עבור לתוכן

תיקון שנאי 24V 2A

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

וואלה? למה? איך זה?

אני יחליף מיד! :-X

(רק עכשיו החלפתי למנורה חסכונית, בבדיקה הראשונה היתה לי מנורת ליבון רגילה)

  • תגובות 37
  • צפיות 13k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מנורת ליבון היא נגד (שההתנגדות שלו תלויה בטמפרטורה אבל לא ממש משנה לנו). העוצמה של האור היא הערכה ישירה לזרם שעובר במנורה ובספק (מה שאנחנו בודקים זה איך הספק לוקח זרם - כמה יש בהתחלה וכמה יש בהמשך)

מנורה חסכונית מכילה בעצמה (גרסא פרימיטיבית של) ספק כוח שדומה לספק שאתה מנסה לבדוק. 2 הספקים הם ספקי מיתוג מה שאומר שהם יתחילו להילחם אחד בשני. כמו כן האור של המנורה יהיה תלוי ב 2 הספקים ולא רק באחד כך שהאור שלה לא ממש אומר מה באמת קורה במעגל

זה גם הסיבה למה לא שמים מנורה חסכונית אם דימר (מפסק שמשנה בהירות) כי גם הוא ספק כוח ממותג ואם תחבר אותם ביחד הם יילחמו אחד בשני ואחד מהם יכול להישרף

פורסם
  • מחבר

אין לי מנורת ליבון נמוכה יותר מ40W אז אנסה איתה וארשום את התוצאות.

תודה על ההסבר. :xyxthumbs:

עריכה:

ניסיתי עכשיו עם המנורת ליבון 40W, היא לא נדלקת בכלל.

פורסם

תשים את המעגל אל השולחן כשהוא הפוך (הצד של ההלחמות אליך). אל תיגע בו עדיין כי יכולים להיות בו קבלים טעוניםב 340 V. עכשו אנחנו נפרוק אותם כדיי שיהיה בטוח לגעת במעגל

92268397.jpg

כשהוא לא בחשמל תחבר מנורת ליבון גדולה (75 - 200W. כמה שיותר יותר טוב) למעגל כמו מנורה 1 בציור. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לגעת בנקודות אלה אם תקע (תקע רגיל של 2 מגעים) של מנורת שולחן כשהמנורה בפנים והמפסק מודלק. (שוב אל תשתמש אם מנורות מתוחכמות שונות, רק מנורת ליבון פשוטה)

המנורה יכולה לעשות פלאש - זה המטען שהיה בקבל. תחזיק את המנורה מחוברת עוד כמה שניות אחריי שהאור נגמר. אנחנו פורקים אם מנורה כדיי שהפריקה לא תהיה מהירה מדיי - זה יכול לשרוף קצת את ההלחמות ואחריי כמה פעמים לדפוק את הקבל

אנחנו פוריקם מתח של 340V אם מנורה של 240V - זה יותר מדיי בשביל המנורה אבל הפריקה מספיק מהירה שהמנורה לא תספיק להישרף. ליתר בטחון תבדוק אחריי זה את המנורה (תדליק אותה), אם היא אכן שרופה (מה שמאוד לא סביר שיקרה) תחליף אותה ותפרוק שוב אם מנורה חדשה

אחריי שפרקת את המעגל הזה תפרוק בצורה דומה את הקבל האפור איפה שנכנסים החוטים של המתח גבוה - מנורה 2 בציור

אחריי שפרקת את 2 הקבלים תיקח מברג אם ידית מבודדת, וכשאתה מחזיק אותו מהידית תיגע איתו בו זמנית ב 2 המגעים שאליהם חיברת מקודם את המנורה (תעשה את זה לכל אחד מ 2 הקבלים). אתה מקצר את הקבל, כדיי לוודא שהוא אכן נפרק עד הסוף. הוא אמור להיות ריק כבר אחריי שפרקת אותו אם מנורה, אבל ליתר ביטחון פורקים אותו שוב אם מברג. אם עשית משהוא לא נכון בשלב הקודם (פריקה אם מנורה) יהיה עכשו ניצוץ של החשמל שנפרק והוא יכול להשאיר סימנים אל המברג ולשרוף קצת את ההלחמות. מכמה פעמים לא יקרה כלום אבל אחריי זה יכול להיות נזק לקבל

אחריי 2 הפריקות לכל אחד מהקבלים, המעגל אמור להיות בטוח לגעת בו (במעגל בקרה יש עוד קבלים קטנים שיכולים להיות טעונים אבל הם קטנים מדיי כדיי להיות מסוכנים או להרוס משהוא. ניתן לפרוק אותם סתם אם חוט חשמל או מברג)

את הקבלים הקטנים (3 - 6) תפרוק אל ידיי חיבור חוט חשמל או מברג לשניה בכל אחד מהמקומות לפי הציור. יכול להיות ניצוץ ממש קטן, זה תקין

אחריי שפרקת את כל הקבלים המעגל בטוח ואתה יכול לגעת בכל החלקים שלו (לא פרקנו את הקבלים בצד של ה 24 V אבל הם במתח נמוך אז זה לא משנה)

זה החלקים של המעגל :

67744302.jpg

מתחת לכל המעגל יש דיי הרבה ליכלוך (קורוזיה או חומר של ההלחמה ?) תנסה לגרד את הרוב ממנו אם מברג דק (אל תשרוט את הבידוד של הקווים במעגל) כך שהוא לא יגשר בין דברים שלא אמורים להיות מחוברים

תבדוק אם כל ההלחמות שלמות ושאין קווים שנשברו / נאכלו מקורוזיה

תבדוק במיוחד באזורים הבאים : בקרה של מבודד אופטי, מבודד אופטי, מעגל בקרה (כולל הציפ), רכיב מיתוג

תבדוק אם הקבל ליד הציפ בקרה נראה מנופח

אם זה לא אף אחת מהבעיות האלה יש סיכוי גבוה שהרכיב מיתוג עצמו או המיישר בצד של המתך הנמוך לא תקינים. ניתן להחליף אותם. אבל לפניי זה תשיג מולטימטר ותעשה בדיקה מחדש אם המולטימטר

פורסם
  • מחבר

עם אלכוהול 95 זה טוב לנקות את המעגל מאחורה (את הקורוזיה)?

עריכה:

בדקתי וחיברתי עכשיו את הבית מנורה (עם מנורה 75W) לנקודות של ההלחמה 1 ו- 2 בלי להלחים והיא לא נדלקה בכלל.

יש מצב שזה בגלל שהקבל לא טוב? (יעני לא נטען בכלל)

פורסם

תבדוק קודם מה זה. אני בדרך כלל מגרד את זה בצורה יבשה אם מברג קטן בין המוליכים (כיאלו איםפה שהוא יכול לקצר ביניהם) ומשאיר אל המוליכים עצמם (כי שם זה לא משנה ואני יכול סתם לשרוט אותם)

פורסם
  • מחבר

בדקתי וחיברתי עכשיו את הבית מנורה (עם מנורה 75W) לנקודות של ההלחמה 1 ו- 2 בלי להלחים והיא לא נדלקה בכלל.

יש מצב שזה בגלל שהקבל לא טוב? (יעני לא נטען בכלל)

???

פורסם

המנורה לא חייבת להידלק - לא תמיד הקבל נשאר טעון עד הסוף (קבל 1 יירד תוך כמה שניות או עשרות שניות אם יש מיתוג. קבל 2 מקבל מתח אקראי שתלוי ברגע שבו הוצאת את הספק מהחשמל)

כל המטרה של החלק הראשון היא לפרוק את הקבלים כדיי לא להתחשמל מהם כשמתעסקים אם המעגל. המנורה היא לפריקה של קבלים גדולים שיש להם מספיק מטען להרוס את עצמם אם סתם תקצר אותם

אם אתה רוצה לעקוב אחריי הקבלים תעשה את זה אם מולטימטר ולא מנורה

פורסם
  • מחבר

אוקיי, נקיתי את הקורוזיה עם מברשת שיניים חזקה וקצת אלכוהול, יצא מבריק.

לא רואה שום קבל נפוח או בעיה עם החלקים האחרים.

חוץ מזה עוד משהו שיכול להיות שיש בו בעיה?

thumb-F466_4CB07E4F.jpg

תודה רבה על העזרה אני חייב להגיד. :xyxthumbs:

בדיקה עם מולטימטר אני יבצע מחר.

פורסם

84753202.jpg

המוליכים מתחת להלחמות של הרכיב מיתוג שבורים. למעלה בחלק מהמקומות יתכן שהמוליכים מנותקים מקורוזיה

תלחים חוטי נחושת קשיחים דקים ללא בידוד (כמו מכבל טלפון / כבל רשת שיש בהם חוטים קשיחים ולא מלא סיבים דקים) כמו בציור כדיי לגשר אל המקומות שנפגעו

כדיי לחזק את החוטים שלא יזוזו ויגעו בדברים אחרים (במיוחד בקטע הארוך למעלה) אתה יכול לגרד את הבידוד בקו המוליך ולהלחים את החוטים לקו לכל האורך (תגרד כמו השריטה שעשית אם המברג אבל זה הולך יותר טוב אם סכין יפנית שאתה מגרד איתה את הבידוד. אל תעשה חיתוך כי אתה תשרוט את הקווים המוליכים עצמם)

השריטה שעשית אם המברג לא משנה

פורסם
  • מחבר

הלחמתי בדיוק איך שאמרת, למרות שאני לא משהו בהלחמות.

איך זה נראה דוקטור?

thumb-D436_4CB0E31E.jpg

פורסם

בצד מתח גבוה ההלחמה הימנית קצת קרובה לדברים אחרים - יכולה לעבור שם פריקה

תלחים את החוט צמוד יותר לאיזור במעגל של איפה שהוא אמור להיות, שיהיה מעל הקו המקורי במעגל שאותו הוא אמור להחליף (אוליי תלחים אותו מהצד השני של ההלחמה של הרכיב)

תוודא גם שאין קצוות של החוט שבולטים לכיוון של הלחמות או קווים אחרים. יש כאלה בצד מתח גבוה מההלחמה האמצעית (בקצה הרחוק של החוט למעלה - תחתוך אותו אם סכין יפנית) ובהלחמה הימנית בליטה לכיוון ההלחמה האמצעית (תנסה שלא יהיה כשתלחים מחדש)

הבידוד שיש אל הקווים במעגל לא מספיק כדיי לבודד מתח גבוה - אל תסמוך אל זה שהוא יכול לעצור פריקה לבד, עדיין צריך מרחק בין קווים / חוטים ששייכים לחיבורים שונים

בצד מתח נמוך נראה בסדר (אין מגע באיזור של המיישר נכון ?)

פורסם
  • מחבר

זה קשה בהפרדה הקטנה למעלה, צריך ממש בסבלנות לבצע את ההלחמות(כמעט התיאשתי שהכל התחבר לי בטעות :-\)

איך זה:

thumb-D3E2_4CB1AC03.jpg

פורסם

תנסה להקטין קצת את הטיפה בהלחמה הימנית של המתח גבוה - היא קרובה להלחמה אחרת

פורסם
  • מחבר

איפה? אתה יכול לסמן אולי?

תודה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים