עבור לתוכן

חיבור מגבר של רמקולים שולחחניים לאוטו..

Featured Replies

פורסם

HU = Head unit = יחידת ראש = רדיודיסק.

המונח נגזר מתחים האודיו המקצועי לרכב, שבו הרדיודיסק מספק רק את האות (ללא הגברה) ואחריו באים מגברים לרמקולים, מונובלוק לסאב וכו'.

לכן הוא נקרא "יחידת הראש".

  • תגובות 47
  • צפיות 6.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם
  • מחבר

בעיקרון איך מחברים סאב לרדיו?

כי הטייפ מוציא אות לרמקולייים ואין לו יציאה לסאב..

אז איך זה עובד?

טובב ניסיתי את זה וזה לא הלך..

/שרפתי פיוז של הטלפון של האוטו :kopfpatsch:

החלפתי אותו בחוט רגיל עד שאני יקנה פיוז..זה מסוכן?

פורסם

חבל שלא ראיתי את ההתקדמות של הדיון לפני, הייתי מזמן מזהיר אותך מלחבר מגבר אל המצת, יש לו פיוז של 10A שזה כלום.

אם כבר אתה צריך לחבר אותו לכבל נפרד.

ולאור המידע החדש שהשנאי מוציא מתח חילופין, לא חבל לסכן את המעגלים ברכב?!

ולא מחברים סאב ליציאה של ה HU.

החלפתי אותו בחוט רגיל עד שאני יקנה פיוז..זה מסוכן?

לא בריא, יש לרוב פיוזיים ספיר בקופסה של הפיוזים.

תשתמש באחד מהם.

פורסם

חבל שאנשים לא מקשיבים למי שיודע טיפה יותר מהם.

ואגב, לשים חוט במקום פיוז זה אחד מהדברים המסוכנים ביותר שאפשר לעשות, הדבר הופך את הרכב לפצצה מתקתקת, אם במקרה יהיה קצר באחד מהמעגלים שהפיוז אמור להגן עליהם, הרכב עלול להעלות באש.

פורסם
  • מחבר

לא חיברתי אותם למצת חיחברתי אותם לחוטי חשמל של הרדיו איפה שחיברו את הפלאפון לחשמל..

איך אני יודע מה לא בשימוש בקופסה של הפיוזים..?

דחוףף

פורסם

רשום spare...

פורסם
  • מחבר

הפיוזים בקופסה שם הם קטנים ממה שנשרף לי..ובכל מקרה אין שם ספייר..

לדעתי המתקין של הפלאפון חיבר את הפיוזים האלה.

הייתי היום באוטו דיפו והם אמרו שאין להם פיוזים בכלל.... חחח זה הגיוני!?

אתם חושבים שעדיף לי לנתק את הכבל הזה שחיברתי במקום הפיוז עד שאני יקנה או שזה יהיה בסדר בנתיים?

ולגבי זה שאני לא מקשיבב..חוץ מהפיוז הזה שנשרף (שקרה בכלל בגלל שאני עשיתי קצר כי נגעתי בשתי קצוות עם סכין) אין שום נזק!

תודה רבה לכל מי שעזר אני חושב שעם אני ירצה להשקיע אני יקנה כבר מגבר לאוטו וזהו..

ושאלה אחרונה.. עם אני קונה מגבר לאוטו איך אני מחבר אותו לסאב? תודה..

פורסם

נשמע שמדובר בפיוזים קטנים ולא כמו אלו שיש ברכב.

יש אותם בחנויות חשמל וכדומה.

איך מחברים סאב למגבר? מחברים את הקטבים שלו למגבר וזהו.

פורסם

ברכב יש 3 סוגים של פיוזים כמו בתמונה:

3fuse.jpg

הגדולים, משמשים את המנוע (פיוזים של הסטארטר, משאבת הגה כוח, משאבת דלק, בוסטר הבלמים, אלטרנטור, מחשב ניהול מנוע).

הבינונים והקטנים נמצאים בתא הנוסעים ומגנים על מעגלים שונים, אשר בדר"כ אינם קשורים ישירות ליכולתו של הרכב לזוז, הבינוני נפוץ יותר.

ואת הסאב אתה לא מחבר למגבר, אם אתה קונה מגבר יעודי לרכב, אתה צריך סאב יעודי לרכב.

פורסם
  • מחבר

אז דבר ראשון מה שנשרף לי זה הבינוני והוא בצבעע וורד..

איך זה יכול להיות שבחנות כמו אוטו דיפו אין דבר כזה?חח

בקיצור אני צריך לקנות מגבר לאוטו את זה אני יודע .

בסאב של האוטו יש מעגל שמחחליף את האות שיוצא מהרמקולים לבאסים או שזה במגבר?

פורסם

ורוד זה 4 אמפר, פיוז של 4 אמפר הוא די נדיר, שים אחד שם 5 אמפר (כתום) וזהו.

בסאב של האוטו יש מעגל שמחחליף את האות שיוצא מהרמקולים לבאסים או שזה במגבר?

יש לך פה 2 המרות:

1. להמיר את האות ברמת הרמקולים לאות ברמת הליין (את זה עושה מנחת).

2. לחתוך את כל התדרים מלבד הבאסים (את זה עושה קרוסאובר או LPF).

בדרך כלל במגברים יעודיים לסאבים (נקראים מונובלוק) קיים LPF מובנה.

פורסם
  • מחבר

אז עם אני רוצה לשים סאב באוטו אני חייב 2 מגברים?!

פורסם

ישנם גם מגברים משולבים עם ערוץ LPF נפרד, אבל ל-95% מהאנשים שמחזיקים סאב ברכב יש 2 מגברים.

אחד 2/4 ערוצים עבור הרמקולים, ומגבר שני הוא המונובלוק שנועד להגביר רק את הסאב.

פורסם

בגדול אתה לא חייב לשים שני מגברים.

אתה יכול לקנות אחד של 4 ערוצים, לחבר את הרמקולים הקידמיים לשניים מהערוצים.

ועם השניים האחרים אתה יכול לחבר את הסאב.

אז אלו שמאחורה יהיו בלי הגברה.

פורסם

אתה מתכוון לחבר בגישור.

אבל אז אתה תהיה חייב לקנות קרוסאובר אקטיבי שיספק את ה-LPF ויבצע את חיתוך התדרים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים