פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים אי אפשר לעשות כזה דבר, בגילאי בית-ספר ההורים קובעים בשביל הילד וגם אם הוא לא רוצה ללמוד הם רוצים שילמד ושולחים אותו. זו הבעיה. תלמידים שלא רוצים ללמוד נתקעים בתיכון (לפחות בעבר היה ניתן להעיף אותם אחרי כיתה ', עכשיו גם זה בלתי אפשרי), הורסים את האווירה למעטים שכן רוצים ללמוד ושוחקים את המורים. הפיתרון הוא להתנער מאותה מדיניות כושלת "לא להשאיר אף אחד מאחור", להציב ממוצע מינימום לעליית כיתה ולאמץ מדיניות אפס סובלנות כלפי אלימות. הילד קילל מורה? להתראות. שילך לסחוב ארגזים בשוק. לצערי לאף אחד בארץ אין מספיק ביצים ותמיכה כדי לעמוד בלחץ הציבורי האדיר שיקרה כתוצאה מאותו מהלך.
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים צ'ימי בוי...קצת גורף לא נראה לך?הרי רק לא מזמן דיברת כאן על שיפור בגרויות וכד', תאר לך שאף אחד לא היה נותן לך צ'אנס בכלל, תאמין לי שלא היית רוצה לסחוב ארגזים (או קרוניות כמו במקרה שלי :'( ) לא חסרים אנשים עם סיפורים קצת יותר מורכבים, ולעשות בעיות בכיתה זה רק חלק מהם. לטוב ולרע מדובר בתקופה שאתה נמצא בתהליך התבגרות בה, להתחצף\ ללכת קצת מכות, לעשות בלאגן - זה חלק מהעניין, זה לא גורע מהפוטנציאל שלך ועם הבחירות הנכונות בסופו של דבר גם יתרום לך. לכולם מגיע צ'אנס נוסף.
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים אני ממשיך ללמוד י"ג - י"ד יש פה מישו שיודע עם זה קשור גם אלי?(אני ממשיך ללמוד בכדורי) תודה...
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים לא יודע מה זה כדורי, ואם אתה יג-יד אז אתה לא עושה בגרויות, אני מניח שזה לא נוגע אליך. אני גם עושה יג-יד אז נראה מה יהיה
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים יצאת אידיוט עיוור למציאות. בבי"ס היית? מורים פגשת? חוץ מזה - חכה. היום לפני שנת הלימודים זה ל'טובת התלמידים'. באמצע הלימודים כשבטן הדרקון חשופה(וככל הנראה לדרקון כבר לא יקראו אולמרט) השביתה תעביר הילוך, ותקבל עוד גרש מכל צד, היינו "לטובת התלמידים". עוד גרש->עוד גרוש-> עוד דביל כמוך יוצא מהמערכת עם הבנת הנקרא של גרביל. אבל שוין, תשארו בבית ותראו NBA (לא צריך לקום מוקדם) - יש אחלה עונה.. אני עברתי ככה 3 שנים, עם שביתה\בלי שביתה.... אין לי מה להגיד, תחשוב מה שבא לך.. chymes - אתה טועה בגישה שלך. ילד לא נולד עם או בלי רצון ללמוד, את חוסר הרצון ללמוד הוא מקבל מהשפעת הסביבה (ז"א חינוך מבית, וחינוך בבי"ס בעיקר). אם יש משהו שצריך לשנות זה אותם, אי אפשר להאשים את התלמידים בחוסר רצונם ללמוד - הם התוצרים של המערכת, לא הגורם.
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים מה הקשר?מחפשים איך לפתור את הבעיה, לא את הסמפטום שלה.מה גם שההקבלה לא במקום. במקרה של רוצחים אתה מכניס אותם לכלא וזהו, הסמפטום חוסל, הם לא יחזרו לסורם.במקרה של החינוך כשאתה משיל תלמידים שמהווים נטל לאחרים אתה פותר בעיה אחת, אבל יוצר אחרת בכך שאתה מגדל ומגדיל אוכלוסייה של בורים חסרי השכלה וחינוך שיהוו נטל לחברה ביותר ממובן אחד..
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים כל אחד צריך להיות מנהל? מנכ"ל? מהנדס בהייטק? חלום יפה, אבל לא מציאותי. משק בריא צריך גם אנשי מקצוע. צריכים חשמלאים, נהגים, סבלים, עובדים במפעלים, מנקי רחובות. מערכת חינוך צריכה להקנות לצעירים ידע בסיסי שיאפשר להם לתפקד במאה ה-21 ובדרך לאתר את בודדים שמתאימים לאקדמיה ולהשקיע בהם את כל המשאבים. אתה חושב שאם תכריח תלמידים שלא רוצים ללמוד לשבת בכיתה הם יצאו עם יותר ידע? לא. אתה רק דוחה את הקץ במספר שנים. שאל את עצמך אם שווה להקריב מורים איכותיים ואת סיכויי הצלחה של תלמידים שרוצים ללמוד. החיים זה המורה הכי טוב. מי שיקבל שכל תמיד יוכל להשלים בגרויות. מי שלא באסה.
פורסם 2008 באוגוסט 2217 שנים אני כרגע עובד כמתרגל בכיתת אומץ, ואני חייב לציין שיש אנשים שהם פשוט מקרה אבוד
פורסם 2008 באוגוסט 2517 שנים מחבר עוד מידע:http://www.keshet-tv.com/VideoPage.aspx?MediaID=43057&CatID=250&CurrentCatID=5155[br]פורסם בתאריך: 25.08.2008 בשעה 13:19:40ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בבתי הספר העל יסודיים בנתניה ציטוט המכתב:הכרזת סכסוך עבודה בבתיה''ס העל יסודיים בנתניהלכבוד: מורי בתי הספר העל יסודיים נתניהשלום רב.הנדון: הכרזה על סכסוך עבודה והפעלתו, בבתיה"ס העל יסודיים בנתניהעיריית נתניה קיצצה משרות לעשרות מורים ופיטרה רבים אחרים, לאחר שנות עבודה רבות בעיר.כל זאת, לא משום סיבות אובייקטיביות, שכן השנה לא היו קיצוצים במערכת החינוך ולדברי ראש העיר, גב' מרים פיירברג, העירייה אף הוסיפה לבתיה"ס כ- 500 ש"ש. ובכל זאת, משרות מורים קוצצו ומורים פוטרו בשרירות לב וללא כל סיבה מוצדקת.במשך הקיץ היו לנו מספר פגישות עם אנשי העירייה: מר אהרון קנטי, גב' תרצה גרינפלד, מר צבי רק ואחרים, בכללם ראש העיר . קיבלנו הבטחות בעל פה, לפיהן כל הבעיות תפתרנה על הצד הטוב ביותר. אנו , הבטחנו לתרום לפתרון הבעיות. עד לרגע זה לא קיבלנו כל התחייבות, בכתב, כפי שדרשנו וכפי שהובטח לנו.לכן, אנו רואים את הבעיה כלא מסודרת ולא פתורה והוכרז סכסוך העבודה , אותו נפעיל החל ב- 1 בספטמבר. שנה"ל בנתניה לא תיפתח ב- 1 בספטמבר, עד אשר השעות שקוצצו למורים יוחזרו במלואם, לכל אחד ואחד מהם לגובה היקף המשרה הקבוע שלו והמורים המפוטרים יוחזרו לעבודה .אם בשרירות לב עסקינן, מה שקרה השנה לעמיתכם עלול לקרות מחר גם לכל אחד אחר.הבעיה נוגעת לכולם ולכן, כולם בעד אחד ואחד בעד כולם. יחד נצליח לבטל הגזירות . בכבוד רב רן ארז - יו"ר הנהלת ארגון המוריםמקור:http://www.mb1.co.il/article.asp?num=11410
פורסם 2008 באוגוסט 2517 שנים כל אחד צריך להיות מנהל? מנכ"ל? מהנדס בהייטק? חלום יפה, אבל לא מציאותי. משק בריא צריך גם אנשי מקצוע. צריכים חשמלאים, נהגים, סבלים, עובדים במפעלים, מנקי רחובות. מערכת חינוך צריכה להקנות לצעירים ידע בסיסי שיאפשר להם לתפקד במאה ה-21 ובדרך לאתר את בודדים שמתאימים לאקדמיה ולהשקיע בהם את כל המשאבים. אתה חושב שאם תכריח תלמידים שלא רוצים ללמוד לשבת בכיתה הם יצאו עם יותר ידע? לא. אתה רק דוחה את הקץ במספר שנים. שאל את עצמך אם שווה להקריב מורים איכותיים ואת סיכויי הצלחה של תלמידים שרוצים ללמוד. החיים זה המורה הכי טוב. מי שיקבל שכל תמיד יוכל להשלים בגרויות. מי שלא באסה. מחזק את זה. אחת הבעיות של מערכת החינוך היא שהיא באה בגישה של 100% בגרות - 100% אקדמאים. אם תסתכלו על אחוז האקדמאים באוכלוסיה, ואחוז בעלי תעודות בגרות באוכלוסיה, תראו שהאחוז בארץ גבוה ביחס לשאר מדינות העולם. לכאורה זה טוב - אבל זה לא, מהסיבה ש-Chymes הציג כאן. משק בריא צריך אקדמאים, אין ספק, אבל הוא יותר צריך בעלי מקצוע - חשמלאים, אינסטלטורים, נהגים, סבלים, פועלים וכו'. מערכות החניוך - הן העירוניות והאן הארציות לאט לאט מחסלות את בתי הספר הטכנולוגיים - שהעניקו את ההכשרה הזאת. ואיך מדינה תתקיים בלי אינסטלטורים? איך מהנדס חשמל יוכל לעבוד אם לא יהיה חשמלאי שיתקין את הרובוט בשביל שהנדסאי החשמל יוכל להרכיב את החלק שהמהנדס תיכנן?זוהי תפיסה מעוותת לחלוטין של משרד החינוך.ולא רק זאת, אלא שמתייחסים למורים כמו אל קיר. כן, לא כל המורים שווים את זה, רובם סביר להניח שלא. אבל לא רק שיש רבים שמגיע להם שכר גבוה יותר, זה מעגלי - שכר נמוך, הטובים ילכו לאדמיה ולמחקר וחוזר חלילה. קלישאתי - אבל נכון. למה מורה, אקדמאי ולעיתים אף יותר מכך (למשל, הידעתם שבשביל לקבל תעודת הוראה באזרחות צריך ללמוד עוד שנה-שנתיים מעבר לתור מלא במדעי המדינה?), צריך להרוויח פחות מאחד שעובד באוטו-זבל, על הכשרה הרבה יותר קשה וארוכה, ועבודה לא פחות מתישה? מה עם הצוות המנהל (החל מרכזי שכבות ועד מנהל בית הספר), שעובד מסביב לשעון כל השנה ובקושי יש לו חופש, וגם החופש שיש לו זה בתאריכים מאוד מוגדרים ועם מעט מאוד יכולת לשחק איתם?אבל לשם שינוי, על פני השטח לפחות, מדובר שמשהו שהוא באמת לטובת התלמיד (וכן, גם המורה) - הקטנת הכיתות. חיוני ביותר. קשה ללמוד בכיתה של 35 ילדים וזה במצב טוב. לפעמים זה מגיע ל-40 ילדים. ומעבר לזה, זה לא משנה אם זה מוצדק או לא - האוצר התחייב למשהו, האוצר צריך להקיים. זה לא משנה אם זה מוצדק או לא, הסכם זה הסכם.ולמי שדיבר על הרופאים - הרופאים סובלים בשקט. אבא שלי רופא, ולפי ההסכם אסור לשבות 10 שנים. החוזה נגמר עוד שנה-שנתיים, והרופאים מתים לשבות. האוצר מעקב מענקים ותוספות שהובטחו להם מחתימת ההסכם.
פורסם 2008 באוגוסט 2517 שנים רציתי להגיב כבר על ההודעה של chymes אבל בסוף התחרטתי ולא שלחתי..בכל מקרה, לדעתי הצנועה גם אנשי הצוורון הכחול צריכים לעבור את המסלול המלא של 12 שנות לימוד, משום שהחומר הנלמד הוא השכלה בסיסית שכל אדם צריך שתהיה לו.בקשר לטענה של chymes - שאם הם גם ככה לא עומדים ללמוד משהו כי אין להם רצון - אז כל הקטע הוא לגרום להם לרצות (או לפחות לא לא לרצות) ללמוד, במקום לוותר עליהם.אני מסכים שאולי אין מה לעשות עם מי שכרגע בחטיבת ביניים/תיכון, אבל בטוח שאפשר לשנות את החינוך ביסודי כך שלא ישניא את הבי"ס על התלמידים.
פורסם 2008 באוגוסט 2517 שנים מחבר צריך חינוך ממשלתי עד זמן מסויים ומשם אפשרות להתקדם לחינוך מקצועי.הנה מאמר של רמי אמיתי - הרעיון מוצג שם:http://www.irgun-hamorim.org.il/index.asp?action=read&atcid=160153
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.