"כשל שוק בהייטק" - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

"כשל שוק בהייטק"


Judas Iscariot

Recommended Posts

איפה שיש כסף יש צמיחה -> בארץ אין כסף כי כולו עובר לטייקונים או לחול -> תהיה קריסה

נוצר מצב שכל אחד מנסה לדאוג רק לתחת של עצמו ואין כבר אידיאולוגיה שעומדת מאחורי רעיונות, רק כסף.

ככה זה עובד בימינו.

אני לא יודע מה יכול להגרם כתוצאה מהגישה הזאת של להשאיר את ההיטק בארץ כי אני לא כלכלן או משהו, אבל רע יותר מעכשיו לא יכול להיות.

במקסימום, כמה אנשים פרטיים לא יתעשרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מכיר את תעשיית ההיי-טק מקרוב, אבל אני מתרשם שהיא לא קורסת במיוחד. אני בטוח שיש לתעשייה את הבעיות שלה, אבל לא בעיות קטסטרופליות. במקום שהמדינה תמשיך להתבכיין, ולייצר חסמים בירוקרטים בשביל לשלוט בכל דבר (אפשר לחשוב שהמדינה לא מרוויחה סכום עצום מכל אקזיט), הגיע הזמן שהיא תתחיל להשקיע בתעשיות עם פוטנציאל כלכלי לטווח ארוך גדול לא פחות כמו תעשיית הביו-טק, התרופות, הקלינטק ועוד ועוד. יש יותר מסוג אחד של . נשארו פה רק היי-טקיסטים ועורכי דין, הגיע הזמן להתחיל להשקיע בדברים נוספים. הבעיה היא שהראייה פה קצרת טווח ומה שלא יחזיר למדינה כסף מחר (באקזיט יש לציין), לא יזכה למימון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי משקיע בעורכי דין?

המצב בהיי טק בארץ טוב וימשיך להיות כזה. היא עדיין מקום טוב להשקיע בו. המפתחים כאן עדיין טובים מאוד (לא כולם...)

אגב, בריחת ידע זה שטויות. ישנם סטארט-אפים שגרמו לחברה הרוכשת להשקיע בפיתוח בארץ ודווקא להגדיל את הזרמת הכספים והיצע המשרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המדינה לא יכולה להתערב באופן ישיר במה שקורה עם חברות , אלא אם הושקעו בהם כספי מדינה או שיש בהם אינטרסים לאומיים כאלו או אחרים.

המדינה יכולה לעודד השארות של חברות ומוחות בישראל על ידי עידוד מצד אחד ומיסוי מצד שני.

המדינה צריכה ליצור בישראל סביבה אידיאלית להמשך ההתקדמות המדעית, הטכנולוגית והתרבותית, זאת על ידי השקעה נבונה של כספי המיסים שלנו והכנסות אחרות (כגון תמלוגים ממשאבי טבע). כוונתי לתוכניות עידוד למצוינות, השקעה בחינוך, בניית תשתיות מתקדמות, השקעה במו"פ בתחומים של ביו-טק ואנרגיה מתחדשת (לדוגמא).

וכן, יש בישראל יותר מדי עו"ד והרמה הממוצעת על הפנים. אבל זה כבר לדיון אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שטות אחת גמורה.

כתוב שם:"גל האקזיטים הענק ששטף את באחרונה מאיים על יכולתה של התעשייה להמשיך ולשמר את מעמדה כקטר הצמיחה של המשק, ומוביל את התעשייה כולה אל פי תהום." זה מוביל אותנו לתהום ??? כדי שיהיה אקזיט צריך כשרונות, תשתית, השקעות בסטארטאפים. את כל זה יש לנו! אז אנחנו על סף תהום? אם לא הייתה מיצאת כל כך הרבה סטארטאפים, ולא היו האקזיטים - אז היינו במצב יותר טוב?

איפה שיש כסף יש צמיחה -> בארץ אין כסף כי כולו עובר לטייקונים או לחול -> תהיה קריסה

נוצר מצב שכל אחד מנסה לדאוג רק לתחת של עצמו ואין כבר אידיאולוגיה שעומדת מאחורי רעיונות, רק כסף.

אפשר לחשוב שלפני 10 שנים כשההייטק פרח ואחוזי הצמיחה היו הרבה יותר גבוהים (בענף) אז אנשים עשו את זה מאידיאולוגיה.

יש הנחה סמויה שכל אחד שמצליח - הוא קפיטליסט חזיר שעושק עניים. אבל צריך להבין דבר אחד - אם תשובה לא היה רודף בצע הוא לא היה מחפש גז ואנחנו לא היינו נהנים מהגז הזה. ואם לא היו כל ה"אקזיטים" האלה, אז לחבר'ה צעירים ומוכשרים לא היה מוטיבציה לחפש את אותם סטארטאפים שיכניסו לעצמם ים בכסף. ובכלל, אנחנו שומעים רק על אקזיטים כי זה סקסי. שמעתם על חברת סטארטאפ שפיתחה מוצר ומוכרת אותו סתם ככה? לא, אבל אני בטוח שיש יותר חברות כאלה מאשר חברות האקזיטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...