עבור לתוכן

ניפלאות IVORY??

Featured Replies

פורסם

יצא לי לא מזמן לקבל שירות באייבורי רעננה.

1. הגעתי לרכישת מחשב חדש יחד עם מכר שהתעקש לקנות שם וכבר השאיר דמי קדימה אבל המפרט שהוצע לו היה מביש ומבייש.

המוכרן התגלה כמוכרן מצויין במכירות אבל מעט מאד בצד הטכני ופחות מכך בהתאמה הכוללת לצרכי הלקוח. ניכר שהוא מוכר מה שמהל המכירות רוצה לדחוף ולהזיז מהמדף, תוך הטעיה מקצועית בין מתוך בורות ובין מתוך חוסר איכפתיות. הוא היה אדיב מאד ומנומס מאד אבל לא מקצועי מאד בצד הטכני. הסכמנו בסוף על מפרט ומחיר ועל מועד אספקה.

המחשב הגיע, ובנסיון ההפעלה התברר שלא מופעל כלל. מסתבר שהגיע עם ספק כוח תקול. מה שמוכיח שהם אפילו לא מנסים להפעיל מחשב אחרי הרכבה לבדוק אם הכל בסדר. הייתי צריך לבזבז זמן ולהגיע אליהם שוב כדי להחליף ספק כוח.

בחנות פרטית קטנה המוכר היה אמור להיות יותר מקצועי, ובוודאי שניתן לדרוש ממנו לבדוק לפני מסירה. בחנות קטנה בכפר סבא שם אני קונה לפעמים נוהגים, אם הלקוח לא רכש מערכת הפעלה מותקנת, להתקין (ב-GHOST) מערכת על הדיסק ולהפעיל לראות שהכל עובד, אחר כך להסיר אותה בפירמוט או מחיקת המחיצה.

2. הגעתי עם דיסק תקול, לא שלי ושלא אני קניתי אלא מכר שלי קנה וביקש ממני לסייע לו.

הודעתי שאין לי חשבונית ולא אני הרוכש המקורי. אמרו שלא צריך, זיהו הדיסק לפי הקוד (בר-קוד) וזיהוי נתוני הרוכש המקורי.

הסכימו שהדיסק באחריות וביקשו להשאיר. לא רציתי להמתין במקום והשארתי מספר הנייד שלי.

לאחר 20 דקות קיבלתי טלפון שבאמת הדיסק תקול וצריך להחליף בחדש, אבל אין לו כרגע במלאי בחנות והוא יברר מה ניתן לעשות.

הסכמתי לחזור לאחר כמה ימים, כאשר יגיע דיסק כזה חדש.

לאחר עוד 20 דקות קיבלתי טלפון, בו הודיעו שאגיע לחנות לקחת דיסק חדש.

איך זה שפתאום יש במלאי?

כשהגעתי אמרו שאין במלאי אבל קיבלו אישור כדי לא לעכב הטיפול לתת דיסק אחר של 160GB למרות שהמקורי היה של 120GB כי זה מה היה במלאי באותו רגע, ודיסק אחר צריך להביא מהמרכז בפתח תקוה רק אחרי שבת (זה היה יום חמישי בשבוע).

בחנות פרטית כל הסיכויים שאין מלאי והיו אומרים להמתין שבועיים עד שהסוכן של היבואן יחליף.

מסקנה:

בסדר אם קונים מוצר מוגמר בקופסתו המקורית ולא צריך לסמוך עליהם בהרכבה או בבניית המפרט.

משתדלים לתת שירות ולהתמודד עם השם הרע שיצא להם.

הכל תלוי במנהל המקום, המכוון את אופן ההתיחסות של העובדים.

לגבי KSP רעננה:

לאחר נסיון לא מוצלח, לא אקנה במקום בו עוברים על החוק, משקרים, מוכרים לא מה שהוזמן ולא מה שהובטח.

יחס גרוע אנטיפטי ומוכרן לא מקצועי שנראה כאילו אתמול מכר פלאפל ומחר ימכור תחתונים.

  • תגובות 69
  • צפיות 6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לגבי הHD 250 קניתי אותו כמובן אצלם IVORI)... נהרס אחרי שנה עשה תיקטוקים קניתי אצלם באותו יום 500 בשביל לא לאבד מידע...

ועם המקלדת בדיוק כמו אצלי! גם הגומיות נפלו חח, אבל הדבקתי אותם לבד עם דבק וזה מחזיק.. אה קרה לי פעמיים שהמקש "נתקע" והייתי צריך לנתק את הUSB ולחבר אותו חזרה.. מין באג מוזר :nixweiss: אבל חוץ מזה מקלדת פצצה אני מטייל בכל הבית מעביר שירים חופשי..

פורסם

ולא החליפו לך את ה - HD?

הם עובדים עם בר-קוד כך שגם אם אין לך את האחריות הם יודעים מתי קנית ומחליפים לך

פורסם

המחיר הזול נובע בין היתר מהשאלה מאיפה הם קונים את הרכיבים שלהם. אני אסביר: כשמייצרים חומרה, אז מייצרים את הרכיבים ב"אצוות" (קבוצות, batch) נגיד, של 1000 חתיכות (נגיד, לצורך העניין, אני לא יודע כמה זה באמת). כל מפעל שמוציא אצווה, בודק מדגמית חלקים מוכנים מתוך האצווה, כי אין תקציב לבדוק את הכל (בדיקה זה משהו שמצריך ציוד יקר ושעות עבודה). למשל, מתוך אצווה של 1000 לוחות אם, במפעל יבדקו 20. אם חצי מהם יוצאים תקולים, אז כל האצווה נפסלת, כי לכל אחד מהם יש סיכוי של 50% להיות תקול, ואין טעם לבדוק את כל ה-1000 כי הכסף שיישפך על זה יגרום לכל האצווה להיות לא רווחית. אז מה עושים? מוכרים את זה בתור פסול. אם אתה רוצה, אתה יכול לקנות את האצווה הזאת במחיר מאוד מאוד מוזל (כמובן ללא אחריות), ואז אתה יכול למכור את זה לצרכן, תוך ידיעה שכנראה תצטרך להחליף באחריות (שאתה נותן) 50% מהלוחות. אם קנית את זה ממש בזול, ואתה מוכר במחיר שהוא קצת מתחת למחיר השוק, אז אתה עדיין יכול להרוויח בגדול.

זו שיטה אחת. עוד שיטה:

נגיד הלך לוח באחריות, שולחים אותו חזרה ליבואן, משם הוא חוזר ליצרן והם מתקנים אותו. עכשיו, מה זה אומר "הלך לוח"? שקבל אחד התנפח והפסיק לעבוד (בחלק מהמקרים, כמובן, לא תמיד). החליפו את הקבל ועכשיו הכל מנגו-פסיפלורה, הלוח כמו חדש. נכון? לא ממש. כי כשהקבל ההוא הלך לעולמו, בזמן שהלוח המשיך לעבוד, אז הוא היה עלול ליצור עומס מוגבר על קבל אחר, ועכשיו הקבל האחר (שאין דרך לדעת מי הוא, או אם הוא בכלל קיים) מתפקד נורמלי אבל הרבה יותר קרוב לסוף החיים שלו. אז בעוד חודשיים הוא ילך לעולמו. בקיצור, הלוח נהיה הרבה הרבה פחות אמין. גם את הלוחות האלה מוכרים הרבה יותר בזול מאשר מחיר של חדש מהשקית, וכמובן שגם פה נוצר חלון חדש להרוויח כסף שלא ביושר.

אכן צודק, אני מכיר מקום שבו אפשר לקנות לוחות אם כאלו ב 150 שקל עובדים 100% . והם נמכרים לסוחרים ב 50 שקל יחידה ל 100 יחידות. אני קניתי בזמנו למחשב ישן לוח כזה שעבד מצויין, כמובן לא בדקתי לזמן ארוך כי המחשב לא היה ברשותי .

פורסם

באופן כללי:

בכל חנות יכול לצאת טוב או רע. גם ברשת טובה ומוכרת כמו KSP (עד כמה שידוע לי, רוב האנשים מרוצים אצלם) וכמו פנדה (שלני אישית ולכל החברים שלי היה רק ניסיון טוב איתם) מתגלים מקרים של שירות רע ובעיות כאלה ואחרות. תמיד יהיה איזה עובד ממורמר או מנהל סניף שאשתו לא נותנת לו כבר חודשיים. אחרי הכל, אנחנו חיים בישראל. וגם ההפך נכון, אפשר גם ברשת ידועה לשמצה למצוא מקרים שקנית מוצר והוא התברר בתור מוצר טוב, זה לא שהם השקיעו משהו מי-יודע-מה, פשוט ססטיסטית, חלק מהמוצרים בהכרח יהיו תקינים וללא בעיות, גם מעבר לאחריות, או מקרים של שירות טוב - לפעמים זה ממש פשוט, באים, מחליפים והולכים. יש מכל וכל.

אבל!

מה שמשנה זה ריבוי הדיווחים. עד היום שמעתי רק מקרה אחד (אחד בלבד!) על שירות רע מפנדה. גם דיווחים של שירות רע מ-KSP הם יחסית נדירים, או לפי סניף: שמעתי רק דברים טובים על הסניף שלהם בחיפה, כנראה שיש ניהול שונה ברעננה. מצד שני, לא חסרים דיווחים מהמון מקורות בלתי תלויים על חוויות שליליות באייבורי, וזה לא משנה כמה דיווחים טובים באים בעקבותיהם, אלה לא מבטלים את אלה.

אז אם בכל מקרה אפשר להדפק, מה הפתרון? כמו בכל תחום אחר של שירות - למצוא מישהו שאתה סומך עליו ולקנות רק משם, ולא להתפתות למחיר זול. אני, אישית, מעדיף עסקים כמה שיותר קטנים. עסק של בנאדם אחד או בניהול בנאדם אחד עם כמה עובדים (נגיד 5), זה האידיאלי מבחינתי. הבנאדם שאתה מדבר איתו, זה גם הבנאדם שיבנה לך את המחשב, שיתקן לך אותו, ושיקבל ממך את הרכיבים למסירה לאחריות, וזה גם מי שלוקח ממך את הכסף. אי אפשר לשלוח אותך מנציג לנציג, אי אפשר לשלוח אותך למחסן, אתה מדבר עם בנאדם אחד ואיתו אתה עושה עסקים. ובגלל הסיטואציה היותר "אינטימית" הזאת, גם יש פחות סיכוי שתידפק (מחוסר יושר). יותר קשה לשקר כשיודעים שהולכים לפגוש את הבנאדם הזה שוב ושוב, בשונה ממצב של איש מכירות שזורק אותך לשירות לקוחות אחרי שהוא סיים את התפקיד שלו אתך. ומה שאמרתי נכון גם למוסכניקים, מורי נהיגה, חשמלאים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, וכו'

פורסם

......... גם ברשת טובה ומוכרת כמו KSP (עד כמה שידוע לי, רוב האנשים מרוצים אצלם) ........

זה לא היה ברצינות, נכון?

......מה שמשנה זה ריבוי הדיווחים. ....... גם דיווחים של שירות רע מ-KSP הם יחסית נדירים,...........

בוודאי שנדירים. על פי מה שידוע לי, וזה רק מפי השמועה ואין לראות בכך הוצאת שם רע או ציון עובדות או דברים שאינם מעבר לרכילות מזדמנת של הדיוטות שמשקלה פחות מקליפת השום וכולה בגדר הבלי שיחת רעים בסלון, ואין באיזכור דברים אלו משום מחשבה שלילית ואף לא בדל רמז על מעשים לא תקינים לכאורה, לכאורה, לכאורה וכו' וכו' :

חברת KSP התמודדה עם דיווחים ברשת על מעללים ויחס שלילי ושירות גרוע בדרך הבאה: תביעה נגד הכותב, כאשר נתנו לו להבין (על פי מה שפורסם במקומות העוסקים בצרכנות) כי אמצעיהם המשפטיים הבלתי מוגבלים ישאירו גופתו מדממת בשולי הדרך (מטאפורית, מבחינה כלכלית) לפני שיגמרו איתו.

אז אם כך הם מתמודדים עם מי שכותב דברים שליליים עליהם, מה הפלא שהדיווחים השלילים עליהם פוחתים? או לפחות, כהתרשמות בלתי כמיתה וכמה שמכונה "תחושת אצבע" התמעטו מאז אותו מקרה?

וכמובן שאין בדברים אלו משום הבעת חוות דעת על חברת KSP וכל המסיק מסקנה עושה זאת על אחריותו ומתוך דמיונו שלו בלבד וכל הרואה בדברים אלו משום פגיעה בחברת KSP רואה זאת מתוך תחושותיו שלו שכנראה ויתכן ואולי מבוססים על דעות קדומות שאין להן ולמה שכתבתי ולו בדל של דבר או קשר.

...... כמו בכל תחום אחר של שירות - למצוא מישהו שאתה סומך עליו ולקנות רק משם, ולא להתפתות למחיר זול. אני, אישית, מעדיף עסקים כמה שיותר קטנים. עסק של בנאדם אחד או בניהול בנאדם אחד עם כמה עובדים (נגיד 5), זה האידיאלי מבחינתי. הבנאדם שאתה מדבר איתו, זה גם הבנאדם שיבנה לך את המחשב, שיתקן לך אותו, ושיקבל ממך את הרכיבים למסירה לאחריות, וזה גם מי שלוקח ממך את הכסף. אי אפשר לשלוח אותך מנציג לנציג, אי אפשר לשלוח אותך למחסן, אתה מדבר עם בנאדם אחד ואיתו אתה עושה עסקים. ובגלל הסיטואציה היותר "אינטימית" הזאת, גם יש פחות סיכוי שתידפק (מחוסר יושר). יותר קשה לשקר כשיודעים שהולכים לפגוש את הבנאדם הזה שוב ושוב, בשונה ממצב של איש מכירות שזורק אותך לשירות לקוחות אחרי שהוא סיים את התפקיד שלו אתך. ומה שאמרתי נכון גם למוסכניקים, מורי נהיגה, חשמלאים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, וכו'

כמה נכון.

אבל מה לעשות שאנשים מחפשים לחסוך כמה שקלים על כל דבר, והשאלה הראשונה ששומעים כאשר מספרים למישהו על רכישה חדה היא "כמה זה עלה לך". לא משנה מה תהיה התשובה, התגובה של השואל תהיה "פרייר, אני הוצאתי יותר בזול".

פורסם

בקשר ל-KSP: אין לי מושג. בחיים לא קניתי אצלם אז אני לא יכול להעיד, זו היתה דוגמא רטורית, מן הסתם. אז במקום "KSP" תכתוב "אופיס דיפו", גם רשת ששמעתי פה ושם מקרים של שירות גרוע אבל בסה"כ הם סבבה.

ובקשר לחלק השני של הודעתך - מיותר לציין שאני מסכים עם כל מילה (במיוחד עם הציטוט הארוך :P). אנשים מחפשים רק לחסוך בטווח הקצר, וזה חלק מהמנטליות הישראלית, וזה חלק מהסיבה למה מקומות עם שם רע ממשיכים להתקיים ולהצליח בעסקים. האשמה היא בסופו של דבר עלינו, על ציבור הצרכנים. אם מקום כזה שהתרחש אצלו סיפור אחד או שניים של שירות גרוע יספוג ירידה במכירות, אז לא יהיו יותר מקומות כאלה. אנשים יודעים לשבת מול הפורום ולהתלונן יפה מאוד, אבל ברגע האמת, כשהם רואים הפרש של 1000 שקל בין חנות כלשהי לחנות אחרת, הם ילכו על הזול יותר בלי לחשוב פעמיים. והסוחרים יודעים את זה ויודעים לנצל את זה יפה מאוד.

פורסם

זה לא כל הסיפור. האשמה על כל מדינת ישראל ולא רק צרכנים.

מוצר שעולה X בחו"ל. יעלה X+50% בארץ, אז באה חנות ומביאה את המוצר ב-X+25%. ההבדל?

החנות הראשונה עובדת עלייך במחיר בעיקר.

החנות שניה עובדת עלייך מבחינת אחריות בעיקר.

לא ראיתי חנות בארץ שתביא לך במחיר נורמלי כמו שאמור להיות - כלומר כמו בחול.

בין אם זה באשמת המדינה עם המיסים והמכס, ובין אם זה חמדנות של יבואן/חנות.

פורסם

חבר'ה, שימו לב שלכתוב על חנות כלשהי (אני מדבר באופן כללי) שהם רמאים, שקרנים ונוכלים לא יעזור לקונים עתידיים אם לא יהיה פירוט קצר לגבי כל חווית הקנייה. הרי כל אחד יכול להירשם לפורום ולרשום ש-XXX שקרנים ורמאים אבל במידה והוא מפרט לגבי מעללי החנות, זה מוסיף אמינות לדבריו (ועוזר לו להימנע מתביעה של אותה חנות כנגדו - לצערי זה קורה וימשיך לקרות, אני אישית לא קונה בחנויות כמו KSP שתובעות אנשים אך זה לא ימנע מהם לתבוע אנשים בעתיד).

פורסם

אני חושב שהתראד הזה מיצה את עצמו.

ובנוסף כדי למנוע מקרים כמו שהוזכרו מעלי, אני נאלץ לנעול.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים