ברלין: "אוטובוס הסמים" יצא לדרך - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ברלין: "אוטובוס הסמים" יצא לדרך


J.allmighty

Recommended Posts

מתוך walla חדשות,

עמותה גרמנית בשיתוף העירייה מציעות למכורים להרואין מקום נקי ובטוח להזרקה. האוטובוס יצוייד בכל הציוד הדרוש, למעט הסמים. המארגנים: לא נשכנע איש להיגמל

בברלין יצא אתמול לדרך פרויקט "אוטובוס הסמים" שמציע למכורים להרואין מקום נקי ובטוח להזרקה. עמותה גרמנית למען מכורים לסמים תספק לאוטובוס מזרקים, מחטים ואת כל הציוד הרפואי הדרוש להזרקה. ברכב ישנם שני "תאי הזרקה" ובנוסף לכך יחלק הצוות, שיכלול אחות אחת לפחות, מידע על סמים לכל המעוניין בכך.

"באוטובוס יהיה כל דבר לבד מסמים. הם יצטרכו להביא את ההרואין בעצמם", הסבירה דוברת מטעם מחלקת הבריאות העירונית. האוטובוס יחנה כל יום בשני מקומות קבועים ליד תחנת הרכבת התחתית של גן-החיות שבמערב העיר, אזור שבו נאספים רבים מהנרקומנים הצעירים של העיר, וצולמו בו כמה על נוער מכור לסמים.

ברלין על 3.4 מיליון תושביה, מפגרת אחרי ערים גדולות אחרות בגרמניה כמו פרנקפורט והמבורג בסיוע למכורים בסמים ובהנהגת "תאי הזרקה" נקיים ומצוידים. התכנית בברלין גובשה, לאחר שבשנת 2001 ברית השמאל של הסוציאל-דמוקרטים בשילוב המפלגה הקומוניסטית ממזרח גרמניה לשעבר, לקחו את מושכות השלטון בעיר במקום קואליציית המרכז-ימין שהתמוטטה.

פרסומתהמטרה הראשונית של הקואליציה החדשה היתה להפחית את תמותת הצעירים ממינון יתר של הרואין. "לטווח הארוך בכוונתנו להפחית הידבקות באיידס ובצהבת, להביא יותר מכורים למכוני גמילה ולסייע לאנשים שלא היינו יכולים להגיע אליהם קודם לכן", אמרה הדוברת מוניקה ווז'ק.

בשלב הבא של הפרויקט יצורף אליו "אוטובוס למניעה" עם עובדים סוציאלים שינסו ליצור קשר עם מכורים לסמים וייעצו למי שרוצה להיגמל. עם זאת, אנשי הפרויקט מדגישים שאין זה מתפקידם לשכנע מכורים להיפטר מההרגל. "לא ננסה לשכנע איש לנסות להיגמל - זה אף פעם לא מצליח", אמר דובר מטעם העמותה שמפעילה את הפרויקט בשיתוף העירייה.

15371-5.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם צעד ראשון צריך להיעשות מתישהו...

זה רעיון נחמד, לאפשר למכורים קשים או פחות לצרוך סם אבל גם לא להידבק במחלות

מסוכנות כמו איידס. כאמור בשלב הבא אוטובוס גמילה. נראה איך זה יילך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רק מקווה שזה לא יעודד אנשים חדשים להשתמש בסמים ...

זה לא יעודד אף אחד.

זה יקטין את מוות האנשים מסמים בלפחות 80% אם זה יצליח, אחרי הכל, רוב הנרקומנים מתים מהזרקת אוויר, ואם יהיה עליהם פיקוח אין סיכוי שזה יקרה.

לדעתי זאת יוזמה מבורכת מאוד וטובה מאוד, אם אי אפשר לעצור את זה לגמרי צריך לפחות לעצור דברים אחרים שמגיעים עם זה כגון סיכון ענק למחלות וכו'.

גם בארץ התחיל משהו דומה, בירושלים מחלקים מחטים נקיים לכל דורש, נקווה שזה יתפתח לכל הארץ וגם ישתפר.

אגב, לכל מי שרוצה, אני ממליץ לראות את הסרט Gridlock'd, סרט עם טופאק על שתי מכורים שמנסים להגמל בארה"ב, עזבו את זה שהם לא כ"כ מצליחים בגלל סיבות שונות (הסרט בא יותר להראות כמה ארה"ב מפגרת, שגם אם מישהו רוצה עזרה קשה לו לקבל), אבל זה מראה שאם מכורים רוצים באמת להגמל, הם יעשו הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...