השומר וסערת הקוטג'-הסיפור האמיתי - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השומר וסערת הקוטג'-הסיפור האמיתי


DXM

Recommended Posts

אני די בטוח שגם אלו החיים במדינת תל-איב שמעו את הסיפור של הקוטג'. אני גם די בטוח שכל אחד שמע פה את 101 הרעיונות השונים שמצאו קברניטי המדינה לפתור את ה"משבר" הכי קשה מאז מלחמת לבנון. מה שלא הצליחו לעשות 8000 טילים, משט, ואיומי שואה שניה של איזה פרסי שנראה כמו פחח רכב, עשו שני שקלים במוצר ההכי ישראלי (חוץ מבמבה) שלנו. איחדו את עם ישראל (כמובן ששת דקות אחרי זה הוא התפלג באיך לפתור את הקטסטרופה).

גילוי נאות, אני גר בקיבוץ בגליל התחתון, ואני מתפרנס בעקיפין מהרפת שלנו, שהיא מהגדולות במדינה.

הסיפור שלי מתחיל שההייתי בי"ב, אני, מספר חברים מהקיבוץ, ועוד שני חברים עירונים, עושים מדורה בשטח ששייך לקיבוץ שלנו (ולכל חכמי הדור שלנו, השטח הזה נקנה בכספי הקבוצה לפני הקמת המדינה ולא ניתנה לנו על ידיה). במרחק של כמה מאות מטרים מאיתנו יושבת אחת מהחקלאיות בקיבוץ, היא פחות או יותר לבדה מחזיקה מאות אם לא אלפי דונמים של שטח חקלאי המיועד למראה.

לקראת שתיים בלילה, אנחנו שומעים את הכלב רועים שלה מתחיל לנבוח, ורכב של בדויים מגיע לאזור מנסה לבצע גניבה בעדר הבקר של הקיבוץ. במקרה הזה, הגענו בזמן והגנבים הסתלקו "רק" עם שני ראשי בקר. כמובן טלפון למג"ב (הם אחראים על שטחים חקלאים), וכמובן שאין מה לעשות.

חצי שנה לאחר מכן, לקראת סוף י"ב, מגיע לקיבוץ בחור צעיר מציפורי, יוצא יחידה מובחרת שמו יואל זילברמן. הבחור מספר לחברי הקיבוץ, על ארגון חדש ושמו בישראל: "השומר החדש", על אותו בסיס של ארגון השומר שאותו הקים אלכסנדר זיד, אי שם במתחילת המאה הקודמת.

לא אספר את כל הסיפור של איך השומר החדש נולד, אך אומר שאבא שלו, הודיע לו שהוא נוטש 2500 דונם ל"טובת" הבדויים, ועל כן הוא הקים מחדש את ארגון השומר המיתולוגי. הקיבוץ שלי והוא באותו הסירה.

(http://www.youtube.com/embed/TGfc2oRYyxA יואל זילברמן מספר את סיפור הקמת השומר החדש)

בהרצאתו הוא מספר שקיבוץ עמיעד נוטש 13000 דונם, ותנחשו לטובת מי? פגעתם בול.

נחזור לזמננו, הזמן הוא יוני 2011, מישהו מגלה יוזמה של ענקיות החלב תנובה ושטראוס להעלאת מחיר הקוטג'. ומכריז חרם בפייסבוק (אם הערבים מסוגלים להפיל משטרים, אנחנו יכולים לפחות להפי את תנובה). כמובן שכל עם מצטרף (ובצדק).

עם דורש פתרון מיידי, איך ייתכן שהמוצר הזה יעלה פתאום בעוד שני שקלים. כמובן שהעירוני הממוצע מיד יאשים את מחיר החלב, ומי קובע מחיר החלב? בעלי הרפתות לדעתו, יאמר העירוני הממוצע, כי מן הסתם זה ההגיון, אבל למי שלא יודע, במדינת קיים גוף שנקרא "מועצת החלב" והיא אחראית לקביעת מחיר החלב המקסימלי. כלומר המחשבה המטומטת שהחקלאים המסכנים שעבדו כל החיים שלהם בחרא של הרפת רק כדי שאתם תוכלו לשתות נס קפה בבוקר מחלב טרי הם האשמים היא לא רק מטומטת אלא גם חסרת כל שחר.

אחד מהפתרונות ששמעתי הוא התרת יבוא אבקת חלב, ובכך ליצור תחרות ולהוריד את מחיר החלב בעקבות התחרות, כמובן שכל כלכלן בשקל יגיד שתחרות זה רק טוב אבל במקרה שלנו זה אומר סגירת רפתות.

כמובן שהיהודים, ייתפסו טרמפ על כך וינסו לשנות את הסכמים בנוגע לייבוא מזון ותוצרת חקלאית. הכל למען הם יקנו בשקל אחד פחות גביע קוטג' ועגבנייה.

למי שיש נטייה לחשוב שחקלאי או רפתן הוא אדם עשיר העושק את הצרכן, שיידע שקיבלתי לא מזמן טלפון מבלוקבאסטר ובו הם התבקשתי למסור לו הודעה שיחזיר את הסרט שהוא חי בו. מרבית המשקים לא יוכלו לשרוד שנה בלי מכירות.

אז מה הקשר קיבנימט בין הקוטג' והשומר החדש?

האנשים הללו, החקלאים מחזיקים אדמות שאם לא הם יחזיקו, אז יחזיקו "בני דודנו", לא רק שבגלל טיפשות ממשלת בקושי כלכלי להיות חקלאי היום (מידינת ישראל משקיעה מעט מאוד בחקלאות ביחס לעולם המערבי), גם הם צריכים להתמודד עם גנבות, ואם זה לא מספיק עכשיו גם הצרכנים נפלו עליהם.

כשהם יבואו לבקש כסף כמו כל מובטל, והוא יילך מהמסים שלכם אל תבכו. ובשונה מחבורת הפריזיטים האחרות שלא עובדות (סתם כי אין להם משרה במזגן, כי הם חרדים וכו') הם רצו ולא יכלו.

ולא נכנסתי לעניין של מלחמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידידי היקר שלום. מרוב זעם אי אפשר להבין בכלל מה אתה רוצה,אבל ננסה להפריד את הדברים ולהראות לך כמה שטויות דיברת.

א' טענתך שהרפתנים שומרים על אדמות המדינה- למיטב זכרוני רפת אף פעם לא הייתה בתוכנית ל"ייהוד אדמות", מסורתית זה תפקיד של הפלחה.

רפת תופסת במקסימום 2 דונם,ומקושרת עם , גישה לתחבורה והרבה כסף, בדיוק ההפך ממה שעשו בגליל או בשומרון עם עבודת אדמה.

ב' פגיעה ברפתנים בעקבות פתיחת השוק- רוב משפחתי מושבניקים או קיבוצניקים במקור,וגם רבים מחבריי. בעקבות הסכמי המחירים השערורייתים (יש לומר) עם תנובה והמחלבות הרפתנים הפכו למרוויחים העיקריים במושבים (שם הרפת בבעלותם). ההסכמים הקיבוציים מחייבים את המחלבות לקנות חלב במחיר קיבוצי מאוחד,ומעשירות את הרפתנים. הרפתנים זאת אחת הקבוצות הכי לא מסכנות בענף החקלאות,ואין לו שום רחמים על גזירות שיפסיקו את החגיגה שעשתה להם מיליונים בעבר (לא בגלל שעיני צרה בכיסם, אלא בגלל שההתעשרות שלהם בסוף פוגעת במחירים תחרותיים בשוק החלב)

ג' לא לאפשר יבוא מוצרי חלב - שוב,פריבילגיה ששמורה לרפתנים, למה אנו צריכים לסבול משוק סגור במדינה קפיטליסטית? אם זה מפריע לרפתנים שיורידו מחירים וייעלו רפתות, למה לייבא חלב אסור אבל בשר כן?

ד' השומר החדש - מה בדיוק קשור האירגון הזה לכל העניין,היה ממוקד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה'- המחאה היא לא על מחיר הקוטג', אלא על הרצון של הממשלה (וחברות מוצרי החלב שלוחצות על הממשלה) להוציא הרבה מוצרים בסיסיים מפיקוח, הקוטג' הוא סמל המחאה בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש בקצרה כי אין לי זמן:

העצבים שלי היא על הפגיעה בחקלאי, באיזו שהיא מחשבה מוטעת שהתפתחה כאן מאז שנות ה80 שהחקלאי קובע את עלות המוצר לצרכן הסופי.

הכל למען שוק חופשי כי למי איכפת שיש אנשים בדרך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש בקצרה כי אין לי זמן:

העצבים שלי היא על הפגיעה בחקלאי, באיזו שהיא מחשבה מוטעת שהתפתחה כאן מאז שנות ה80 שהחקלאי קובע את עלות המוצר לצרכן הסופי.

הכל למען שוק חופשי כי למי איכפת שיש אנשים בדרך.

שוב,אתה בעיקר יורה לכל כיוון, ולא מבין שרפתנים הם לא קבוצה חלשה, ולא אחת כזאת שזקוקה להגנה או לחלופין לרחמינו.

אם הפגיעה הייתה בפלחה,שהיא ענף שהרווחיות שלו נמוכה,הייתי מוכן להזדהות עם התערבות ממשלתית לטובת החקלאי,פה אין מגזר חלש ונפגע.

החקלאי אולי לא קובע את המחיר לצרכן,אבל חומר הגלם כאן יקר באופן משמעותי ללא שום הצדקה, ומהוה אחוז נכבד המגולם במחיר לצרכן.

באותה מידה שאתה טוען שאתה בתור רפתן נפגע, אתה צריך לדעת שאם לא יהיה שוק הפתוח לתחרות, בצד השני של המטבע תפגע בשרית מטבריה שאין לה עוד 50 שקל להוציא על הקוטג' המשפחתי פר חודש. ולא נוח לך קפיטליזם אתה מוזמן לעבור לקובה או לאפגניסטן,נראה איך תתפרנס שם מחקלאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה'- המחאה היא לא על מחיר הקוטג', אלא על הרצון של הממשלה (וחברות מוצרי החלב שלוחצות על הממשלה) להוציא הרבה מוצרים בסיסיים מפיקוח, הקוטג' הוא סמל המחאה בלבד.

חברות החלב מבקשות פיקוח? אולי תנובה המונופליסטית.

אבל לשבור מונופל על ידי פיקוח ורגולציה של מחירים, זה רעיון חלם שרק בישראל יחשבו על דבר כזה "גאוני".

הרי בסופו של דבר, תנובה תקבל את נתח השוק השמן שלה בכל מקרה והרווחים יהיו עצומים ממילא.

רק שעכשיו, הממשלה(בדמות הרגולטור) עצמה מבטיחה לתנובה את הרווחים במקום שתנובה תדאג לזה.

מהלך של פתיחת השוק ליבוא ותחרות תוך כדי רגולציה על המחירים, יגרום לכך, שתנובה

לא תצטרך להוריד מחירים גם כאשר הדבר יצדיק את עצמו עקב תחרות.

אפשר לקחת כדוגמא מה תחרות בריאה יכול לעשות לשוק מסויים מהתבוננות למשל

בענף הביגוד וההנעלה.

כאשר בשנים האחרונות זינוק המחירים בתחום היה נמוך הרבה יותר מבענף המזון.

כמו כן, מוצר כמו לחם שנמצא תחת פיקוח, עולה יפה מאוד במחיר למרות אותו "פיקוח" קדוש.

חברים, כלכלה במודל סוציאליסטי פשוט לא עובדת.

רפואה סוציאליסטית, מעולה. ביטוח לאומי ורווחה, אחלה.

אבל השוק צריך להשאר קפיטסליטי נטו, כיוון שרגולציה וחוסר תחרות, זה הדבר האחרון שיוריד פה את המחירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הפוסט שלך מיותר לחלוטין, מכיוון שכולו מתבסס על זה שלא קראת את הפוסט שלי כמו שצריך.

הרצון של הממשלה (וחברות מוצרי החלב שלוחצות על הממשלה) להוציא הרבה מוצרים בסיסיים מפיקוח

איך הבנת מזה שחברות מוצרי החלב -רוצות- פיקוח למרות שרשום שחור על גבי פורום שהן לוחצות כדי להוציא את המוצרים מפיקוח?

המצב שחברות מוצרי החלב רוצות- שלא יהיה פיקוח, שייבוא יהיה אסור כמו עכשיו.

המצב שיהיה הכי טוב לצרכן- תחרות אמיתית בשוק.

אם כבר, שיפתח השוק לייבוא, ושתתחיל להתפתח תחרות אמיתית, אז ורק אז לא תהיה לי (ולצרכן הישראלי הממוצע) בעיה שיורידו את הפיקוח.

במצב הנוכחי זה פשוט לא בא בחשבון, שכן החברות מתאמות בינן מחירים ובלי פיקוח יוכלו לשחוט לנו את הצורה עוד יותר מעכשיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון לעכשיו, כאשר השוק מתנהל כמו קרטל(לא חסר שווקים כאלה בארץ),

לחברות החלב לא משנה אם יהיה פיקוח או לא, אתה בכלל מבין מה זה אומר פיקוח ורגולציה של המחיר?

זה לא שחברות החלב יהיו תחת פיקוח קפדני שיהיה מותאם לשכר הממוצע במשק ולמדד

ורק אחרי בירור ייקבע מחיר, שגם יהיה דינאמי?

לא, מדובר בהסכם Fixed, כאשר גם הרגולטור יהיה מחוייב לרווח מסויים שחברת החלב תקבל.

ז"א, שגם עם שוק פתוח ותחרותי, חברה תקבל את ה-10% שלה. לכן, במידה והייבוא יתאפשר,

חברות החלב יעדיפו פיקוח.

לגבי התמיכה האידיוטית שלך בפיקוח, תבדוק כמה עולה לחם ואז תדבר

וגם תבדוק בכמה הוא עלה בשנים האחרונות. תתפלא, אבל לא פחות מאותו קוטג' נכסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא קולט שאני תומך בפיקוח רק במצב שאין תחרות אמיתית בשוק?

עכשיו שמתכוונים לפתוח את השוק לייבוא ואולי קצת תחרות שלא נתונה לתיאום מחירים שכן היצרן לא בארץ, אולי באמת יהיה אפשר להסיר את הפיקוח כי כוחות השוק יעשו את מה שהם אמורים לעשות.

לגבי הלחם, זה כזה ביזיון שלמען האמת, דביל מי שעדיין קונה לחם אחיד בסופרים, המחירים במאפיות כבר מזמן נמוכים בעשרות אחוזים.

אבל בוא נגיד שעכשיו מסירים את הפיקוח מהלחם. נראה לך באמת ובתמים שהמחיר ירד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מפספסים את הנקודה שלי.

הנקודה שלי הייתה, שישנה פגיעה מתמשכת בחקלאות במדינת . מילא היא עוד הייתה רק על ידי הממשלה אבל היא הפכה להיות של אזרחים. במקום ל"יפול" על אלו שיש להם קשר ישיר למחירים, קרי חברות תנובה ושטראוס, בעלי המרכולים הגדולים והממשלה, נופלים על הרפתנים.

המטרה של הת'רד הזה הייתה להביא לידיעתכם את המצב הקשה שהחקלאים במדינת נמצאים פה. הם לא עוד חברת ענק, הם אנשים שחיים מהיד לפה, ואיכשהו הם נהפכו לעושקי המדינה.

קיים קשר ישיר בין הפרות שנמצאות ברפת, ראשי בקר לבשר, חקלאות ואפילו נפט (כדי לחסוך לכם יותר מדי כאב ראש, תחשבו על ביו-אתנול).

האנשים הללו הם אלו שמונעים פלישה לשטחים על ידי בני דודינו. תסחלו אותם בגליל ובנגב ותקבלו פריצות במרכז.

מי שחושב שהבעיות עם הבדואים בנגב ובגליל אינם קשורות בחקלאות טועה וחייב להתעורר. מחיר הקוטג' רק מסמל את עליבות הצרכנים בארץ, שרק כאשר פוגעים בכיס הפרטי שלהם הם מתרעמים, וישר מאשימים את מי שאינו אחראי לכך, ואם לא מספיק הצרות הרגילות שלו עכשיו גם צריך להתעסק עם בעיה חדשה שאינה קשורה אליו.

ואני שואל איפה הערבות ההדדית בארץ, למה מחאה מתקיימת רק כאשר פוגעים בכיס שלך.

מצדי שיחסלו את תנובה, את שטראוס. אבל חייב להיות ברור שהרפתנים לא יכולים להיות אלו שנפגעים מכך. אסור לנו לאבד את החקלאות שהיא נכס לאומי ראשון במדרגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ושוב, מה לעזאזל אתה רוצה?

הצרכן קונה את הקוטג' שלו מחברות השיווק (ריבוע כחול, מגה, השקמה, ועוד), והחרם הוא עליהן.

אף אחד לא מאשים את החקלאים, ואם מישהו מאשים, בוא תראה לנו לפחות. עד לנקודה זו בת'רד אף אחד לא הבין מה אתה רוצה בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת שפרץ כזה של סוציאליזם צבוע לא ראיתי כבר הרבה זמן. שיוויון לכולם, אבל "לא אכפת לי משטראוס ותנובה" לעומת הרפתנים ש"לא סוגרים את החודש".

המחירים הגבוהים מגיעים מכל רחבי השרשרת, החל מהממשל, הלה בחקלאים וברפתנים ועד לחברות הענק וחברות השיווק.

אני גם לא מבין מה הקטע של להגן על רפתנים ולא להגן על חברות השיווק או המחלבות הגדולות, מה, בהן לא עובדים אנשים קשיי יום? כל אחד ואחד שם הוא מנכ"ל עם 30K ביום? איזה טיעון מטופש.

לא יודע מה איתך, אבל אני לא חושב שצריך להגן על תעשיית החלב בארץ, בדיוק כמו שאני לא חושב שצריך להגן על תעשיית הדאורדורנטים בארץ, או על תעשיית עריכת הדין בארץ או על תעשיית שמירת תורה ומצוות... אם אתה רוצה להגן על תעשייה, אתה מוזמן לרכוש עוד ועוד תוצרת שלה, או לתרום לה - רק למה אתה מכניס את היד לכיס שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...