פורסם 2009 בינואר 616 שנים טוב אני צריך למצוא אלגוריתם למשחק הזה (אין צורך שהוא יהיה יעיל\חכם במיוחד)כחלק מש"ב אני צריך לבנות את המשחק בC. עם זה אין בעיהיש בונוס אם עושים גם אופציה לאסטרטגיה של המחשב, ולצערי אין לי זמן\שכל לעלות על העיניין.שימו לב לחוקי המשחק! (יש כמה גרסאות, אז צריך ללכת לפי החוקי הנל בלבד):רקע.המשחק הינו משחק לשני שחקנים. המשחק מורכב מלוח בעל שתישורות של 6 תאים כל אחת, תאים אלו נקראים בתים. בנוסף קיים תאנוסף בכל אחד מצידי הלוח, שנקרא מאגר (סה"כ 14 תאים.) לכל שחקןמשוייכת שורת בתים אחת, ומאגר אחת. בתחילת המשחק המאגר הינו.(S) ריק, ובכל אחד מהבתים יש מספר זהה של אבניםמספר האבנים נקבע בין 3 ל6 ע"י המשתמשמהלך המשחקכל שחקן בתורו בוחר את אחד מהבתים הלא ריקים שלו. כל האבנים בבית זהמוצאות מהבית, ואז עוברים על התאים כנגד כיוון השעון החל מהתא הבאאחרי הבית שנבחר, ושמים בכל תא (כולל המאגרים, אם מגיעים אליהם) אבןאחת עד שסיימנו לשים את כל האבנים שהיו בבית שנבחר. ישנם שני מקריםמיוחדים:1. אם האבן האחרונה מוכנסת למאגר של השחקן ששיחק עכשיו, אז הואמקבל מיידית עוד תור. (אין הגבלה על מספר התורות הרצופים האפשריים)2. אם מתקיימים כל התנאים הבאים בסוף תור:האבן האחרונה התווספה לתא שהוא בית בשורה של השחקן .iששיחק עכשיו.בית זה היה ריק לפני שהונחה בו אבן זו. .iiבית היריב שנמצא מול הבית הזה אינו ריק בסוף המהלך. .iiiאז,אותה אבן וכל האבנים שנמצאות בסוף המהלך בבית היריב שנמצאממול מועברות למאגר השחקן ששיחק.ישנן דוגמאות להמחשת שני מקרים אלו בסוף התרגיל.סיום המשחקאם שורת הבתים של השחקן ששיחק ריקה בסוף המהלך שלו, כל האבניםשנותרו על הלוח עוברות למאגר היריב והמשחק מסתיים.השחקן שלו יש את מירב האבנים במאגר בסוף המשחק הוא המנצח. אם ישאותה כמות אבנים בשתי המאגרים, אז המשחק הסתיים בתיקו.לויזואליזציה יש את ויקיפיה, ויש שם לינקים לגרסאות פלאש של המשחקhttp://en.wikipedia.org/wiki/Kalahaנ.ב. אני יודע שזאת די יריה באוויר, אבל אולי מישו מכיר את זה בפוקס אז זה יעזור לי מאוד
פורסם 2009 בינואר 616 שנים לא קוראים למשחק מנקלה בעברית?אני חושב שהיה לי את המשחק הזה ביסודי במסגרת שיעורי "אשכולות חשיבה".
פורסם 2009 בינואר 616 שנים אכן זה מנקלהזה שמעלי, אתה זוכר כמה טיפים כלליים לניצחון? או לפחות שיטת משחק שיותר טובה מבחירת משבצות רנדומלית
פורסם 2009 בינואר 616 שנים טוב מזיכרון+חשיבה מהירה עכשיו1.המחשב תמיד צריך לשאוף להוציא מבית שיביא לו תור נוסףאם אין כזה הוא יחפש את התא שיתן לו להכניס את המספר הרב ביותר למאגראם אין אפשרות להכניס למאגר הוא יחפש בית שאחרי שהוא יוציא ממנו תהיה אפשרות לעשות תור נוסף בתור הבאאם אין כזה הוא יבחר בית שיתן לו להכניס את המספר הרב ביותר למאגר בתור הבאאם אין כזה הוא יעביר תא רנודמלי (העדפה לכזה שיעביר את המספר הרב ביותר לשדות של היריב)זו דעתי לפחות
פורסם 2009 בינואר 616 שנים טוב אני צריך למצוא אלגוריתם למשחק הזה (אין צורך שהוא יהיה יעיל\חכם במיוחד) כחלק מש"ב אני צריך לבנות את המשחק בC. עם זה אין בעיה יש בונוס אם עושים גם אופציה לאסטרטגיה של המחשב, ולצערי אין לי זמן\שכל לעלות על העיניין. סתם שאלה - למה לא בפורום תכנות?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.