיצא לי להיות לקוח שלהם

בסופו של דבר השירות לקוחות זה יותר בידיים של הנציגים ולא של החברה, נציג מאושר וטוב לו=שירות טוב ללקוח

לגבי נהלים זה כבר משו אחר

אגב תתפלאו לשמוע שגם בחו"ל השירות לקוחות לא להיט בכל חברה, היה לי סיפור ממושך עם HTC אנגליה(לא אכנס לזה פה) אבל אם תחפשו את הפוסט שלי תבינו על מה אני מדבר ;)

אבל לסיכום אני יכול רק לומר שלקוח ישראלי, גם אם תתנו לו משהו בחינם בלי אותיות קטנות בלי התחייבות ובלי קטץ' ימצא על מה להתלונן בסופו של דבר, וזאת עובדה מוכחת :xyxthumbs:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים