מחאת הרופאים - המתמחים מורידים את הכפפות? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחאת הרופאים - המתמחים מורידים את הכפפות?


vic07

Recommended Posts

אני חושב שאין טעם לפרט במה מדובר, אלא אם נפלתם מהירח. מה אתם אומרים, צעדים מוצדקים או לא?

ואגב, מעניין לציין את הצו שהוציא בית הדין לעבודה הקובע שאסור למתמחים להמשיך במחאה באופן הזה. מעניין גם לציין שההחלטה אומרת בין השאר שהגורם היחיד המוסמך לייצג את הרופאים מול האוצר הוא ההסתדרות הרפואית, ובכך אוסרים למעשה על המתמחים להציג גורם אחר שייצג אותם טוב יותר לדעתם. כנראה שחופש המחאה, כמו גם הזכות לייצוג הוגן, הם לא זכויות יסוד שאינן ניתנות להתנייה אלא כשמדובר בארגוני שמאל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע ארגון העובדים המוכר היחיד של הרופאים הוא הר"י ולכן זוהי פסיקת בית המשפט, ברגע שהארגון השני (ששכתי את שמו כרגע) יוכר שארגון מייצג הוא גם יוכל לפנות למשרד הואצר ולהתחיל במו"מ על חוזה עבודה קיבוצי (וכמובן לפתוח בשביתה שבועיים לאחר שהוא יכריז על סכסוך עבודה). סביר להניח שזה המקרה שכן בית המשפט היה מאוד נגד האוצר במאבק הזה וכבר הודיע שבשלב זה הוא לא יוציא צוי מניעה נגד הר"י.

לגבי מוצדק או לא - כנראה שכן. הסכם העבודה החדש ככל הנראה היה בערך ההסכם הנוכחי עם תוספת שכר מינימלית לאורך 10 שנים ו"שעון נוכחות" באייפון או מסארטפון אחר (שבטח ימומן מכיס הרופאים ולא האוצר). אין התייחסות לתקנים (שהובטחו בהסכמי עבודה כבר לפני שנים רבות, כרגע התקנים מתאימים לשנות ה-80 אם אינני טועה. אוכלוסיית גדלה מאז בלמעלה ממיליון איש, אני חושב שאפילו שניים), אין התייחסות למגבלה על שעות העבודה ומספר התורניות, אין תוספות שכר משמעותיות. למעשה האוצר הוריד את הר"י על הברכיים ואת ההמשך אני לא יאמר, אבל לרופאים נשבר ואני חושב שאם כל הרופאים יצאו במחאה כזו ויפסיקו לעבוד באופן מעשי האוצר תוך כמה ימים יתקפל, כיוון שאי אפשר לפטר את כל הרופאים או אפילו רק את המתמחים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה "זכויות" מחולקות במדינה לפי היכולת להזיק, מה שמסביר את זה שלמתמחים יש פחות "זכויות" מרופאים שלהם יש פחות מעובדי חברת החשמל, הנמלים, אנשי קבע וכו'

ההסתדרות הרפואית מייצגת רופאים מסויימים יותר מרופאים אחרים - ידוע וצפוי ברגע שמבינים את הפוליטיקה של ארגונים כאלו, בדיוק כמו שההסתדרות מגינה על עובדים מסויימים (חזקים) הרבה יותר מעובדים אחרים (חלשים) אלא אם כן יש לעניין סיקור בתקשורת באותו הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נובע מהעובדה שיש שתי אוכלוסיות רופאים בישראל. אחת של כל מנהלי המחלקות, המומחים, בעלי קליניקות וכו'. רופאים אלה (גם אלה שעובדים בשירות הציבורי) מרוויחים היטב ואין להם שום סיבה או אינטרס למחות ולשבות.

מי שכן יש לו אינטרס אלה הם הנדכאים של עולם הרפואה- המתמחים ,רופאים ציבוריים רגילים ורופאי משפחה ושלל רופאי הקופ"ח במקצועות הרפואה הלא מתגמלים שאינם משתכרים היטב, ולהם העניין בשיפור תנאיהם.

עד שהשכבה הראשונה לא תשבות או שהשכבה השנייה במלואה תצליח לעקוף את הסדרי המניעה, האוצר יוכל לתמרן את כולם לעבוד בתנאי עבדות.

אישית אני חושב שזה מאוד עצוב מה שקורה עם הרפואה בארץ כמקצוע. החל מהתנאים ועד לימודי הרפואה בארץ. בסוף נישאר עם ברמת עולם שלישי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב רובם של הרופאים הם מתמחים ורופאים ציבוריים רגילים (שרובם הגדול מומחים אגב) - חלקם עובדים בבתי חולים וחלקם במרפאות. מנהלי מחלקות אמנם מרוויחים טוב אבל העבודה בהתאם, עבודה של 24 שעות ביממה. בעלי קליניקות - חלקם מרוויחם וחלקם לא, עבודה ברפואה פרטית היא לא תמיד רווחית וגם אם כן, רק בחלק מהתחומים ניתן לעסוק בזה שכן חלקם דורש ציוד יקר מאוד ולחקם סתם אין דרישה. לכולם יש סיבה למחות כיוון שהמחאה היא לא רק על השכר אלא גם על נושאי התקנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה "זכויות" מחולקות במדינה לפי היכולת להזיק, מה שמסביר את זה שלמתמחים יש פחות "זכויות" מרופאים שלהם יש פחות מעובדי חברת החשמל, הנמלים, אנשי קבע וכו'

יכולת גרימת הנזק של הרופאים בכלל והמתמחים בפרט היא עצומה, אבל ההשפעה שלה על המשק הישראלי (הדבר היחיד שחשוב לביבי כנראה) היא לא מיידית וחזקה כמו שביתה של עובדי הנמל.

יכולת גרימת הנזק היא בשני מישורים --

* נקיטת עיצומים (לא השבתה, משום שבתי המשפט בישראל גוזלים מהרופאים באופן עקבי את זכות השביתה שיש לכמעט כל שאר המגזרים) - עיצומים שיובילו לסתימה מוחלטת של בתי החולים. המחלקות יעלו על גדותיהן, המכונים יסתמו באינספור בקשות ייעוץ, זמני ההמתנה במיון יהיו לא שעות, אלא ימים. הבאלגאן יחגוג, אבל הנזק למשק לא יהיה מאוד גדול - הגדלת ההוצאה של קופות החולים על אשפוזים (שיהיו ממושכים יותר), הארכת תקופות המחלה של אנשים מאושפזים.

* ייאוש ונטישה של רופאים מהמקצועות "הבעייתיים", במיוחד פנימית, בין אם על ידי עזיבה לחו"ל, למקצועות אחרים או על ידי אי פניה למקצוע זה מלכתחילה. מדובר בתהליך של שנים (שכבר מתרחש) ויביא בסופו של דבר לחיסול עמוד השדרה של בתי החולים הציבוריים בישראל.

התוצאה - פגיעה אנושה, עד קטלנית, ברפואה הציבורית בישראל. על מנת למלא את החסרים, יוקמו מערכים פנימיים פרטיים (כמו זה שמוקם באשדוד) שיהיו מאוד יקרים וככל הנראה פחות איכותיים מהקיימים היום. המשמעות הציבורית היא כבדה ביותר - הגדלה משמעותית של הוצאות משק הבית על והוותרות אחוז משמעותי מהאוכלוסיה בלי כיסוי בריאותי בסיסי. ההשפעה הסופית על המשק ברמת המאקרו (לפחות לפי הראיה של ביבי) - לא מאוד גדולה.

אז איפה גרימת הנזק של הרופאים? בערעור השקט הציבורי. בדיוק כמו במשבר הדיור, ביבי (שהוא גם שר הבריאות) יתערב רק אם הוא ירגיש שהמשבר פוגע בו תדמיתית ועלול לסכן את כסאו. כנראה שרק מחאה חריפה (כמו שפרטתי בסעיף הראשון) תזיז אותו מכסאו, כי אם נגיע לשלב היאוש וההתפוררות - זה כבר יהיה מאוחר מדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי, שביתת הרופאים הייתה על התנאים המחפירים, כולל אלה של המתמחים.

משום מה הרופאים בסוף קיבלו הסכם שדופק את המתמחים.

הרופאים נטשו את המתמחים, והמתמחים נטשו את המחלקות.

לדעתי אם כל המתמחים יהיו מאוחדים, שום בית משפט לא יצליח להחזיק אותם בכוח.

מה יעשו, יכניסו את כולם לכלא? יפטרו את כולם?

הגיע הזמן לפטר את כל נערי האוצר שלקחו בעלות על הכסף של כולנו. הם מחליטים למי מגיע וכמה. חוצפה.

מילא היו מקבלים מנדט לזה, אבל אין לנו מושג בכלל מי שם שולט על השיבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לציין שגם המתמחים הם רופאים לכל דבר ועניין (כמו כל אדם שסיים 6 שנות לימודים, סטאז' ועבר בהצלחה את בינות הגמר). חשוב גם לציין שלמיטב הבנתי ההסכם החדש הוא בערך הישן עם תוספת שכר זעומה וחוסר התייחסות לשאר הבעיות שהועלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. במדינה דמוקרטית אמיתית, השלטון ממש לא צריך "להכיר" בארגוני עובדים כאלה ואחרים. זה קטע מגוחך שהמדינה קובעת מי ינהל מולה משא ומתן ומי לא - אין שום סיבה שיקומו עכשיו 20 רופאים ויקימו ארגון עובדים בשם "20 רופאים וככה בא לנו" וינהלו מו"מ מול המעסיק שלהם(בתחום הרפואה: תמיד מדובר במדינה). מגוחך.

ב. יש פה פגם מוסרי לא קטן. אני לא חושב שזה מוסרי מצידי לעסוק בעבודה מסויימת, כאשר אני יודע שהשכר הוא X ולאחר שלקחתי את העבודה הזו, לעשות גיהנום על מנת שיעלו לי את אותו X. הרי זה לא שהבטיחו למתמחה 10K בחודש ופתאום הוא מקבל 5. אמרו לו שיקבל 5 והוא מקבל 5. אם יש משהו שאני לא כ"כ שם לב אליו, אתם מוזמנים להאיר את עיניי.

ג. מתמחים הם בד"כ חבר'ה צעירים יותר, בעלי פחות לחצים מבית(משפחה, נכסים וכו') ולכן יותר "קל" להם "להוריד את הכפפות".

ד. כל המחאות האחרונות על העלאות שכר(עו"סים כדוגמא) כנראה יעבדו בסופו של דבר וזה יגרום למדינה להעלות עוד יותר את המיסים כדי לממן את כל עליות השכר האלה. כסף לא בא יש מאין אלא מהכיס של כולנו. בסופו של דבר, לא הרווחנו כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שהולך להיות רופא לא תמיד חושב על השכר, אחרת הרפואה בארץ הייתה נראת הרבה יותר גרוע! (ע"ע עורכי דין טיפשים ומובטלים)

אני חושב שזאת רק ההתחלה, המדינה נמצאת במשבר נוראי! ואני חושב שכל המדינה צריכה לשבות ולעשות מחאה עצומה בשביל להפיל לגמרי את הממשלה ופשוט להקים את הדברים מחדש! מי שחושב אחרת כנראה שהמצב הכלכלי שלו טוב ויש לו חיים יפים ומבחינתי הוא לא רלוונטי לנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת היא שאני ממש בעד ביטול כל החוקים במדינת וחקיקה מחדש רק של חוקים ברורים ונחוצים(חוק האוסר על רצח נראה לי חיוני. חוק האוסר ייבוא אישי מעל 50$ ללא מס לא נראה לי חיוני כלל וכלל).

לא ברור אבל למה הממשלה הנוכחית לא יכולה לעשות את זה וזו הבאה כן...?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהסיבה הפשוטה שהם יבינו שהעם חזק, והעם לא פראייר ושמי שיבחר לשילטון הוא זה שיביא בעיקר שינוי לטובה.

ככל שהעם מוותר כך הממשלה מרשה לעצמה - זה מה שקורה עכשיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ד. כל המחאות האחרונות על העלאות שכר(עו"סים כדוגמא) כנראה יעבדו בסופו של דבר וזה יגרום למדינה להעלות עוד יותר את המיסים כדי לממן את כל עליות השכר האלה. כסף לא בא יש מאין אלא מהכיס של כולנו. בסופו של דבר, לא הרווחנו כלום.

אני אגיב רק על זה:

יש כסף. יש ממשלה של 39 שרים וסגני שרים, יש מיליארדים שנזרקים לחרדים ועוד מאות מיליוני שקלים או יותר שמבוזבזים אי שם, שלא לדבר על עודפי גביית מיסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב רובם של "המיליארדים" שנזרקים לחרדים נזרקים לכמעט כל אדם "מובטל" או בעל הכנסה נמוכה. המימון של אברכים מהיותם אברכים יחסית נמוך(לא עושה אותו בסדר). ובכלל, מדוע כסף שהולך לחרדים הוא כסף ש"נזרק"? מה קרה, מימון בעשרות ומאות מיליוני שקלים של קיבוצים, מושבים, חקלאים, תיאטראות, ארגוני צדקה הוא לא כסף "שנזרק"? אל תהיה דמגוג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בדיוק הטענה שלי - יש המון כסף שנזרק, חלק למקומות מוצדקים יותר וחלק לפחות. את החלק שהולך לממן דברים לא מוצדקים (כמו ממשלה של 39 שרי וסגניהם) אפשר בקלות להעביר לכל דבר אחר. פוליטיקה זה עניין של סדר עדיפויות, זה הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...