האם המשאבים בעולם מוגבלים? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם המשאבים בעולם מוגבלים?


MS-D

Recommended Posts

השאלה עשויה להצטייר כתמימה, עם זאת, עומדת מאחוריה הרבה מאוד מחשבה קודחת. האם המשאבים בעולם באמת מוגבלים? האם לנו (החברה המערבית) יש הסכמה שבעל-פה לשמור על העוני, הרעב ותנאי המחייה הירודים במדינות לא מתפתחות בשביל שאנחנו נמשיך לחיות ברמת חיים גבוהה (בהשוואה כמובן לאזורים נכשלים בעולם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מספיק משאבים בעולם לכולם,מעולם לא היה חסר.המערב כן אחראי לרעב באפריקה,אם אתה רוצה ללמוד עוד חפש את 'חובות העולם השלישי' בגוגל ותראה איך באופן שיטתי המערב השאיר את אפריקה בתת-תזונה.

המעשייה הזו שחסר משהו בעולם היא שקר,השקר הכי גדול,שמקורו בעשירי העולם(200 משפחות).והם ה'אוייב' הכי גדול שיש לאנושות מאז ומעולם.-לא איראן,לא פלסטינים,לא אסלאם ולא זומבים וערפדים.והם חייבים ליפול עכשיו.ויפה שעה אחת קודם.

והאמת תשחרר אותך..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"האם משאבי טבע אוזלים לנו?"

וגם, להעשרה - מדוע צדקה לא משפרת את המצב באפריקה:

http://www.ted.com/talks/andrew_mwenda_takes_a_new_look_at_africa.html

בקיצור: צדקה רק "מקלה" על עוני, היא לא יוצרת עושר. הדרך האמיתית היחידה "לצאת מעוני" היא להתעשר(לא במובן של להיות מיליונר, אלא במובן של להיות עשיר יותר מעני) - מתעשרים על ידי כך שיוצרים הון, יוצרים עושר - חקלאות, תעשייה שירותים וכו'. לא צדקה.

צדקה רק מובילה לעוד צדקה, היא מציעה מעט מאוד הזדמנויות להתעשרות ולניצול יעיל יותר של משאבים.

מדינות באפריקה כמו מאוריציוס ובוצאונה נמצאות במצב טוב מאוד יחסית ללפני כמה שנים כיוון שהן הבינו כי על מנת "לחסל את העוני" לא צריך לתת כסף לעניים, צריך להפוך את העניים לעשירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי המשאבים לא מחולקים בצורה הוגנת אבל הם בהחלט מוגבלים, אין ספק על זה.

כל דבר הוא סופי למשל כמות הנפט, כמות הבקר וכמות המים לשתיה.

בעוד שחלק מהמשאבים מתחדשים כחלק ממחזוריות (למשל מים וגם זה לא תמיד), האוכלוסיה בעולם גדלה בצורה שלא תאפשר בעתיד לדאוג שיהיה מספיק בקר למשל לכולם. שלא לדבר על נפט שפשוט יאזול ב40 שנה הקרובות.

אז כן אולי המשאבים לא מחולקים בצורה שווה והוגנת אבל בוודאות מוגבלים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נפט לא הולך להגמר תוך 40 שנה, ככל הנראה גם לא תוך 200 שנה...

לא חסר פרות בעולם, יש מילארד וחצי של פרות, תצתרך עוד תגדל עוד, מקום לא חסר - עם 7 מילארד בני אדם בעולם יש לך מספיק שטח בארצות הברית לבדה בשביל לתת מגרש של דונם וחצי לכל אדם.

האוכלוסיה בעולם לא גדלה, ממש לא, ההיפך היא "מתכווצת" ההפרש היחסי בגידול האוכלוסיה התכווץ בצורה דרסטית ב-150 שנה האחרונות, ובמדינות רבות בעולם כיום יש גידול אוכלוסיה שלילי.

הערכה היא שב-2050 אוכלוסיית כדור הארץ תגיע לנקודת השיא ותתחיל משם להתכווץ, כך שב-2090 אתה שוב תחזור לכדור ארץ עם 7 מילארד בני אדם בלבד(ד"א המספרים האלה מגיעים מאותה סוכנות של האום שהסרטון הפאשיסטי מתחילת הת'ראד כלכך אוהב לצטט).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צפיתי וקראתי את הכול ולצערי נראה שהנושא כל כך מורכב ומסובך שאין תשובה ברורה לגבי עתיד האנושות ועתיד המשאבים, נראה שקיים כאוס גדול שמוביל לפתרונות לפי נקודות מבט אישית, מי שחושש מהגידול מאמין שצריך לצמצם את האוכלוסיה ומי שמאמין שאין שום חשש בעולם מאמין שצריכים להמשיך "לזרום" עם הקיים. מורכב ולא ברור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...