עבור לתוכן

מסוק קוברה התרסק בתאונת אימונים, שני אנשי הצוות נהרגו

Featured Replies

פורסם

חוץ מזה שכל כלי טיס עובר מספר לא מבוטל של "צ'קים" לפני שהוא עולה לאויר כדי שכמות השגיאות תהיה אפסית. בכל זאת, בחיל אויר שפעיל על בסיס יומיומי ומבצע המון משימות כל הזמן, בלתי נמנע שתאונות יתרחשו.

פורסם

אני לא מאמין שהייתי שם בסיור יומיים(שוחר בטכני בחיפה) לפני שזה קרה והסבירו לנו מילה למילה כמו שכמה אמרו פה- שמתחזקים ת'כלים ובודקים אותם מ-א' ועד ת' ועושים הרצות ובדיקות תקינות שלא ימריא מטוס מחומש שלא יכול להוריד פצצה או משהו דומה.

באמת מקרה עצוב... :(

פורסם

(שוחר בטכני בחיפה)

משתתף בצערך, מאיפה אתה?

פורסם

כטכנאי מסוקים (לשעבר) וע.ראש צוות אתם צודקים.

לא כל כך מהר נותנים לטכנאים החדשים לעבוד עם המסוק.

דרוש וותק מסויים, ניסיון ואחריות מינימאלית הנרכשת בסדנה.

החייל עובר מעקב ביקורות ואיבחון ע"י ראש הצ'ק (איזור) וע.ראש צוות.

במהלך התקופה הראשונה הוא לרוב ישמש כנושא כלים, יעזור לפקיד/ה בחדר כלים או יבצע עבודות שיטחיות.

רק לאחר מכן יורשה לעבוד על איזורים לא רגישים ופשוטים, מה שנקרא פני השטח ולא בתוכו.

לאחר מכן החייל ישולב לעבודה על איזור מסויים במסוק (אין דבר כזה עבודה על כל המסוק, אלא עובדים על איזורים מסויימים,

עוברים בחינה ואז ניתן להתקדם ולעבוד על איזורים אחרים.)

ישנם מצבים למשל שהחייל יישאר לעבוד על איזור מסויים כל תקופת שירותו. מטעמי ביטחון אני חושב שלא ראוי לציין את האיזורים.

כלי עבודה הנלקחים מחדר כלים הם רשומים וממוספרים וחתומים ע"י הלוקח, אפילו אם יש 100 כלים.

טכנאי שייקח כלי עבור טכנאי אחר ו/או למסוק אחר ו/או לאיזור אחר שלא הוגדר מראש, יקבל מעצר על תנאי ונזיפה במקום.

עבודה על מסוק היא לפי הספרות בלבד . חייל שייתפס עובד ללא ספרות יקבל מעצר על תנאי ונזיפה במקום.

מסוק שיוצא מהסדנא לטייסת עובר חתימה של כל טכנאי מוסמך איזור (צ'ק) שעבד עליו, ראש איזור של אותו טכנאי, חתימת ע.ראש צוות או ראש צוות,

ובדיקת מכונאי של הטייסת שבא לקבל אותו.

אני מקווה ששפכתי מעט אור על אופי העבודה.

ככה זה היה בתקופה שלי ואני רוצה להאמין שככה זה גם היום.

פורסם

ליתר דיוק, אלה ילדים בני 18 שלמדו בבתי הספר של חיל האויר לפחות 3 שנים ואחרי זה עברו את ההכשרה הדרושה.

וגם שתדע לך בהתחלה עד שאתה לא צובר נסיון, אסור לך לעשות כלום, ויש מספיק ראשי צוות שהם בקבע, ככה שאם אתה לא יודע איך הכל מתנהל אל תגיד סתם.

אני לא למדתי דקה בבית ספר של ח"א והייתי מיועד למערך הטכני של ח"א. למזלי הרב הצלחתי לצאת משם.

פורסם

:bash:

אף אחד פה לא נתן את דעתו לכך שמטוס עם תקלה בדרך כלל יצליח להמשיח לטוס\לדאות ... ולבצע נחיתת חרום.

ומסוק עם תקלה פשוט יצלול כמו אבן לקרקע .... ? ! ?

כנ"ל עם ספינות וצוללות

ספינות בדרך כלל ישארו על פני השטח ....

צוללות עם תקלה בד"כ יטבעו לעולמים ..

וכ'ו ...

פורסם

אז אתה מציע להפסיק להשתמש בצוללות ומסוקים..?

פורסם

:bash:

אף אחד פה לא נתן את דעתו לכך שמטוס עם תקלה בדרך כלל יצליח להמשיח לטוס\לדאות ... ולבצע נחיתת חרום.

ומסוק עם תקלה פשוט יצלול כמו אבן לקרקע .... ? ! ?

כנ"ל עם ספינות וצוללות

ספינות בדרך כלל ישארו על פני השטח ....

צוללות עם תקלה בד"כ יטבעו לעולמים ..

וכ'ו ...

מסוק שהמנוע שלו הפסיק לפעול מעל גובה ו/או מהירות מסויימת יכול לדאות ולבצע נחיתה רכה בלי נזקים (כמו שיש מטוסים שיכולים לטוס עם מנוע מושבת).

מסוק שמאבד רוטור זה כמו שמטוס יאבד כנף - אין שליטה והתרסקות היא ודאית.

[עריכה - תיקון שגיאת כתיב]

פורסם

נכון, ובמקרה הזה הרוטור ניתק מהמסוק

פורסם

:bash:

אף אחד פה לא נתן את דעתו לכך שמטוס עם תקלה בדרך כלל יצליח להמשיח לטוס\לדאות ... ולבצע נחיתת חרום.

ומסוק עם תקלה פשוט יצלול כמו אבן לקרקע .... ? ! ?

כנ"ל עם ספינות וצוללות

ספינות בדרך כלל ישארו על פני השטח ....

צוללות עם תקלה בד"כ יטבעו לעולמים ..

וכ'ו ...

רק שתדע, בד"כ מסוק יכול לנחות בצורה הרבה יותר חלקה ממטוס אם יש בו תקלה- אבל לא מהסוג שהייתה במסוק המדובר.

ולגבי אלה שאמרו שילדים בני 18 משחררים מטוס לטיסה- אם הייתם יודעים כמה ומי בודקים את המטוס לפני שמניעים אותו- הייתם מבינים עד כמה יצאתם טמבלים.

לזה שאמר שהוא לא הייה בבית ספר של חיל האויר ורצו לשים אותו במערך הטכני- זה ממש לא אומר שהיית עובד על מטוס... יש במערך הטכני הרבה תפקידים פקידותיים, התעסקות עם אלקטרוניקה\ חיווט.... יש סיכוי טוב שאולי היית גם נהנה שם...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים