עבור לתוכן

היפטרות מאייפון

Featured Replies

פורסם

זהירות, פוסט ארוך.

אני משתמש במכשירי שמיעה באופן קבוע עקב ליקוי שמיעה. יש בהם אופציה לשמוע באמצעות מנגנון הנקרא telecoil שבעצם יודע להמיר קרינה אלקטרומגנטית לשמע. מה שזה נותן לי זה שככה יש לי יכולת להשתמש במכשירים שמשמיעים אודיו (אוזניות וטלפונים נייחים ובמקרים מסויימים גם טלפונים סלולריים) ולשמוע רק אותם, ללא תלות ברעש שמגיע מהסביבה.

זה מה שהייתי עושה בטלפון הסלולרי הישן שלי כל פעם שהייתי מקבל שיחה- מעביר את מכשיר השמיעה למצב telecoil ואז הייתי שומע רק את הטלפון, מה שהיה נותן לי את האפשרות להתרכז בנאמר ולהבין. אני לא יכול לדבר בטלפון במצב של שמיעה "רגילה" כיוון שכל רעש רקע הכי קטן מהסביבה מפריע לי להבין מה שמדברים אלי בטלפון הסלולרי.

לענייננו, לפני שבוע שדרגתי את הטלפון הישן שלי לאייפון 3GS באחת מרשתות הסלולר הגדולות. השמחה הייתה קצרת מועד כיוון שמסתבר שהאייפון גורם לרעשים סטטיים נורא חזקים למכשיר השמיעה כשהוא במצב telecoil. בדקתי באינטרנט בשביל לוודא שהיחידה שלי ספציפית לא דפוקה או משו ובאמת יש מלא תלונות על האייפון בקרב משתמשים במכשירי שמיעה בדיוק בעניין זה. לא משנה כמה ניסיתי להחזיר ולהחליף את האייפון, לא הסכימו לקבל חזרה בתואנה שאסור להם לקבל אותו חזרה עקב ההסכם המיוחד שנקבע עם Apple.

זה מעצבן במיוחד עקב העובדה שהתעקשתי לנסות את האייפון לפני הקנייה על מנת לוודא שאין איזושהי הפתעה. כשבדקתי, עשיתי שיחה של 15 שניות בערך שנשמעו לי בסדר בהתחלה אז חשבתי שזה מספיק. רק בהמשך השבוע כשניסיתי לעשות שיחות "על אמת" התברר לי כמה שטעיתי :kopfpatsch:

1. כדי לצאת מהבור הזה ולא להיתקע עם מכשיר שלא מתאים לי חשבתי אולי למכור את האייפון כמשומש למישהו ולקנות באופן פרטי מכשיר אחר שכן יתאים. יש עם זה איזשהי בעיה חוקית או סיבה אחרת שבגינה אסור/לא כדאי לי לעשות את זה? יש דברים שצריך לשים לב אליהם (למשל האם הקונה חייב להיות מנוי לאותה חברת סלולר כמוני או דברים אחרים)?

2. לגבי מכשיר חלופי, בארה"ב יש חקיקה המחייבת לסווג טלפונים סלולריים על פי סטנדרטים של התאמה למכשירי שמיעה. בפועל לרוב המכשירים לא עושים את זה אבל יש כמה מכשירים שכן שנבדקים ומקבלים סיווג מתאים למכשירי שמיעה (כמו motorola droid ו-milestone). בפועל כל מכשיר שמיעה שונה ועד שלא מנסים עם טלפונים, אין אפשרות לדעת איך הוא יגיב אליהם. יש פה אולי איזה נשמה טובה מאזור המרכז/שרון עם nexus one, motorola droid או nokia E72 שיסכים לעזור לחבר פורום בצרה? כל מה שאני רוצה זה לבדוק שיחה בזמן אמת עם אחד מהם לראות אם יש רעשים כמו באייפון.

  • תגובות 33
  • צפיות 4.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני מניח שביחד עם האיפון יש גם התחייבות למפעיל ובכל חודש אתה מחוייב לשלם X ש"ח?

נדמה לי שהדבר שאתה צריך זה מן העברת בעלות אשר אפשר לעשות מהמספר שלך, למספר של מישהו אחר.

כלומר מבחינה טכנית אתה יכול למכור את הטלפון כי הוא שלך, אבל עדין תצטרך לשלם כל חודש כסף ולא תקבל החזרים (אם יש).

פורסם

באיזה חברה סלולרית רכשת את המכשיר?

מה שאתה עושה זה דבר פשוט, אתה פשוט צועד למרכז שירות של החברה, דורש לראות את מנהל הסניף, מסביר לו\לה את הכל,

וגורם לו להפעיל שיקול לדעת ולבטל לך את העסקה. יש מקרים חריגים גם באייפון, יש למנהל סניף סמכות לבטל את העסקה במקרים חריגים,

והמקרה שלך חריג. ואם בכל זאת המנהל מתעקש פשוט תודיע לו חגיגית שאתה מתכוון ללכת לעורך דין להגיש תביעה, ולפנות למייל האדום של ווינט וכל מי שאתה רק יכול כדי לספר להם על האטימות של החברה כלפי אנשים עם מוגבלויות, אל תוותר אני מבטיח לך שמהר מאוד הם יבטלו את העסקה.

פורסם
  • מחבר

אין לי כל כך קֵייס נגד החברה כיוון שבמעמד הרכישה נתנו לי לבדוק קודם באייפון אחר שאין לי בעיות עם הדגם. אחרי הבדיקה אמרתי להם שזה בסדר וחתמתי על החוזה. אז אני במצב שאני נמצא בו באשמת הפזיזות שלי לא פחות מבאשמתם. אגב, בדקתי אחר כך שוב עם אותו אייפון שניסיתי לפני הקנייה כדי לוודא שהוא לא איזה אייפון יחיד במינו שלא עושה רעשים סטטיים וגם בו שמעתי אותם. כנראה שלא שמתי לב מספיק (בזמנו עשיתי סך הכל שיחה פזיזה של 15 שניות) ונדפקתי.

דיברתי עם סוכן המכירות שמכר לי את האייפון וגם הייתי במרכז השירות של החברה והם הציעו לי פיתרון כזה: שאני אחליף SIM עם מישהו מהמשפחה שלי ששידרג יחד איתי את הטלפון שלו (אבל לא לאייפון). ככה הוא יקבל את האייפון שלי ואני אחליף את הטלפון שלו בטלפון שיותר מתאים לי. הבעיה שהטלפונים הסלולריים שמוצעים לי במקום האייפון כוללים התחייבות לשלוש שנים (ולא שנה וחצי כפי שהיה עם האייפון) ואני לא רוצה את זה.

אני בהחלט מעדיף למכור את האייפון ככה שהמכירה תכסה את העסקה עליו ואז פשוט לחזור לנקודת המוצא. אז אני אהיה חכם יותר ואגש לחנויות טלפונים פרטיות בשביל לבדוק דגמים שונים של סמארטפונים (במיוחד ה-nexus one או המיילסטון שעליהם יש תווי תקן להתאמה למכשירי שמיעה).

פורסם

עדיין לא הבנתי מה הבעיה?... תמכור את האייפון, תמשיך לשלם כל חודש מבלי לקבל החזר (אם קיים) ותקנה פלאפון חדש... נקסוס ואן, דיזייר, או מיילסטון לדוגמה יהיו בחירה מעולה.

תחפש חנות עם תצוגה שניתן להשתמש במכשיר (בטוח תמצא) ותבדוק את המכשירים טוב.

פורסם
  • מחבר

אם אתה אומר שאין בעיה, אז אין בעיה.

השאלה רק אם לחברת הסלולר עצמה תהיה התנגדות להעברת בעלות על האייפון שלי למספר אחר (קיבלתי את האייפון בחבילת סטודנט).

פורסם

כמו שקלריק טען לפני כן, בתור עובד לשעבר באחת מרשתות המחשבים הגדולות בארץ אני יכול להגיד לך בוודאות שחוקי החברה והתקנונים יזוזו הצידה כאשר החברה תבין שהיא תוכל להפסיד הרבה יותר כשתלך איתך ראש בראש.

