אוברקלוק לE5200 - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אוברקלוק לE5200


r1plet

Recommended Posts

שלום, ברשותי E5200 שכרגע עומד על 3GHZ ומחלק של 1:1.67 שנותן לי כביכול תדר של 799MHZ לזכרונות לפי הנתונים בביוס (או בסביבות ה401MHZ בCPUZ)

הקירור שברשותי הוא די בסיסי, AC Alpine 7 Pro, והמחשב (בינתיים) יושב במארז ג'נרי צפוף יחסית, כך שהטמפ' במאמץ מקסימלי לאורך זמן מגיעות ל55-58 מע', דבר שלא נורא כל-כך בהתחשב בזה שמדובר במעבד המיוצר ב45 ננומטר, מה שקצת מרתיע אותי הוא לוח האם הבסיסי שלי, G31M3-F של , לוח M-ATX, ואם אני לא טועה (או יותר נכון מוצא) אין בו אפשרות לשנות את מתחי המעבד, כך שאצטרך להסתפק בOC שניתן לבצע ללא העלאת מתחים.

האם עליי להוריד את מחלק הזכרון ל1:1 ובכך לעבוד בתדרים נמוכים יותר בזכרונות על חשבון תדר גבוה יותר למעבד?

המעבד יושב על 3GHZ באופן יציב כבר כמה חודשים טובים, אבל חשבתי שאם כבר בידי אוברקלוקר מבריק אולי כדאי לסחוט ממנו יותר לקראת רכישת המארז החדש והמאוורר יותר (CM 590)...

תודה מראש לעוזרים! :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם עובד יציב ויש לך כבר נסיון של כמה חודשים מבחינת יציבות, נסיון ששווה זהב. אל תגע בכלום.

עניין המחלק הוא זניח, מהירות שעון היא משמעותית יותר כמובן כתלות במקרה. תהנה מעוד 500 MHZ ובאס קצת יותר גבוה, אל תשבור את הראש מעבר לזה, אלא אם כן הלוח שלך אכן מאפשר זאת.

אל תשכח לשים לב לטמפרטורות - לא מומלץ לעבור את ה65 במאמץ כבד (תוכנות מאמץ).

יש סיכוי גם להוציא יותר מ3GHZ עם מתח סטוק, אולי שווה לך לנסות (אבל אל תשכח טמפרטורות).

הסטפינג החדש יותר R0 (ניתן לבדוק בCPUZ) לרוב מציג שהם יותר טובים לOC (בממוצע - לא ספציפית לגבי כל מעבד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה של בורות קלילה :-X, באיזה מצב אקבל ביצועים טובים יותר - הנוכחי עם 3GHZ למעבד ותדר הסטוק בזכרונות או 3.5GHZ למעבד ותדרים נמוכים יותר לזכרונות?

עריכה:

תוך הורדת תזמונים קלילה לזכרונות (מ400 ל372) התייצבתי פחות או יותר על תדר של 3.1GHZ, יש הצעות להמשך? יש לי הרגשה שלוח האם שלי מגביל אותי נורא, ניסיתי קומבינציות שנות של מכפלות ותזמוני ולא הצלחתי אפילו להעלות את הוינדוס על 3.4GHZ... :kopfpatsch:

תמונה:

http://i38.tinypic.com/2582kn8.jpg

עריכה:

מסתבר שהמעבד אינו יציב על 3.1GHZ, לכן החזרתי את כל העניינים ל12.5x240, כאשר מחלק הזכרון הוא 1:1.67 שיוצר לי תדר של 401MHZ לזכרונות (הסטוק בעצם) וכאמור מנסיון של כמה חודשים, עובד באופן יציב.

האם שווה לנסות משהו ולסחוט מהמעבד יותר? סביר להניח שהבעיה היא לא חום מכיוון שלא עברתי את ה55-57 מעלות במאמץ מקסימלי עם OCCT אלא לוח האם, האם ידועה לכם דרך לפתוח את בקר המתח בלוח האם שלי? בביוס מדובר ב1.1600V קבוע למעבד, מתח שנשמע לי נמוך מדי כדי להתקדם יותר מ3GHZ בתדר...

מה אומרים? ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...