מה אתם יכולים להגיד על אבנט כחול? - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה אתם יכולים להגיד על אבנט כחול?


Alex89

Recommended Posts

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

שמעתי על המושג, לא על הקורס.

הקורס הוא בעצם מפעיל / מטיס כטב"מ ? אם כן, אז הדרישות שלו די מטורפות:

http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.In.aspx?lang=HE&lobbyID=50&folderID=537&subfolderID=539&docfolderID=541&docID=19168

טכנאי כטב"מ, לא מטיסים שהם בעצם נפילי טיס.

בתור טכנאי כטב"מ עובדים על שלל המערכות שיש עליו, ועל תחנות השליטה, התחום נורא מתפתח בזמן האחרון ככה שלטכנאים יוצא לעבוד עם הרבה אנשי תעשיה על בסיס יומ-יומי (לפחות 6 חברות שאני יכול להוציא מהראש בלי לחשוב בכלל), קצת יותר נחשב מאבנט היתי אומר, וכמו הבחור שמעלי אמר, דרוש סיווג בטחוני גבוה מאוד (שו"ס) ע"מ להתקבל לקורס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבה קצת עתיקה הייתי אומר, הסרצר כבר יצא מן השרות לפני יותר משנה. היום הטייסת הזאת משתמשת בשובלים (הרון-1).

אבל גם הדרישות שונו קצת

מטיסי חוץ, המיון שלהם מתחיל בסביבות י"א ומיועד לאנשים שהתחביב שלהם הטסה טיסנים, לא נתקלתי באדם אחד שהגיע לתפקיד לאחר גיוסו.

מטיסי פנים מיועד יותר לנופלי טיס אך לא רק, גם לנופלי חובלים ועוד יחידות מיוחדות וגם למדריכות סימולטורים שיכולות לעבור הסבה.

טכנאי טמ"מ (בוגרי אבנט כחול) לא מתעסקים כמעט בטייסת, התשתית פרוסה כבר שנים והם רק לעיתים רחוקות נוגעים בה. אולי במטה אבל בטייסות הם לא נוגעים.

טכנאי כטב"מ כבר מזמן לא צריכים להיות אלקטרונאים , משרתים שם גם הרבה בוגרי י"ב למרות שהנדסיאים יכולים ביותר קלות להגיע למקצוע. אבל לא יגעו בשום אלקטרוניקה בשירות שלהם.

ולא צריך שו"ס לכך הטייסות, יש גם מספיק שכבר לא מסווגים, ישנם כאלה שכן, אבל גם הסיווג שלהם לא בשמיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל יחסי כמו שאתה יודע..

בכל מה שקשור לכטב"מ בטכני - מדובר על טכנאי כטב"מ ולא על מפעילי הכטב"מ, כך שמדובר בהבדל שמיים וארץ בין התפקידים. וכן, יוצא לך המון להתעסק שם באלקטרוניקה.

קורס כטב"מ בטכני דורש סיווג ביטחוני שו"ס (שומר סוד) משום שמדובר בהתעסקות בפנים של הפנים של הכטב"מים הללו..בין השאר עוברים בקורס הנ"ל קורס נהיגה מזורז על טרקטור (לא מבוסס..כך אני שמעתי מחברה ששובצה שם - אשמח אם מישהו יוכל לאשר/להכחיש) זאת על מנת שניתן יהיה לאסוף את הכטב"מ בעת נפילתו באם חס וחלילה קורה מצב כזה..רק טכנאים של כטב"מ מורשים ועם סיווג ביטחוני מספיק גבוה בכדי להתעסק עם הכטב"מים הללו.

בכל מקרה, אותי אישית זה לא הלהיב משום שמדובר בתפקיד טכני גרידא - עם אחריות מאוד כבדה. כל אחד והעדיפויות שלו.

בנוגע לסיווג ביטחוני, אלו המשובצים לאבנט כחול נדרשים לעבור סיווג ביטחוני ברמת "סודי ביותר", משום שחלק מהתפקיד דורש התעסקות עם ציוד מסוים מהמטה הכללי שלא נרחיב עליו מעל דפים אלו.

ובנוגע לבחור שעבר קורס אבנט ירוק אצל הירוקים "(אבן יקרה"), עד שהירוקים יגיעו לרמת התשתית של חיל האוויר, לקצב העבודה ולחדשנות הציוד ופרוייקטים כמו "ספיר כחול" -> Voice Over IP בשיתוף פעולה עם Ciscoרק אז נדבר..כיום, לא פלא שהתאכזבת מהקורס אך אין מה להשוותו לקורס שעוברים בחיל האויר - הם היו ונשארו 2 רשתות שונות לגמרי עוד מימי ה"טריגו".

שבוע טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שמדובר בטכנאי כטב"מ, אני הייתי אחד כזה במשך 3 שנים. ועדיין עוסק בתחום באזרחות

קורס כטב"מ בהגדרה אינו דורש שו"ס, חלק מן המטוסים כן, וגם השו"ס הזה יחסית לא גבוה מידי (שוב, תלוי איזה מטוס).

רישיון על טרקטור עוברים רק אנשי ציוד קרקע על מנת שיכולו לתפעל ולשנע את הציוד שבדרך כל גדול יחסית. רשיון על טרקטרון עוברים ראשי צוותים כי הוצאות גיחה וחזרה מהמסלול מתבצע ע"י גרירת המטוס על עגלה.

לא נוגעים באלקטרוניקה, מה שהיה פעם אלקטרוני כבר עבר מיחשוב, וגם מה שהיה אלקטרוני לא היה מטופל על ידי טכנאי כטב"מ בדרגים של א' ו ב' אלא ע"י טכנאי דרג ד' ב108 או ע"י יצרן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמעט כל הדרג ד' עכשיו הוא תעשיה, והכי הרבה שיוצא ל108 לעשות זה לכייל ג'ויסטיקים.

גרירת מטוס על עגלה, 166 אני מניח?

כטכנאי דרג ב', אני יכול להבטיח לך שאני נוגע במספיק אלק' ביום יום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

166 והסרצרים בעבר, אבל גם השובל. אלא אם הרחיבו את המסלול מה שקשה לי להאמין שעשו.

אולי יוצא לך להתעסק באלקטרוניקה, אבל 95% ממה שמוגדרים טכנאי כטב"מ לא ראו קבל כל השרות. אני מניח שאתה בגף מערכות נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...