יש לך קייס מעולה! בתור אדם עם מוגבלות אתה מצטייר כפגיע מאד ולכן על החברה לבוא לקראתך ולהתגמש יותר. זה אפילו לא משנה מה המציאות ואם זה בגללך...הם יקבלו פרסום שלילי מאד אם דבר כזה יגיע לעיתונות..לספוג החזרת אייפון זה עדיף מאשר כזה פרסום שלילי..זה לא כמו כל לקוח אחר שמתלונן..

חוצמזה, שפלאפון החתימו אותך על "חוזה אחיד" שבבית משפט היעילות שלו מוטלת בספק...אם תחליט לפנות לעו"ד הוא יסביר לך מה המשמעות, למרות שלא נראה שתצטרך להגיע למצב הזה..

אל תשכח לעדכן אותנו איך זה מתקדם. בהצלחה :)

פורסם

אין לי כל כך קֵייס נגד החברה כיוון שבמעמד הרכישה נתנו לי לבדוק קודם באייפון אחר שאין לי בעיות עם הדגם. אחרי הבדיקה אמרתי להם שזה בסדר וחתמתי על החוזה. אז אני במצב שאני נמצא בו באשמת הפזיזות שלי לא פחות מבאשמתם. אגב, בדקתי אחר כך שוב עם אותו אייפון שניסיתי לפני הקנייה כדי לוודא שהוא לא איזה אייפון יחיד במינו שלא עושה רעשים סטטיים וגם בו שמעתי אותם. כנראה שלא שמתי לב מספיק (בזמנו עשיתי סך הכל שיחה פזיזה של 15 שניות) ונדפקתי.

דיברתי עם סוכן המכירות שמכר לי את האייפון וגם הייתי במרכז השירות של החברה והם הציעו לי פיתרון כזה: שאני אחליף SIM עם מישהו מהמשפחה שלי ששידרג יחד איתי את הטלפון שלו (אבל לא לאייפון). ככה הוא יקבל את האייפון שלי ואני אחליף את הטלפון שלו בטלפון שיותר מתאים לי. הבעיה שהטלפונים הסלולריים שמוצעים לי במקום האייפון כוללים התחייבות לשלוש שנים (ולא שנה וחצי כפי שהיה עם האייפון) ואני לא רוצה את זה.

אני בהחלט מעדיף למכור את האייפון ככה שהמכירה תכסה את העסקה עליו ואז פשוט לחזור לנקודת המוצא. אז אני אהיה חכם יותר ואגש לחנויות טלפונים פרטיות בשביל לבדוק דגמים שונים של סמארטפונים (במיוחד ה-nexus one או המיילסטון שעליהם יש תווי תקן להתאמה למכשירי שמיעה).

תשמע אישתי מנהלת בחברה סלולרית, אמנם אחרת מזו שקנית בה את המכשיר אבל הם כולן עובדות אותו דבר, היא אומרת שאתה בפירוש יכול לבטל את העסקה אם תפנה למנהל סניף. עזוב אותך מנציגי שירות בני 22, ברור שהם יעשו הכל כדי שלא תבטל, הביטול שלך ירד להם מהבונוסים, תתעקש לדבר עם מנהל, ואל תציין בכלל שבדקת את המכשיר לפני שחתמת על החוזה, ואם זה יעלה תגיד שבדקת בדיוק ל10 שניות וכנראה זה לא היה מספיק.

בקיצור תתעקש, יש לך קייס מעולה. שום חברה לא רוצה להצטייר כאטומה לבעלי מוגבלויות (ואל תעלב שאני משתמש בביטוי הזה, זה רק יעזור לך כאן)

פורסם

מצטער, אבל פשוט מגעיל איך שאתם מנסים לנצל את המוגבלות של האדון בצורה צינית כזאת.

עם כל הכבוד, באחריות הלקוח היה לברר שהמכשיר שהוא קונה מתאים לצרכיו, ואם הוא לא היה מרוצה מההדגמה שנתנו לו בחברה, היה צריך לבקש נוספת או לא לקנות.

החברות לא משכירות ציוד, הן מוכרות. ואף אחד כבר לא ירצה לקנות ציוד משומש מהחברה, ככה שזה הפסד מלא שלה.

פורסם

במדינה מתוקנת, הוא יכול היה להחזיר את המכשיר לאחר הקניה במידה והוא לא מתאים לצרכיו

בישראל אין תרבות כזאת, אז למזלנו המחוקק מתכוון להכניס אחת כזאת בכח

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000570386

FEXOR, להבא, בבחירת מכשיר סלולרי - תתרשם מהמכשיר בחנות אבל את הקניה תבצע בטלפון עם שליחות (בחינם)

כך תוכל להחזיר את המכשיר/לבטל עיסקה במידה והוא לא מתאים לצרכיך (תוך שבועיים, גם אם השתמשת בו)

ויסלח לי מישה שאני לא מרחם על קרטל הסלולר

פורסם

yad2.co.il

תנסה את מזלך תמכור אותו ב 2300-2600 ש''ח

אני חושב שיש באייפון נעילה לאותה רשת שממנה קנית

אם נגיד וזה סלקום אז רק בעלי סים של סלקום יכולים להשתמש בו.

תמשיך לשלם עליו בחשבון שלך, ותקנה מכשיר פרטי בלי התחייבות

פורסם

עזוב אותך מנציגי שירות בני 22, ברור שהם יעשו הכל כדי שלא תבטל, הביטול שלך ירד להם מהבונוסים, תתעקש לדבר עם מנהל, ואל תציין בכלל שבדקת את המכשיר לפני שחתמת על החוזה, ואם זה יעלה תגיד שבדקת בדיוק ל10 שניות וכנראה זה לא היה מספיק.

מחזק.

יש לך קייס מעולה נגדם ואין שום בעיה לבטל את העיסקה.

וזה לא קשור ל"ניצול ציני של מוגבלות". המכשיר לא מתאים, זכותו לבטל את העסקה.

פורסם

אני הייתי שולח מייל לפניות הציבור דרך האתר של חברת הסלולר הרלוונטית, המייל הזה מגיע תמיד לקשרי לקוחות שיש להם סמכויות הרבה יותר גדולות מנציגי שירות או אפילו מהמנהלים של אותם נציגים, באמת שאין לך מה להפסיד.

מחזק.

יש לך קייס מעולה נגדם ואין שום בעיה לבטל את העיסקה.

וזה לא קשור ל"ניצול ציני של מוגבלות". המכשיר לא מתאים, זכותו לבטל את העסקה.

יש לו זכויות לפי החוק ואם לא מדובר בעסקת רוכלות, הוא לא יכול לבטל את העסקה כי המכשיר לא מתאים לו (ואל תשכח שחברת הסלולר לא יכולה למכור מכשיר כזה כמכשיר חדש ומפסידה עליו המון כסף). זה החוק שקיים כרגע למרות שהוא ישתנה בחודשים הקרובים, כפי שעדכן OMRIJ.

פורסם

נסה לפרסם את הסיפור הזה בפורום צרכנות של תפוז (http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=66&r=1). יש שם נציגות של שלושת החברות שמוכרות אייפון ולהם יש סמכויות שאין לאף נציג שירות. תנסה לא להתלהם ולהסביר בדיוק כמו שהסברת פה. אני גם ממליץ להמתין עד יום ראשון כי הנציגים של החברות עושים את זה בשעות העבודה והתעבורה של ההודעות שם גבוהה מאוד.

אני מאמין שהחברה תוכל למצוא איזשהו פיתרון. אם זה לא עובד נסה את דני שדה בידיעות אחרונות (mishpat@yedioth.co.il) או במדור הצרכנות של ynet.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה לכולם על התמיכה וההצעות.

בינתיים אני אשלח לחברה מייל דרך אחראי תלונות הציבור וביום ראשון אני אלך למרכז השירות לראות אם יסכימו אז להזיז עניינים.

אם כל זה לא ילך אז כנראה שבאמת לא תהיה לי ברירה אלא לפרסם במדורי צרכנות בידיעות או תפוז כפי שהציעו.

אני אעדכן במהלך השבוע הבא מה יצא מכל הסיפור. תודה ושבת שלום לכולם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים