עבור לתוכן

צמיגים "חסיני כדורים"

Featured Replies

פורסם

בהדלק לי ת'אוטו התקינו למישהו צמיגי אל-תקר. אחד שם קדח בצמיג חור עם מקדחה, ולא קרה לצמיג כלום! הוא אמר שאפשר להמשיך לנסוע עם הצמיג הזה 100 ק"מ במהירות של 300 קמ"ש בלי בעיות. בגלל שאי-אפשר לדעת אם יש בצמיג הזה תקר, אז הם התקינו לו בצמיג חיישן תקרים שמחובר למכשיר בלוח המחוונים שמהבהב ומצפצף במקרה של תקר, כדי שתדע שיש תקר בצמיג.

אני התיחסתי להודעה הזו

  • תגובות 40
  • צפיות 6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

הרוסים הלכו על השיטה היותר פשוטה,

בכל השיריוניות הגלגליות של הרוסים, BRDM, BTR

זה פשוט צמיג מפלדה, מצופה בגומי בשביל לא לשחוק את הפלדה :xyxthumbs:

כנ"ל גם יציאות דומות בג'יפים ושאר סוגי רכבים גלגליים.

פורסם

כן, נסה לנסוע עם צמיגים כאלו על הכבישים (במיוחד בישראל) ותבין למה זה לא נכנס ליצור המוני, פלאשבקים לימים שנסעתי במרכבה...

פורסם

כע והצוותים בפנים מתים על הגלגלים האלה...

אי אפשר לסוע מהר או רחוק במיוחד על גלגלי אל תקר, לא הייתי רוצה בנסיעה קצרה לתל אביב לעצור בצד בשביל להחליף את הגלגלים המתכלים שלך....

פורסם

נכון לעכשיו

הגלגל הטוב ביותר הוא על אוויר , הן מבחינת בטיחות ( סטטיסטית ) והן מבחינת נוחות והן מבחינת עלות .

החסרונות הן יצור , בלאי ומיחזור .

פורסם

כן, נסה לנסוע עם צמיגים כאלו על הכבישים (במיוחד בישראל) ותבין למה זה לא נכנס ליצור המוני, פלאשבקים לימים שנסעתי במרכבה...

והקשר בין מה שתיארתי למזקום של מרכבה וטנק כלשהו הוא?

והנה עוד פעם כל החכמים מעידים!

נסעתם פעם ברכבים האלה? יש לכם מושג על מה מדובר?

לא

אז למה לצאת בהצהרות מפגרות,

ולא אמרתי, זה הצמיג הכי טוב ואת זה צריך לעשות,

סתם ציינתי את זה כי זה מאד וולגרי

פורסם

אני זוכר שהיה פרק בהילוך חמישי ששם נסעו על איזה 170 עם פנצר בצמיגי על תקר

פורסם

אז אם אתה לא יודע שיש תקר

והגלגל ממשיך לתפקד

למה צריך חיישן ?

צריך חיישן כי אחרי שיש לך תקר, אתה יכול להמשיך לנסוע איתו רק עוד איזה 100 ק"מ, אז אתה צריך חיישן כדי שתדע שאתה צריך להחליף את הגלגל.

אני לא חושב שהבנתם אך בנוי צמיג "אל תקר",

בעיקרון הוא בנוי על אותו עיקרון של צמיג רגיל שהוא אוויר שנושא את משקל הרכב, אבל בניגוד לצמיג רגיל הוא כולל מוטות חיזוק ממתכת (סגסוגת מתכתית) שיכולות בעצמן לשאת את משקל הרכב לאורך כמה עשרות קילומטרים של נסיעה רגועה במהירות של עד 80 קמ"ש.

לפי מה שהוא אמר בתוכנית, אפשר להמשיך לנסוע עם הצמיג ההוא שיש בו תקר עוד 100 ק"מ במהירות של 300 קמ"ש.

פורסם

אחלה, אז כשיצא לך לנסוע 300 קמ"ש, תודיע לי...

ואת הדברים אני אומר מהכרות עם הצמיג ועם התנהגות הכביש שלו, לפי ואחרי התקר.

אגב, 100 ק"מ ב-300 קמ"ש זה אומר שניתן לנסוע איתו רק 20 דקות.

פורסם

מצד שני, 100 ק"מ זה יותר מהמרחק שבין תל אביב לחיפה...

פורסם

אכן, בתנאים מושלמים (כבישים חלקים ללא בורות ושטויות) ניתן לנסוע ככה עד 100 ק"מ, מבחינה מעשית, בכבישי ארצנו טווח הנסיעה הזה יורד בחצי.

כמו כן, למרות שמבחינה תיאורתית ניתן לנסוע על הצמיגים האלה גם 700 קמ"ש ויותר, המהירות המומלצת לנסיעה בזמן תקר היא עד 80 בגלל אחיזת הכביש הגרועה של הצמיג במצב הזה, כמו כן בצורה הזאת הבלאי הנגרם לחיזוקי המתכת שנועדו לשאת את משקל הרכב ללא אוויר היא קטנה הרבה יותר.

באופן כללי, המטרה של צמיגי אל-תקר היא להביא אותך לפנצ'ריה הקרובה ללא הצורך והסכנה של לעצור בשולי הדרכים ע"מ להחליף לספייר, ואת המטרה הזאת הוא משיג.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים