עבור לתוכן

שעות הגבלת מהירות בנטוויז'ן 013

Featured Replies

פורסם

גולשי הפורום כאן, שמנוים בנטוויז'ן וודאי יגלו עניין בבדיקה הארוכה שביצעתי כדי "למפות" את שעות הגבלת המהירות שלהם אצלי.

כל התוצאות בPDF שהעליתי כאן:

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=20&MessageId=145374345

בדיקות ארוכות ומייגעות שלי על פני מספר ימים ברשת BitTorrent מעידות בבירור שאצלי הם מגבילים קשות את המהירות מהצהריים ועד אחרי חצות.

פרוט ושעות מדוייקות - תוכלו לראות בגרפים שצירפתי.

שיהיה לכולם חג שמח ומהיר יותר!

פורסם
  • מחבר

אוקיי, ומה עכשיו?

לאיזו תשובה אתה מצפה ? מה עכשיו זה תלוי בך (וביתר הגולשים כאן כמובן...) . האפשרויות ידועות:

- לשבת בחיבוק ידיים (=שתיקת הכבשים). זה המצב, לפחות יודעים מה נותנים ומתי, תתנהל בהתאם, ואל תצפה ליותר (תתאם צפיות ולפחות לא תתאכזב...) .

- להוסיף בדיקה שלך עם הכלים שנתתי (כנ"ל אחרים) והמדגם הבודד שלי יהפוך למדגם מייצג. מה אז - בהמשך...

- לעבור חברה/ספק גדול אחר ולראות שהמצב כרוני, אצל כולם

- לעבור לספקית קטנה, ליהנות מחיי הרגע, ולחכות שתדבק מהגדולות ...

- לפנות (אבל כ-ו-לם) למשרדי התקשורת / התמ"ת עם סימוכין מנסיונך וממני - ולהתלונן

- לתבוע את הספקית בבית משפט

כעת תבחר את הדרך שמתאימה לך... :-)

פורסם

אני מנוי תשע שנים בנטוויז'ן (לפני זה הייתי מנוי של בזק בינ"ל כמה שנים ב dial up) והחיים לא חבשתי אפילו להתלונן על משהו כזה.

כל ISP יבצע עיצוב תעבורה, לא משנה מה כי ככה הרשת שלו צריכה לעבוד. לא מתאים לך? תחתום על הסכם אבטחת תעבורה כמו כל מנוי עסקי.

כלקוח פרטי שמשלם פי עשר (אם לא יותר) פחות ממקום העבודה שלי (למשל) לא אצפה לאותם ביצועים מISP.

אני מרגיש שאני חוזר על המשפט הזה כבר יותר מדי: אתה מקבל את מה שבדיוק אתה משלם עליו.

פורסם
  • מחבר
אתה מקבל את מה שבדיוק אתה משלם עליו

כנראה לא הפנמת את המסר הצרכני - הצורך בשקיפות. לו הייתי יודע בדיוק על מה אני משלם - כי היו מספרים לי במדוייק - דיינו (לא שזה משמח אותי...). הייתי פועל באופן מושכל.

המצב הקיים כשכל עניין הTraffic Shaping חבוי, סודי, מוכחש ולא מפורט בחוזה ההתקשרות שלך - הינו צרה צרורה, לא הוגן, לא ראוי ואולי אף לא חוקי.

אם ה*שקיפות* תתקיים - תאמין לי - הרבה מהבעיות יפתרו מעצמן. התחרות תעשה את שלה, אולי יקנו יותר פס לחו"ל, מי יודע. אבל אני רוצה שהכל יהיה גלוי וברור.

פורסם

אתה באמת מצפה שכל לקוח חדש וקיים של ספקית יקבל פירוט של כל הגבלות טכניות? יותר מ 90% מהלקוחות שלהם לא יודעים שדפדפן זה לא "אינטרנט" ו 50% בכלל לא מבטוחים למי הם משלים ועל מה.

זה שאנשים מפתחים ציפיות מסויימות מפרסום ובפועל מקבלים שמהו אחר כאשר הם מנויים לשירות לא אומר שיש פה משהו לא חוקי.

אם אתה רוצה פירוט טכני כזה אף אחד לא מונע ממך לקבל אותו בתור תיאור השירות שאתה מנוי עליו.

פורסם
  • מחבר

אם אתה רוצה פירוט טכני כזה אף אחד לא מונע ממך לקבל אותו בתור תיאור השירות שאתה מנוי עליו.

אני לא יודע על מה אתה מדבר וממי אני יכול בדיוק לקבל פירוט/תיאור תנאי השירות שלי. וכו, אני מצפה שזה יהיה כתוב ב"תנאי השירות" שכן מפורטים אצל כל ספקית וספקית באתר. זה עניינו של כל אדם אם לקרוא את זה או לא לפני שהוא חותם כמנוי, ואח"כ עוד וודאי בא לבכות כאן.

יש לי חדשות בשבילך - אתה לא יכול לקבל פירוט כזה מאף אחד, וכשאתה מנסה לברר, כולם מתנערים מכל מגבלה טכנית שכאילו קיימת

אתה כנראה שייך ל50%/90% שלא ממש איכפת להם ועונה לשאר ה50%-10% שכן אכפת להם את התשובה שציטטת לי קודם (שאולי היא נכונה, רק ללא "פירוט" בשומקום.).

הגבלת מהירות - אינה סתם "פרט טכני" , אלא תנאי מהותי בהסכם ההתקשרות, שטורחים להעלים, ואף מכחישים כששואלים אודותיו. אגב, כך היה לגבי הגבלת נפח התעבורה החודשי המכסימלי, שכעת , אגב, כן מציינים בהסכם, אך לא אוכפים.

כל זה ברוח חיובית ובצפיה לשינוי במצב כמובן :)

פורסם

איפה בהסכם השירות הם מציינים שלא יבוצוע עיצוב תעבורה בהתאם למצב משאבי הרשת שלהם?

פורסם
  • מחבר

בשני מקומות:

1. במקום שהם מציינים שיעשו " Best Effort" או "as is" (וזה בדיוק הפוך לכך).

2. בהשלמה שהם נותנים למנוי בע"פ (ומקליטים...) כשהוא מתקשר לבצע את העסקה ושואל זאת, ובמכתב ששולחים לו ובו נקובה המהירות ש"קנה".

3. בפרסומים בכלי התקשורת השונים

בנושאים מהותיים מה ש-*כן* מציינים זה הנתון הקובע אלא אם נאמר אחרת. ברור ש"כוח עליון" או עומסים באינטרנט/בשרתי הקצה אצל הלקוח או השרת אליו הוא מתחבר בחו"ל - אינם נחשבים לבאחריות הספקית. זה לא המקרה.

הנקודה היא שהם מחליטים בשבילך שהורדה בP2P פחות חשובה *לך* מהורדה בHTTP, ולכן תוגבל. OK, בסדר, שיהיה, אבל שיגידו את זה בבירור. הספקיות הינן צינור ששכרת להעברת המיידע, ולא ניתן להם מנדט לתעדף שירות מסויים ע"פ שירות אחר (=חדירה לתוכן המיידע) ובחשאי.

פורסם

best effort זה בדיוק מה שאתה מקבל מבחינת הגדרת QoS.

מה שאתה רוכש בחבילה זה רוחב פס ולא שירות מובטח, לא משנה איך אתה מציג את זה זה נשאר בדיוק מה שאתה מקבל.

הISP יכול לתעדף כל מה שהוא צריך לתעדף ומתי שהוא צריך לתעדף ואין פה שום פגיע בזכויות שלך או כל קשר של חדירה לפרטיות.

פורסם

חבר'ה, זה לא משנה מה כתוב בחוזה אם הם מפרסמים את רוחב הפס כנתון קבוע.

ל-rafi_d, אני מציע לך להמשיך לאסוף הוכחות ואסמכתאות, במידת האפשר גם של ספקים אחרים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים