עבור לתוכן

חוק החזרת מכשיר סלולרי למפעילה עד 14 יום (גם לאחר שימוש) - סלקום מסרבים לקבל המכ

Featured Replies

פורסם

זה לא נכון, הן פשוט עושות את זה אחרי שמתעקשים

(לא מול מנהל זוטר בנקודת שירות אלא מול מחלקת פניות הציבור)

הטבלאות והחוק רלוונטיים מאוד, וההבטחה שלך שהחברות פועלות עפ"י חוק שווה כקליפת השום

(זה הרי יהיה ממש שוק שגוף כזה יפעל בניגוד לחוק, לא?)

  • תגובות 58
  • צפיות 57.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אוקיי, אני מודה, אני לא עו"ד. אבל כשבמקום אחד אני רואה את לשון החוק כפי שאתה מציג אותה (הטבלה שבה מופיעות חברות הסלולאר בקבוצה 4) ובמקום אחר אני רואה את לשון החוק בצורה שבה אני מציג אותה (הלינק שצירפתי בהודעה הקודמת, בה הסלולא בקבוצה 1), לדעתי אחת מהן לא רלוונטית.

מכיוון שאני יודע שכיום, גם מנסיון אישי וגם מנסיון של פותח הת'רד, חברות הסלולאר מקבלות מכשירים סלולאריים רק אחרי שהן מוודאות כי בוצע בהן שימוש של למטה מרבע שעה, ואני גם יודע, שוב, מנסיון אישי, שלכל חברות הסלולאר מחלקות משפטיות מאוד רציניות - אני ממש בספק אם הן עוברות על החוק.

פורסם

חסר דוגמאות של חברות גדולות/ענקיות שעוברות על החוק?

בכל מקרה, די ברור שהמחוקק ניסה להפריד בין מצב שקונים מכשיר+קו בחברת סלולר (ואז ניתן להחזיר את המוצר גם אם נעשה בו שימוש) לבין מצב שבו קונים מכשיר בחנות פרטית ואז לא ניתן להחזיר את המוצר כמו כל מכשיר חשמלי רק אם לא נעשה בו שימוש.

פורסם

OMRIJ צודק לחלוטין.

הזמנת הטלפון מהבית באמצעות שליח נחשבת לעסקת רוכלות או עסקת מכר מרחוק וחלים עליה כללים שונים (מקילים) בקשר להחזר לעומת עסקה שבה רכשת את הטלפון פיזית.

מותר להחזיר עד 14 יום גם אם השתמשת. התנאי הוא שיוחזר האריזתו המקורית.

אם רכשת בחצרי המוכר נוסף התנאי לא נעשה בו או באביזריו כל שימוש

להלן ציטוט ממסמך רישמי חוזה מכירה של חברת פלאפון:

ביטול עסקה:

באפשרות לקוח פרטי שהינו "צרכן" כהגדרתו בחוק הגנת הצרכן,

תשמ"א 1981- (להלן: "החוק") לבטל את העסקה – בציוד קצה -

תוך 14 יום מיום קבלתו, בשירות/ים- תוך 14 יום מיום כריתת

ההסכם או חתימת הסכם זה, לפי המאוחר. למען הסר ספק, לקוח

שהציג/מסר לפלאפון תעודת עוסק מורשה ובמסגרתה נרשם

בפלאפון כלקוח עסקי ייחשב כלקוח עסקי לרבות עניין נספח זה.

לתשומת ליבך, ביטול רכישת ציוד קצה בתכנית זו משמעו ביטול

ההצטרפות לתכנית זו והשירותים אליהם הצטרף הלקוח בתכנית

וכן ביטול ההצטרפות לתכנית משמעו ביטול רכישת ציוד הקצה.

תנאי הביטול:

בעסקת רוכלות או עסקת מכר מרחוק כהגדרתן בחוק-יש להשיב את המוצר באריזתו המקורית כשהוא ללא פגם.

בכל עסקה אחרת (שאינה מוגדרת כעסקת רוכלות או עסקתמכר מרחוק בחוק)-

ביטול ציוד קצה יתאפשר רק בכפוף לתנאים הבאים במצטבר-

-המחיר ששולם בעדו על ידי הצרכן עולה על 50 ש"ח

- לא נעשה בו או באביזריו כל שימוש - הוא מוחזר באריזתו המקורית וללא פגם בו ו/או באביזרים ו/או

באריזה ובצירוף כל תכולת הערכה שסופקה .

פורסם

omrij צודק לחלוטין בנוגע לעסקה באמצעות שליח - על זה לא היה וויכוח שכן אני לא מכיר את החוק ובין כה וכה לא מתעסק בזה ביום יום.

בנוגע לשאר העסקאות - אתה מחזק את טענותי ושולל את של omrij, בכך שהחברה הסלולרית לא חייבת לקבל את המכשיר אם נעשה בו שימוש.

אני ממליץ להפסיק להאכיל את הטרול (Omri) ולפותח הת'רד - הייתי מנסה לבקש שוב, אך בידיעה כי הצדק עמם וכי מבחינה חוקית הם לא מחויבים לקבל את המכשיר. במידה והם לא יסכימו לקבלו, קח זאת כשכר לימוד לפעם הבאה.

פורסם

הצדק לא איתם, הם פשוט מתעלמים מהחוק

הם שינו חד צדדית את לשון החוק - מ14 יום הם הפכו את החוק ל14 יום אבל עד 15 דקות שימוש במכשיר

אתה חושב שהם עשו מעבר למה שרשום בחוק כי הם נחמדים ולכן נותנים לך כמה דקות שימוש במכשיר לפני שהם מאשרים החזרה?

לא, הם פשוט לקחו את החוק ושינו אותו לטובתם

פורסם

Yossarian2 איך אתה מגדיר שלקוח מחוייב לקנות מכשיר?

נגיד לקוח שלא שמע על ניתוק זיקה מגיע לסניף ורוצה תוכנית מסויימת שנותנים אותה רק בקבלת מכשיר, הוא מסכים כי זה משתלם לו - האם הוא חוייב? מצד של אורנג' בוודאי שלא, הרי יש ניתוק זיקה! ומה עם הלקוח? מבחינתו הראו לו שההצעה הכי משתלמת מגיעה עם רכישת מכשיר - כלומר הוא חוייב.

מה לגבי לקוח שנגיד רוצה אחריות מורחבת על המכשיר? אורנג' לא תיתן אחריות מורחבת ל(הרבה) מכשירים שלא נקנו ברשת שלה. אז האם הוא מחוייב לקנות מכשיר דרכם? בוודאי.

אני גם מעריך שזו הסיבה שמנהלים רבים יתקפלו מול לקוח שדופק על השולחנות. כי החוק הזה כמו הרבה חוקים ניתן לפירוש וכיפוף איך שרוצים.

ועוד משהו, חברה שעושה 304 מיליון שקל רווח נקי בשנה, יכולה להרשות לעצמה לספוג עלויות ניקיון ואריזה מחדש של מכשיר שנקנה בסכום של כאלף עד ארבעת אלפים שקל בעיניים עצומות ללא אפשרות להתנסות במוצר. סתם נקודה למחשבה.

פורסם

אתה מבין את החוק עקום לגמרי.

אין באורנג' תוכנית שחייבים לקנות מכשיר על מנת לקבל אותה.

יכול להיות שהלקוח לא יודע שהוא יכול לקנות מכשיר ולקבל החזרים ברשת אורנג', אבל אין בעולם הזה לקוח שלא יודע שהוא יכול לקנות מכשיר בחוץ וקו ברשת אורנג' ולהשתמש בהם ביחד!

איך הלקוח חויב לרכוש פה ?!

ואורנג' לא מתקפלים מול הרבה לקוחות, רואים שאתה לא נמצא הרבה במרכזי השירות שלה (הגיוני בהתחשב בעובדה שאתה לא עובד שם...). על כל לקוח שאורנג' "מתקפלים" בפניו, יש עוד 15 שחזרו עם המכשיר בין הרגליים...

ואורנג' לא יכולה מבחינה חוקית למכור מכשיר שהוחזר בביטול עסקה כחדש. השימושים של המכשירים האלה הם כחלפים במעבדה או כמכשיר "מחודש" למימושי אחריות לאחר אבדן/גניבה.

פורסם

אז אתה לא עו"ד אבל אני מבין את החוק עקום לגמרי?

לי לא מובן המונח "לקוח מחוייב לקנות".

שנינו יודעים שמחלקת מכירות יכולה להיות מאוד משכנעת ולא תמיד תראה לך את כל האפשרויות. אתה אמור להכיר את זה בתור לקוח, לא רק בתור עובד אורנג'. זה שלקוח יודע שהוא יכול לקנות מכשיר בחוץ לא אומר שלקוח יודע שהוא יכול לקבל את אותם התנאים גם אם קנה מכשיר בחוץ, לראיה אפשר לראות את כל האנשים ששואלים ברשת "מה זה ניתוק זיקה?".

עוד דוגמא - עכשיו באורנג' באתר הבית מתנוסס מבצע לסטודנטים עם astrix ועריסה. אם אני קונה מכשיר בחוץ האם אני אקבל את העריסה מאורנג'?? ואם לא, האם זה מחייב אותי לרכוש דרכם?

יחס ה"התקפלויות" של 1:15 כמו שאתה מתאר אותו נזקף לטובת מחלקת המשפטים המפוארת של אורנג' שהזכרת. ברור שרק לקוח עקשן עם רצון יעמוד מול גנבים בחזקת החוק.

ולגבי מכירת מכשיר מחודש - יש לזה פתרונות ואת חלקם אפילו תיארת.

פורסם

אתה מבין את החוק עקום לגמרי.

אין באורנג' תוכנית שחייבים לקנות מכשיר על מנת לקבל אותה.

אין?

דווקא יש:

ניתוק זיקה? לא באורנג': מתנה מסלול מוזל ברכישת מכשיר

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000631724

חחח עליך יוסאריאן הצדקן. :bash:

פורסם

אתה מבין את החוק עקום לגמרי.

אין באורנג' תוכנית שחייבים לקנות מכשיר על מנת לקבל אותה.

יכול להיות שהלקוח לא יודע שהוא יכול לקנות מכשיר ולקבל החזרים ברשת אורנג', אבל אין בעולם הזה לקוח שלא יודע שהוא יכול לקנות מכשיר בחוץ וקו ברשת אורנג' ולהשתמש בהם ביחד!

איך הלקוח חויב לרכוש פה ?!

ואורנג' לא מתקפלים מול הרבה לקוחות, רואים שאתה לא נמצא הרבה במרכזי השירות שלה (הגיוני בהתחשב בעובדה שאתה לא עובד שם...). על כל לקוח שאורנג' "מתקפלים" בפניו, יש עוד 15 שחזרו עם המכשיר בין הרגליים...

ואורנג' לא יכולה מבחינה חוקית למכור מכשיר שהוחזר בביטול עסקה כחדש. השימושים של המכשירים האלה הם כחלפים במעבדה או כמכשיר "מחודש" למימושי אחריות לאחר אבדן/גניבה.

אם החוק הוא כמו שאתה רואה אותו

מדוע חברות הסלולר מאפשרות להחזיר מכשיר תוך 14 יום אם השתמשו בו לביצוע כמות קטנה של שיחות? (דקות בודדות) האם אתה בעצם טוען שהן מיטיבות עם הלקוח מעבר למה שהחוק דורש מהן?

פורסם

זה שהן *לא חייבות* לא אומר ש*אסור* להן.

מבחינתן בהחלט יכול להיות ששווה לפעמים להתקפל מול הלקוח כדי לחסוך *לעצמן* טרחה. כבר הומלץ לפותח השרשור לנסות ולעמוד על ההחזרה, אבל מתוך הבנה שמאחר והשתמש אין החברה חייבת (אבל היא רשאית. יחי ההבדל הקטן).

פורסם

שוב, פרשנות שגויה של החוק.

ועדיין, מדוע באופן גורף הן כן מזכות יל מכשיר שהיה בשימוש אך לא השתמשו בו להרבה דקות שיחה?

פורסם

למדתי שאין טעם להתווכח עם מי שיודע.

אז, במיוחד בשבילך, קבל : "אתה צודק יקירי".

בהצלחה לך ולפותח השרשור.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים