ישראלים במותם, עולים בחייהם - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ישראלים במותם, עולים בחייהם


Dark_Phantom

Recommended Posts

http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=100453&sid=16

סיפור עצוב על ההתיחסות והיחס בארץ. ת'אמת זה גם לא המקרה הראשון שזה ככה....

רק כשעולים מתים אז פתאום נהרגו ישאלים, וכולם בוכים עליהם.....ובחיים הרגילים הגזענות חוגגת.

קשה,קשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידוע שילדים הם אלופי העולם ברשעות ואכזרים לא קטנים, כשזה מגיע למאבקי הכוח האין סופיים ביניהם. אבל איפה, לעזאזל, ילד בן עשר לומד ביטויים גזעניים כאלה? אני מכיר היטב את הוריו, ואין שום סיכוי שהוא הביא את זה מהבית.

אני יכול להעיד כי הורים ישראליים לא ה-"מחנכים" האידיאליים שקיימים בשוק הישראלי לחינוך ילדים. אכן הכל מתחיל בדברים הקטנים ביותר, אפילו אם נדרשת להרים דבר לכלוך מהרצפה. אך אויי לנו, ולעיוורון שלנו מלהכיר גם את הצד השני. הצד של העולים - שהם לצערינו כמובן "אינם" ישראליים במלא מובן המילה. אם לטייל במסדרון באוניברסיטה ולשמוע רק שיחות ברוסית נחשב ישראלי, אני מאמין כי אליעזר בן יהודה מתהפך בקברו מס' לופים עצבניים (למרות שאין לו קשר ישיר לישראליות אלה יותר לשפה העברית כמובן).

כמו שעל הישראליים לעשות מאמץ (לא קטן) להכיר בעולים שתורמים למדינה ולהפסיק לכנות אותם בכינויים בעייתים (לא גזעניים ! אין קשר לגזענות) אני מאמין כי על העולים החדשים להתרגל לשפתם החדשה כפי שהתרגלו לשמש הבוקעת כאן בקיץ ולשטפונות השוטפים את רחובותינו בחורף.

ובאם יצוצו להם מס' משתמשים עצבניים המוחים על כפיית השפה הישראלית על העולים, אני מבקש מהם לחשוב כאילו זה היה הפוך, מאסה של יהודים שמהגרת לגרמניה והם עדיין מדברים עברית במקומות העבודה הבילוי והמגורים. מה היה קורה אז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יהודה, כשתשב ביחד עם העולים האלה והם ידברו רוסית, תוכל לשאול אותם אם הם יודעים עברית ולבקש שידברו בעברית כי אתה לא יודע רוסית.

זה המיטב שאתה יכול לעשות, יחד עם לחכות שיעבור דור ואז ייטמעו העולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח The_Exorcist

הם לא צריכים להיות ישראלים או עולים בכלל.

קמצוץ מהם באמת טורח ללמוד את השפה ולהיטמע בארץ, אותו קמצוץ גם לא מרגיש מסכן ולא מרגיש מחוץ לחברה.

מי שאפילו את השפה לא טורח ללמוד ומגיע לכאן אך ורק בשביל להרוויח כסף, לא צריך להיות ישראלי או עולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני הרבה שנים,7-8 לא זוכר בדיוק שהיתי בכיתה ג' אני זוכר את יעקב העולה החדש שהיה לנו בכיתה,הוא לא ידע עברית אבל הוא היה ילד טוב...כולם הציקו לו,הערות גזעניות שאני מעדיף לא להזכר בהם...

והוא היה יותר גדול מימה שאנחנו הינו הוא היה גובה יותר וחזק יותר,אבל הוא אף פעם לא הגיב אבל הוא הבין את מה שאמרו לו יום אחד מצאתי אותו בוכה מאחורי הבקתה של השומר ואז הבנתי באמת את רמת הגזענות הבלתי נסבלת שיש בארץ,ולא איכפת לי באיזה שפה הם מדברים לא איכפת לי עם מתי שאני הולך במסדרונות של לשכת הגיוס(כן אני ג'ובניק :P)אני שומע שיחות ברוסית....

ויש לי כמה חברים טובים שהם רוסים

נכון אולי יש לאחדים מהם מבטא אז מה מזה משנה?!

טוב אני עיף כי אני בבית בגלל נקע ואני צריך לנוח ז אני אקצר,הגזענות בארץ בלתי נסבלת ולדעתי צריך להתחשב בעולים ממזרח אירופה ולעזור להם להסתגל.

BTw:

לקחתי משככי כאבים אז עם יש שגיאות כתיב אני מתנצל מראש משום שאני עיף ואני צריך לנוח להתראות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ews.nana.co.il/Article/?Artic...0453&sid=16

סיפור עצוב על ההתיחסות והיחס בארץ. ת'אמת זה גם לא המקרה הראשון שזה ככה....

רק כשעולים מתים אז פתאום נהרגו ישאלים, וכולם בוכים עליהם.....ובחיים הרגילים הגזענות חוגגת.

קשה,קשה

אין לי מילים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חלק שאני מסכים עם יהודה ויש חלק שאני לא...

הרוסים הבדילו את עצמם מההתחלה אני לא יודע אם זה פשוט הגישה שככה הם עלו לארץ או היחס שלנו אליהם אבל

מהתחלה הרוסים לא השתלבו וגם לא היה להם ממש רצון להשתלב... אני לא יכול להגיד מילה אחת רעה על האוכלוסיה הזאת

שברובה הם אנשים טובים שהולכים לצבא מה שהרבה צברים מסריחים לא מוכנים לסכן את התחת שלהם הם עובדים כמו חמורים כל היום

גם אם העבודה זה לא בדיוק בסוף היום להיות מיליונר אבל הם באמת הולכים לפי המושג כל עבודה מכבדת את בעליה מה שהישראלים כבר שכחו מזמן שמוסר עבודה זה משהו שלא לומדים ביום...

אבל אותי באמת מעצבן עניין הרוסית אני לא סובל שבן אדם שמחשיב את עצמו ישראלי ממשיך לדבר רוסית והעברית שלו נשמעת כמו של לובה

לי יש ילד בכיתה שהוא כביכול רוסי הוא עלה בגיל 4 הוא לא זוכר את רוסיה בכלל אבל עדיין בבית לימדו אותו רוסית ההורים שלו בקושי יודעים 2 מילים ברצף בעברית וזה מעצבן אותי כי לבן אדם יש מבטא רוסי אומנם לא כבר אבל הוא מעולם לא היה ברוסיה לפחות לא דיבר..

למה הרוסים ממשיכים להטמיע את הרוסית ואת התרבות הזאת בעוד שלפחות לתת לדור של הילדים להקלט סוף סוף בצורה מלאה

בעיקרון גם סבתא שלי יודעת שתי מילים עיברית שתי מילים פולנית אבל אימא שלי יודעת כבר לדבר ולהבין ואני כבר לא יודע מילה וזה ממש לא מעניין אותי... ככה זה צריך להיות עם הרוסים הם צריכים אולי לא לשכוח את הרוסית אבל לנסות לחנך לעיברית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

well, הקטע של רוסית זה באמת לא במקום, אני אישית מנסה בכלל לא לדבר ברוסית כשיש בסביבי

אנשים שלא מבינים את השפה. עם חברים דוברי רוסית כשאנחנו לבד- זה כבר משוה אחר. בכל סיטואציה

אחרת-עברית. אני יודע שלא כולם כמוני, אבל אין מה לעשות, זה משהו שונה צל כל אחד.

נכון גם שחלק מהרוסים לא רוצים להטמע בתוך האוכלוסיה, אבל בוא לא נשכח שעולי מזרח אירופה

הם לא בדיוק החבר'ה האהובים על צברים, ויש הרבה מטומטמים, רובם חלשים ופחדנים שאוהבים להיות

גזעניים כלפי עולים אלה. הרבה ישראלים אין להם בעיה עם רוסים, כל עוד הם לא מדברים רוסית כמובן, אבל

תמיד יש את התפוח הרקוב שדואג ללבות את העניינים.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, קודם כל נמאס לי כבר לשמוע את התירוץ העלוב הזה של "הם מדברים רוסית, בטח מדברים עלינו וזאת סיבה לשנוא אותם ולהגיד שהם לא ישראלים!".

מכמה שאני ומכרים שלי טיילנו בעולם ופגשנו ישראלים בחו"ל, גם אם הם חיים שם 20 שנה, הם עדיין ממשיכים לדבר עברית ועוד בקולי קולות בהפרעה טוטאלית לשקט הציבורי.

לכל אחד יש זכות לשמור על המאפיינים התרבותיים שלהם כמו שעשו בעליות של שנות ה-50 אבל הזמן עבר וכולם נתמאו והתערבבו וכמעט ואין את הבעיה של אשכנזים-ספרדים יותר. העליה המאסיבית ביותר מרוסיה כללה כמליון איש בשנה אחת! זה מספר עצום שלא ממש יכולנו לקלוט אותו בצורה הטובה ביותר, והאמת היא שלא ממש השתדלנו כנראה, וגם עכשיו...

אני עליתי בעליה הגדולה של תחילת שנות ה-90. הייתי רק בת 7 ולא היתה לי שום כוונה להתרחק מאף אחד. כבר ברוסיה הלכתי לאולפן ולמדתי משפטים בסיסיים כדי שאוכל איכשהו לתקשר. לא היתה לי בעיה עם , להיפך, דיי התלהבתי שלא כזה קר פה ולא צרייך ללבוש סוודר בקיץ בערבים ויש פה ים. כל זה התפוצץ לי בפרצוף ברגע שהגעתי לבית הספר. חטפתי את המכות של החיים שלי (כבר על היום הראשון!!), ירקו לי בפרצוף, ניסו להפשיט אותי, קראו לי זונה מלוכלכת... מה לא? למעשה המילה הראשונה שלמדתי בישאל היתה "בת-זונה" כי פשוט שמעתי אותה כל כך הרבה פעמים והבנתי לפי ההגיון. השנים עברו, אבל כנראה שכלום לא השתנה. אני לפחות לא סובלת יותר מהגזענות הזאת, בטח בגלל שהשתזפתי ואחרי כל הקיצוצים השיער שלי כבר לא בלונדיני, אין לי מבטא, אף אחד לא שם לב. אבל עדיין ישנם אנשים שמרימים גבה כשהם שומעים שאני רוסיה. וכאילו מה אני? חייזר משונה?

שרק תדעו לכם שעברית זו כן שפה קשה, במיוחד כשאתה עולה בגיל מבוגר אז זה באמת לא יפה כיצד אתם עושים מכל אישה מבוגרת איזו באבא לובה. והצעירים, טוב, אין מה להאשים אותם. היו להם חברים כבר הרבה שנים ברוסיה והם התרגלו לחשוב שהם רוסים, כי ככה מחנכים ברוסיה, שכולם אותו דבר, כולם בסדר. אף אחד לא קרא לי "יהודיה מלוכלכת" שם... אז הם מגיעים לכאן, הם מתגעגעים לחברים שלהם ברוסיה, למשפחה שנשארה שם, ומה עוד, הם צריכים לחטוף על הראש את כל הגזענות הזאת? אולי הם היו מרגישים יותר טוב אם היינו מקבלים אותם בזרועות פתוחות ולא עם הגישה המכוערת של "הנה עוד פארוסקה' בא לשבת על המענק!", אולי אז הם לא היו מנסים להכנס לתוך "גטו" שכזה. אז ככה, אף אחד לא בא לפה לעשות כסף חוץ מהפועלים הזרים. תאמינו לי שההורים שלי הרוויחו הרבה יותר ברוסיה וחיינו טוב ואבא שלי יכול היה להמשיך להיות המהנדס הטוב ביותר במחוז שלו במקום לעבוד בנגרות ולאבד חצי יד כדי שאיזה מנתח בנזונה יזרוק לו אותה לפח במקום לתפור לו אותה בחזרה (למעסיק של אבא שלי קרתה תאונה דומה אבל תפרו לו הל בחזרה. אולי כי לא היה רוסי???). אמא שלי יכלה להיות רופאת שיניים ואני יכולתי לקבל טיפולים חינם במקום ללכת ולשלם כסף אצל הקצבים המקומיים. אני מרחמת הכי הכי על הנערים והנערות שמגיעים לארץ בגיל התיכון. לא מסוגלים לעשות כלום בכיתה מלבד לחשבון, חוטפים הערות מהתלמידים האחרים, מכות. את הבנות אפילו מנסים לאנוס בטענה של:"את רוסה, ז"א שאת זונה, וז"א שאת צריכה לשכב איתי", וזה מנסיון. ואחרי כל החרא הזה פלא שהם הולכים לצבא ועוד בשיעור של אחד ל-5 ביחידה צבאית מובחרת בזמן צברונים מסויימים מפליצים איזשהו סעיף לא קיים כדי להוריד פרופיל ולעשות בית זונות בקיריה. אני תוהה למה הם עושים את זה? כי אכפת להם מהמדינה הזאת או כי הם מנסים להוכיח משהו לצברים, שהם באמת יותר טובים? אני עושה את זה משתי הסיבות הנ"ל!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם תסכול וזעם כמו שלך אני יכול לכנות אותך ה- "ניקיטה" של אתר Hwzone.

זה שיש מאות אלפי ישראלים בחו"ל והם מדברים עברית בצעקות וולגריות לא עושה אותם יותר מנומסים ויותר צודקים. אל תדאגי כבר הצליחו להעביר לנו כאן(דרך התיקשורת) את היותו של הישראלי כ- שגרירי שקר בעולם.

ב- סופו של דבר זה לא נותן לך לגיטמציה לעשות כמנהג הישראלי המכוער בחו"ל.

אני חייב להודות שאני בחיים שלי לא נתקלתי בתופעות כל כך בעיתיות כמו הכאת עולים חדשים והשוואות לזונות וכ...

לא, אני בטוח שאת לא משקרת, ואני בטוח שיש עוד מאות אלפי ישראלים שחיים בארץ ומנתנהגים באופן ברברי גם למול אותם צברים שחיים פה ותאמיני לי גם למול המורים שלהם. החינוך הקלוקל והזוועתי שנותנים הורים לילדיהם מצליח לקומם גם אותי ואני לא חוסך "מלחמות" והערות למול הורים עם ילדים ברברים כאילו ואחרים.

כן אני מודה, אתם עושים לנו טובה ובגדול, אתם תורמים ומסייעים לנו כאן בארץ להחזיק אותה במו ידינו ברגעים הקשים ביותר.

גם כשיש מצב שבו עולים חדשים הצליחו להשתקע כאן, והם מסודרים כלכלית ומנטלית הם מצפצפים על הנימוסים שלהם עצמם ולא מוכנים לישר קו למול הישראלים שחיים כאן. אני נתקל בתופעות האילו יום יום באוניברסיטה ותאמינו לי זה גורם לי שאת נפש למול אי השיויונות למול הצברים הלומדים באוניברסיטאות.

דוגמא - מיני קטנה, חבר מהעבודה (רוסי) קיבל הצעת עבודה בחברה מאוד גדולה במרכז, מהיכן? (המקורות שהציעו לו?) כמובן ה-"מאפיה" החבורה של העולים הרוסים שמסדרים רק לעצמם עבודות טובות ומכניסות. הוא סירב להצעה וכמובן זה נשאר אצליהם ולא עובד חס וחלילה לצברים שחיים בארץ.

וזה לא סוד שבגלידה באר שבע, הזקנה (בעלת המקום שהיא פשוט זקנה מגעילה) לא הסכימה להעסיק מקומיים אלה רק "עולים מרוסיה".

אכן נתקלתי בגועל הזה באחת מחופשות הקיץ שלי בתקופת התיכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא אמרתי שכל הרוסים מושלמים. אחרי הכל, למה אבא שלי החליט לארוז את הפקלאות ולעבור הנה? היה לו מה לעשות ברוסיה, הוא היה מהנדס והיו לו קשרים טובים והכל, אלא שפשוט הפשע וכיעור ברוסיה עלה על גדותיו ופשוט אי אפשר יותר לחיות שם. אתה לו יכול לרדת למטה להוציא את הזבל אחרי שעות החשיכה פן יאנסו/ירצחו/ישדדו אותך או משהו כזה. בפעם האחרונה שביקרתי שם והלכתי לבקר את קברו של סבי, לא יכולתי להאמין למראה עיניי, בית הקברות היה מפוצץ בקברים של ילדים. ילדים שהתעללו בהם, שאנסו אותם ורצחו אותם כדי שלא יספרו לאיש, ילדים ש"שדדו" מהם את האיברים הפנימיים להשתלות וכל שאר סדום ועמורה שאתם יכולים (או לא יכולים) להעלות על דעתכם. אני לא אומרת שכל הרוסים בסדר, גם לא היהודים שביניהם שעולים לכאן. עודני זוכרת מה התרחש בין כותלי בית הספר. בני נוער, עולים מחבר העמים, מתארגנים למאפיה, גונבים מכוניות, מרביצים, סוחרים ומשתמשים בסמים (קלים וקשים), שמעתי אפילו על אונס, ואפילו, סוחטים פועלים זרים באיומים שהם יסגירו אותם למשטרת ההגירה. יצא לי להכנס למלחמה עם בני הזנונים הקטנים (והכוונה היא ששיניים עפו, אפים נשברו, וגנבו לי את האוטו בתור נקמה...).

בקשר ל"גלידה באר-שבע", מעולם לא קניתי אצלם כי הם יקרנים בני זונות שחושבים שהגלידה שלהם עשויה מזהב 24 קראט וזו הפעם הראשונה שאני שומעת על מכשפה זקנה שמסדרת עבודה רק לרוסים. אצלי היה בדיוק להיפך באיזה קייטרינג שהם העיפו אותי אחרי שבועיים ולא שילמו לי, שרפו את כרתיס העובד שלי והעמידו פנים כאילו מעולם לא ראו אותי. לעומת זאת יש לי דווקא הרבה חברים ישראלים, ולא רק אשכנזים. החבר הכי טוב שלי עוד מכיתה ה' שאני עד היום בקשר מצויין איתו ועם המשפחה שלו, הוא חצי תימני וחצי פרסי. בצבא יש לי חברים מכל העדות. כשאני חושבת על זה, אין לי כמעט חברים קרובים שהם רוסים חוץ מאשר בצבא.

מה שאני רוצה להגיד זה ש....

חרא בא בכל הצבעים

ולא רק עם מבטא רוסי.

אבל גם חברים יכולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...