עבור לתוכן

שאלה על תיבת הילוכים אוטו'

Featured Replies

פורסם

L - ירידה תלולה מאוד.

2 - ירידה תלולה.

OD - מישור.

איך אתם נוהגים בלי לדעת את הדברים הבסיסיים האלה על הרכב שאתם נוהגים בו?

כתבת את זה קצת מבלבל. הכפתור מבטל את הOD, קרי ההילוך הרביעי. אילא אם כן ביטלת אותו על ידי לחיצה- הוא יהיה בשימוש בדיפולט.

צריך לבטל את OD (ללחוץ על הכפתור באוטו שלך) כשרוצים להוריד מרביעי לשלישי.

  • תגובות 32
  • צפיות 8.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אין פה דיפולט, זה מפסק ON-OFF.

ON - התיבה יכולה לשלב להילוך רביעי (OD).

OFF - תיבת ההילוכים תעצר בהילוך שלישי ולא תשלב לרביעי.

פורסם

אין פה דיפולט, זה מפסק ON-OFF.

נכון, אבל כיוון שאתה מקבל חיווי מהאוטו (נורית על לוח המחוונים) כשהוא ב OFF, וכשהוא ב ON לא- אז אפשר לקרוא לדיפולט "ON".

פורסם

בכל רכב זה שונה, ראיתי מכוניות שזה בדיוק הפוך (אתה מקבל חיווי שהוא על ON).

פורסם

בכל רכב זה שונה, ראיתי מכוניות שזה בדיוק הפוך (אתה מקבל חיווי שהוא על ON).

נשמע לי מוזר אילא אם כן ה OD הוא הילוך 5 או 6... אבל אם אתה אומר שראית, אז אתה יודע... :smile1:

פורסם
  • מחבר

L - ירידה תלולה מאוד.

2 - ירידה תלולה.

OD - מישור.

השימוש בהם כדי לבלום,כן?

פורסם

בשביל לבלום יש את הבלמים, שילוב להילוך נמוך בירידות נועד לעזור לבלמים ולמנוע איבוד שליטה.

פורסם

לבלום/להגביל את הרכב להילוך מסויים

בתיבות אוטומטיות רגילות יש הגנה, אם אתה נוסע 100 (נניח מכונית בעל 4 הילוכים קדמיים שהרביעי הוא כמובן OD) ותוריד לL

המכונית לא תכנס להילוך ראשון, רק שהמהירות תרד ןאז תהיה בלימת מנוע נוספת.

פורסם

לבלום/להגביל את הרכב להילוך מסויים

בתיבות אוטומטיות רגילות יש הגנה, אם אתה נוסע 100 (נניח מכונית בעל 4 הילוכים קדמיים שהרביעי הוא כמובן OD) ותוריד לL

המכונית לא תכנס להילוך ראשון, רק שהמהירות תרד ןאז תהיה בלימת מנוע נוספת.

אמת, אבל בכל זאת לא הייתי בודק את ההגנות האלו :P

פורסם
  • מחבר

תמיד תהיתי מה קורה כשמעבירים באמצע נסיעה לרוורס- יש איזהשהיא הגנה?

בגלל זה תמיד פחדתי מהילוך רביעי בשיעורי נהיגה להכניס בטעות לרוורס (אחד ימינה)

עדין לא הבנתי למה צריך את ה OD אם גם 2 עוזר לבלום

יכולים אולי לחדד את הנק'

תודה !!

פורסם

OK

בוא נתחיל עם עניין הOD והילוכים קדמיים בכלל.

במשפחתומטית ממוצעת יש 4 הילוכים. בחלקן זה נקרא 1 2 3 4, ובחלקן L 2 D או כל שילוב אחר, כאשר L זה LOW והוא בעצם 1.

כשאתה מגביל את הרכב להילוך ראשון, שני או שלישי אתה בעצם מקבל בלימת מנוע, שהוא כלי עזר חשוב מאוד שאנשים רבים לא מודעים לו בתיבות אוטומטיות ושברכב ידני השתמשת ותשתמש בו הרבה יותר.

ברכבים מסוימים החלוקה היא L, 2 וD וכאן יש שתי אופציות. או שיש 3 הילוכים אם מדובר באוטו ישן, או שיש 4 הילוכים, כאשר ההילוך הרביעי מכונה overdrive, וכדי לאפשר אותו צריך ללחוץ על כפתור מסוים - כאשר ניתן חיווי overdrive on הילוך רביעי מאופשר וכשכתוב off, לא ניתן להשתמש בו (רוב הרכבים יציגו רק אחד משני החיווים, לרוב זה יהיה off). ברגע שאתה מכבה אותו אתה בעצם מקבל אותו אפקט של הגבלה להילוך שני או L (ראשון), עבור הילוך שלישי (בדיוק כמו לשים 3 בתיבת שמסודרת 1, 2, 3 ו-4). זה הכל. מאוד פשוט.

וטיפ אחרון, במיוחד להוא שאמר שהוא מגביל לשלישי כדי לקבל כוח בעליות - בחיים אל תעשה את זה יותר. בחיים. הדבר גורם לחימום של תיבת ההילוכים ולהרס פוטנציאלי. אתה לא רוצה לדעת כמה עולה תיבה חדשה או כמה זה מסוכן תוך כדי נסיעה. רוצה להשתמש בהילוך יותר נמוך או לקבל עוד כוח בהילוך הנוכחי? תלחץ חזק יותר על הדוושה. אגב, גם kick down זה סוויץ' שקיים פיזית בדוושה באופן מעשי. בחלק מהרכבים הוא בנוי בכמה שלבים עבור הילוכים שונים (עמוק יותר - הילוך נמוך יותר).

עוד משהו - אל תגבילו להילוך נמוך שאתם במהירות גבוהה (נניח, שני ב-50 קמ"ש זה המקסימום ברכב שעליו אני נוהג, אתם תשמעו את המנוע שואג, וזה כמובן משתנה בין רכב לרכב). כמובן שיש הגנות, אבל לא הייתי לוקח את הסיכון.

לגבי הרוורס:

בתיבה שלך תנסה לשחק עם ההילוכים והכפתור שצריך ללחוץ כדי להעביר. סביר להניח שכדי לשלב P צריך ללחוץ, כדי לשלב R צריך ללחוץ, בין ניוטרל (N) ל-D לא צריך ללחוץ, להילוכים נמוכים (L ו-2) צריך ללחוץ ומכל מקום אל D וN לא צריך ללחוץ (חוץ מ-P). כלומר, נניח שאתם ברוורס ורוצים להעביר לניטרל או D - לא צריך ללחוץ. אבל מ-N לR צריך ללחוץ. כל זה נועד כדי להגן עליך מהעברה בטעות בין R ל-D (כלומר, הילוך אחורי וקדמי) תוך כדי נסיעה במהירות שהיא לא אפסית (במהירות אפסית הקלאץ' יהיה "לחוץ" ולכן זה לא משנה. אבל לא הייתי לוקח את הסיכון). כמובן שקיים מנגנון בקרה שלא יקרה מצב שתשלבו מ-R ל-D ולהפך תוך כדי נסיעה.

בידיות קצת יותר מודרניות שאין להן כפתור, צריך ללחוץ על הבלם כדי להעביר הילוך, ככה שבטעות להעביר יהיה קשה.

פורסם

וטיפ אחרון, במיוחד להוא שאמר שהוא מגביל לשלישי כדי לקבל כוח בעליות - בחיים אל תעשה את זה יותר. בחיים. הדבר גורם לחימום של תיבת ההילוכים ולהרס פוטנציאלי.

מה בידיוק הבעיה לסוע בהילוך 3 על 3000-4000 סל"ד במקום רביעי על 2000?? מה מחמם בזה את התיבה? זה בידיוק כמו קיקדאון רק שפה אתה מוריד הילוך עם כפתור ולא עם הדוושה. כמו כן אצלי באוטו יש גם מן מצב בינייים שאני לא יודע מה הוא בידיוק עושה שם אבל זה מצב כזה שבין ההילוכים... כלומר גם בקיקדאון וגם בOD הוא לא ממהר להוריד הילוך, הוא קודם מכניס למצב ביניים הזה ואז רק אם צריך עוד כוח הוא מוריד הילוך (למרות שבאמת יש לי קיק' מדורג ובקיק עד הסוף הוא תמיד מוריד הילוך)

אה ועוד משהו, אני לא מאמין שהקיק' הוא עם סוויץ' לפחות לא במכוניות החדשות. אני אומר את זה רק בגלל שבעליות רציניות לפעמים האוטו מכניס לכאילו קיק' רק בלי שאני צריך להזיז את הדוושה בכלל.

ומשהו אחרון - הכפתור של ההעברה לא קשור לידיות מודרניות או לא אלא קשור לאיך שהייצרן רוצה לייצר את הידית שלו. סתם לדוגמא שסובארו, מאזדה ופג'ו מייצרות בלי כפתור אבל טויוטה, פורד ואם אני זוכר נכון גם קאיה עדיין מייצרות עם כפתור... אין לזה שום קשר למודרניות

אחחחחחחחח אלוהים! יום שבת אני מקבל לשבוע פולו 2006 ידנית!! איזה פינוק! שיגיע כבר! לא צריך לא OD ולא שטויות!

פורסם
  • מחבר

הOD מוריד רק ל3? או שאם אני נמצא נגיד בהילוך שלישי ומפסיק את ה OD ההילוך ירד לשני?

פורסם

הOD מוריד רק ל3? או שאם אני נמצא נגיד בהילוך שלישי ומפסיק את ה OD ההילוך ירד לשני?

רק ל3, כאמור (כבר הרבה פעמים פה) הOD רק מבטל את הילוך רביעי

פורסם
  • מחבר

אז למה לעזאזל לא שמו אותו כמו שאר ההילוכים (מתחת ל D נשמע לי מקום הגיוני) וקראו לו 3?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים