פורסם 2008 בנובמבר 517 שנים יש לנו ברכב תיבת הילוכים אוטומטית ותהיתי מה השימוש של המצבים שנקראים 2 ו 1 ? (נמצאים מתחת להילוך האוטומטי) 1= הילוך ראשון2 =הילוך שני :s05:מה זה נותן בעצם? להגביל את המהירות?לחסוך בברקסים? תודה
פורסם 2008 בנובמבר 517 שנים כן , זה נועד להגביל מהירות ולחסוך בברקסים וגם בשביל לטפס בעליות מאוד תלולות שבהן צריך כמה שיותר כוח מהמנוע אם אין לך 3 אז כנראה יש לך overdrive שבו תשתמש בדרך כלל אך הילוכים 1 ו2 מיועדים למקרים קיצוניים (ירידות מאוד תלולות)
פורסם 2008 בנובמבר 517 שנים OD זה קטע די מסובך כי הוא כולל המון המון מצבים אבל בגדול 2 הדברים העיקריים שהוא עושה 1. מוריד הילוך (כאילו 3) 2. שומר על ההילוך מחובר (כלומר לא מכניס קלאץ') הפעם היחידה בחיים שלי שהשתמשתי ב"1" הייתה כאשר נסעתי קצת מהר (אזור ה50 בעיר, זה לא מהר אבל זה היה מהר למצב... תכף תבינו) ואז פתאום ראיתי לפני ירידה די תלולה וקצרה ומיד אחריה רמזור אדום...אז ברייקס חזק ולהולך ל"1" כדי לעצר מהר זה היה קצת דרסטי אבל זה עבד טוב בOD אני משתמש ב2 מצבים עיקריים גם כן 1. כמו מצב ספורט (OD בסך הכל נותן לאוטו יותר כח בנסיעה רגילה אבל מבזבז יותר דלק) 2. בירידה של הקסטל בדרך לירושלים... שצריך להשאר בהילוך נמוך כדי לשמור על הברייקסים לסיבוב אח"כ
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים מחבר אוקי, ירדתי לאוטו לראות מה באמת יש מסתבר שזה לא 1 אלא L עכשיו אני מבולבל לגמרי, מה התפקיד של: 2 L OD - on/off ect- pwr/normal
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים power - מושך יותר את ההילוכים (מעביר הילוכים בסל"ד גבוה יותר, מצב "ספורט" עאלק)OD - הילוך יתר, בדיוק מה שהסבירו לך לפני כן.2 - נועל על מקסימום הילוך שניL - נועל על LOW, הילוך ראשון.בנוסף - RTFM של הרכב.
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים מחבר נגיד אני על מאה קמ"ש, אפשר להוריד ל 2 כדי לחסוך בברקסים? לא ידפק הגיר או משהו? (כמו להוריד מ4 ל2 בידני לא?)בקשר ל OD, קראתי קצת והבנתי שכשמבטלים את ה OD הרכב מוריד הילוך מה שעוזר להאיץהשאלה היא מה באמת התפקידים שלהם? לא בא לי להרוס את הגיר.
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים תיבת ההילוכים בגדול נועדה לווסת את היחס מנוע-גלגלים.תיבות הילוכים אוטומטיות מגיעות לרוב עם 4 הילוכים כשהרביעי הוא OD, כלומר הילוך יתר.הילוך יתר - כאמור תיבת ההילוכים קובעת את היחס בין סיבוב אחד של המנוע לסיבוב אחד של הגלגלים, כלומר,בהילוך ראשון המנוע מסתובב 10 סיבובים (לדוגמה, היחסים משתנים בין תיבה לתיבה) על כל סיבוב אחד של הגלגליםבהילוך שני המנוע מסתובב 5 פעמים על כל סיבוב אחד של הגלגליםבהילוך שלישי היחס הוא 1-1, כלומר המנוע מסתובב סיבוב אחד על כל סיבוב אחד של הגלגליםבהילוך רביעי (הילוך יתר) המנוע מסתובב חצי סיבוב על כל סיבוב מלא של הגלגלים, כלומר:הילוך ראשון 1-10הילוך שני 1-5הילוך שלישי 1-1הילוך רביעי 1-0.5כאמור המספרים הם לצורך הדוגמה בלבד.
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים נגיד אני על מאה קמ"ש, אפשר להוריד ל 2 כדי לחסוך בברקסים? לא ידפק הגיר או משהו? (כמו להוריד מ4 ל2 בידני לא?) בקשר ל OD, קראתי קצת והבנתי שכשמבטלים את ה OD הרכב מוריד הילוך מה שעוזר להאיץ השאלה היא מה באמת התפקידים שלהם? לא בא לי להרוס את הגיר. אל תוריד לשני ב 100 קמ"ש זה בערך סוף ההילוך השני ביונדאי לנטרה שלך (אם אני לא טועה) וההילוכים הארוכים שלה. אתה מוזמן להוריד ל-2 ב 50-60 קמ"ש ולראות מה יקרה. בגדול אפשר להשתמש ב OD כדי להוריד הילוך ולהאיץ, אבל השימוש העיקרי הוא להוריד הילוך ע"מ להשתמש במנוע כדי לבלום את הרכב בירידות (במקום "לשבת" על הברקס- דבר מסוכן שלעצמו). קרא את ההסבר של shuy. הוא מוסבר מעולה
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים לא להתבלבל בין אוברדרייב לקיק-דאון.בגדול אפשר להשתמש ב OD כדי להוריד הילוך ולהאיץ, זה לא OD זה קיקדאון.אבל השימוש העיקרי הוא להוריד הילוך ע"מ להשתמש במנוע כדי לבלום את הרכב בירידות (במקום "לשבת" על הברקס- דבר מסוכן שלעצמו).לזה נועדו ה-1 וה-2 בתיבה.OD נוצר ע"מ לחסוך בדלק בזמן נסיעה חלקה במישור.
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים לא להתבלבל בין אוברדרייב לקיק-דאון.זה לא OD זה קיקדאון.לזה נועדו ה-1 וה-2 בתיבה.התכוונתי ל 1, 2 בתיבה ;DOD נוצר ע"מ לחסוך בדלק בזמן נסיעה חלקה במישור.אתה יכול להסביר? זה לא מגביל את הרכב ל(עד) הילוך שלישי? (הילוכים 1,2,3)למה זה חוסך דלק בזמן נסיעה חלקה במישור?
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים לא להתבלבל בין אוברדרייב לקיק-דאון.זה לא OD זה קיקדאון.לזה נועדו ה-1 וה-2 בתיבה.OD נוצר ע"מ לחסוך בדלק בזמן נסיעה חלקה במישור.אתה טועה קצת, אפשר להשתמש בOD כמו קיקדאון אני עושה את זה די הרבה. נגיד שאתה בחצי דוושה בעליה (לא רצינית אבל עליה) ואוטו קצת מאט ואתה רוצה עוד כוח רק כדי לשמור על מהירות אבל לא להאיץ. קיקדאון במצב הזה גם יגמור הרבה דלק וגם יאיץ אותך ואז תאט שוב, OD במצב הזה יעביר (לפחות אצלי באוטו) למשהו שהוא כמו מצב בניינים בין ההילוכים (משהו כמו 500-700 סל"ד יותר מההילוך אבל עדיין בלי להוריד הילוך) ואתה יכול להשאר על חצי דוושה ולשמור על המהירות שלך... (קצת הסתבכתי אבל אני מקווה שיצא לי ברור)אתה יכול להסביר? זה לא מגביל את הרכב ל(עד) הילוך שלישי? (הילוכים 1,2,3)למה זה חוסך דלק בזמן נסיעה חלקה במישור?אתה מתבלבל קצת, OD הכוונה היא להילוך 4, שים לב שכאשר אתה מכניס לOD הוא רושם OD OFF כלומר ביטלת את הילוך 4. ולכן זה שיש OD זה במטרה לחסוך דלק (מסיבות היגיון ההיתייחסות לזה היא הפוכה ממש שזה באמת)
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים אני לא טועה, מעיון בדבריך עולה שכשאתה לוחץ על ה-OD אתה בעצם מבטל אותו ולכן הרכב יורד הילוך, במצב המסויים הזה התנהגות הרכב דומה לקיקדאון.חיסכון בדלק - כאמור ב-OD הגלגלים מסתובבים במהירות כפולה ממהירות המנוע (כאמור, לדוגמה) ולכן תיאורתית אתה יכול לנסוע מרחק כפול על אותו כמות דלק (כמובן שזה בא על-חשבון הכוח [טורק] שהמנוע מייצר ולכן זה מתאים למסיעה במישור)
פורסם 2008 בנובמבר 617 שנים L - ירידה תלולה מאוד.2 - ירידה תלולה.OD - מישור.איך אתם נוהגים בלי לדעת את הדברים הבסיסיים האלה על הרכב שאתם נוהגים בו?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.