עבור לתוכן

ניפלאות IVORY??

Featured Replies

פורסם

אני מאשים את שני הצדדים. את החנויות, כשהם מרמות ביודעין את הלקוחות שלהן ואחרי זה לא סופרים אותם, ואת הלקוחות שלא טורחים לבצע בדיקה מינימלית אפילו ,לגבי המקום שהם קונים מימנו מוצרים, ועל המוצרים עצמם. במיוחד היום בעידן האינטרנט כאשר כול מה שצריכים לעשות זה להקיש כמה מילים ב google .

אבל יותר מיכול, האשמים העיקרים הם ציבור הצרכנים בארץ. אם הם לא היו נותנים לחברות הגדולות לעשות עליהם כסף, החברות היו מבינות את זה (דרך הכיס כמובן) ומשנות את דרכן, אבל כאשר הם רואות שהם יכולות לימכור לאנשים זבל ועוד בכמויות, אז כנראה שזאת באמת הרמה שהאנשים צריכים.

הדבר נכון כמובן לא רק למחשבים אלה לכול דבר אחר, בין אם זה ערוצי הספורט בתשלום שהציבור הפראייר בארץ התרגל לשלם עליו מאות שקלים בשנה, מה שפעם היה בחינם או לא משנה מה.

עריכה: נ.ב- כאשר רציתי ליקנות מחשב לפני כחודש התחלתי לעשות בירורים לגבי המפרט ומקום הקנייה. שאלתי את אבא שלי אם הוא מכיר איזו חנות טובה, והוא אמר לי : " יש לך את IVORY, הם הכי זולים כי הם רשת, לך תיקנה שם. למזלי הרב הקשתי "IVORY" בגוגל ומהר מאוד גיליתי שלא כדי ליקנות מישם.

בסוף קניתי ב FOXPC, שירות אישי וטוב ואני מאוד מרוצה מהם. מה גם שהם מאוד ישרים, הם אפילו כותבים בתקנון באתר שלהם שהם לא הכי זולים בשוק.

  • תגובות 69
  • צפיות 6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני מאשים את שני הצדדים. את החנויות, כשהם מרמות ביודעין את הלקוחות שלהן ואחרי זה לא סופרים אותם, ואת הלקוחות שלא טורחים לבצע בדיקה מינימלית אפילו ,לגבי המקום שהם קונים מימנו מוצרים, ועל המוצרים עצמם. במיוחד היום בעידן האינטרנט כאשר כול מה שצריכים לעשות זה להקיש כמה מילים ב google .

רמאות זו מילה קשה, אתה לא חושב? אייבורי לא מרמים, הם מנצלים בורות וקמצנות של לקוחות. אם לקוח אידיוט זו בעיה שלו, לא של החנות.

פורסם

לנצל בורות זה ניקרא רמאות. בורות זה הרי חוסר ידע, וכול הרמאויות בעולם בוצעו בגלל חוסר ידע של אנשים.

כשבן אדם מבקש ליקנות מחשב שמיועד למשחקים, ומציעים לו את המעבד הכי טוב שיש כדי "להוכיח לו " שהוא מקבל סחורה טובה, אבל לשים לו כרטיס מסך מובנה זאת בהחלט רמאות.

זה בדיוק כמו שאני אלך ליקנות רכב ויבקש שהוא יעמוד בתנאי שטח קשים, אז המוכר יציע לי רכב 4X4 אבל ישים לי שם מנוע של סוסיתא.

פורסם

לא בהכרח, יש הבדל בין בנאדם שניצלו את חוסר הידע שלו

לבין בנאדם אשר סיפרו לו שקרים טהורים ועל ידי כך

גרמו לו לקנות משהו.

אוסיף ואומר, אני מעולם לא קניתי באייבורי, אבל כל ההאשמות האלה שאתם זורקים

פה על ייבוא אפור וכיו"ב, יש לכם בסיס לזה? כי חבל שתסבכו את האתר הזה

עם רשת אייבורי רק בגלל ש"ששמעתם מאיזה דוד שזה ככה".

מה שכן, מאז שהתחילו ההודעות האלה פה בפורום, אני הרבה יותר קשוב לכל הנושא

הזה של "האם החנות מייבאת את המוצר באופן עצמאי או שיש לה עסק עם ייבואן רשמי".

פורסם

רמאות זה כאשר אדם מזמין דגם מסויים של רכיב במחיר X, החנות מנצלת את החוסר הידע ויכולת להבחין בחלקים ומתקינה רכיב במחיר Y, שנחות משמעותית מהרכיב המקורי בלי ליידע את הלקוח.

הנושא זה כל כך מורכב. לכל אדם יש סטנדרטים שונים, ציפיות שונות, חשיבה שונה, שימושים שונים. בשביל מישהו לעלות משחק זה רזולוציה טבעית, הגדרות הכי גבוהות ופילטרים, בשביל מישהו אחר לעלות משחק זה פשוט משחק שעולה. אני זוכר לפני מספר שנים היה ברשותי מפרט די רציני והיה משחק אחד, שאני לא זוכר את שמו שבקושי עבד אצלי. חבר ביקש ממני את המשחק. אמרתי לו אם אצלי זה בקושי עובד אצלך זה בטוח לא יעבוד, אבל הוא התעקש ונתתי לו. למחרת אני מתקשר לשאול אם המשחק עובד והוא אומר "כן!" עובד מצויין. מופתע, אני מגיע אליו לבית ונחש מה? הוא משחק על 800X600, הגדרות הכי נמוכות ושמח עד השמיים.

[br]פורסם בתאריך: 17.10.2008 בשעה 19:53:49


זה בדיוק כמו שאני אלך ליקנות רכב ויבקש שהוא יעמוד בתנאי שטח קשים, אז המוכר יציע לי רכב 4X4 אבל ישים לי שם מנוע של סוסיתא.

אם הזמנת טויוטה וקיבלת פח של טויוטה עם מנוע של סוסיתא במחיר של טויוטה זו רמאות. אם רכשת סוסיתא שמתיימרת להיות רכב שטח, בלי לעשות מחקר, אז אתה טמבל. מי יודע, אולי בשביל מישהו אותה סוסיתא זה אחלה רכב שטח. לכל אחד יש סטנדרטים שונים.

פורסם

רמאות זה גם כשהמוכר טוען שזכרונות של CEON יותר איכותיים מזכרונות של Kingston, ובנוסף טען שלזכרון CEON הנ"ל של 2.5 CL בעוד שעל המדבקה בברור כתוב CL 5.

פורסם

קניתי מרשת אייבורי נייד ודווקא היה בסדר, הייתה תקלה ותיקנו אותה, אצלי מדובר במחשב נייד של MSI והם יבואנים רשמיים אז אולי בגלל זה הם יותר רציניים.

מה שכן, על השירות של אשדוד אפשר להגיד שהם מנסים לתקן כמה שיותר מהר, אפילו במקום. ראיתי אנשים עם מחשב מחכים בתור לקבל שרות וטיפלו בהם יפה, ורואים שהאנשים לא הכי מבינים במחשבים (50% באו בגלל בעיות תוכנה שלבד גרמו להם, ואפילו בהם טיפלו)... וזה מספיק טוב בשבילם שהמחשב נכנס לאינטרנט ואפשר לכתוב קורות חיים ב-word.

תאכלס אנשים לא סגורים על עצמם מה הם צריכים, אבל מצד שני אומרים "אני רוצה מחשב עם מעבד אינטל ב-2000 ש"ח", והם מקבלים מחשב עם מעבד אינטל ב-2000 ש"ח...

לתת מפרט לא מאוזן זה נשמע כמו חוסר מקצועיות אבל לפעמים זה מה שהלקוח דורש... הוא לא מבין כלום מלבד שהוא מקבל מעבד טוב ולא שווה לחנות למכור מפרט מאוזן כי הלקוח יסתכל רק על המעבד ועלול ללכת לקנות בחנות אחרת.

מה שקורה בסוף שהלקוח מקבל מעבד במחיר 1000 ש"ח ושאר החלקים צריכים להיכנס לתקציב והחנות נאלצת לתקוע את הרכיבים הכי זולים שאפשר למצוא כדי לא לחרוג ממסגרת התקציב ואז מקבלים מחשב לא מאוזן ואולי לא יציב. זה לא נקרא רמאות! זה אילוץ בגלל עקשנות וחוסר ידע של לקוחות!

הבעיה באמת אם החנות מכרה משהו אחד ולקוח קיבל משהו אחר או פשוט מכרה במחיר גבוה מדי... זה כבר רמאות. ממה שראיתי המחירים באייבורי מאוד נמוכים, והשירות שלהם יותר טוב מהרבה מקומות אחרים שראיתי, אבל לכל אחד יש חנות שעשתה לו עוול, אצלי זה אופיס דפוט, מישהו אחר נפגע מאייבורי.

פורסם

רמאות זה גם כשהמוכר טוען שזכרונות של CEON יותר איכותיים מזכרונות של Kingston, ובנוסף טען שלזכרון CEON הנ"ל של 2.5 CL בעוד שעל המדבקה בברור כתוב CL 5.

תוכיח שלא.

פורסם

קשה להוכיח שזכרון של חברה אחת יותר טוב מחברה אחרת אבל הכוונה שלי הייתה למותג עצמו. וחוץ מזה מה זה השקר הזה על תיזמון הזכרון כשרשום עליו בברור שחור על גבי לבן את התזמון האמיתי.

פורסם

אין פה אף אחד שעבד שם פעם, שיכול לספר/להגיב על הטענות של אנשים פה?

פורסם

אומרים שמיליארד סינים לא טועים. אני חושב שגם אלף קוני מחשבים לא טועים.

פורסם

"רמאות", "ניצול בורות", סמנטיקה... הם לא ישרים וזהו, וזאת עובדה, ושמעתי את זה מכמה מקורות בלתי תלויים, גם באינטרנט וגם בחיים האמיתיים, סיפורים אישיים (לא "שמעתי" ולא "דוד של שכנה שלי", אנשים סיפרו לי מקרים שקרו להם בעצמם). נכון שאם מישהו קורא עכשיו את הפוסט שלי אז זה נחשב בגדר ה"שמעתי", אבל בכל זאת, אני לא מספר על מקרה אחד אלא על תופעה.

משהו שכן "שמעתי" ולכן הוא לא מבוסס:

המחיר הזול נובע בין היתר מהשאלה מאיפה הם קונים את הרכיבים שלהם. אני אסביר: כשמייצרים חומרה, אז מייצרים את הרכיבים ב"אצוות" (קבוצות, batch) נגיד, של 1000 חתיכות (נגיד, לצורך העניין, אני לא יודע כמה זה באמת). כל מפעל שמוציא אצווה, בודק מדגמית חלקים מוכנים מתוך האצווה, כי אין תקציב לבדוק את הכל (בדיקה זה משהו שמצריך ציוד יקר ושעות עבודה). למשל, מתוך אצווה של 1000 לוחות אם, במפעל יבדקו 20. אם חצי מהם יוצאים תקולים, אז כל האצווה נפסלת, כי לכל אחד מהם יש סיכוי של 50% להיות תקול, ואין טעם לבדוק את כל ה-1000 כי הכסף שיישפך על זה יגרום לכל האצווה להיות לא רווחית. אז מה עושים? מוכרים את זה בתור פסול. אם אתה רוצה, אתה יכול לקנות את האצווה הזאת במחיר מאוד מאוד מוזל (כמובן ללא אחריות), ואז אתה יכול למכור את זה לצרכן, תוך ידיעה שכנראה תצטרך להחליף באחריות (שאתה נותן) 50% מהלוחות. אם קנית את זה ממש בזול, ואתה מוכר במחיר שהוא קצת מתחת למחיר השוק, אז אתה עדיין יכול להרוויח בגדול.

זו שיטה אחת. עוד שיטה:

נגיד הלך לוח באחריות, שולחים אותו חזרה ליבואן, משם הוא חוזר ליצרן והם מתקנים אותו. עכשיו, מה זה אומר "הלך לוח"? שקבל אחד התנפח והפסיק לעבוד (בחלק מהמקרים, כמובן, לא תמיד). החליפו את הקבל ועכשיו הכל מנגו-פסיפלורה, הלוח כמו חדש. נכון? לא ממש. כי כשהקבל ההוא הלך לעולמו, בזמן שהלוח המשיך לעבוד, אז הוא היה עלול ליצור עומס מוגבר על קבל אחר, ועכשיו הקבל האחר (שאין דרך לדעת מי הוא, או אם הוא בכלל קיים) מתפקד נורמלי אבל הרבה יותר קרוב לסוף החיים שלו. אז בעוד חודשיים הוא ילך לעולמו. בקיצור, הלוח נהיה הרבה הרבה פחות אמין. גם את הלוחות האלה מוכרים הרבה יותר בזול מאשר מחיר של חדש מהשקית, וכמובן שגם פה נוצר חלון חדש להרוויח כסף שלא ביושר.

אני מדגיש, אין לי שום הוכחות לכך שאייבורי משתמשים בשיטות הנ"ל, ולכן אני לא טוען שזה מה שהם עושים. אלו רק שמועות על שיטות שקיימות, ואין לי דרך לדעת אם זה באמת מה שקורה שם או לא.

כמובן, שכל אחד יכול לנחש בעצמו אם חנות כלשהי משתמשת בשיטות האלה או לא, לפי עדויות "נסיבתיות", אבל זה כבר לא לפורום...

אה, ועוד משהו:

כל מי שאמר "אני קניתי שם ואני מרוצה", אז ממה אתם מרוצים בדיוק? מזה שהמחשב עובד? מבחינה סטטיסטית, גם אם מוכרים ציוד גרוע, חלק ממערכות המחשב יעבדו חלק. מישהו מכם התקלקל לו ציוד כלשהו והוא קיבל שירות טוב מאייבורי?

בנוסף, בקשר לטענה שהושמעה שהם טובים למשתמש ההדיוט. אז זה בדיוק הפוך. דווקא בתור אחד שמבין, הייתי יכול לקנות שם משהו, אם אני מבין בזה ויודע שיש סיכוי נמוך שהמוצר שאני קונה יתקלקל, או אם אני יודע שזה משהו שקל לי לבוא אליהם ולתת להם לבדיקה (למשל, זכרונות, קל לפרק ואין בעיה להוכיח שהם תקולים). המשתמש ההדיוט צריך חנות ישרה, שלא יעבדו עליו, ושלא ימכרו לו מערכת מחשב עם מעבד אקסטרים 4 ליבות עם חצי ג'יגה זכרון מתוצרת גרועה שמותקן עליו ויסטה... זה שאותו לקוח יהיה מרוצה לא אומר שהוא לא שילם 1000 או 2000 שקל יותר מדי על מעבד...

פורסם

לי אישית יצא להחליף HD של WD בדקו אותו במקום ואחרי פחות מ - 10 דקות מהרגע שנכנסתי למעבדה יצאתי משם עם אחד חדש מאריזה.

וגם אחרי שנה וחצי הלך לי צורב DVD של LG והחליפו לי אותו בחדש ובדגם יותר מתקדם

יש לי חבר שקנה ממקום אחר צורב DVD (ב - 30 ש"ח יותר מבאייבורי) וקרא לי אליו בגלל שזה לא עובד (לא קורא דיסקים)

לפני זה הוא שאל אותי מה צריך לעשות עם הדרייבר שהיה בכונן???!!! :kopfpatsch::screwy:

הגעתי אליו וראיתי שהוא מחובר טוב ובקשתי את ה"דרייבר" והוא הביא לי דיסק ריק של סילבר ליין שהיה בפנים............................

אני לא חושב שצריך להוסיף :bash:

פורסם

שאול אתה נשמע ממש אנטי, הנה יש פה ושם אנשים שמרוצים מהשירות של אייבורי.

אולי זה סניף מסוים, אולי זה מתקופה אחרת. ואולי הבעיה בלקוחות? לקוח שדפק את המערכת הפעלה או הכניס וירוסים, זה לא אשמת אייבורי.

לקוח שלא רצה להשקיע בחלקים איכותיים אוכל את העוגה...

אגב בקטע של "אצוות", נשמע הזוי, אני רוצה לראות חברה גדולה שתעשה דבר כזה לשם שלה... ובקטע של בדיקת איכות מוצר, אני עובד בחברה שמייצרת מוצרים ובודקים כל אחד ולא מדגמית - ושם מייצרים כמויות גדולות יותר של מוצרים מאותו סוגר "אצוות", כל אחד נבדק.

תבדקו כמה לוחות ג'יגבייט נופלים מבחינת %, אחרי זה של ASUS ואז MSI ואז של Astrock או משהו יותר רדוד - made in gaza... חברה שעושה לוחות טובים, לא תעז שיגידו "הם ייצרו לוחות זבל שנשברים", תראו את Nvidia ייצרה "אצווה" לא טובה של מעבדים גרפיים, הודתה בטעות והסכימה להחליף והמניות שלה על סף קריסה בכל זאת!

אינטל שבשנת 96 או 98 ייצרה מעבד עם שגיאה חישובית בספרה ה-9 אחרי הנקודה או משהו כזה, איבדה המון בגלל הרעש שנוצר שהמעבדים היו "פגומים".

חברות לא יעזו לזה לקרות, אל תחיה באשליות... כל חברה שעושה את זה, זו תהיה ה"אצווה" האחרונה שהיא תייצר.

פורסם

שאול אתה נשמע ממש אנטי, הנה יש פה ושם אנשים שמרוצים מהשירות של אייבורי.

אולי זה סניף מסוים, אולי זה מתקופה אחרת. ואולי הבעיה בלקוחות? לקוח שדפק את המערכת הפעלה או הכניס וירוסים, זה לא אשמת אייבורי.

לקוח שלא רצה להשקיע בחלקים איכותיים אוכל את העוגה...

אגב בקטע של "אצוות", נשמע הזוי, אני רוצה לראות חברה גדולה שתעשה דבר כזה לשם שלה... ובקטע של בדיקת איכות מוצר, אני עובד בחברה שמייצרת מוצרים ובודקים כל אחד ולא מדגמית - ושם מייצרים כמויות גדולות יותר של מוצרים מאותו סוגר "אצוות", כל אחד נבדק.

תבדקו כמה לוחות ג'יגבייט נופלים מבחינת %, אחרי זה של ASUS ואז MSI ואז של Astrock או משהו יותר רדוד - made in gaza... חברה שעושה לוחות טובים, לא תעז שיגידו "הם ייצרו לוחות זבל שנשברים", תראו את Nvidia ייצרה "אצווה" לא טובה של מעבדים גרפיים, הודתה בטעות והסכימה להחליף והמניות שלה על סף קריסה בכל זאת!

אינטל שבשנת 96 או 98 ייצרה מעבד עם שגיאה חישובית בספרה ה-9 אחרי הנקודה או משהו כזה, איבדה המון בגלל הרעש שנוצר שהמעבדים היו "פגומים".

חברות לא יעזו לזה לקרות, אל תחיה באשליות... כל חברה שעושה את זה, זו תהיה ה"אצווה" האחרונה שהיא תייצר.

מה הקשר? הם לא עושים שום דבר רע לשם שלהם. בסך הכל נפטרים בשקט מבלאי. בתוך בלאי יש רמה של בלאי. יש חלק שלא תקין לחלוטין ויש חלק שעובד אבל לא כמו שצריך. במקום לזרוק חלקים כאלה לפח הם מוכרים אותם לגורמים אפורים במחיר רצפה. אם תשאל אותי זה ההסבר הכי הגיוני למחירי שפל של אייבורי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים