פרויקט מגבר TA2020 - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פרויקט מגבר TA2020


fungiman

Recommended Posts

מצ"ב השרטוט הכי פשוט שהצלחתי למצוא ולהתאים לציוד שיש לי כרגע (שנאי עם יציאה יחידה של 12VAC) ולדרישות הזרם שלי, הקיבול הכולל בשרטוט הוא 40000uf אבל אני כנראה אשים רק שני קבלים 10000uf/35V

בשרטוט כפי שהוא מוצג כאן הרגולטורים פועלים בקצה היכולת שלהם (כמעט 1A ליחידה) כאשר ההספק הוא סביב 30W.

לא מופיע בשרטוט - מערכת ההמרה AC/AC כולל מפסק AC ופיוז מתח גבוה.

למרות שראיתי את השרטוט הזה בווריאציות שונות בכמה מקומות יש לי כמה בעיות איתו --

* מה קורה עם האדמה? האם החיבור היחיד המצוין בסכימה מספיק? מבחינת בטיחות כמון, אבל מה עם ההארקה של אות האודיו הנכנס למגבר? אני מתכנן לבנות את ספק הכוח בקופסא נפרדת. השלדה של ספק הכוח תהיה מוארקת (כמובן), האם אני מריץ הארקה בגיד שלישי מהמגבר לספק ומשם לאדמה?

* ריפל של 500mV למרות השימוש בפילטר גדול מאוד ורגולטורים - נראה לי שהרפרנס דפוק - המעגל צריך להתייחס לאדמה ולא לצד השלילי שלו שיש בו ripple גם כן...

בקיצור - ברדק גדול. הצילו!

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מי שירטט את הסכימה הזו?

לא לגמרי הבנתי למה יש לך 3 מייצבים במקביל. מייצבים כאלה לא יהיו יציבים בתצורה הזו. ה-78xx למיניהן בנויים סביב BJT, מה שאומר שברגע שאחד מהם מתחמם הוא מוציא יותר זרם מהאחרים, כתוצאה מכך מתחמם יותר, וחוזר חלילה. מה גם שהם לא יהיו 100% מדויקים במתח המוצא שלהם, מה שיגרום למצב שהם "נלחמים" אחד בשני. יש כמה דרכים לפתור את הבעיה, הדרך הפשוטה ביותר היא להוסיף נגד בטור לכל אחד מהם (מהמוצא אל המוצא המשותף כמו כאן:http://www.reuk.co.uk/High-Current-Voltage-Regulation.htm). אפשר גם תמיד להשתמש במשהו כמו LM317 עם טרנזיזטור נוסף מחובר במקביל אליו (צריך רק כמה נגדים וטרנזיזטור מספיק חזק אני בטוח שתוכל למצוא כמה סכימות כאלה בגוגל), או להשתמש מראש במייצב חזק יותר.

מעבר לזה, שהייצוב שלך נראה לי בעייתי. ראשית, קיבול כזה גדול עבור מגבר כל כך חלש נשמע לי כמו הגזמה. ב-KA7100 שלי יש סך הכל כ-27mF של קיבול בכניסה. וזה מגבר של בערך 65W לערוץ, עם מתח מסילות גבוה פי כמה. אני מסכים שקיבול גבוה זה טוב (אם כי לא תמיד - זה יוצר זרם גבוה מאוד על השנאי בכניסה ולכן צריך לוודא שהשנאי יכול לעמוד בזה), אבל לפעמים השיטה הזו של brute-force היא לא השיטה הטובה או החכמה ביותר.

כמו כן, המתח בכניסה שלך הוא בערך 14.5VDC ללא עומס. מה שאומר שעם עומס הוא יורד עוד יותר. עכשיו תפתח דף מפרט של הרכיב ותסתכל על ההפרש בין מתח הכניסה למתח המוצא כפונקציה של הזרם. עם זרם של 1A מכל רגולטור אתה דורש משהו כמו 3V בין הכניסה למוצא, מה שאומר שהמייצב שלך יכול להוציא לכל היותר 11V מיוצב. במצב הנוכחי המייצב מפסיק לייצב והופך להיות פשוט טרנזיזטור שמעביר את המתח כמו שהוא (עם הנחתה, אבל ללא הייצוב שאתה מחפש). משמע אתה צריך מתח מוצא נמוך יותר, מתח כניסה גבוה יותר, או מייצב עם dropout voltage נמוך יותר. אתה יכול להשתמש בשבבים מוכנים למטרה הזו, תחפש LDO regulator ותראה מה ההיצע, אני ממש לא מכיר את כל הדגמים בתחום הזה. עם זאת, אני חושב שאולי אפשר להשתמש במייצב פשוט יותר במידה ואתה מוכן לוותר על חלק מהיתרונות של השבבים האילו (הגנה מפני קצר, הגנה תרמית). אתה יכול להשתמש ב-capacitance multiplier פשוט עם דיודת זנר. אני השתמשתי במשהו כזה בתור פילטר כניסה למייצב, במייצב שתכננתי לא מזמן (אתמול קיבלתי הודעה שה-PCB's מוכנים ויצאו בדואר לכיווני ;) ). הרעיון הבסיסי הוא משהו כמו בתמונה המצורפת (ששירטתי לכבודך עכשיו :) ).

תחילה יש LPF בסיסי. כמובן שאנחנו רוצים שהוא יהיה עם תדר ברך כמה שיותר נמוך. אתה יכול לשים 2 קבלים במקביל, אחד אלקטרוליטי יחסית גדול ואחד מסוג שונה (נגיד קרמי) בערך נמוך יותר. במקביל למוצא של ה-LPF נמצאת דיודת זנר שמייצבת את המתח על הערך הנומינלי שלה. לאחר מכן יש טרנזיזטור BJT שמבפר את כל זה ויוצר לך העתק של הכניסה שלו עם הפרש של בערך 0.7V (משתנה קצת עם הזרם). לרגולטור הזה יש מתח drop-out נמוך יותר משמעותית. גם בזרם יחסית גבוה הוא יכול לעבוד עם מפל מתח של 1V בתנאי שהנגד בכניסה לא גדול מדיי. כמובן שנגד גדול יותר אומר סינון טוב יותר, ולכן צריך למצוא את האיזון. החלק "הבעייתי" הוא לבחור כאמור את גודל הנגד. הוא צריך להיות קטן מספיק כדי לאפשר כמות זרם מספקת אל המעגל תחת עומס (משמע מתח הכניסה שלו נמוך יותר מבדר"כ עקב צריכת זרם, צריכת הזרם בבסיס של הטרנזיזטור היא זרם המקסימום של המעגל מחולק ב-B המינימלי של הטרנזיזטור + ספייר כלשהו בשביל הדיודת זנר שדורשת זרם כדי לפעול - זה המצב הגרוע ביותר). מצד שני הוא חייב להיות גדול מספיק כדי לא לשרוף את דיודת הזנר תחת התנאים ההפוכים (כל הזרם שעובר בנגד ולא נצרך על ידי הטרנזיזטור הולך אל דיודת הזנר). לא מדובר על חישוב מסובך מדיי, סך הכל למצוא את התחום המותר לערך הנגד, ולבחור את הנגד המקסימלי בתחום הזה (לקבל סינון כמה שיותר טוב). לאחר מכן לבחור דיודת זנר ונגד עם הספק מספיק גבוה כדי לא להישרף בזרמים הללו וזה הכל. כמו שציינתי, חשוב לזכור שדיודת הזנר צריכה זרם מינימלי כלשהו כדי לתפקד כמו שצריך, הזרם הזה מופיע תמיד בדפי המפרט שלה. בדר"כ מדובר על סך הכל כמה mA, אבל זה משתנה עם ההספק של הדיודה.

כמובן שיש לזה גם פתרונות אחרים (כמו שימוש ב-JFET בתוך CRD במקום הנגד) אבל יש להם יתרונות וגם חסרונות. נראה לי שלשימוש שלך כדאי להישאר עם נגד בתור התחלה.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שרטטתי - בהתבסס על תוכניות שמצאתי ברשת. חלק מהתוכניות הזויות הרבה יותר - לא עובדות או לא יציבות לחלוטין.

מיצבים במקביל - כי צריך 3A למגבר (במצבי קיצון, בד"כ הוא מסתדר עם הרבה פחות), באמת שזה לא רעיון שלי - אלא ראיתי אותו בכמה אתרים של ham-radio.

בגלל זה חשבתי להשתמש ב-LM338 - העלות הנוספת זעירה לעומת החיסכון בכאב ראש וזמן הרכבה.

תזכור שבגלל שמדובר בתחביב ולא במוצר שהולך לייצור המוני - לא אכפת לי בסופו של פרויקט להוציא עוד כמה עשרות ש"ח על רכיבים אם זה נותן לי יותר שקט נפשי מפני כשל, קצת פחות התעסקות עם ההרכבה ואולי-אולי שיפור בסאונד הסופי. בנוסף - אני מזמין חלקים שהם קצת overkill מתוך מחשבה שזהו לא הפרויקט האחרון שלי וייתכן מיחזור רכיבים.

(לכן הזמנתי בסוף שני קבלים 10000uf/50V וגם גשרי דיודות עמידים יותר ממה שאני צריך, העלות הנוספת היא קטנה יחסית ובמידת הצורך אני יוכל להסב אותם לשימוש למגבר חזק יותר בעתיד).

מתח בכניסה שלך הוא בערך 14.5VDC ללא עומס. מה שאומר שעם עומס הוא יורד עוד יותר. עכשיו תפתח דף מפרט של הרכיב ותסתכל על ההפרש בין מתח הכניסה למתח המוצא כפונקציה של הזרם. עם זרם של 1A מכל רגולטור אתה דורש משהו כמו 3V בין הכניסה למוצא, מה שאומר שהמייצב שלך יכול להוציא לכל היותר 11V מיוצב.

עשיתי קצת debugging וגיליתי שזאת אכן הבעיה. אותו מעגל שהעלתי לכאן מתנהג "כמו שצריך" בשימוש במקור מתח 15V במקום 12V עם קבלה של זרם ישר 11.8V עם ריפל של פחות מ-5mV (אני מאמין שבעולם האמיתי תכנון במקביל בלי נגדים עלול להוביל לתקלה, אבל נראה לי שאני אלך על מייצב אחד שמסוגל להתמודד עם דרישות ההספק).

אאל"ט השרטוט שהבאת לי דומה לדוגמא שראיתי בוויקיפדיה לתרשים קלאסי של מיישר מתח בסיסי (הזנר לרפרנס במקרה הזה אני חושב). יש יתרונות לא מבוטלים לשימוש ברגולטור IC שבעיקרי בהם מבחינתי היא תכנון פשוט יותר שאני אהיה מסוגל להבין ביתר קלות (אני לא מהנדס חשמל ולומד את הנושא לאט-לאט כתחביב).

אני ככל הנראה אלך על שנאי 15V - אני אנסה ללמוד את הנושא יותר לעומק ולחזור לכאן עם תכנון משופר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תרשה לי להעיר מספר דברים. ראשית, יפה שאתה מתעסק בזה כתחביב, גם עבורי זה התחיל כתחביב רק שאני החלטתי שאני אוהב את זה מספיק כדי ללמוד את המקצוע הזה :)

מבחינת הסכימה, אני מבין שאתה לא ממציא לבד אלא מתבסס על דברים קיימים, אך כמו שאמרתי בסכימה הזו החיבור של המייצבים שגוי ויגרור נזק למייצבים וביצועים נמוכים יותר. תמיד צריך לבדוק בכמה מקומות, וייתרון גדול הוא לשימוש בדפי המפרט של היצרן. הרבה פעמים הם כוללים מעגלי דוגמא, ואם לא אפשר לחפש app note של היצרן על דברים שדומים למה שאתה צריך.

בנוגע לרכיבים שאתה מזמין, אין עם זה שום בעיה, וזה יכול רק לשפר את הביצועים (כאמור כל עוד תדאג שהשנאי שלך מסוגל לעמוד בזה). הנקודה שאני מנסה להעביר היא שלעיתים כדאי להעביר את ההשקעה הזו למקום אחר שייתן ביצועים טובים יותר. בדיוק כמו שאם יש לך שבקושי מתניע לא תוציא 5000 שקל על צמיגים אלא על תיקון שלו, גם בספק כח צריך לדעת מה הנקודות הכי חלשות במעגל. אני אישית מאוד אוהב להתעסק עם ספקי כח פשוט כי מדובר על מעגלים יחסית פשוטים ועדיין לפעמים רואים הברקות בתכנון שלהם. אני מאוד אוהב גם מעגלים לא קונבנציונלים, ולכן לדוגמא בספק שאני תכננתי אני בחרתי שלא להשתמש במגבר דיפרנציאלי בתור ה-error amp. המשחק עם המעגלים והתכנון הוא רוב הכיף ;)

עשיתי קצת debugging וגיליתי שזאת אכן הבעיה.

כמובן, לכן ציינתי זאת ;)

ברגע שמשתמשים במייצבים שהם לא LDO תמיד משאירים לכל הפחות 3V ספייר, בדר"כ אפילו יותר למקרה שהמתח ייפול תחת עומס או שהזרם הנצרך יהיה גבוה יותר ממה שתכננת. עבור מייצבים שהם LDO אפשר להשאיר מתח ביטחון נמוך יותר, אך הם בדר"כ מציגים ביצועים נמוכים יותר ופחות יציבים.

השרטוט שהבאתי לך הוא מעגל בסיסי ביותר, והשימוש בדיודת זנר הוא דבר משותף לרוב המייצבים בעולם. כל המייצבים הלינארים פחות או יותר (יש יוצאים מהכלל אז לא לתפוס אותי במילה) בנויים על רעיון פשוט של יצירת מתח רפרנס כמה שיותר מדויק, ואז השוואה של מתח המוצא (או חלק ממנו על ידי מחלק מתח) אל מתח הייחוס שייצרת על ידי מגבר הפרשי כלשהו. המגבר ההפרשי, והמתח רפרנס שלך משפיעים ישירות על ביצועי המייצב. יש פחות או יותר 2 דרכים ליצור את מתח הרפרנס הזה. הראשון הוא על ידי דיודת זנר, והשני הוא על ידי band-gap. לכל אחד יש את היתרונות שלו והחסרונות שלו, כאשר למתחים של מעל לוולטים בודדים דיודות זנר הן בדר"כ הנפוצות. אגב, שאלת את עצמך פעם למה מתח המוצא של ה-LM317 הוא 1.25*X? כי ה-1.25 הוא מתח הרפרנס הפנימי שלו, ו-X הוא ההגבר שלו.

נחזור למעגל ששירטטתי, מדובר על מעגל יישור בסיסי מאוד, זול מאוד, ועמיד מאוד. הביצועים שלו מפתיעים לטובה, וכיוון שהוא בנוי סביב רכיב אקטיבי אחד וללא מערכת משוב מסובכת או ארוכה הוא גם יכול לעבוד עד לתדר גבוה מאוד ולהיות יציב מאוד. זה מעגל קלאסי שתראה בהרבה מאוד ספקים מיוצבים בתור דרגת הכניסה למייצב (סוג של pre-regulator). אני יודע שבתור מישהו שלא ממש מכיר את התחום, השמוש במייצב IC נראה כמו דבר "מגניב" מאוד כי הוא רכיב אקטיבי עם משוב וכו' וכו'. אבל למעשה רוב הרכיבים האלה לא מדהימים בביצועים שלהם. קיימים דגמים טובים יותר, אבל ה-LM317 ושאר חבריו הם ממש לא ביצועיסטים. מדובר על רכיבים ישנים יחסית שבנויים עם מגברי שרת בסיסיים בפנים וגם הביצועים שלהם בהתאם. אומנם ל-99.9% מהעולם זה מספיק, אבל ממש לא מדובר פה על ביצועים שיפילו מישהו מהכסא.

אגב, אם כבר החלטת לעבור לשנאי של 15V, אתה יכול גם להשתמש במייצבים יותר "מסובכים". ותזכור שבמצב כזה ההספק שמתבזבז על גבי המייצב שלך גבוה יותר לכן חשוב שהוא יקורר בהתאם. אם יש לך משהו כמו 6V ומעלה להפיל (ויש לך), ואתה עדיין רוצה להשתמש במייצבים של 3-טרמינלים, אני מציע לך לפתוח את דפי המפרט של ה-LM317. יש שם מעגל שמורכב משני LM317 שעובדים באופן טורי. למעגל הזה יש 2 יתרונות, הראשון הוא שההספק הנשרף מתבזבז על פני 2 מייצבים מה שאומר שקל יותר לקרר אותם. השני הוא בביצועים כיוון שהמייצב הראשון משמש כ-pre-regulator עבור המייצב השני.

לסיכום, אני מקווה שלא חפרתי לך יותר מדיי. סך הכל אני מנסה לעזור ולהעשיר את הידע שלך (ולכן רושם גם על מה שהולך "מאחורי הקלעים").

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

כל הכבוד על ההשקעה.

קראתי חלק מהמסמך שפרסמת, אני לא מתיימר להבין את כל הדברים, אבל בהחלט למדתי הרבה.

בנתיים כבר החלטתי ללכת בנתיב של פתרון פשוט יחסית, עם מייצב "מהמדף" - LM350 בתכנון מתוך דף המידע של נשיונל (שמופיע ד"א במסמך שלך בתור הדוגמא השניה עם קבל במקביל לפידבק ודיודת הגנה). הזמנתי חלקים (LM350, היטסינק, נגדים רלוונטיים, קבלי טנטלום, דיודות) ואני מאמין שאני אתחיל לבנות בנובמבר-דצמבר (בתלות בזמן הפנוי שלי).

לצרכים שלי - זה יותר ממספיק ואמור לתת (לפחות לפי הסימולציות) מתח יציב באופן מרשים (ריפל של מיליוולטים בודדים ב-load הצפוי עם ה-TA2020).

חוץ מזה הוזמן גם פוטנציומטר 50K של אלפס (כקדם מגבר פסיבי) והגיעו קבלי הפילטר הראשיים (רוביקון 10000uf/50V)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ לך בזמנך החופשי להמשיך ולקרוא, כל המטרה של המדריך היא שלא תגיד "אני לא מתיימר להבין את כל הדברים", אלא שתבין אותם :xyxthumbs:

הבחירה ללכת על מייצב מוכן מובנת לחלוטין, גם אם לשם הקלות בלבד. אגב, אל תתבסבס ב-100% על סימולציות, צריך גם לדעת כיצד להריץ סימולציות בצורה נכונה וכיצד להתייחס לתוצאות שלהן. גם על זה אני יכול לרשום 30 עמודים, אבל בינתיים נעזוב את זה בשקט :)

כפי שכבר הצעתי בעבר, במידה ותצטרך עזרה אתה מוזמן לפנות אליי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שמאז שהתחלנו את הדיון הזה למדתי הרבה מאוד בנושא.

אני אפרסם פה בהמשך את הסכימה של הספק וככל שאתקדם בבניה גם של הפרויקט. אני כנראה גם אשיג אוסילוסקופ ישן - כך שאוכל לבדוק את המערכת "בעולם האמיתי". מדובר בתהליך ארוך - אבל אני לא ממהר, זה לצורך התחביב ולא לפרנסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצ"ב הסכימה כפי שעיצבתי עד כה.

מדובר בפתרון שמובסס על סכימה של נשיונל. לא משהו מדהים במיוחד, אבל אמור לעבוד בעומסים הצפויים.

אני מעדיף לעבוד עם LM350 במקום עם LM317+טרנזיסטורים במקביל מטעמים של פשטות עבודה וצמצום מספר הרכיבים בפרויקט ראשון שלי (וגם פשטות דיבאג במקרה של תקלות). המייצב צפוי לפלוט עד 5 ואט וגם זה רק במצבי קיצון. הוא יוצמד לאמבט חום מאלומיניום בשטח של 16 סמ"ר.

בהתחלה הרצתי סימולציות שונות בהתבסס על השנאי שיש לי כרגע (12V) - עם הפילטרים שיש לי כרגע (סך הכל 20000uf) הצלחתי לשמור על מתח יציב של 11.5V בעומסים סבירים. יחד עם זאת - בעומסים המרביים הצפויים במגבר (לציין מדובר במצבי קיצון) - נצפה ריפל של עד 1V ובנוסף, על פי המידע שיש ברשותי, עדיף להזין את ה-TA2020 במתח גבוה יותר.

עם שנאי 15V, ניתן לקבל מתח יציאה יציב של 14.3V בדוגמא מצ"ב והמתח נשאר יציב גם בעומסים המרביים.

אם המעגל הנ"ל לא נראה דפוק באופן מהותי, אני מתכוון להזמין חודש הבא שנאי טורואידי 0-15V 50VA - הבנתי שמדובר בסיפור של 150-200 ש"ח, כך שזהו הרכיב היקר ביותר ב- ולפני שאני מתחייב עליו הייתי רוצה חוו"ד.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין פה שום דבר מיוחד, נראה מעגל שהוא אחד לאחד המעגל מדפי המפרט (לא שיש עם זה בעיה). אתה מתכנן לשים LM350 בודד במקום הזוג LM317? כיוון שבתצורה הנוכחית של הסכימה ה-LM317 סובלים מאותה בעיה של צירוף שני מייצבים במקביל. אם תעבור לשבב בודד אז אין עם זה שום בעיה.

ריפל של 1V תחת הסימולציות שלך הוא דבר לא תקין ומצביע על כך שהמייצב אינו מקבל מתח כניסה גבוה מספיק.

בנוגע למתח שבחרת, אני לא זוכר מה המתח המקסימלי שהשבב שלך יכול לשרוד (ה-2020), אבל כדאי שתכוון למתח מעט נמוך יותר. זאת בכדי לפצות על חוסר דיוק ברכיבים, וכיוון שבעת "מכת" זרם יכול להיות overshoot מסוים, אז כדאי להשאיר מרווח ביטחון קטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

דיווח התקדמות (קטן) --

* החלטתי לבנתיים להשאר עם השנאי 12V שיש לי (בתקווה שהוא תקין), אם יצוץ משהו מיד שניה/פירוק, מה טוב, אבל אחרי שחזרתי ובדקתי - אפשר לקבל 12VDC יציב משנאי 12VAC עם LM350 בהנתן פילטר ראשוני גדול מספיק (במקרה שלי 20mF).

* הוזמנו כל החלקים הדרושים לספק הכוח.

* בנוסף הוזמן קדם-מגבר שפורפרתי (גם של Helder) מבוסס שפורפרת 12AU7 יחידה. הלוח כולל ספק כוח DC-DC פנימי וזקוק רק ל-12VDC מבחוץ, כך שהוא נכון לעכשיו מתוכנן להיות מוזן מה- שאני בונה.

* הגיע האוסילוסקופ (טריו CS-1560 ישן) מחבר שלי והוזמן probe חדש (המקוריים אבדו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההתקדמות. בנוגע לשנאי שלך, באופן כללי אפשר להגיע ל-12VDC משנאי של 12VAC, אבל חובה לוודא שה-12VAC יהיו באמת 12VAC תחת עומס. זה תלוי בדירוג ה-VA של השנאי שלך.

אפשר גם להשתמש בדיודות שוטקי שיתנו לך קצת יותר מתח שימושי (מפל המתח שלהן נמוך יותר משל דיודות סיליקון). אני אישית אוהב להשתמש בדיודות האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדובר בשנאי טורואדי של נברשת הלוגן, גדול וכבד. מצוין עליו 200VA, פי ארבע מהעומס המרבי הצפוי אצלי (קדם מגבר + מגבר).

כרגע כבר יש לי bridge, אם הוא יעלה לי ביותר מדי מתח - אני אשקול לעבור לשוטקי. במהלך הזמן הקרוב (מס' שבועות), יהיה לי קצת זמן לבנות אבטיפוס ואז לדעת בדיוק איפה אני עומד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

** עדכון **

זנחתי את הפרויקט בגלל עומס רב בעבודה ובחיי המשפחה.

לפני מס' שבועות המרנז הישן שלי התחיל לזייף קשות (לציין שעוד לפני כן החלה הדרדרות בביצועיו), חשבתי בהתחלה לחפש אינטגרייטד יד-שניה חדש יותר, אולם צר לי היה על כל הציוד שהזמנתי עד כה למגברון ה-TA2020, אז החלטתי פשוט לחבר את הלוח בנתיים בעזרת ספק כוח של אורגנית ימאהה (12V 4.5A).

התוצאות היו מדהימות. הסאונד מדויק להפליא, ללא ערפול בחלק מתחומי התדרים כפי שהיה במרנץ הישן (שיעבור לאחסון עד שיהיה לי זמן או כסף לשפץ אותו). המגבר הזה מסוגל להוציא מהאומגה L7 שלי יכולות שלא ידעתי שהיו טמונות להם (שוב פעם אני רוצה לברך את החבר'ה מחולון על מוצר מוצלח בתמחור קולע).

מאחר שאני כאמור קצר בזמן ושמעתי תוצאות מבריקות עם הספק הפשוט של האורגנית, החלטתי לוותר על בניית ספק לינארי ולהזמין ספק ממותג של meanwell. כיוונתי אותו ל-13V והתוצאות אפילו מרשימות יותר, לא רק בכמות (ניתן לסחוט יותר מהמגבר) אלא גם באיכות (הסאונד צלול יותר, שיפור קל באספקטים אחרים).

למרבה הצער, הקדם-מגבר השפורפרתי לא עובד כראוי, הוא נדלק, השפורפרת מתחממת, אולם מוציא בעוצמה מאוד-מאוד חלשה.

נראה לי שהבעיה היא בהלחמות כושלות שלי בעת שהחלפי את ה-pot המקורי ב-alps (הטכניקה שלי עוד דורשת הרבה תרגול). בנתיים אני מאזין בלי קדם המגבר (שולט על העוצמה דרך המחשב) ומקווה לתקן את קדם המגבר היום/מחר. ביקורת האזנה לאחר התיקון.

השלב הבא - קופסאות פלסטיק/אלומיניום פשוטות לפרויקט (קופסא לספק וקופסא למגבר+קדם-מגבר). המלצות לגבי מקומות לרכישת הנ"ל יתקבלו בברכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...