אפליקציה נחמדה ל"קריאה" מה-"רב-קו" שלכם - עמוד 2 - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אפליקציה נחמדה ל"קריאה" מה-"רב-קו" שלכם


xtract1

Recommended Posts

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מאמין שזה רק עניין של זמן עד שניתן יהיה לכתוב "חוזים" לרב-קו.

אני דווקא מאמין שלא.

לא ראיתי מידע רשמי, אבל ממה שכן ראיתי, הבנתי שמשרד התחבורה עשה עבודה די טובה בכניסה לטכנולוגיה הזאת.

כרטיסי הרב-קו שמנפיקים בארץ הם מהסוג המתקדם בהרבה מאוד בחינות - עמידות, פונקציונאליות, . בין היתר, הכרטיסים תומכים באבטחה גם של קריאה מהכרטיס וגם של כתיבה לכרטיס.

העובדה שבחרו לא להצפין את המידע על הכרטיס (כלומר, לוותר על אבטחת הקריאה) היא בכוונה תחילה ולא טעות או רשלנות. זה נעשה כדי שנוסעים יוכלו לעקוב בעזרת אפליקציות (בדיוק כמו זאת שבנושא הדיון) אחרי סטטוס הרב-קו שלהם, וכך להעלים לחלוטין את הצורך בהדפסת קבלות נייר. העובדה שאדם פרטי יצר כזאת לפני שיצאה רשמית היא נושא אחר. אבל השורה התחתונה היא שאין פה פריצה או חדירה לפרטיות.

בנושא הכתיבה לכרטיס, אין סיבה שיבחרו לוותר על מנגנון האבטחה המובנה בכרטיסים, שדורש אימות קריפטולוגי. המשמעות של ביטול המנגנון הזה ברורה. אני מאמין שכתיבה לכרטיס אכן דורשת שיהיה לך את המסוף באוטובוסים או בקופות, או לפחות את המפתח ששמור בהם. לא נשמע כ"כ טריוויאלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא מאמין שלא.

לא ראיתי מידע רשמי, אבל ממה שכן ראיתי, הבנתי שמשרד התחבורה עשה עבודה די טובה בכניסה לטכנולוגיה הזאת.

כרטיסי הרב-קו שמנפיקים בארץ הם מהסוג המתקדם בהרבה מאוד בחינות - עמידות, פונקציונאליות, . בין היתר, הכרטיסים תומכים באבטחה גם של קריאה מהכרטיס וגם של כתיבה לכרטיס.

העובדה שבחרו לא להצפין את המידע על הכרטיס (כלומר, לוותר על אבטחת הקריאה) היא בכוונה תחילה ולא טעות או רשלנות. זה נעשה כדי שנוסעים יוכלו לעקוב בעזרת אפליקציות (בדיוק כמו זאת שבנושא הדיון) אחרי סטטוס הרב-קו שלהם, וכך להעלים לחלוטין את הצורך בהדפסת קבלות נייר. העובדה שאדם פרטי יצר כזאת לפני שיצאה רשמית היא נושא אחר. אבל השורה התחתונה היא שאין פה פריצה או חדירה לפרטיות.

בנושא הכתיבה לכרטיס, אין סיבה שיבחרו לוותר על מנגנון האבטחה המובנה בכרטיסים, שדורש אימות קריפטולוגי. המשמעות של ביטול המנגנון הזה ברורה. אני מאמין שכתיבה לכרטיס אכן דורשת שיהיה לך את המסוף באוטובוסים או בקופות, או לפחות את המפתח ששמור בהם. לא נשמע כ"כ טריוויאלי.

נראה לי שאתה מייחס להם דברים שאין להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז הנה עדכון:

מצאתי מידע רשמי על הנושא באתר של משרד התחבורה.

לא רק שהמידע הזה מאשר את ההנחות הנ"ל שלי, אלא גם מוכיח שהמנגנון אפילו יותר חכם ובטוח ממה שתיארתי.

בקצרה: כמו שהנחתי, המידע שנכתב על כרטיסי הרב-קו אכן חתום קריפטולוגית. כלומר, כתיבה על הכרטיס דורשת אימות, ולכן אפשרית רק עם המסופים באוטובוסים ובקופות. מעבר לכך, גם אם מישהו גונב את המכשיר מהאוטובוס (או את המפתח שיש בו), ניתן להכניס את המכשיר לרשימה שחורה, כך שכל חוזה שנחתם ע"י המפתח הגנוב לא יכובד יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פששש, לא רע.

זה מפתיע אותי מאוד, כיוון שהשימושיות של הכרטיס כל-כך גרועה שזה נראה כאילו לא השקיעו בו כמעט מאמץ\ החברה של האחיין של אבי מאגף התקציבים זכתה במפתיע במכרז. ואת זה אני אומר כאחד שמשתמש בו הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איפה כתוב שאין תמיכה במכשיר ?

מה הדגם המדוייק שיש לך של SGS2 ?

יכול להיות שהNFC מכובה ?

יכול להיות שאתה עם רום מסויים שבו הוא לא פעיל ?

עריכה:

טוב, יש מכשירים שיש להם ויש כאלה שאין להם .

מה הדגם המדוייק של הגלקסי שלך ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

פאק יו, נתיב אקספרס!

אני כבר שנים צריך להשתמש בכרטיס ה"חכם" הזה, שעושה לכולם חיים קשים... אולי גם יצא לי משהו מזה! ;)

הכרטיס עצמו בסדר ועובד בסדר גמור. הבעיה היא שאין חוזה/הסכם אחיד בין כל החברות. יש לי חופשי חודשי אזורי לגוש דן והשרון (זה של ה 256 שקל) - אבל לנסוע עם נתיב אקספרס לנתניה ("בירת השרון"), אני לא יכול. :bash:

אחד הדברים שגם משגעים אותי זה שיש חברות שהמסופים שלהן איטיים בטירוף. תמיד הנהג צריך להצמיד את הרב קו, לחכות - ואז רק לפעמים זה קולט את הכרטיס ומדפיס קבלה במהירות של סיכות. סיוט.

רק אגד ודן יישמו את זה בצורה נורמלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...