זה המקום לשאול על נורות LED לבית? (אני יודע שלא - אבל אתם מביני עניין!) - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זה המקום לשאול על נורות LED לבית? (אני יודע שלא - אבל אתם מביני עניין!)


benyben

Recommended Posts

קל = אלקטרוני

מנורה עובדת = אבל אל תהיה בטוח שלהרבה זמן (תלוי במעגל שיש בתוך המנורה)

שוב תודה.

אז על איזה מערך אתה ממליץ?

לפי מה שאני מבין, אתה ממליץ על נורות 12V.

מותג? חברה?

האם להימנע מלרכוש דרך (יצרן סיני)?

שמעתי על חברת CREE - אתה אולי מכיר?

ואם רכשתי נורות 12V, אזי אתה ממליץ לרכוש גם ממיר שאיננו אלקטרוני (אם הבנתי נכון).

וגם כאן יש לשאול: חברה? מותג?

מצטער על הבלאגן (:

המון תודה על העזרה! זה לא מובן מאליו בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע למה אתה מתכוון ב "מערך"

מותגים וחברות - אני לא מכיר אותם מקרוב, אבל בכללי במוצרי תאורה "ירוקים" קורה הרבה שיש משהוא מחברה מוכרת והוא דפוק, או משהוא גנרי והוא טוב

מה שמשנה יותר זה - איזה הספק של לדים אתה שם. יש את האפשרות הזולה - משהוא שממולא בלדים קטנים - ויש את האפשרויות היקרות יותר אם לדים עוצמתיים עמוק יותר בפנים וצלעות . בהספקים הממש נמוכים - עד כ 1-2W אוליי - הפשוטים יותר מסתדרים בערך, אבל בהספקים היותר גדולים הם מתחממים ורצוי מאוד לקחת את אלה שיש להם צלעות קירור

אתה אומר שהמנורה עובדת על הממיר שיש לך. יתכן שהיא מנורה שבנויה טוב יותר שמיועדת לעבוד איתו, ואז אין לך בעיה. אבל אם היא לא, היא יכולה להישרף - או מיידית בהדלקה הראשונה (מה שלא קרה), או תוך כמה זמן. אם יש לך אפשרות להציץ לתוך ה LED ולתוך הספק האלקטרוני ניתן לראות מה יש שם

אם לא אז אני ממליץ לא לחבר אותם על ספק אלקטרוני להלוגן, אלא להחליף לשנאי מגנטי או לספק אלקטרוני שמוציא באמת 12V ולא "קפיצות אם ערך ממוצע של 12V" שמוציאים רוב הספקים להלוגן. על 12V "אמיתיים" הלדים יכולים לעבוד בצורה אמינה

מכיוון שהלדים הרבה יותר חסכוניים, אם יש לך כמה ספוטים כאלה תוכל לחבר ספק 1 גדול שיחזיק את כולם (לפי ההספק של הלדים) ולא צריך לשים שנאי או ספק במקום כל אחד מהקיימים. תשמור את הספקים הקיימים למקרה שתרצה לחזור להלוגן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי בלדים

אם אלה לדים שיכולים לעבוד כבר מ 12V הוא יתאים, נשארת רק הבעיה של המאוורר (אתה לא רוצה משהוא אם מאוורר בחל התיקרה כי המאוורר יתלכלך וייתקע אחריי כמה זמן והספק יתחיל להתחמם אם הוא מועמס משמעותית)

אם אלה לדים שמיועדים לעבודה אם שנאי בלבד יכול להיות שהם מצפים לקבל רק 12V AC, לפעמים ליתן "לעבוד עליהם" אם כ 17V DC ולפעמים לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע למה אתה מתכוון ב "מערך"

מותגים וחברות - אני לא מכיר אותם מקרוב, אבל בכללי במוצרי תאורה "ירוקים" קורה הרבה שיש משהוא מחברה מוכרת והוא דפוק, או משהוא גנרי והוא טוב

מה שמשנה יותר זה - איזה הספק של לדים אתה שם. יש את האפשרות הזולה - משהוא שממולא בלדים קטנים - ויש את האפשרויות היקרות יותר אם לדים עוצמתיים עמוק יותר בפנים וצלעות . בהספקים הממש נמוכים - עד כ 1-2W אוליי - הפשוטים יותר מסתדרים בערך, אבל בהספקים היותר גדולים הם מתחממים ורצוי מאוד לקחת את אלה שיש להם צלעות קירור

אתה אומר שהמנורה עובדת על הממיר שיש לך. יתכן שהיא מנורה שבנויה טוב יותר שמיועדת לעבוד איתו, ואז אין לך בעיה. אבל אם היא לא, היא יכולה להישרף - או מיידית בהדלקה הראשונה (מה שלא קרה), או תוך כמה זמן. אם יש לך אפשרות להציץ לתוך ה LED ולתוך הספק האלקטרוני ניתן לראות מה יש שם

אם לא אז אני ממליץ לא לחבר אותם על ספק אלקטרוני להלוגן, אלא להחליף לשנאי מגנטי או לספק אלקטרוני שמוציא באמת 12V ולא "קפיצות אם ערך ממוצע של 12V" שמוציאים רוב הספקים להלוגן. על 12V "אמיתיים" הלדים יכולים לעבוד בצורה אמינה

מכיוון שהלדים הרבה יותר חסכוניים, אם יש לך כמה ספוטים כאלה תוכל לחבר ספק 1 גדול שיחזיק את כולם (לפי ההספק של הלדים) ולא צריך לשים שנאי או ספק במקום כל אחד מהקיימים. תשמור את הספקים הקיימים למקרה שתרצה לחזור להלוגן

מאוד (מאוד!) מודה לך על התשובה המפורטת. השכלתי המון.

נדמה לי שחובה עלי לשאול: אם כך הם הדברים, האם לא כדאי פשוט להזמין נורות LED שהינם 220V?

הרי נדמה לי שעדיף לרכוש נורות 220V מאשר להעתסק עם שנאים.

האם אתה עדיין מסתייג משימוש בנורות LED של 220V?

עריכה:

שים לב לתמונות הבאה:

photo.JPG

photo.JPG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למנורות של ה 240 יש את הבעיות שלהן : צריך מעגל שונה לגמרי כדיי להוריד מ 240 למתח של לדים. מעגל כזה צריך רכיבים מסוימים בגודל מסויים. במנורת LED אין הרבה מקום ומתחילים לחפש איפה ניתן לצמצם - אוליי נוריד את המתח המיותר על קבל במקום לשים כמו שצריך ? אוליי נעשה סםק כוח אבל צפוף, למרות שבמתח גבוה צריך להיות מרחק בין הרכיבים שלא ייפרץ ? וכדומה. וזה בא במידה מסויימת על חשבון אמינות של המנורות

כדיי להמיר מ 12V למתח של לדים לא צריך הרבה, וכל המעגל נכנס במנורה יותר בקלות. כמו כן אין את הבעיה של מרחק בין רכיבים (כי יש רק מתח נמוך) או פגיעה מנחשולי מתח (הספק חוטף לא המנורה, ובמקרה של שנאי מגנטי הוא לא פגיע לנחשולים בכלל) ודברים אחרים

אתה יכול לשים, וזה יעבוד, אבל הציפיות שלי ממנורות LED של 12V גבוהות יותר בכל מה שקשור לאמינות ואורך חיים

יש לך כאן אלקטרוני רגיל לגמרי. אם אתה רוצה תעשה ניסוי קטן :

תחבר מיישר (גשר 4 דיודות) ליציאה שלו, וקבל אלקטרוליטי של לפחות100V ולפחות כ 10uF ליציאת ה DC של המיישר. תחבר את זה לחשמל ותמדוד את המתח על הקבל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למנורות של ה 240 יש את הבעיות שלהן : צריך מעגל שונה לגמרי כדיי להוריד מ 240 למתח של לדים. מעגל כזה צריך רכיבים מסוימים בגודל מסויים. במנורת LED אין הרבה מקום ומתחילים לחפש איפה ניתן לצמצם - אוליי נוריד את המתח המיותר על קבל במקום לשים כמו שצריך ? אוליי נעשה סםק כוח אבל צפוף, למרות שבמתח גבוה צריך להיות מרחק בין הרכיבים שלא ייפרץ ? וכדומה. וזה בא במידה מסויימת על חשבון אמינות של המנורות

כדיי להמיר מ 12V למתח של לדים לא צריך הרבה, וכל המעגל נכנס במנורה יותר בקלות. כמו כן אין את הבעיה של מרחק בין רכיבים (כי יש רק מתח נמוך) או פגיעה מנחשולי מתח (הספק חוטף לא המנורה, ובמקרה של שנאי מגנטי הוא לא פגיע לנחשולים בכלל) ודברים אחרים

אתה יכול לשים, וזה יעבוד, אבל הציפיות שלי ממנורות LED של 12V גבוהות יותר בכל מה שקשור לאמינות ואורך חיים

יש לך כאן אלקטרוני רגיל לגמרי. אם אתה רוצה תעשה ניסוי קטן :

תחבר מיישר (גשר 4 דיודות) ליציאה שלו, וקבל אלקטרוליטי של לפחות100V ולפחות כ 10uF ליציאת ה DC של המיישר. תחבר את זה לחשמל ותמדוד את המתח על הקבל

העזרה שקיבלתי כאן ממכם - מעל ומעבר!

המון תודה!!!

:)

שאלת המשך (ברשותכם):

1. בעקבות ההצעות שלכם (והשכלתי המון), אמנע מרכישת נורות LED של 220V, ואבחר בנורות 12V עם שנאי.

2. אשמח מאוד להזמין מ (זה לא רק החסכון, אלא גם הנוחות של המשלוח עד לבית).

3. האם אוכל לקבל משוואת חיפוש (search query) עבור שורת החיפוש של עבור השנאי שאותו אני מחפש?

4. אמרנו ששנאי זה צריך להיות שנאי בעל אופי ספציפי, ואשמח לקבל עזרה במציאת שנאי כזה.

מיליון תודות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השנאי שהראת לא מתאים לחיבור נורות לדים מכיוון שהוא מוציא AC , לדים צריכים DC, זה שהוא עבד לך לא אומר שהוא יחזיק לעוד הרבה זמן.

אני לא מהנדס אלקטרוניקה, כך שאני לא יוכל להתווכח לגבי אמינות נורה 220V או 12V, גם נורה של 12V תצטרך שנאי(LED Driver) ולא בטוח שהוא יהיה יותר איכותי מאחד כזה שנמצא בתוך נורה של 220V. תעשה חיפוש "LED Driver" בגוגל ותראה איך נראה שנאי כזה.

כמובן שהאיכותיים יותר הם אלו הגדולים יותר, אבל הם גל עולים בהתאם.

לגבי CREE - זו חברה טייואנית שמיצרת את נורות הלד בלבד ולא את הנורה עצמה (אאל"ט), הלדים שלה נחשבים איכותיים מאוד עם נצילות גבוהה.

נ.ב. כל הבית שלי (חוץ מחדר רחצה) מואר בנורות לדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה "לדים" האלה הם לא רק הלדים עצמם, יש שם את המעגל שצריך כדיי להפעיל אותם ממתח קבוע. וזה התפקיד המשמעותי שלו. ניתן להפעיל לדים מ AC - הם פשוט ידלקו רק בזמנים שהמתח חיובי (זה בדיוק מה שעושים בכל הצעצועי לד הקטנים שעובדים על 240V והלדים שלהם מרצדים בצורה בולטת)

מה זה אומר מתח קבוע ?

רוב העומסים שאנחנו מכירים מיועדים להפעלה ממתח מסויים קבוע. למשל מאוורר 12V מיועד להפעלה מ 12V, הזרם שהוא ייקח (ה mA) ייקבע כבר לבד כי הוא תלוי בהתנגדות של המאוורר, כלומר לא צריך לדאוג למאוורר בקטע הזה (רק לוודא שהספק יכול לתת מספיק זרם). אם נותנים למאוורר מתח גבוה או נמוך יותר הוא יקח זרם גבוה או נמוך יותר במידה מסויימת, אבל הזרם עדיין יהיה יציב - ניתן לתת למאוורר 14V למשל והוא יעבוד בלי בעיה, רק מהר יותר והוא יתחמם יותר במידה מסויימת, אבל לא בצורה קיצונית

לדים (הלדים עצמם לא מנורות לד) הם אחד מהעומסים הלא נפוצים שבהם זה לא קורה. אם מחברים ללד מתח קבוע, תהיה אחת מ 3 אפשרויות :

1. בתחום מתחים צר מאוד הזרם ייקבע איכשהוא לפי תכונות של הלד, ודיי לא ניתן לצפות אותו במדוייק כי הוא תלוי "בזה שהלד לא מושלם" - כלומר עדיין ניתן לקבל זרם גבוה או נמוך מידי

2. אם המתח קצת מתחת הלד לא יידלק בכלל

3. אם המתח קצת מעל הלד יישרף

כלומר צריך לקבוע ללדים מבחוץ באיזה זרם לעבוד, על ידיי מעגל חיצוני שמתחב בין ה 12V ללדים. את זה ניתן לעשות בכמה שיטות, וכל אחד מהמעגלים האלה יכול להופיע במנורת לד כלשהיא

3 דוגמאות למעגל כזה בתמונה :

מעגל ליניארי אם נגדים - המעגל מקבל מתח צפוי מראש, הקבל נטען ב DC למתח צפוי מראש, והלדים מחוברים דרך נגדים שהערך שלהם מחושב לפי המתח הזה

מעגל ליניארי מיוצב - המעגל מקבל מתח כלשהוא (בתחום מסויים), הקבל נטען למתח הזה. הלדים מיוצבים לזרם קבוע על ידיי טרנזיסטור (ומעגל שמפעיל אותו - לא מצוייר) - המתח ה "מיותר" (שיכול להשתנות בתחום מסויים) הופך לחום על הטרנזיסטור

מעגל ממותג - המעגל מקבל מתח כלשהוא (בתחום מסויים), הקבל נטען למתח הזה. מוספט או רכיב דומה (ומעגל שמפעיל אותו - לא מצוייר) ממתג את המתח ומפעיל את הלדים על PWM

עכשו נראה מה המתח שהלדים מקבלים מהשנאי

שנאי ליניארי (תמונה 2) - מכיל רק שנאי. הוא מקבל 240V AC RMS גל סינוס ומוציא 12V AC RMS גל סינוס. ה 12V הם ערך ממוצע שאומר שכמות האנרגיה שעוברת (לעומס אם התנגדות קבועה) היא אותו דבר כמו אם המתח היה 12V DC. מכיון שהגל עולה ויורד, כדיי שהממוצע יהיה 12V המקסימום צריך להיות 17V (הממוצע * שורש 2 בגל סינוס)

ספק אלקטרוני (תמונה 3) - מכיל מיישר, ממתג (ומעגל שמפעיל אותו - לא מצוייר) ושנאי פולסים קטן. למעשה הוא ממותג שלם בסיסי, רק בלי כל הרכיבים של ייצוב מתח - גם את הקבל האלקטרוליטי בכניסת המתח אין - המעגל מייצר פולסים קבועים בתדר גבוה בזמנים שמתח הכניסה מספיק לו, ונכבה בזמנים שהמתח נמוך מידי. גם ביציאה אין מיישרים/מייצבים/כלום, הפולסים מהספק כמו שהם הולכים למנורה. הפולסים האלה יכולים להיות דיי גבוהים - גם דברים כמו 30-50V, אבל הם דקים כך שכל פולס לא מעביר כמות גדולה במיוחד של אנרגיה. ביחד הפולסים האלה נותנים כמות אנרגיה זהה לזאת של 12V DC, כלומר המתח שם הוא עדיין "12V AC RMS"

עד כאן מנורת ההלוגן, שכל מה שמשנה לה זה אנרגיית ה RMS. באותה מידה ניתן לתת לה גם פולסים של 240V, אם הרוחב שלהם כזה שהיא תקבל 12V RMS היא תעבוד ללא בעיה

אם המעגל האלקטרוני של הלדים יש לנו בעיה כבר על ההתחלה : הקבל. הוא נטען למתח המקסימום ולא למתח ה RMS. כלומר על שנאי מגנטי הוא ייטען ל 17V. על ספק אלקטרוני הוא ייטען לגובה המקסימום של הפולסים של הספק - אם יש שם 40V אז ייטען ל 40V

אם הקבל הוא של מתח מספיק גבוה - 50V, 63V וכו אין בעיה מבחינת הקבל עצמו. אם זה קבל של 25V, שהמתכננים שמו כי הם חשבו רק על 17V של שנאי מגנטי - יש לנו בעיה

נניח שהקבל בסדר, מה קורה הלאה

הזרם במעגל הראשון (אם הנגדים בלבד) תלוי במתח על הקבל. אם נניח שיש שם 3 לדים בטור, כל לד לוקח 3.2-3.4V, הם לוקחים 10V. הנגדים לוקחים את ה 7V המיותרים. עכשו אם על הקבל יש 40V, הנגדים יקחו 30V במקום 7V - קצת יותר מ X4. הלדים יקבלו זרם X4 ממה שהם אמורים לקבל ויישרפו. הנגדים יקבלו זרם X4 ומתח X4 כלומ הספק X16 ממה שמתוכנן - ויישרפו

המעגל השני יצליח לייצב את הזרם ללדים. אבל המתח על הטרנזיסטור יהיה לפחות X4 ממה שאמור להיות (תלוי איך המתח ה "מיותר" התחלק מהתחלה בין הטרנזיסטור והנגדים - אם חלק מהמתח נפל על נגדים אז הוא קבוע, כלומר הטרנזיסטור יקבל עלייה יותר גדולה במתח). אם הספק של X4 ויותר ממה שמתוכנן שנופל על הטרנזיסטור, הוא יישרף

המעגל השלישי לא "מוריד" מתח מיותר אלא עובד ב PWM, אם אין בעיה כמו מתח מקס' של המוספט וכו הוא כנראה יתמודד אם זה - פשוט יקטין את רוחב הפולסים

לסיום, יתכנו מעגלי לדים שהם בלי קבל - בדיוק כמו הספק האלקטרוני עצמו. במקרה כזה המתח ש "המשך" המעגל מקבל הוא בדיוק מה שהספק מוציא - גם כאן יהיו בעיות ל 2 המעגלים הליניאריים. למעגל אם המוספט יכולה להיות בעיה אחרת - המוספט והפולסים של הספק יכולים להיות בסינק או לא בסינק אחד אם השני, ואז יהיו תופעות שונות החל מלדים מהבהבים (בצורה קבועה או אקראית) ועד לשריפת המעגל

אם 12V DC יכולה להיות בעיה הפוכה - כמחברים את המנרוה ל 12V DC על הקבל יהיה 12V בלבד - אם המעגל מצפה לקבל 17V, הוא אוליי לא יעבוד או יעבוד חלש על 12V. אבל לא יהיה נזק, כך ש 12V DC ניתן פשוט לנסות בלי סיכון לשרוף משהוא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...