האם מלחמה עם סוריה קרבה ובאה? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם מלחמה עם סוריה קרבה ובאה?


guycnaan

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2790096,00.html

בעקבות המתיחות המתחדשת עם סוריה,אומרים שסוריה גייסה 300 אל חיילי מילואים כדי לחמם את הגזרה עם ,השאלה האם השמועות רציניות,והאם בכוונת סוריה להשתמש בחיילים ליותר מהרתעה...

דבר מדאיג נוסף הוא שגורמים בישראל בכלל לא יודעים מהמידע הנ"ל,ובמלאת 30 שנה למלחמת יום כיפור,אנו לא רוצים להזכר בפעם האחרונה ששצה"ל נזכר להגיב מאוחר מדיי ...

תגובות,הערות והארות יתקבלו כמובן בברכה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בניגוד למצרים, הצבא הסורי, ביכולותיו הקונבנציונליות, לא מהווה שום איום על מדינת ישראל; כל הנשקים הסורים הם נשקים סובייטים ישנים למדי שלא יכולים להשתוות לצה"ל לנשק של צה"ל.

נסיון לחמם את הגזרה מצד סוריה עצמה הוא בגדר התאבדות בשבילה - מלחמה עם תמוטט את משטרו של אסד הצעיר והלא מנוסה ומן הסתם גם תשמיד כליל את כל הצבא הסורי; אם צה"ל יעמיק לתוך שטח סוריה הוא יוכל להגיע גם לכל מפקדות ומחנות האמונים של ארגוני הטרור השונים שמוצאים מקלט בסוריה (המקום הבטוח האחרון בשבילם באזור) ובכך לקבור סופית כל לגיטימציה שאי פעם הייתה לסוריה.

מאז 73' הפער בינינו לבין הסורים הלך וגדל בהתמדה, לא רק מבחינת עוצמת הצבא ואיכותו אלא גם מבחינת יכולות איסוף המודיעין וניתוחו.

לגבי הגיוס עצמו, אני בספק רב שהסורים אכן גייסו מילואים; מילואים מגייסים אך ורק כאשר הצבא הסדיר אינו יכול לבצע את המשימה שהוטלה עליו ואלא אם סוריה מתכוונת להכריז עלינו מלחמה בעתיד הקרוב, אין לה שום סיבה לגייס מילואים (מה גם שזה עולה הרבה מאוד כסף).

חוץ מזה, זה לא שהם גייסו ואנחנו לא יודעים; 300,000 חיילים זה לא מספר קטן בכלל וניתן יהיה לראות תנועה של כוחות גדולים כל כך בתצא"ות ובתצלומי לווין וכמובן גם דיווחים בתקשורת הסורית עצמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקורות יודעי דבר אמרו לי(ראש הדסק הסורי בצה"ל לשעבר) שפעולה צבאית סורית נגד עומדת בניגוד חד לאינטרסים שלהם.

כששאלתי על יחסי הכוחות הוא אמר שהפער עצום, שאלתי אם זה כמו במשחק של מכבי ת"א נגד ורוצלאב (נגמר באיזה 40-50 הפרש) והוא ענה שזה יותר כמו מכבי ת"א נגד קבוצה מליגת הנערים....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן דן,אתה בהחלט צודק,אומנם הפערים העצומים בין צבאות סוריה לביננו הם עצומים,אך אל לנו לזלזל ,מכיווון שגם טנק טי 72 רוסי מתיישן יכול להרוג,ויחסי הכוחות מבחינת חיל רגלים בהחלט מצביעים על יתרון סורי בולט (לפחות 1 מליון בסדיר,עוד 2 מליון מילואים לפי ידיעתי)

לסורים יש גם כימי וטילים שיכולים לפגוע במרכז ארצנו העשויים לשמש קלף מיקוח...

ויש לזכור שבהתקפה על סוריה יש סיכון בהצטרפות שאר מדינות ערב לקונפליקט..

אתה אכן צודק שזה יהיה צעד התאבדותי מבחינת אסד,אבל יש לזכור שאנחנו מדברים על מנהיג שאין לו קשר רצוף עם המציאות,אלא יותר עם משחקי מלחמה באינטרנט...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם הידיעה נכונה או לא, לדעתי אין שום סיכוי שתיהיה מלחמה עם הסורים בעתיד הקרוב בגלל שתנועת פרימיטיבי של 300 אלף חיילים ניתן לראות בלוויני ריגול שיש לישראל, וגם לנו יש בהרבה יותר מתקדם(מהסיבות שהזכירו מעלי), ואסור לשכוח עוד פרט קטן אחד.

ארה"ב תמכה ב100% בתקיפה האחרונה של , וכרגע הצבא שלה ממש לא רחוק מהסורים ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...