מלחמת העולם השנייה - בלה בלה בלה (לא גונבים דיון מKAKADU!) - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מלחמת העולם השנייה - בלה בלה בלה (לא גונבים דיון מKAKADU!)


Judas Iscariot

Recommended Posts

כמו שכותרת הדיון מציינת - אני לא רוצה לגנוב את הדיון על ערוץ ההיסטוריה מKAKADU - אבל אני כן רוצה להמשיך בדיון... אז מה הכי הגיוני? לפתוח דיון חדש!

ה. מי מכר נשק לבריה"מ, בריטניה ולנאצים יחד? ארה"ב.

ו. מי פתאום נזכר להתעורר ולהילחם באופן אקטיבי רק כשפגעו בו, למרות הטבח שהתחולל בכל אירופה? ארה"ב

לדעתי לא היה ניתן לנצח את המלחמה לולא האמריקאים, אבל לא צריך לשבח ולפאר אותם עד כדי כך. הם היו אינטרסנטים וזהו. הם לא עשו שום פעולה מהפעולות הנ"ל בגלל טוב לב או אצילות. עכשיו תמשיכו בדיון שלכם.

ה. לפי מה שאני יודע, היה קיים אמברגו נשק של ארה"ב על גרמניה כבר מתחילת מלחה"ע השנייה, כלומר ארה"ב לא מכרה נשק לנאצים.

ו. זו נקודה מאוד מעניינת ומאוד נכונה... בניגוד לאנגליה ובריה"מ שמהרגע הראשון התייצבו כראש אחד נגד האיום הנאצי והטבח ו... אופס, סליחה שכחתי ש:

אנגליה הפקירה את צכ'וסלובקיה ומסרה אותה להיטלר על מגש של כסף

בריה"מ לא רק שלא נכנסה למלחמה בנאצים עם תחילת מלחה"ע ה-2 אלא חתמה על הסכם ריבנטרופ מולוטוב ומילאה יפה את חלקה בו: כבשה את פולין ופלשה לפינלנד - בתיאום מלא עם הנאצים. אתה יודע מתי בריה"מ התחילה להילחם בנאצים? שהנאצים פלשו אליה במסגרת ברברוסה... אז בוא נחשוב באמת חזק איזו אומה באמת נכנסה לקרב מול הנאצים רק אחרי שפגעו בה? בריה"מ.

אנסה לענות.

א. צודק.

ב. רוב החיילים גרמנים היו בחזית הרוסית. כמעט כל המאמץ המלחמה הגרמני הושקע בחזית הרוסית. בחזית המערבית נלחמו "ג'ובניקים" של הווארמכט.

ג. במהלך הקמפיין היפני לכיבוש סין היפנים בדקו אפשרות לפלוש גם לרוסיה. היו מספר עימותים שמטרתם הייתה לבדוק את כוחו של הצבא האדום. יפנים הפסידו בכולם ואני מאמין שזה הרתיע אותם מעימות נוסף. בנוסף אמריקאים הטילו אמברגו על אספקת נפט ליפן מה שגרם ליפנים לפלוש למדינות אחרות באסיה במטרה לחדש את אספקת הנפט ליפן. יפנים חששו מהתערבות ארצות הברית ולכן החליטו לתקוף ראשונים בפרל הרבר במטרה להשמיד את הצי האמריקאי.

ד. ארצות הברית גרמה לשעבוד של אירופה לכלכלה האמריקאית.

ב. אכן, רוב החיילים הגרמנים היו בחזית המזרחית - לא טענתי אחרת. לגבי הטענות של "ג'ובניקים של הווארמכרט" - אתה יכול להביא סימוכין?

ג. אכן, עימותי הגבול בין יפן לבריה"מ הובילו לחתימת הסכם אי ההתקפה ההדדית בין בריה"מ ליפן - אך בשאר הסעיף אתה מצדיק אותי. יפן פחדו מארה"ב ולכן תקפו אותה בניסיון להשמיד את הצי שלה - יפן הייתה תחת אמברגו נפט אמריקאי ולכן הייתה מוגבלת. Point America לפי דעתי, מה אתה חושב?

ד. עכשיו זה פשוט נפלא מה שאתה אומר. אנטי-אמריקאיניזם בשיאו. בוא תענה לי על מספר שאלות קטנות לגבי "שיעבוד לכלכלה האמריקאית" לעומת "שיעבוד לכלכלה הסובייטית" ותחליט אתה מה אתה מעדיף, דיל?

- באילו מן המדינות הבאות היית מעדיף לגור, גם היום ובעיקר טרם התמוטטותה של בריה"מ? צרפת-הולנד-בלגיה-איטליה-גרמניה המערבית או פולין-רומניה-גרמניה המזרחית?

- האם אזרחי גרמניה המערבית נמלטו לזו המזרחית או להפך? אם קשה לך לענות על כך, חשוב איזו ממשלה הקימה גדר גבול(יותר נכון חומה) עצומה בשביל למנוע את בריחת אזרחיה שלה?

- באילו מדינות(מאלה המצויינות בשאלה הראשונה) המשטר טבח באזרחיו שלו עצמו והרג עשרות ומאות אלפים מהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעיון מעולה לפתוח דיון נפרד.

ה. לפי מה שאני יודע, היה קיים אמברגו נשק של ארה"ב על גרמניה כבר מתחילת מלחה"ע השנייה, כלומר ארה"ב לא מכרה נשק לנאצים.

מחיפוש קצר בגוגל ראיתי שיש אי הסכמה לגבי "האם ארה"ב סייעה לנאצים". המורה שלי להיסטוריה אמרה שהם מכרו נשק לכל השותפים במלחמה. נשמע לי הגיוני. נשמע כמו ארה"ב. בנוסף, עיין כאן.

אני לא בטוח ב 100%, אבל אני חושב שיש סיכוי מאוד סביר שזה אכן קרה.

לגבי ההתערבות במלחמה - גם לא אמרתי שחבר הלאומים ואירופה/רוסיה היו אציליים במיוחד. הם גם היו טיפשים. הבנאדם כבש ארץ אחרי ארץ, והם גינו. אאל"ט בדיון המקורי מישהו הזכיר שארה"ב התערבה מטוב לבה או משהו כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...