עבור לתוכן

לידיעת הנהגים: כך תעקוב אחריכם המדינה

Featured Replies

פורסם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4157254,00.html

העובדה שאפשר לעקוב אחריכם שערוריה גדולה שלעצמה.

אבל חוץ מזה יש עוד דבר שמרגיז אותי עד עמקי נשמתי בקונספט המזעזע שהשר ישראל כץ הנהנתן והמושחת מחפש לכפות על עם ישראל.

האפקט שיהיה לתשלום מדורג לפי מקום הנסיעה, מועד הנסיעה, ומרחק הנסיעה, יוצר פערים אדירים בין מעמדות, ומגביל ומדכא את החופש של אלו שמתקשים בהוצאות.

בדיוק מה שהמדינה צריכה כרגע בנוסף לכל שאר הבעיות החברתיות כלכליות והפערים העצומים.

לכל הפחות מדובר על פרויקט שמטרתו אינה מימוש אלה איום או חיפוי על משהו אחר, ו/או גניבת כספי הציבור וחלוקתם לבעלי אינטרסט ומקורבים.

אם בסופו של דבר החוק לא יעבור וכל מה שהוא תרם זה ביזבוז/גניבת כספי הציבור, שוחד למקורבים, אור מסנוור על השולחן שעוזר להסתיר את מה שמתרחש מתחת לשולחן, ומחליש את יכולת העם והתקשורת להתמודד עם בעיות חשובות ע"י פיזור הריכוז.

תזכרו את מה שאמרתי היום.

ושלא יעבדו עליכם.

השר כץ מזיק לעם ישראל ואינו ראוי לשמש כנציג הציבור או מהנדס תחבורתי וחברתי.

פורסם

יש להם זיכרון קצר... ;)

ועד שניה יבוא איסטרא ויסביר למה זה טוב לנו ולמה אנחנו לא רואים את זה כמו שצריך...

פורסם

תוכניות דומות נמצאות בניסוי באירופה. הרעיון הוא להוריד את המיסוי הישיר על רכבים ולעלות את המיסוי העקיף שיבטא את השימוש ברכב. תוכנית כזאת לא מתאימה לחלוטין לישראל כי בישראל שמי שנוסע הרבה בדרך כלל גר בפריפריה ונוסע לעבוד במרכז. בהיעדר תחבורה ציבורית טובה העומס הכלכלי על האוכלוסיה בפריפריה יעלה מאוד. כנראה המדינה רוצה בכוח שאנשים ידחסו כמו סרדינים במרכז. אין לי הסבר אחר.

פורסם

יש לי כמה הסברים, אבל לא בטוח שתוהב אותם...

בכל אופן זה מזעזע לחשוב שהמדינה תעקוב אחרי לאן אני נוסע כמה זמן וכו', למה זה עניין של מישהו?

למה אנשים לא צועקים על דברים כאלה שבבירור נועדו לצמצם את החופש.

באירופה עושים את זה? זה לא תירוץ ובטח שאני לא מתפעל, באירופה עשו עוד כמה דברים שחשבתי שאנשים למדו מהם...

באמריקה רוצים לעשות את זה: PROTECT IP / SOPA Breaks The Internet

אתה באמת רוצה להעתיק כל נפיחה מוחית של מישהו?

פורסם

בהנחה שהצורה הזאת של מיסוי תבוא במקום חלק ממס הרכישה באופן שלא ייקר את השימוש ברכב עבור המשתמש הממוצע (הנחה מופרזת למדי במדינתינו, לצערי), מה שמטריד אותי באמת הוא איסוף נתוני המיקום. לא אכפת לי שיאספו נתוני זמן ומרחק נסיעה, אבל לא בא לי שעוד רשות ממשלתית תחזיק את רישומי המיקום שלי (בנוסף לחברת הסלולר שיש להם את הנתונים הללו גם ככה), ולא בא לי שמי שגר בפריפריה ועובד במרכז יידפק.

פורסם

עכשיו אתה מבין על מה אני מדבר שאני אומר המגמה הכללית? כל הדברים האלה יכולים לעקוב אחרי אינדיווידואל בקלות, יעקבו אחרי המכונית שלך

ואחרי שתצא ממנה מצלמות יזהו את הפנים שלך(מאגר ביומטרי) וידעו לאן אתה הולך כל שניה ביום, עם מי אתה מתראה ומה אתה עושה. למה זה טוב?

אתה מבין שזה הולך לשם? אתה מבין שזה על הפנים?

פורסם

במקרה הזה, נראה לי יותר סביר שמדובר בעוד שיטה לגבות מיסים מאשר שזה קיים לצרכי מעקב.

פורסם
  • מחבר

שליטה וניצול מוחלט של הציבור.

יצירת מעמד פועלים (עניים) רחב.

צימצום מעמד הביניים למינימום האפשרי.

העברת הכספים וריכוזו אצל העשירים.

תארו לכם מס גודש על תנועת אזרחים במדרכות.

מישהו מעלה את זה על דעתו ?

במקום לשפר את התחבורה הציבורים ולהשקיע במקביל בתוכניות לטווח ארוך כמו רשת רכבות בכל איזור המרכז.

אפילו לקנות ולהרוס בניינים אם צריך.

(לא זה לא סימסיטי, וכן זה מה שעושים בכל מקום בעולם כדי להתמודד עם הנדסת תחבורה במקרה הצורך).

רוב המיסים הפכו להיות עקיפים.

הכספים לא הולכים לאותה סיבה/בעיה שלשמה הם נגבים.

לכן הם לא מובילים לפתרונות.

הם מובילים לעשירים ולפערים חברתיים.

העיקר הם אומרים שאין מספיק כסף לשפר תשתיות.

ושהתחבורה הציבורית היא מספקת.

לאן הולך הכסף מהדוחות חניה בתל אביב ?

לבניית חניונים ?

למה לפתור בעיה אם אפשר למצוץ את דמם של הפועלים.

אני לא קומוניסט, רחוק מזה.

אין שיטות, יש בעיות וצריך לתפור להם פתרונות.

אבל מה שתופרים פה זה כותונת פסים שתהפוך את כולם לאסירים מקועקעים.

לא רחוק הזמן בו תקום תנועת מחתרת.

האמת תזרום חופשי באינטרנט.

אירגוני מרד שיאמצו דרכי פעולה אלימות נגד זרועות וראשי השלטון.

וראשים יעופו.

ישראל כץ עדיין שולח לי הזמנות לאירועים פוליטים בSMS.

יום אחד אני וחברי נבוא.

אתה קורא אתה זה אדון אח גדול משטרה ושב"כ ראשי ביטחון חברי כנסת ושרים הקוראים דוחות ?

bullseye MF

anonymous

V

מעניין אם זה מספיק כדי להיות ברשימת מעקב של השב"כ.

עוד מעט גם סיבה לא צריך.

פורסם

אני חושב שכל אדם {אם אפשר לקרוא להם ככה למרות שאני חושב שלא}..שניהיה שר בממשלה או משרה ציבורית וכדומה {למעט מעטים} מבין שהתפקיד שלו הוא כמה שיותר להצר לעם להקשות עליו להכביד עליו וכו וכו וכמה שהוא יעשה את זה יותר טוב ככה הוא מבצע את שליחותו יותר טוב וגם יש סיכוי טוב יותר שהוא יבחר...

פורסם

לא רחוק היום שגם נשלם על פי תעריף נשימה\ זיהום. כי האוויר יהיה יקר או כי פליטת CO2 שלנו תיהיה מזהמת לדעתם.

ואם נדבר תנכית אז אני כבר מריח איזה "חורבן בית שלישי" (אירן, אטום, סימבוליקה) ועוד איזה 1000 שנה חזרה הנה ושוב אותן שטויות!

פורסם

זה יהיה ביניין בית שלישי...

בית שלישי עדיין לא נבנה ולו אנחנו מחכים..

בעזרת ה' בקרוב אמן כן יהי רצון

פורסם

כבר דיברנו על זה בנושא הקודם:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=517338.0

ואני מצטט שוב את מה שאמרתי:

הויכוח הישן בין "מס לפי שימוש" לעומת "מס לפי רכישה".

התוכנית היא, כביכול, לבטל את המס העצום על כלי רכב(106% אם אני זוכר נכון, מוזמנים לתקן אותי) ו"להחליף" אותו במס לפי שימוש - מס על דלק ונסועה.

כך, אנשים שברשותם רכב אך לא משתמשים בו הרבה אמורים לשלם פחות מס מאשר אחרים.

הבעיות?

  • הבטחות כמו חול ואין מה לאכול - המס לא יחליף שום דבר. הוא בעיקר יתווסף. כך מראה לנו ההיסטוריה.

