עבור לתוכן

סוני ונווידיה חתמו על הסכם - ה PS3 יתמוך ב PhysX

Featured Replies

פורסם

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20090317223202_Nvidia_Extends_PhysX_Licensing_Agreement_with_Sony_Computer_Entertainment.html

למי שלא יודע, נווידיה רכשה ב 2008 את חברת Ageia והשתמשה בטכנולוגיה/פטנטים שהחברה יצרה בשביל ליצור את PhysX - שזה בעצם יישום של חוקי הפיזיקה במשחקים תוך שימוש בחומרה ייעודית (מעבד, מאיץ גרפי). מסתבר שסוני רכשה עד היום את הזכויות להשתמש בטכנולוגיה הזו מהחברה שנרכשה ע"י נווידיה ולכן בעת סיום החוזה פנתה סוני לנווידיה והאריכה דרכה את השימוש בטכנולוגיה לעוד 4 שנים. מה זה אומר בעצם? שכיום על מי שמפתח משחק ל PS3 יוכל ללא תשלום לממש את ה PhysX במשחקים שמפותחים לקונסולה תוך שימוש במעבד ה CELL לביצוע החישובים הנחוצים.

אם אתם זוכרים - המשחק MIRROS EGDE יצא לכל שלושת הפלטפורמות כשבדיעבד שיחררה מפתחת המשחק פאטץ' למשחק שמוסיף תכונות למשחק תוך שימוש ב PhysX. ל PS3 לא היה אפשר לשחרר את סט האופציות הללו מכיוון שלסוני לא היה רישיון לשימוש ב PhysX. היום אחרי חתימת ההסכם תיאורטית יכולה אותה מפתחת ליישם את הפיטצ'רים הללו גם ב PS3 (אני בספק אם היא תעשה את זה - זה משחק שכבר שוחרר וכבר מכר לא מעט, אין להם לדעתי את המוטיבציה לעבוד על זה). מהיום, תיאורטית כל משחק שמשוחרר לשלושת הפלטפורמות ומכיל תמיכה ב PhysX יוכל לקבל תמיכה זו גם ב PS3. נשמע מעניין - נקווה שהמפתחות ינצלו את העיניין לטובתם ולטובתנו ויאפשרו את ה PhysX גם במשחקי PS3.

פורסם

שים לב שהיא האריכה את החוזה, לא עשתה חוזה חדש. התמיכה בפיסיקס הייתה קיימת תמיד, למיטב ידעתי

פורסם
  • מחבר

היא לא "האריכה". החוזה הקודם היה מול Ageia למיטב הבנתי מה שלא נתן להם את הזכות לשימוש ב PhysX שזה "מותג" אחר שנבנה ע"י נווידיה תוך שימוש בבסיס שנרכש מ Ageia. עכשיו שיש להם חוזה חדש יש להם את הזכות לזה. לפי מה שאתה אומר היה להם את הזכות להשתמש ב PhysX, נכון? אם כך - תראה לי משחק אחד ב PS3 שמשתמש ב PhysX - אשמח ללמו דמשהו חדש :xyxthumbs:

פורסם

http://en.wikipedia.org/wiki/Valkyria_Chronicles

http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX#Title_support

על פי ויקי הוא משתמש בפיסיקס.(בכוונה בחרתי כותר פס3 בלעדי, שם לב שיש מולטי פלטפורמס אחרים)

נכון שיש מעט, אבל מצד שני פיסיקס לא כזה פופלארי יחסית להאבוק

פורסם
  • מחבר

אז בעצם לא השתנה כלום? סה"כ חידשו חתימה? זה מצריך חדשה?! :nixweiss:

אם הייתה תמיכה ב PhysX ב PS3, למה יוצר המשחק MIRROS EGDE לא שילבו את זה גם בגירסת ה PS3? עצלנות גרידא?! :s07:

פורסם

תשמע פיתוח הוא דבר מסובך עם הרבה אילוצים. יתכן שהכנסת פיסיקס גרמה לFPS איטי יותר ולא היה להם תקציב לפתור את זה. או שאילוצי זמן מנעו מהם לפתור את זה. זה שהם כתבו קוד כזה ל360 או למחשב לא אומר שאפשר בהינף מקל קסמים להמיר את זה לקוד פס3

פורסם

האמת שהיה אפילו משחק לWii שהתשמש בSDK שלPhysx, אבל הרוב המוחץ של המשחקים שהשתמשו בזה היו ל360/PC מה שמוזר שמשחקי הUE3 לPS3 לא השתמשו בו אלא בHAVOC למרות שגרסאות ה360/PC שלהם כן השתמשו בו.

פורסם

אולי הוא עובד ממש גרוע על הארכטיקטורה של הסל, או שפשוט היחס בין ההשקעה בו לעומת השקעה בהאבוק לא מצדיק את השימוש בו

פורסם

עד כמה שאני זוכר PhysX מחולק ל2

1-תוכנה

2-חומרה

העניין שאפשר לישתמש בו רק אם תוכנה בלבד אבל אז הוא הרבה יותר כבד מי HAVOC

אומנם הרבה יותר מתקדם אבל דורש הרבה

ב360 אני מעריך שמשתמשים באחת הליבות של המעבד לממש אותו כי בכרטיס מסך אין את הרכיב הזה

בCELL אין לי מושג -אני לא יודע אם המעבדי עזר מתאימים לזה או שמשתמשים בליבה המרכזית או לא יודע מה

בPC זה חלוק לכרטיסי AMD ואינטל אין את הרכיב החומרתי ובהנוידה יש מסידרה 8 ומעלה

ככה שאפשר לישם את זה בקלות מסידרה 8 של הנווידה או לישתמש רק בתוכנה בכרטיסים אחרים על חשבון ביצועים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים