My_Name פורסם 2009 בפברואר 27 Share פורסם 2009 בפברואר 27 בטייסות (דרג א') יש רק מכונאים (ואולי איזה חשמלאי אחד) . . . קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ofirr פורסם 2009 בפברואר 27 Share פורסם 2009 בפברואר 27 שמעת על כטב"מ?אם כן אתה אמור לדעת שזה הקורס הטוב ביותר שהחיל מציע בתחום האלק', כמובן שצריך שו"ס בשביל להתקבל לקורס.וזה נקרא קורס מבצעי ומאתגר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
My_Name פורסם 2009 בפברואר 27 Share פורסם 2009 בפברואר 27 שמעתי על המושג, לא על הקורס.הקורס הוא בעצם מפעיל / מטיס כטב"מ ? אם כן, אז הדרישות שלו די מטורפות:http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.In.aspx?lang=HE&lobbyID=50&folderID=537&subfolderID=539&docfolderID=541&docID=19168 קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkShnizel פורסם 2009 בפברואר 27 Share פורסם 2009 בפברואר 27 שמעתי על המושג, לא על הקורס.הקורס הוא בעצם מפעיל / מטיס כטב"מ ? אם כן, אז הדרישות שלו די מטורפות:http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.In.aspx?lang=HE&lobbyID=50&folderID=537&subfolderID=539&docfolderID=541&docID=19168טכנאי כטב"מ, לא מטיסים שהם בעצם נפילי טיס.בתור טכנאי כטב"מ עובדים על שלל המערכות שיש עליו, ועל תחנות השליטה, התחום נורא מתפתח בזמן האחרון ככה שלטכנאים יוצא לעבוד עם הרבה אנשי תעשיה על בסיס יומ-יומי (לפחות 6 חברות שאני יכול להוציא מהראש בלי לחשוב בכלל), קצת יותר נחשב מאבנט היתי אומר, וכמו הבחור שמעלי אמר, דרוש סיווג בטחוני גבוה מאוד (שו"ס) ע"מ להתקבל לקורס. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BoriTTo פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 כתבה קצת עתיקה הייתי אומר, הסרצר כבר יצא מן השרות לפני יותר משנה. היום הטייסת הזאת משתמשת בשובלים (הרון-1).אבל גם הדרישות שונו קצתמטיסי חוץ, המיון שלהם מתחיל בסביבות י"א ומיועד לאנשים שהתחביב שלהם הטסה טיסנים, לא נתקלתי באדם אחד שהגיע לתפקיד לאחר גיוסו.מטיסי פנים מיועד יותר לנופלי טיס אך לא רק, גם לנופלי חובלים ועוד יחידות מיוחדות וגם למדריכות סימולטורים שיכולות לעבור הסבה.טכנאי טמ"מ (בוגרי אבנט כחול) לא מתעסקים כמעט בטייסת, התשתית פרוסה כבר שנים והם רק לעיתים רחוקות נוגעים בה. אולי במטה אבל בטייסות הם לא נוגעים.טכנאי כטב"מ כבר מזמן לא צריכים להיות אלקטרונאים , משרתים שם גם הרבה בוגרי י"ב למרות שהנדסיאים יכולים ביותר קלות להגיע למקצוע. אבל לא יגעו בשום אלקטרוניקה בשירות שלהם.ולא צריך שו"ס לכך הטייסות, יש גם מספיק מטוסים שכבר לא מסווגים, ישנם כאלה שכן, אבל גם הסיווג שלהם לא בשמיים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkShnizel פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 חוץ מטייסת השובל (הרון), לכל טייסות הכטב"מ דרוש סיווג.הסרצ'ר אגב יצא משרות עוד ב2006, וזה שהטכנאים לא יגעו באלק' בשירות זה ממש בולשיט. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BoriTTo פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 ואיזה נסיון יש לך בדיוק בתחום של כטב"מ שאתה בטוח שהם נוגעים באלק? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Lost Spirit פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 http://img1.tapuz.co.il/forums/44710294.doc קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
cool_boy-PP פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 הכל יחסי כמו שאתה יודע..בכל מה שקשור לכטב"מ בטכני - מדובר על טכנאי כטב"מ ולא על מפעילי הכטב"מ, כך שמדובר בהבדל שמיים וארץ בין התפקידים. וכן, יוצא לך המון להתעסק שם באלקטרוניקה.קורס כטב"מ בטכני דורש סיווג ביטחוני שו"ס (שומר סוד) משום שמדובר בהתעסקות בפנים של הפנים של הכטב"מים הללו..בין השאר עוברים בקורס הנ"ל קורס נהיגה מזורז על טרקטור (לא מבוסס..כך אני שמעתי מחברה ששובצה שם - אשמח אם מישהו יוכל לאשר/להכחיש) זאת על מנת שניתן יהיה לאסוף את הכטב"מ בעת נפילתו באם חס וחלילה קורה מצב כזה..רק טכנאים של כטב"מ מורשים ועם סיווג ביטחוני מספיק גבוה בכדי להתעסק עם הכטב"מים הללו. בכל מקרה, אותי אישית זה לא הלהיב משום שמדובר בתפקיד טכני גרידא - עם אחריות מאוד כבדה. כל אחד והעדיפויות שלו. בנוגע לסיווג ביטחוני, אלו המשובצים לאבנט כחול נדרשים לעבור סיווג ביטחוני ברמת "סודי ביותר", משום שחלק מהתפקיד דורש התעסקות עם ציוד מסוים מהמטה הכללי שלא נרחיב עליו מעל דפים אלו.ובנוגע לבחור שעבר קורס אבנט ירוק אצל הירוקים "(אבן יקרה"), עד שהירוקים יגיעו לרמת התשתית של חיל האוויר, לקצב העבודה ולחדשנות הציוד ופרוייקטים כמו "ספיר כחול" -> Voice Over IP בשיתוף פעולה עם Ciscoרק אז נדבר..כיום, לא פלא שהתאכזבת מהקורס אך אין מה להשוותו לקורס שעוברים בחיל האויר - הם היו ונשארו 2 רשתות שונות לגמרי עוד מימי רשת ה"טריגו".שבוע טוב קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BoriTTo פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 אני יודע שמדובר בטכנאי כטב"מ, אני הייתי אחד כזה במשך 3 שנים. ועדיין עוסק בתחום באזרחותקורס כטב"מ בהגדרה אינו דורש שו"ס, חלק מן המטוסים כן, וגם השו"ס הזה יחסית לא גבוה מידי (שוב, תלוי איזה מטוס).רישיון על טרקטור עוברים רק אנשי ציוד קרקע על מנת שיכולו לתפעל ולשנע את הציוד שבדרך כל גדול יחסית. רשיון על טרקטרון עוברים ראשי צוותים כי הוצאות גיחה וחזרה מהמסלול מתבצע ע"י גרירת המטוס על עגלה.לא נוגעים באלקטרוניקה, מה שהיה פעם אלקטרוני כבר עבר מיחשוב, וגם מה שהיה אלקטרוני לא היה מטופל על ידי טכנאי כטב"מ בדרגים של א' ו ב' אלא ע"י טכנאי דרג ד' ב108 או ע"י יצרן. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkShnizel פורסם 2009 בפברואר 28 Share פורסם 2009 בפברואר 28 כמעט כל הדרג ד' עכשיו הוא תעשיה, והכי הרבה שיוצא ל108 לעשות זה לכייל ג'ויסטיקים.גרירת מטוס על עגלה, 166 אני מניח?כטכנאי דרג ב', אני יכול להבטיח לך שאני נוגע במספיק אלק' ביום יום... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BoriTTo פורסם 2009 במרץ 1 Share פורסם 2009 במרץ 1 166 והסרצרים בעבר, אבל גם השובל. אלא אם הרחיבו את המסלול מה שקשה לי להאמין שעשו.אולי יוצא לך להתעסק באלקטרוניקה, אבל 95% ממה שמוגדרים טכנאי כטב"מ לא ראו קבל כל השרות. אני מניח שאתה בגף מערכות נכון? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkShnizel פורסם 2009 במרץ 3 Share פורסם 2009 במרץ 3 מ"א... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.