  • מס על פי שימוש הוא "כואב" יותר - קשה יותר לאוכלוסייה וליחידים לשלם אותו, כיוון שהוא מגיע בתדירות גבוהה בהרבה(למרות שהסכומים נמוכים בהרבה גם כן) - כמה "טרוניות" שמעתם בזמן האחרון בנוגע למס על כלי רכב, לעומת הטרוניות לגבי הבלו על הדלק? זה מתקשר גם לנושא חביב בכלכלה התנהגותית שנקרא "The Pain of paying", אני ממליץ למתעניינים לקרוא קצת דן אריאלי בנושא.

  • פגיעה בפרטיות: באיזה זכות השלטון בודק איך וכמה נסעתי? וכיצד הוא יעקוב אחריה? "מס לפי שימוש" יחסית יעיל ולא פוגם בפרטיות(אבל שוב - מאוד "מעצבן") הוא הבלו. אין אפס - משלמים יותר בלו ככל שהרכב פחות יעיל בצריכת הדלק שלו + ככל שמשתמשים בו יותר

  • הניסיון הפתטי להנדסה חברתית שכשלה פעם אחר פעם - "עידוד אנשי הפריפריה" ו"הורדת כלי הרכב מהכבישים במרכז" - כל הניסיונות הקודמים כשלו, אין סיבה שגם זה לא ייכשל. זה משעשע גם שצריך להעניש אנשים(בדמות של עוד מיסים) כיוון שהשלטון לא יודע לדאוג לתשתיות נורמליות.

בקיצור - רק צרות.

לאחר קריאה מדוקדקת יותר של הכתבה, יש צורך להבהיר:

כבר היום קיים מס נסועה. הוא אפילו "מעודד" יעילות סביבתית + "מעודד" צריכה מעוטה. קוראים לו בלו.

אין אפס - מי שמשתמש יותר ברכב משתמש ביותר דלק, משלם יותר מס בלו ובכך הבלו מהווה מס נסועה לכל דבר.

מה "הבעיה"?(במרכאות, כי עצם קיום מס נסועה הוא בעיה לעניות דעתי):

כרגע מס הנסועה אומנם "מתמחר" שימוש ונזק לסביבה, אך הוא לא מתמחר "מצב סוציו-אקונומי" או מיקום. כלומר: "עני מהפריפריה" שנוסע 100 ק"מ ביום במיצובישי לאנסר משלם בדיוק כמו "עשיר מהמרכז" שנוסע 100 ק"מ ביום באותו רכב.

בהגדרה קצת יותר מקצועית: הבלו הוא מס לא-פרוגרסיבי.

מס הנסועה החדש אמור להיות פרוגרסיבי, אמורים להיכנס בו כל מיני שיקולים (נסיעה בתוך המרכז בלבד אמורה לעלות יותר מאשר נסיעה מהפריפריה למרכז/בתוך הפריפריה) - הבעיתיות כמובן, מעבר למה שכבר שכבר ציינתי בדיון הקודם היא בעיקר עניין ה"כיצד". לפי הכתבה הזו, "הכיצד" הוא מערכת בקרה לאומית שעוקבת אחרי כל רכב בעזרת GPS. יש לנו פה בעיה מוסרית קשה של מעקב השלטון אחר אזרחיו וגם בעיה פרקטית קשה - מערכת כזו היא עניין יקר. יקר מאוד. היא פותחת פתח רחב מאוד לפשע ולשחיתות.

שמאל ימין, סוציאליזם וקפיטליזם - צריך וחשוב למחות נגד האקט השלטוני המטורלל הזה.

פורסם

אני איתך לגמרי על זה...

פורסם

אני האמת ציפיתי למחאה אבל זה מדהים איך לא אכפת לאף אחד בארץ

גם אם זה יכנס תוך שנה, שלוש או עשר.

לאט, לאט ישראל הופכת להיות ל-1984 (שאני אפילו לא אתחיל עם ההשוואות)

זה לא סוד שבישראל אין דמוקרטיה אבל זה עצוב ומפחיד שאין מחאה ציבורית כל עוד לעם יש שבריר של כח

פורסם

אכן, בישראל כבר מזמן אין דמוקרטיה, מאז שבג"צ הפך לבג"פ (בית דין גבוה לפוליטיקה).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים