vic07 פורסם 2011 ביוני 19 Share פורסם 2011 ביוני 19 במלחמות ישראל נפלו לא מעט חיילים, דתיים כחילונים. מאז קרב תל-חי (1920), אז נאמר 'יזכור' לראשונה, הנוסח היה "יזכור עם ישראל". אני חושב שאין יהודי אחד במדינתנו שחולק על השתייכותו לעם ישראל. אני חושב שגם כשהנופל אינו יהודי, עם ישראל הוא זה שחייב לו תודה על תרומתו העילאית להגנתו, וראוי שיזכור אותו.בימים אלו שונה הנוסח בן 90 השנים. במקום "יזכור עם ישראל" נאמר מעתה "יזכור אלוהים". האם אותו אלוהים דורש שיזכירו לו, שמא חולה במחלת השיכחה הוא? או שהכוונה היא שהגיע הזמן שאלוהים יזכר, כי עושה רושם שהוא שכח מזמן? ואולי צריך שאלוהים יזכור, כי לנו מותר כבר לשכוח?ומה עם כל אותם הרוגים ומשפחותיהם שמה לעשות, אינם בדיוק חברים טובים עם אלוהים? שצערם הוא צער אנושי, וההקרבה שלהם נעשתה לשם הגנה על עם ישראל, ולא בשמו של "אלוהים" בו לא הכירו? מי יזכור אותם עתה, מלבד אותו אלוהים שכלל אינו קיים מבחינתם? אם אלוהים של הדתיים קיים, הרי שאינו שוכח. גם כאב הוא לא יודע, ולא צער. וגם לא 'יזכור' הוא, כשם שלא ישכח. עבור דמות שכמותו, שקיימת מאז ומעולם ותתקיים לנצח, חיי אדם, בין אם הוא חי מאת שנים ובין אם הוא נהרג בגיל 20, אינם אלא סימן אחד ברשימה ארוכה של מה שאנו, בני האנוש של תחילת המאה ה21, מכנים 'סטטיסטיקה'.מי שזוכר הם אנחנו. אנחנו, עם ישראל, אלה שלהגנתם אותם צעירים הקריבו את חייהם.עוד יום בו אני מתבייש להיות אזרח מדינת ישראל. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DXM פורסם 2011 ביוני 19 Share פורסם 2011 ביוני 19 זה חדשות ישנות, ותפסיק לבכות... אז אומרים אלוהים במקום עם ישראל, ביג דיל, גם ככה בחצי מהפעמים אומרים אלוהים ובחצי השני אומרים ישראל כל אחד ימשיך כרצונו.. יותר מזה אם אתה ממש רוצה, מה יעשו עם בני העדה הדרוזית? הם חלק מעם ישראל? או בני מיעוטים אחרים שנהרגו?אלוהים היא מי9לה מקובלת על כל הדתות המונוטאיסטיות (לא זכור לי עובדי אילילים שמשרתים בצה"ל), על כן עדיף שיאמרו אותו. גם אדם חילוני מכיר באלוהים, גם אם לא בצורה המקובלת שלו. (כישות עילית הכל יכול שצריך לסגוד לה) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2011 ביוני 19 מחבר Share פורסם 2011 ביוני 19 כדאי שתזכור שיש יותר חילונים בצבא מאשר לא-יהודים. כדאי גם שתזכור שכאשר אומרים "יזכור עם ישראל", איש אינו טוען שרק עם ישראל הוא זה שיזכור. מדגישים שעם ישראל יזכור כי זה העם עליו הצבא הזה נבנה כדי להגן, וזה העם שצריך להכיר להם תודה מיוחדת. לא מדובר בביזוי כי אם בכבוד, לפחות לדעתי. מצד שני, כשאומרים "אלוהים יזכור", מבחינתי כאתאיסט זה בערך כמו "השד יודע" - קרי, אף אחד.בקשר לזה שמדובר במשהו שכל אחד עושה כרצונו, אני מופתע שיש צורך להסב את תשומת ליבך לקיומם של טקסי זכרון ממלכתיים, בהם נאמר מן הסתם הנוסח הרשמי. ובקשר להכרתו של החילוני הממוצע באלוהים - איני יודע מהי השקפתך הדתית. אולי אתה חילוני שמחזיק באמונה "כללית" כלשהי, ואתה לא היחיד, אבל אינך קרוב אפילו לייצג את כלל הרחוב החילוני. אם אינך חילוני, אזי מדובר בלא יותר משקר נפוץ שהדתיים נוהגים לספר לעצמם כדי להרגיש טוב יותר עם השקפת עולמם. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BarBee פורסם 2011 ביוני 19 Share פורסם 2011 ביוני 19 אותו "עם ישראל" נמצא פה בזכות אותו "אלוהים" שאתה כל כך מתעב (וזה עוד בלי להאמין בו...).בלי קשר, רוב החילונים מאמינים באלוהים.אם אתה רוצה, בזמן שאומרים "יזכר אלוהים", תדמיין שמתכוונים לסטיב ג'ובס.פשוט לא יאומן על מה פותחים פה "דיון". קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2011 ביוני 19 מחבר Share פורסם 2011 ביוני 19 העם הזה נמצא כאן הודות למדינה שבנו אנשים שלא האמינו באותו אלוהים, אבל זה דיון אחר לחלוטין. מתוך אותם חיילים שנהרגו ועדיין נהרגים לצערי על הגנתה, רבים לא מאמינים בו (בניגוד לשקר הזה לפיו "רוב החילונים מאמינים"... אבל אפילו נגיד רק שליש לא מאמינים, אז זה בסדר?) ולא היו רוצים שיזכרו אותם כאילו נפלו בשמו. מה רע ב"יזכור עם ישראל"? האם הנוסח הזה מפלה את הדתיים לרעה איכשהו? מדוע לקחת נוסח שמדבר לכל חלקי עם ישראל ואלה שמסרו את נפשם להגנתו, ולהחליפו בנוסח שמקובל רק על חלקו?אני גם מצר שמצאת לנכון להעביר את הדיון הזה לפסים אישיים. לא נראה לי שנתתי לך סיבה לעלוב בי באופן הזה.ורק נ.ב. אחד קטן, שאינו קשור לדיון אך דורש התייחסות: איני מתעב את אלוהים, שכן איני מאמין בו. מה שאיני מצליח להבין זה איך מי שכן מאמין בו אינו מתעב אותו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
yigael_o פורסם 2011 ביוני 19 Share פורסם 2011 ביוני 19 עוד יום בו אני מתבייש להיות אזרח מדינת ישראל.בלי קשר לכל מה שכתבת, אם באמת נמאס לך אתה יכול ללכת, אני בטוח שיש מי שיתגעגע ואני בטוח שאתה חסר תחליף אבל כבר אמרו שבתי העלמין מלאים באנשים חסרי תחליף.אם יש לך חוט שדרה ומעט יושר מוסרי אני מצפה ממך לפעול ולהיות אקטיבי במה שאתה רוצה. (במקרה אני חושב ההיפך ממך אבל זה לא רלוונטי). משהו מפריע לך? תפעל! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BarBee פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 העם הזה נמצא כאן הודות למדינה שבנו אנשים שלא האמינו באותו אלוהים, אבל זה דיון אחר לחלוטין. מתוך אותם חיילים שנהרגו ועדיין נהרגים לצערי על הגנתה, רבים לא מאמינים בו (בניגוד לשקר הזה לפיו "רוב החילונים מאמינים"... אבל אפילו נגיד רק שליש לא מאמינים, אז זה בסדר?) ולא היו רוצים שיזכרו אותם כאילו נפלו בשמו. מה רע ב"יזכור עם ישראל"? האם הנוסח הזה מפלה את הדתיים לרעה איכשהו? מדוע לקחת נוסח שמדבר לכל חלקי עם ישראל ואלה שמסרו את נפשם להגנתו, ולהחליפו בנוסח שמקובל רק על חלקו?אני גם מצר שמצאת לנכון להעביר את הדיון הזה לפסים אישיים. לא נראה לי שנתתי לך סיבה לעלוב בי באופן הזה.ורק נ.ב. אחד קטן, שאינו קשור לדיון אך דורש התייחסות: איני מתעב את אלוהים, שכן איני מאמין בו. מה שאיני מצליח להבין זה איך מי שכן מאמין בו אינו מתעב אותו.אני נמנע בכוונה מלדבר על חשבון חיילים שנפלו, למרות שעברו לי כמה דברים בראש שרציתי לכתוב.אני רק אומר שמי אתה בכלל שתדבר בשם "שליש" מהנופלים במערכות ישראל, ותעורר עוד מחלוקת על הדם שלהם.אם יש לך בעיה אישית עם הנוסח, תגיד שאתה לא רוצה שזה מה שיקראו לך מעל הקבר (חלילה, כמובן).אני אישית מעולם לא התעמקתי בו. אין לי בעיה עם "יזכר עם ישראל" ואין לי בעיה עם "יזכר אלוהים".כיהודי חילוני ומאמין (מי היה מאמין, עוד אחד), שני הנוסחים האלה מדברים אלי.ומיותר לציין שאלוהים זוכר גם בלי צורך לעדכן אותו פעם בשנה.נ.בצריך לציין שאין שום קשר לדתיים. הרמטכ"ל החליט זאת.וגם ממה שקראתי השינוי הזה רץ כמה כמה שנים. בוקר טוב גב' זליבנסקי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2011 ביוני 20 מחבר Share פורסם 2011 ביוני 20 אני נמנע בכוונה מלדבר על חשבון חיילים שנפלו, למרות שעברו לי כמה דברים בראש שרציתי לכתוב.אני רק אומר שמי אתה בכלל שתדבר בשם "שליש" מהנופלים במערכות ישראל, ותעורר עוד מחלוקת על הדם שלהם.קודם כל, אני הוא לא זה ש"מעורר מחלוקת". אני טוען שהמחלוקת התעוררה עקב שינוי הנוסח ולא עקב המחאה כנגד השינוי. מעניין, אם יעבור חוק המתיר לפתוח עסקים בשבת והדתיים ימחו כנגדו, פתאום החוק יהיה זה ש"מעורר מחלוקת" ולא דרישת הדתיים להחזיר את המצב הקודם, נכון? מה גם שלא אני הוא זה שפתח במחאה כלשהי. מופיעה כרגע עצומה באינטרנט שמוחה את המחאה הזו שנפתחה לבקשת אם ששכלה את בנה במלחמת ההתשה (קרי, לפני יותר מ40 שנה) והשינוי כואב לה אישית. רק בגלל זה אתה צריך לעמוד בפינה ולהתבייש על סוג התגובות שלך פה. בינתיים, אגב, חתמו למעלה מ20,000 אנשים.שנית, על אותו משקל כמו דבריך, מי אתה בכלל שתדבר בשם "רוב" הנופלים, או "רוב" החילונים?אם יש לך בעיה אישית עם הנוסח, תגיד שאתה לא רוצה שזה מה שיקראו לך מעל הקבר (חלילה, כמובן).כמו שכבר אמרתי, בעייתי רחוקה מלהיות אישית.אני אישית מעולם לא התעמקתי בו. אין לי בעיה עם "יזכר עם ישראל" ואין לי בעיה עם "יזכר אלוהים".כיהודי חילוני ומאמין (מי היה מאמין, עוד אחד), שני הנוסחים האלה מדברים אלי.מצחיק שאתה אומר את זה, הרי זה בדיוק מה שאני טוען! לאדם הדתי (או ה"חילוני המאמין") אין בעיה עם שני הנוסחים, שכן שניהם מדברים אליו. לחילוני הלא-מאמין הנוסח הדתי לא מדבר. מדוע אם כן לבחור דווקא בנוסח שלא מדבר אל חלק מהנופלים ובני משפחותיהם? נ.בצריך לציין שאין שום קשר לדתיים. הרמטכ"ל החליט זאת.וגם ממה שקראתי השינוי הזה רץ כמה כמה שנים. בוקר טוב גב' זליבנסקי.אף החלטה לא מתקבלת בוואקום. טענתך מבזה את האינטיליגנציה, שכן זה כמו שתטען שלהחלטה לאסור לפתוח את רוב העסקים בשבת אין שום קשר לדתיים\חרדים שכן ההחלטה התקבלה ע"י הכנסת שהדתיים אינם רוב בה, ואם אתה רוצה דוגמה "צבאית" דווקא, יש לך את חוק טל שכמובן גם לו אין שום קשר לחרדים... נכון?ובעניין "כמה שנים", אכן מדובר בהחלטה ישנה, אלא שרק כעת ההחלטה הפכה מחייבת.בלי קשר לכל מה שכתבת, אם באמת נמאס לך אתה יכול ללכת, אני בטוח שיש מי שיתגעגע ואני בטוח שאתה חסר תחליף אבל כבר אמרו שבתי העלמין מלאים באנשים חסרי תחליף.אם יש לך חוט שדרה ומעט יושר מוסרי אני מצפה ממך לפעול ולהיות אקטיבי במה שאתה רוצה. (במקרה אני חושב ההיפך ממך אבל זה לא רלוונטי). משהו מפריע לך? תפעל!לחלק מדבריך התייחסתי כבר, אך אני מרגיש צורך להגיב לשאר דבריך - בפרט ל"אתה יכול ללכת". בניגוד למה שאתה עשוי לחשוב, אין לי מקום ללכת אליו. איני מאמין, אך אני בן הלאום היהודי. זהו ביתי ואין זולתו. אינני מאמין באלוהים זה או אחר, אך זה מעולם לא מנע מאנשים אחרים, חלקם מאמינים באלוהים וחלקם כלל לא, לרדוף אנשים כמוני עקב לאומי בכל קצוות העולם. מי אתה לכל הרוחות שתציע לי לעזוב את ביתי היחיד בגלל שהשכנים (שזהו גם ביתם) בוחרים לחרבן לי בפתח הדלת כל שני וחמישי?בקשר לפעולה ואקטיביזם - לצערי, אני כן מאמין בדמוקרטיה, גם אם המדינה לא תמיד שותפה לדעתי זו. מה שאני מגדיר כדבר המוסרי לעשות בהקשר של דת והעומדים בראש הממסד הדתי אינו נכלל בחוקי המשחק הדמוקרטיים נכון לימינו. אני מוגבל למחאה, ואף את זו אין לי כוונה לנסות ולהוביל כאשר יש אנשים עם הרבה יותר הצדקה לכך ממני. אני יכול רק להשתתף ולהפיץ. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
roeesnir פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 כל השטויות האלה נעלמות ברגע שמתים.כולם בסוף יפגשו עם מי שברא את העולם.זה לא שיש מחלקה מיוחדת למעלה ל"לא מאמינים"."אה ! אתה לא מאמין? טוב אז לך לגן עדן..." - כולם יתנו דין וחשבון, וזה לא קשור לכיפה, יהודי, או גוי.איזה קטע! כאילו שאם אני "לא מאמין" אני פטור...וואלה, אם שוטר יתפוס אותך על מהירות, תגיד לו: אני לא מאמין בחוק ובמדינת ישראל...יום טוב. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
gabriel6 פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 אני חושב שההחלטה לשנות את הנוסח מטופשת - אבל זה באמת לא משנה לי אם אומרים אלוהים או ישראלכמ שנאמר - זה ממש לא משנה למי שנשפך דמו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ariebel פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 ומיותר לציין שאלוהים זוכר גם בלי צורך לעדכן אותו פעם בשנה.אם זה מיותר לציין, למה מציינים את זה?אני לא מבין, למה כל דבר במדינה צריך לקבל נגיעה ומשלוח יד מהממסד הדתי המתועב,תאב הבצע ורודף הכוח?אז כן, לדעתי לקחת דברים כאלה של "מה?! כולה שינינו נוסח?", "מה?! אז יהיה שעון קיץ חודש אחד פחות משאר העולם, אז מה?!""מה!? אתה מעביר ביקרות על הרבנות וההתנהלות השתלטנית וההרסנית של הממסד היהודי-דתי בישראל?!מה אתה...אנטישמי? שונא חרדים?".פשוט אותן טקטיקות, אותה רטוריקה מכל השמרנים הדתיים בעולם, בארה"ב, זה אותו סיפור.מאבק על דריכת הרגל של הפונדמנטליזם הדתי בכל תחום אפשרי, חינוך, צבא, שלטון, תרבות ועוד.למזלם הרב של האמריקאים(שלעומת ישראל, 90% מהם מגדירים את עצמם כדתיים), לאחד המנהיגים שלהםהיה מספיק שכל להפריד דת ממדינה ועדיין מה שהולך שם זה פשוט ביזיון מוחלט(למשל, מאבק הבריאתניםלהכניס את סיפור הבריאה כנושא לשיעור ביולוגיה לצד או במקום תאוריית האבולוציה).ולמה המאבק הזה מתנהל? כוח ושליטה.כנ"ל גם כאן, רק שכאן אין הפרדה בין בת למדינה. ז"א שמה שייקרה כאן תוך כמה שנים,הוא שיהיה כאן שלטון אייתולות יהודי, בדיוק כמו באיראן. שיהיה כאן ראש ממשלה סמרטוט כמו אחמדינג'אדשיירקד לחליל הרבנים הגדולים שיגידו לו מה לעשות, מתי להשתין ומתי למצמץ.אני גם די בטוח, שאותם "חילוניים מאמינים"(מצחיק אותי אפילו לכתוב את זה) יצטערו מאוד על התמיכה העיוורת הזאת,רק כי משחקים להם על המצפון שהם בעצם חרא של מאמינים, אז לפחות שיצביעו ש"ס, או שלא ייתערבו במאבקי הכוחותהאלה וייתמכו בצד הדתי.התמיכה העיוורת הזאת עם הזמן, תעלה להם בחופש ודברים שלהם כחילונים הכי אלמנטרי לעשות, אבל לא יוכלו לעשות,כי זה נוגד את התורה.כל השטויות האלה נעלמות ברגע שמתים.כולם בסוף יפגשו עם מי שברא את העולם.זה לא שיש מחלקה מיוחדת למעלה ל"לא מאמינים"."אה ! אתה לא מאמין? טוב אז לך לגן עדן..." - כולם יתנו דין וחשבון, וזה לא קשור לכיפה, יהודי, או גוי.איזה קטע! כאילו שאם אני "לא מאמין" אני פטור...וואלה, אם שוטר יתפוס אותך על מהירות, תגיד לו: אני לא מאמין בחוק ובמדינת ישראל...יום טוב.צודק, כולם יפגשו את ישו בסוף. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DXM פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 אני מאמין שאם נחלק את המדינה לשלוש, לנוסח עם אלוהים, לנוסח עם ישראל, לנוסח יזכור דרדסבא (הוא כבר סינלי) דרדסבא ינצח. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BarBee פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 ברגע שהתחלתם להוציא את כל המרמור והתסכול על הדת/הדתיים, הוכחתם שוב את מטרת ה"דיון".פותח האשכול מבקש לא לרדת לפסים אישיים, אז תספרו עד 10 לפני שאתם רוצים לכתוב "הממסד הדתי המתועב, תאב הבצע ורודף הכוח".הדמוניזציה המוגזמת לא תעזור לכם.הדתיים לא קבעו את זה, אלא הרמטכ"ל, ראש הצבא שהחרדים ממילא לא שותפים בו באופן רשמי.יכול להיות שהוא התייעץ עם רבנים לפני ההחלטה? יכול להיות. אז?! אם איימו על חייו, הוא מוזמן להתלונן בתחנה הקרובה.ומדינה יהודית משמעותה סממנים יהודיים. אתם יכלים לנסות להפחיד אותי עם משטר אייתולות ושלטון בובות, חבל לכם על המאמץ.ההבדל בינינו לאותם חיות אדם, זה שאנחנו לא יורים במי שלא בא לנו טוב בעין.ואני יודע שטוב לכם לחשוב שבמאה שערים מחכים לאיזה יום פקודה להפוך את המדינה בכוח.אידישע שאט גען.בעניין דת ומדינה, גם אני תומך בהפרדה. צריך להפריד את המדינה מהדת.רק שאצלי זה לא משנאה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ariebel פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 ההבדל בינינו לאותם חיות אדם, זה שאנחנו לא יורים במי שלא בא לנו טוב בעין.החרא שלך מסריח בדיוק כמו של כולם.אין הבדל בין הפונדמנטליסטים הדתיים היהודים, לבין הנוצרים או המוסלמים.כלומר, יש הבדל לוגיסטי שלא מאפשר להם מבחינת עוצמה אנושית לבצע הפיכהולהשליט פה חוקי סנהדרין ורבנות כחוק עיקרי, כמו שעשו באיראן.אבל זה בהחלט משהו שהם היו עושים, לו היה ניתן להם הכוח לבצע זאת.לכן, אם אפשר לדכא מראש ניסיונות לעשות כן, חייבים.או במילים שאולי הבקיאים בינינו יבינו "הקם להורגך, השקם להורגו".לגבי סממנים יהודים, מה לא יהודי ב "עם ישראל"?כמה דפוק אפשר להיות?יש מלא תפילות דתיות שאפשר לומר, כולל את תפילת יזכור המקורית.אז למה לעשוות משהו שמישהו אחר כתב בשביל לדחוף את האג'נדה הדתית לעוד תחום בחיינו? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BarBee פורסם 2011 ביוני 20 Share פורסם 2011 ביוני 20 יש לי שתי אפשרויות תגובה:1. לענות ברצינות ולהגיד שאין לך מושג בשיט ביהדות.2. להגיד שאתה הוזה וראית יותר מדי סרטים.תבחר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.