מערכת החינוך, כשלון שלה ? עצלות התלמידים ? או טיפשות. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מערכת החינוך, כשלון שלה ? עצלות התלמידים ? או טיפשות.


OR007

Recommended Posts

אוקיי, נתחיל מזה שאת הדיון אני פותח בשביל לראות את דעתכם בעניין, אני מבקש, בלי תגובות ילדותיות

שנועדו להראות כמה אתם "גברים", אם אין לכם משהו להגיד לעניין, אל תגידו.

ועכשיו לעניין -

אם שמתם לב (וגם אם לא) המון תלמידים מבלים אחרי שעות הלימודים אצל מורים פרטיים, בעיקר במקצועות כמו

מת', אנגלית, פיזיקה, ושאר מקצועות בסגנון...

לדעתי, אם כ"כ הרבה תלמידים נאלצים לקחת שיעורים פרטיים אחרי בי"ס יש פ איזשהו פאק של מערכת החינוך, ולדעתי

באיזה שהוא מקום היא נכשלה.

אל תשכחו ששיעורים פרטיים עולים המון כסף, ולא כל משפחה יכולה לממן לילדה שלה שעה-שעתיים או יותר בשבוע בעלות של

100 שקל, או מעל, לשבוע.

בי"ס, לפחות אצלנו, במקום לנסות לתת שעות תיגבור לכיתה או לתלמידים מתקשים רק מחפש איך להוריד את התלמיד מ-5

יחידות, ל-4, ומטה.

ראיתי כבר תלמידים רבים עם פוטינצאל גדול שפשוט לא מומש.

אז נכון, אפשר ללמוד לבד בבית, אבל זה לא תמיד פרקטי, לא תמיד אפשר להבין את החומר לבד, ויש דברים שצריכים

שמורה יסביר לך.

אשמח לשמוע את דעתכם בעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

זה פשוט עצוב לראות איך שמערכת החינוך בארץ התדרדרה,

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא מאשים רק את בתי הספר, לפי דעתי התלמידים לוקחים חלק גדול בכישלון הזה...

עצלנות התלמידים, אחת הסיבות... התלמידים לא מתאמצים ללמוד בגלל שאין להם מוטיבציה, אנחנו מושפעים מחברים שלנו, שגם להם אין כוח ללמוד ברצינות, ואת הבי"ס אנחנו לוקחים כמובן מאיליו...

תראה למשל לדוגמא בתי ספר כמו "מופת" ששם משהו כמו 99% מהתלמידים מסיימים עם תעודת בגרות, הסיבה לכך היא שמיסדי הרשת הגיעו עם מסורת לימוד מרוסיה ולא מושפעים מהכישלון של המערכת פה בארץ...

אני חושב שפשוט הייתה הזנחה מסויימת במע' החינוך, אולי בשל המצב הבטחוני או הכלכלי הקשה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוב זאת אשמת התלמידים. אנשים פשוט מתאצלים לבוא הביתה ולחזור על החומר ובשיעורים אפילו לא תורחים להקשיב למורה.

מנסיון כשאתה מקשיב למורה ומנסה להבין אותו ובא הביתה וחוזר על החומר אין סיכוי שלא תצליח, אלא אם אתה באמת מפגר, אבל מצד שני זה כמעט בלתי אפשרי להיות מרוכז 6-9 שעות ביום, בגלל זה אין כמעט אנשים שמצטיינים בכל המקצועות.

בקיצור לשני הצדדים יש חסרונות (לתלמידים ולמורים) וכשהחסרונות האלה משולבים יחד התוצאות על הפנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי יש במערכת החינוך הרבה פאקים אבל הדבר הספציפי הזה באמת אשמת התלמידים. אני מסתכל על כל התלמידים שהולכים לשיעורים פרטיים ואני רואה בדיוק איך הם יושבים ובוהים בקירות בשיעור אנגלית, משוחחים כל שיעור, כל השיעור במתמטיקה וכו' וכו'. אני לא אומר שאני כל הזמן מרוכז או ואף פעם לא מדבר אבל המינימום של להבין על מה מדובר נותן לך את אותו דבר ש100 שקל למורה פרטי יתנו לך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שאני אתחיל אני רוצה לדמות את זה למצב מסוים בשביל להמחיש את דעתי.

אני פותח מסעדת יוקרה.... ואנשים לא באים. כי אין כסף

אז איפה הבעיה? אצל האנשים נכון...? אין להם כסף הם אשמים.

אז לא... אני אשם כי פתחתי מסעדת יוקרה בתקופה של מיתון.

אותו דבר במערכת החינוך מול הילדים. אם הנוער השתנה גם מערכת החינוך צריכה להשתנות

מערכת החינוך חייבת להתאים את עצמה לתקופה חדשה ולא לנסות בכוח את השיטות שעבדו פעם ,אין מה לעשות דברים משתנים.

אז בניגוד לדעה שלכם לתלמידים אין שום חלק בכשלון

אלא למערכת עצמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוב זאת אשמת התלמידים. אנשים פשוט מתאצלים לבוא הביתה ולחזור על החומר ובשיעורים אפילו לא תורחים להקשיב למורה.

מנסיון כשאתה מקשיב למורה ומנסה להבין אותו ובא הביתה וחוזר על החומר אין סיכוי שלא תצליח, אלא אם אתה באמת מפגר, אבל מצד שני זה כמעט בלתי אפשרי להיות מרוכז 6-9 שעות ביום, בגלל זה אין כמעט אנשים שמצטיינים בכל המקצועות.

בקיצור לשני הצדדים יש חסרונות (לתלמידים ולמורים) וכשהחסרונות האלה משולבים יחד התוצאות על הפנים.

זה היה נכון אולי לכיתה ג', אבל לא למקצועות כמו מת' ופיזיקה ברמה מוגברת של 5 יחי"ל לדוגמא (לא קשור אליי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Selinko, לדעתי אתה טועה.

זאת לא אשמת מערכת החינוך בלבד. המקסימום שאתה יכול להגיד זה שזאת אשמת מערכת החינוך וגם התלמידים, או לא רק התלמידים. לא מערכת החינוך בלבד.

ואני אסביר לך למה:

אתה אומר שמערכת החינוך צריכה להתאים את עצמה לתקופה חדשה, לילדים ונוער של היום.

זה דבר שלא יכול לקרות, מכיוון שהילדים והנוער של היום לא רוצים ללמוד. פעם, למידה הייתה מותרות. השכלה הייתה דבר שכל ילד רק חלם שיהיה לו, ורק העשירים באמת הצליחו להשיג את זה. כיום, כשהעולם (הבוגר לפחות) מבין שחינוך זה דבר הכרחי לכולם, הוא הפך להיות נגיש לכולם. וכשזה כבר לא דבר כ"כ נחשק ובלתי ניתן להשגה, ילדים לא רוצים בו.

ילדים לא רוצים ללמוד. נקודה. עכשיו, איך אתה רוצה שמערכת החינוך תתאים את עצמה לילדים שלא רוצים ללמוד? ההתאמה היחידה האפשרית פה היא לא ללמד. אי אפשר להכריח ילדים שלא רוצים ללמוד שילמדו. אי אפשר להתאים מערכת לילדים שלא רוצים ללמוד. כי כמה שלא ייאבקו, הילדים לא ילמדו אם הם לא ירצו ללמוד.

לכן, זאת לא המערכת שצריכה להתאים את עצמה לילדים שלא רוצים ללמוד. זה הילדים שצריכים להתאים את עצמם למערכת החינוך, ולהתחיל לרצות ללמוד.

מערכת החינוך בכל זאת התחילה להכריח ילדים ללמוד. וכאן נוצרות כל הבעיות במערכת.

בגיל צעיר, הילדים מתרגלים לחוסר למידה, לזילזול במערכת, במורים, במקצועות. וכשהם גדלים, אלה שכן מבינים את החשיבות שבחינוך, זה פשוט כבר מאוחר מידי בשבילם, כי את הרגלי הלמידה הלקויים הם כבר סיגלו בגיל צעיר יותר. ועכשיו זה קשה מאוד (או אולי בלתי אפשר) לשנות את ההרגלים האלה.

כל הזילזול הזה במערכת, הרגלי הלמידה הלקויים, חוסר הכבוד למבוגרים, זה הכל מתחיל בגיל 0, בבית, עם ההורים. עוד הרבה לפני מערכת החינוך.

אני אשמע במשפט הבא כמו מורה, אבל מה לעשות, זה נכון: לפני שמתחילים ללמוד מתמטיקה, או אנגלית, או פיסיקה, צריך ללמוד להיות בני אדם. לדעת לבדוק איפה אנחנו טועים ולא להטיח את האשמה על אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהודעה שלי יש גם חלק לאנשים מהסוג הזה:

לרוב זאת אשמת התלמידים. אנשים פשוט מתאצלים לבוא הביתה ולחזור על החומר ובשיעורים אפילו לא תורחים להקשיב למורה.

מנסיון כשאתה מקשיב למורה ומנסה להבין אותו ובא הביתה וחוזר על החומר אין סיכוי שלא תצליח, אלא אם אתה באמת מפגר, אבל מצד שני זה כמעט בלתי אפשרי להיות מרוכז 6-9 שעות ביום, בגלל זה אין כמעט אנשים שמצטיינים בכל המקצועות.

בקיצור לשני הצדדים יש חסרונות (לתלמידים ולמורים) וכשהחסרונות האלה משולבים יחד התוצאות על הפנים.

אבל באמת אם אתה לא מצליח בפיזיקה או מטמתיקה ב 5 יחידות זה מעיד על כך שאתה לא מתאים ואין לך חשיבה מתאימה בשביל המקצועות האלה, כמובן שאני לא שולל את המצב בו המורה לא מסביר טוב או כל דבר אחר. אני מדגיש שוב שאם אתה לא מצליח טוב במקצועות הריאלים ברמה הגבוה זה אומר שאתה פשוט לא מתאים לזה לא כולנו נודלנו ניוטונים ואיינשטיינים. כמעט בטוח שאותם הילדים שלא מצליחים במקצועות הריאלים הם טובים יותר במקצועות האומניים, כמו ספרות, היסטוריה, תנ"ך וכד'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה היה נכון אולי לכיתה ג', אבל לא למקצועות כמו מת' ופיזיקה ברמה מוגברת של 5 יחי"ל לדוגמא (לא קשור אליי)

מה לא נכון? אתה רוצה לומר שביסודי יש צורך ללמוד בבית ועבור תלמידים במגמות פיזיקה ומתימטיקה מוגבר לא? ההפך הוא הנכון.

מערכת החינוך בארץ בנויה כך שעד כיתה י' אתה יכול לא להשקיע בכלל כמעט ולהצליח, אבל הרבע האחרון של הלימודים בבית ספר דורש המון השקעה. זה גם הבעיה לדעתי. נכון תלמידים לא רוצים ללמוד, ומתעצלים לעבור על החומר בבית אבל מצד שני המערכת כמעט ולא מחנכת אותם לדרך חיים כזאת. כמו שאמרתי, עד כתה י\ט לא עושים שום דבר ואז שכבר צריך להשקיע קצת, אנשים לא רגילים לזה וזורקים על הלימודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לא נכון? אתה רוצה לומר שביסודי יש צורך ללמוד בבית ועבור תלמידים במגמות פיזיקה ומתימטיקה מוגבר לא? ההפך הוא הנכון.

מערכת החינוך בארץ בנויה כך שעד כיתה י' אתה יכול לא להשקיע בכלל כמעט ולהצליח, אבל הרבע האחרון של הלימודים בבית ספר דורש המון השקעה. זה גם הבעיה לדעתי. נכון תלמידים לא רוצים ללמוד, ומתעצלים לעבור על החומר בבית אבל מצד שני המערכת כמעט ולא מחנכת אותם לדרך חיים כזאת. כמו שאמרתי, עד כתה י\ט לא עושים שום דבר ואז שכבר צריך להשקיע קצת, אנשים לא רגילים לזה וזורקים על הלימודים.

מסכים בהחלט. מערכת החינוך הייתה יכולה לנצל את השנים הראשונות של ביה"ס בצורה הרבה הרבה הרבה יותר טובה ממה שהיא עושה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי המקום היחידי בו מערכת החינוך צריכה להכניס שיפור הוא לימוד האנגלית, לדעתי אם אתה לא לומד בנוסף אנגלית בכל מיני דרכים אין סיכוי שבעולם שתדע אנגלית כמו שצריך . אנשים שבאמת יודעים אנגלית טוב הם אלה שיש להם מורים פרטיים או שהם קוראים הרבה מאוד ספרים באנגלית או שגולשים באינטרנט באתרים שכתובים באנגלית וכד' .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון!

אני בכיתה ט' והאנגלית שאנחנו לומדים היא ברמה כל כך נמוכה - שבלי מאמץ אנשים שם מוציאים מאיות (כבר כמה שנים שאנחנו לומדים את אותו PRESENT SIMPLE, PERFECT, PROGRESSIVE...)! ובמקום ללמוד אנגלית על רמה, כמו בדוברי אנגלית (שם מדברים רק אנגלית), אנחנו כל הזמן מקבלים שם דפי עבודה של ילדים בכיתה ג', והרמה פשוט נמוכה.

בנוסף לכך, לומדים כל כך הרבה מקצועות מיותרים שהיו יכולים להוריד מהגב של התלמידים כמו: של"ח (ידיעת הארץ או משהו כזה), ערבית (למה צריכים ללמוד שפה זרה שנייה, כשאפשר להשקיע את השעות האלו באנגלית - שזו שפה הרבה יותר חשובה!), חברה/פרוייקט/חינוך/מורשת ... כל המקצועות המיותרים הללו. ככה גם היו לומדים הרבה פחות שעות (אני לומד 37 שעות בשבוע)! :D

אלא אם כן, היו משקיעים את כל השעות הדפוקות האלו במקצועות יותר חשובים... גם אפשרות...

חוץ מזה, התלמידים ה"מופרעים" למיניהם (ןבתיכון נראה לי זה יותר גרוע) לא משקיעים, לא לומדים, רק מפריעים לי ולחברי ללמוד, מציקים, והביתי ספר מחזיקים אותם בכוח! לדעתי - מי שלא רוצה ללמוד - לא צריך להחזיק אותו בכוח. שיעיפו אותו מהבית ספר או שיעשו לו שטיפת מוח ל"למה צריך ללמוד - בשביל עתידך!". אין שום סיבה שבעולם שהתלמידים האלו ישארו ורק יפריעו לכולם ללמוד. רק מי שרוצה ללמוד ומוכן להשקיע, צריך להיות בבית ספר. חוץ מזה - כל המופרעים למיניהם לא צריכים בכלל להיות בבית הספר.

אבל בסוף, אני רק מרחם על התלמידים האלו, כי אין להם עתיד. :P

בסופו של דבר, גם מערכת החינוך וגם התלמידים אשמים בכישלון ובהישגים הנמוכים של התלמידים. שני הצדדים אשמים. >:(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי כמה שלא ייאבקו, הילדים לא ילמדו אם הם לא ירצו ללמוד.

אם יש בכל הת'רד הזה רק משפט אחד נכון, זה המשפט הזה. אתה יכול לחשמל אותי, לסמם אותי, להכות אותי עם פטיש בפיקות הברכיים, לתת לי לקלף תפו"א לכל החיים, אני עדיין לא ארצה ללמוד. טוב שעדיין יש בעולם הזה מידה מסוימת של רצון חופשי (חוץ מאצל האילומינטי, יכול להיות שהם כבר פיתחו מכשירים לשליטה מוחית, אבל אני לא בטוח).

לכן, זאת לא המערכת שצריכה להתאים את עצמה לילדים שלא רוצים ללמוד. זה הילדים שצריכים להתאים את עצמם למערכת החינוך, ולהתחיל ללמוד. מערכת החינוך בכל זאת התחילה להכריח ילדים ללמוד. וכאן נוצרות כל הבעיות במערכת.

*צחקוק קליל*. זה לעולם לא יקרה.

לא רק במערכת החינוך. הכרח הוא בעיה בכל מערכת שהיא. בגיל צעיר, זה פשוט נורא מתבטא בסממנים חיצוניים. נורא מופגן. נורא שמים לב לזה. זו הבעיה הם בני האדם - הם חושבים שזה פועל. אה, והם לעולם לא יבינו שזה לא.

בית ספר, גם אם 99% מהתלמידים שלו יצאו עם בגרות מלאה, תמיד יהיה כישלון מוחלט. ה-1% האלו מספיקים בשביל להוות כישלון מוחלט. ועוד איך מספיקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים בהחלט עם זה שצריך לסלק את כל התלמידים שלא רוצים ללמוד. הם סתם מפריעים לכל האחרים. יש כל מני תוכניות שמשתדלות להחזיק בכוח בילדים שספק אם יוציאו תעודת בגרות מינימלית, ולדעתי זה פשוט לא מוצדק. אם אנשים לא רוצים ללמוד, שילכו לשוק למכור ירקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...