מה אפשר לעשות עם אנשים בפורום שמתעקשים לייעץ בנושאים שהם לא מבינים בהם דבר? - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה אפשר לעשות עם אנשים בפורום שמתעקשים לייעץ בנושאים שהם לא מבינים בהם דבר?


vic07

Recommended Posts

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הלוואי שהבעיה היתה רק בפורום מפרטים ותמיכה טכנית. בפורום תמיכה טכנית אולי לא יפתרו את הבעייה אבל לפחות זה לא יעלה כסף.

בפורום , , יש אנשים שנכנסים לפורום רק בשביל לשאול שאלה בקשר לכרטיס מסך מסויים ואנשים כבר מתחילים להמליץ להחליף חצי מחשב, ולרוב באמת שאין "צוואר בקבוק" כמו שהרבה חברי פורום אוהבים לומר.

מסכים איתך ב 100 אחוז.

קופצים במחירים וחורגים כאילו כסף גודל על העצים.

ראיתי כבר כמה מקרים שבהם מישהו כתב תוגבה ואמר "עדיף להשקיע עוד כמה גרושים לקחת X" כשהגרושים האלה זה כפול מחיר.

כל נושא בקשר של קניית חלקי מחשב אמור ללכת לפורום מפרטים עד כמה שאני יודע

(וגם אם לא אז שתהיה גם בכל הפורומים של חלקי מחשב בודדים)

פורום מפרטים נועד על מנת שירכיבו מחשב שלם, שאר הפוורמים נועדו על מנת לתת המלצות לרכיבים השונים.

כמו שציינתי, לא חסרים פה מקרים שאנשים חורגים ומכפילים את התקציב ומנסים לדחוף לאנשים "מעבד חדש" על הדרך או סתם חלק מבלי שהם צריכים אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדרך היחידה שלך לדעת אם מישהו מדבר שטויות זה אם אתה מבין בנושא שאתה שואל עליו. אם אתה לא מבין כלום בנושא אפשר להשתמש בפרמטרים יבשים כמו מספר התגובות בפורום (בהנחה שאם אתה ספאמר אתה תעוף מזמן) , גיל, תפקיד רשמי או תואר באתר ואלוי סגנון כתיבה. אפשר גם לחפש הודעות בנושא דומה מהזמן האחרון ולראות אם יש מישהו מביע דעה דומה או שונה ממי שנותן לך את ההמלצה.

בקיצור אם אתה לא מניח שיש אנשים שינסו להטעות אותך זה עלול לקרות. אפשר פשוט להגיב על תגובה שהיא בלתי סבירה בעליל ולהזהיר את שואל השאלה שמדובר במישהו שזורק המלצות ללא בסיס.

במקרה הזה, הודעה פרטית לאחד ממנהלי הפורום יהיה הפתרון הטוב ביותר נכון לעכשיו.

אחד הפתרונות הטובים לפי דעתי. אני לא בטוח עם להמליץ על שטויות זה לא חוקי . אולי אפשר לתת למודרטורים אפשרות להעניק תואר זמני לחודש של "ליצן" או "לא אמין" כדי להזהיר את האנשים מראש על שטויות שהם המליצו לאנשים בעבר . בגדול בפורום שמדבר על נושאים "מקצועיים" לא כדאי לקבל אות קלון על חוסר הידע שלך. עדין זה עלול להיות "cruel and unusual punishment "

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין פה שום מקום "לסמן" משתמשים כליצנים או כלא אמינים.

דבר ראשון, כל אחד זכאי לדעה משלו שהיא שווה לדעה של כל אחד אחר.

דבר שני, כמו שנאמר - אל תלבין פני חברך ברבים.

יש בפורום כלים טובים מאוד ע"מ לראות על מי אפשר לסמוך ועל מי פחות. יש לך מנהלי פורומים ומומחים שנבחרים בגלל שהם הציגו ידע ובקיאות טובה בנושאים השונים. בנוסף יש מספיק משתמשים באתר, כך שאם תקבל תשובה מפוקפקת רוב הסיכויים שתקבל גם תשובה נכונה. על כל זה אפשר לבצע חיפוש בפורום, אני בדקתי, החיפוש עובד ;). ואם כל זה לא הספיק, לא צריך להתעצל, יש את וכל המידע שצריך ע"מ להשלים את הידע ממה שרשמו בפורום נמצא שם.

חוץ מכל זה, אם מישהו כותב תגובה שלא נראת לכם מאיזשהי סיבה, אפשר וצריך לפעמים פשוט להתעלם. אף אחד פה לא מקבל (או אמור לקבל) כסף על העזרה שהוא נותן בפורום וככה זה צריך להשאר לדעתי.

סה"כ קצת דרך ארץ מכל צד, לשמור על החוקים (באמת שאין הרבה) בפורום והכל יהיה טוב. אם מישהו לא מסוגל להתנהג ככה, יש צוות האתר שיטפל בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכוונה כאן אינה לפגוע באף אחד, ואף לא לטעון שאסור לטעות. כולם טועים לפעמים, או מתבלבלים, או סתם עייפים, וזה מובן.

השאלה הזו מתייחסת למקרים בהם ברור כשמש שלמגיב שענה על שאלה זו או אחרת שנשאלה בפורום אין אפילו מושג קלוש בנושא, והתשובה שלו מנותקת מהמציאות. אז נכון, מטעויות לומדים ובאופן כללי אף אחד לא נולד עם ידע, אבל אם מישהו לא יודע - למה להטעות עוד אנשים? הרי אנשים באים לפה בשביל עזרה ולא תמיד מבינים משהו בתחום. אם נופלים על "יועץ" שמדבר בבטחון הם עשויים לממש את העצות שלו, אפילו אם מדובר בשטות מוחלטת. אמנם זה טפשי לעשות משהו על סמך עצה של אדם אחד שאינך מכיר, אבל גם זה קורה.

מה לדעתכם אפשר לעשות כנגד התופעה הזו?

ת'רד די מטופש לדעתי..

אם אתה רואה שאותו אחד מקשקש פשוט תקבש עוד דעות מאנשים אחרים! ויש פה מספיק אנשים מבינים שישמחו לעזור לך. מפריע לך שיש כאלה שטועים? חכה לתגובות הבאות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהאחראים צריכים לחלק אזהרות גם על דברים כאלה.

בפורום הופיע משתמש יחסית חדש שפשוט השחית כמה שרשורים.

אם זה פורום שמתיימר לספק תמיכה מקצועית יחסית, אי אפשר לתת לבן אדם כזה להגיב במשך כמה דפים פשוט שטויות וזה לא השרשור היחיד שהוא עשה את זה.

רעיון טוב מאוד, אבל רק כשרואים שהבן אדם מדבר שטויות מוחלטות... :xyxthumbs::yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מטופש בכלל, לי אישית הדבר חורה, תשובות מוטעות יכולות לגרום לנזק אמיתי לאותו משתמש שמנסה ליישם אותם.

אם אתה נתקל במשתמש כזה, ה"פ למנהל הפורום הרלוונטי תהיה האפשרות הטובה ביותר, אני כבר התחלתי לטפל בכמה כאלו:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=351679.msg3045373#msg3045373

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל יש כאלה שלא מבינים בנושא ואומרים שטויות לא בכוונה כי הם חושבים שזה נכון . אז מה גם להם צריך להביא אזהרות?..

וגם אם מישהו אומר משהו שהוא לא נכון ואתה תרשום שהוא משתמש "לא אמין" אז כולם יזכרו לו את זה וישאר עליו כתם .

פשוט צריך לחכות לכמה תגובות .

וגם יש לך בצד את המונה של אותו המשתמש .

אבל זה גם לא תמיד עוזר כי אני רואה פה משתמשים "טריים" שיודעים מה אם אומרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

X-BOY, אם בן אדם שואל איזה כרטיס מסך יותר חזק 8600gt או 9500gt , ומישהו עונה לו 8600gt, או כל השוואה אחרת בין רכיבים, אז בסדר, לא נורא.

אבל אם בן אדם אומר משהו כזה (אפילו בלי השגיאות כתיב..) "היזאר מלבצע OC כי במאבדות שאני אובד /אבדתי בהם יש לנו חיישן OC" ואותו בן אדם נלחם במשך עמוד על אמינות הטענה שלו, אז סלח לי, כן, אותו בן אדם צריך לקבל יותר מאזהרה.

נ.ב, בן אדם שציינתי בהתחלת השרשור את שם המשתמש שלו (ערכתי את ההודעה והסרתי את שמו) אמר דבר כזה בשבוע האחרון בפורום .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט יש לתקן את אותם האנשים ולהסביר להם(בכבוד!) איך ובמה הם טועים ומה התשובה או הייעוץ או הפעולה הנכונה.

כדאי להסביר להם איך הגעתם לתשובה הזו ולהמליץ להם לעשות כן בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

israelnba אני לא דיברתי על זה שאמר שיש חיישן OC . קראתי את כל התארד ההוא ובאמת הוא דיבר שטויות.

אני דיברתי על אנשים שנדמה להם שהם צודקים אבל אחרי זה מתברר שהם לא צודקים והם מודים בזה שהם טעו ולא מנסים להוכיח שהם צודקים .

המשתמש של החיישן OC נראה כהוא כאילו בכוונה ניסה להטעות את פותח התארד . אז לו כן מגיע אזהרה או אפילו באן .

וגם יש כאלה במבקשים מפרט ב2000 שקל נגיד אז יש כאלה שחורגים באיזה 300 שקל זה בסדר אבל יש כאלה שחורגים ב700 שקל או אפילו יותר ונותנים סתם מפרט שבחריגה של ה700 שקל האלה אפשר להוציא משהו יותר טוב .

וגם שמסבירים להם את זה הם ממשיכים בשלהם . אז כאלה משתמשים שמטעים בכוונה באמת צריך להביא להם אזהרה או משהו .

אבל למשתשים שטעו ומודים שהם טעו לא צריך להביא להם אזהרות או "לא אמין " וכו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פורום מפרטים בהחלט הפך לבית זוXXת.

כל אחד בא וממליץ על מפרט, כל מה שהוא נותן זה איזה סיכום של רכיבים. לפחות תסביר מדוע ריכיבים אלה ולא אחרים (אני עושה

את זה לרוב)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להודות שעשיתי כמה טעויות פה ושם והיו את אלה שתיקנו ולא היתווכחתי ואפילו אמרתי תודה לאותו אחד שתיקן אותי

אם אני רושם הודעה שאני לא בטוח ב-100 אחוז שאני צודק אני רושם ''תחכה לעוד תגובות''

נראה לי שיש כמה שצריכים לאמץ את זה ולא צריך לתת אזהרות כי כל אחד והדעה שלו אבל אם הוא מנסה להצדיק את הטעות ולא להודות בה זאת בעיה אחרת...

רשמתי פה את הדעה שלי תוך כמה דוגמאות ממני ועוד פעם אם אנשים ילמדו מטעויות לא תהיה צריכה להיות שום בעיה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פורום זה פורום,

ועם כל הכבוד, מי שבא לשאול שאלה בפורום, גם אם הוא ממוקד בנושאי מחשבים / מפרטים ונחשב "פורום של מומחים"

- חייב לקחת את זה בחשבון!

במיוחד בנושאים שבהם מעורב כסף (מפרטים) יש להתייחס לכל תשובה בכבוד הראוי לה, לבדוק, לחפש עוד תשובות שיחזקו / יחלישו אותה.

לעבור על הודעות קודמות של מישהו שהגיב לך ואתה מעוניין לדעת מה רמתו המקצועית,

לחפש מידע עצמאית במנוע החיפוש ובגוגל ובמקומות נוספים בהתאם להקשר.

שואל שאלה - פותח דיון - האחריות היא עליך, לא על מי שנותן לך את התשובה, אתה חייב לשקול את נכונות התשובה.

בהתאם לכמה התשובה חשובה לך - אתה חייב לערוך מחקרים שבודקים את טיבה.

כמו שלא תיקח המלצה למפרט מחשב ממגיב באיזה טוקבק ב YNET כך בדיוק אתה חייב להתייחס בזהירות לכל הצעה שאתה מקבל גם כאן.

כן, זה פורום, אבל הוא פתוח וכמו שאתה נרשמת כל אחד יכול להרשם ולתת עצות אחיתופל בזדון או שלא בזדון.

והעובדה שלמישהו יש ספירת הודעות מרקיעת שחקים לא בהכרח אומרת שהוא עילוי טכני מדהים, יש סיכוי שהוא סתם משועמם.

(ויש לא מעט כאלה גם כאן)

בנוסף, המשתמשים המקצועיים יותר הם המפתח, אם המשתמשים הקבועים בפורומים ידאגו לתקן טעויות שהם רואים,

הרי שלכולנו יהיה יותר טוב.

כשמישהו מעיר הערה מטופשת שאני יודע בוודאות שהוא טועה ומטעה, אני תמיד אגיב לו ואעמיד אותו על טעותו,

יחד עם משפט בסגנון "אם אתה לא בטוח וסגור על עצמך, אל תטעה אחרים בבקשה, לפחות תשתמש ב"לדעתי" או "עד כמה שידוע לי"

ואל תסמן את המשפט כעובדה שאין לה עוררין.

ואני כמובן דואג להתנסח נכון גם בעצמי, אם אני נותן תשובה שאני לא בטוח בה, אני תמיד אוסיף מילים שידגישו זאת

כמו "לדעתי" , "מנסיוני האישי" וכיוב'.

אז אין טעם להכניס מערכת דירוג משתמשים, זה לא נכון לעשות כזה דבר בכ"כ הרבה רמות (אנחנו לא אחרי הכל)

ואין פתרון טוב אחר לדעתי (ראיתם? לדעתי :P)

זה המצב, והמשתמשים (אנחנו) הם היחידים (לדעתי)

שיכולים לתקן אותו ע"י התנהגות נכונה בפורומים ותיקון טעויות של מי שמתנהג בצורה הלא נכונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...