המלצות למסך LCD 24"-27" לעבודה בעיבוד תמונה ו CAD בתקציב של 5000 ש' בערך  - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצות למסך LCD 24"-27" לעבודה בעיבוד תמונה ו CAD בתקציב של 5000 ש' בערך 


boaz2463

Recommended Posts

שלום לכולם.

אני מבקש המלצות למסך LCD בגודל 24-27" בתקציב של בערך 5000 ש'.

אני סובל מבעיות ראיה ולכן תמיד היו לי מסכים גדולים יותר מהמסכים הנפוצים בשוק .ז"א כשכולם קנו מסך 14-15 אני קניתי מאג טריניטון 17 ב 1000 דולר. וכשעברו ל LCD 17" אני קניתי 19.LCD.

וכיום אני מעוניין לקנות מסך גדול יותר משום שהתחלתי לעבוד בפוטושופ על עיבודי תמונות שאני מצלם כתחביב כ 1500 תמונות בשנה בערך בפורמט RAW .והפוטושופ דורש רזולוציה של לפחות 1024*768 על מנת לראות את כל המסך. (בד"כ אני עובד על רזולוציה של 800*600 כדי שאוכל לקרוא בגדול יותר.

כמו כן חלק מהזמן אני גם עובד על תוכנות CAD.

אני מתכוון לרכוש מכייל מסך בחודשים הקרובים דוגמת SPYDER או מכייל אחר שתמליצו עליו בתקציב של 100$ בערך (יקנה בארה"ב). בפוטושופ אני עובד בפורמט sRGB, ומדפיס חלק מהתמונות בחנות במינילאב בSRGB.

לכן שאלתי איזה מסך מומלץ עבורי. כששוחחתי עם מעבד תמונות מקצועי הוא אמר שבליגת העל ישי את המסכים של LACIA ו EIZO ובסוף ליגה זו יש את VIEWSONIC ושהוא עובד עם מסך שלהם כבר מס' שנים.

כמו כן קראתי באתר ביקורות טובות גם על 2407/8/9 או על המקביל שלו ב 27"

אז במי לבחור ?

תודה רבה

בועז

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רגיל לרזולוציות כאלה קטנות בCRT, אני לא חושב שאתה תהנה ממש מLCD.

במסך LCD, במיוחד באיכותיים, אם הרזולוציה היא לא הרזולוציה הטבעית של המסך אז פשוט לא רואים טוב.

אם אתה מתכנן לקנות מסך בסדר גודל כזה, תתכונן לקנות יותר גדולות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

boaz2463, למגבלות הראייה שלך הייתי נוטה להמליץ לקחת 27" בגלל גודל נקודה גדול יחסית בו, אבל אין בנמצא מסך 27", שיתאים בצורה טובה למרחב הצבע sRGB.

כל המסכים שבאתרי יצרנים אשר נרשם לגביהם כי הם מסוג Wide Color Gamut או שצויין עבורם % כיסוי NTSC גדול יותר מ-72 פחות מומלצים לעריכה גרפית במרחב sRGB.

אתה יכול לקרוא אודות מכלול צבעים כאן:

http://hwzone.co.il/articles/lcd_guide_a/5/

וגם כאן.

כדאי לך לבדוק ולראות 24" בתצוגה כדי לראות איך אתה מתמודד עם גופנים לאחר הגדלת DPI ממאפייני התצוגה שבלוח הבקרה, הפעלת ClearType, ביצוע זום לטקסט ע"י גלגלת עכבר + CTRL אפשר להגדיל את הטקסט ללא שום בעיה ב-24" לרמות מספקות גם ברזולוציה הטבעית.

כיום המסך הזול ביותר ב-24" שמתאים לגרפיקת sRGB הנו ה-EIZO S2431WE שכבר עולה החל מ-4300.

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=705391

אם אתה לא מוצא אותו במלאי, אפשר לשקול גם את ה-NEC 2470WNX:

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=589636

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית , לא כל בעיית ראיה ניתן לפתור עם משקפיים גדולות.

ולעיניננו האם המך של NEC לא פחות איכותי מכיון שהוא TFT ?

ומה לגבי המסך של 2709W ? או 2707WFP?

קראתי רבות בפורום על כל הנושא בטרם פניתי עם שאלותי.

האם קיים LCD שהוא שיכול לענות על הדרישות שלי?

האם ידוע למישהו כי בקרוב אמור לצאת מסכים נוספים או דגמים נוספים?

מי מהמסכים שהיצעתם עדיף?

והאם ה EIZO 2441W מתאים גם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

TFT הוא ראשי תיבות של Thin film transistor והוא לא קשור לרמת איכות התצוגה במסכי LCD . מה שקובע את האיכות תמונה הוא סוג הפאנל.

ה-Dell 2709W, שהחליף את ה-2707WFP, לא יתאים לעבודה בפורמט sRGB, והוא מתאים יותר למי שעוסק בתחום ההבאה לדפוס/פירסום במרחב Adobe RGB.

http://www.digitalversus.com/article-357-3699-88.html

The average difference between the colors wanted by the graphic card and those displayed on the monitor is 5 when the best screens are at less than 2

.

תמונות שהופקו מציוד בתקן sRGB מראות צבעים לא נכונים במסך כזה שיש לו מכלול צבעים מורחב ואין אמצעים תוכנתיים/חומרתיים שיכולים לתקן את הצבעים בגלל טבע נורות ה-WG-CCFL להיותן מוגבלות רק לגודל מכלול צבעים קבוע ויחיד אשר חורג מעבר ל-sRGB.

עדיף לך לקחת את ה-EIZO S2431WE מאשר את ה- 2709W היות והאיזו מותאם יותר לדרישות שלך ויש לו מכלול צבעים סטנדרטי sRGB. גם ה-NEC יכול להיות אפשרות טובה, אבל הוא יותר יקר, לא יותר טוב משמעותית מהאיזו והוא בעל תנאי אחריות פחות טובים מבחינת אורכה. לכן אם האיזו ניתן לרכישה ב-4300 היום אין סיבה להעדיף היום את ה-2470WNX על פניו, אלא אם כן האיזו לא זמין במלאי.

גם ה-HD2441W יכול להתאים לדרישות שלך, וכולל 2 כניסות . אם התקציב שלך לחוץ עבורו ואתה לא באמת חושב שתצטרך את ה- לקונסולות משחק/נגן בלו-ריי בעתיד ה-S2431WE ישתלם לך יותר.

על מנת להפוך מסך מחשב, שאין לו חיבורים ייעודיים, לטלוויזיה אפשר לרכוש TV BOX כמו V300 של Compro, שיש בו מעבדי האמורים לשפר את איכות התמונה מממירי TV.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...