פורסם 2008 ביוני 2317 שנים סאונדטרק רע יכול להרוס סרט טוב.סאונטרק טוב, יכול לעבור סרט טוב למעולה.לדעתי 2 המשפטים האלה צריכים להנחות את המפיקים של כלל הסרטים.מהם לדעתם הסרטים עם הסאונדטרקים הכי טובים?
פורסם 2008 ביוני 2317 שנים הטובים לדעתי:1492: Conquest of Paradise Hair (הגירסה מ-79')Girl Interruptedו-Dancer in the Dark, שחוץ מהפסקול, הוא פשוט מהמם.
פורסם 2008 ביוני 2317 שנים פתחתי בנושא דיון לפני מס' שבועות, אם כי בגישה מעט שונה. 1492: Conquest of Paradise יש בסרט הזה יותר פס-קול מסרט.... בכל מקרה, פס הקול שוונגליס הלחין לסדרה קוסמוס הרבה יותר מוצלח. http://www.youtube.com/watch?v=FxoQTt-UiJw&feature=related איך אפשר שלא להתייחס לפס הקול של מוריקונה בסרטים של סרג'יו לאונה http://www.youtube.com/watch?v=GdNh9f2Wwm0 תראו את העוצמה של הצילום ביחד עם המוזיקה בזמן שאלי וולך ("המכוער") רץ בין אינסוף המצבות. http://www.youtube.com/watch?v=b2l4IKz3m7c המוזיקה מהווה חלק אינטגרלי מהסצינה. http://www.youtube.com/watch?v=jQ4bNTU965E&feature=related עוד מערבון מדהים עם מוזיקה מצמררת ולא שיגרתית ("האיש עם המפוחית"). או המוזיקה של נינו רוטה לסרטים של פליני. הלחן היפיפה שמלווה את "שמונה וחצי", סרט ענק עם פסקול מיוחד. והמוזיקה המכושפת של "לה דולצ'ה ויטה". אה, נינו רוטה הלחין את המוזיקה לעוד כמה סרטים, מלבד לאלו של פליני, לדוגמא ליצירה הקטנה הזאת ששכחתם להזכיר מעלה... סטנלי קובריק עשה שימוש גאוני במוזיקה קלאסית בסרטים שלו, שהוא בוחר את היצירות ואת העיבודים המושלמים לכל סרט. אנקדוטה לחובבי הצילום - קובריק התעקש לבצע את צילומי הפנים בסרט לאור נרות בלבד, לשם כך הוא השיג עדשת צייס נדירה בעלת מפחת צמצם הזוי (0.7 !!!) ופיתח ביתר את הפילם. את הסצינות עם העיבוד הפסיכדלי של ה-9 מהתפוז המכני, אני לא מביא לכאן בגלל התוכן הבוטה שלהם. ולא לשכוח כמובן את השימוש בפתיחה של "כה אמר זרטוסטרה" ושל "הדנובה הכחולה" באודיסאה בחלל (האם הבחירה בשתי יצירות שהולחנו על ידי מלחינים עם אותו שם המשפחה מקרית?) זהו לבינתיים.
פורסם 2008 ביוני 2317 שנים אני אוהב את הפסקולים של משפחת ניומן. שמתי לב שתומאס ניומן עבד עם פרנק דאראבונט בשני סרטים ובשניהם הפסקולים די דומים מבחינת כלים וסגנון. אלו The Shawshank Redemption - חומות של תקווה. The Green Mile - גרין מייל. שני הפסקולים מצויינים ומצליחים לשלב בצורה מעולה כלים אתניים (שממש עושים אותם ממש ממש מיוחדים), עם זאת, אפשר לשמוע שם שימוש ב , שזה בין הכלים החולניים (במובן הטוב) להשתמש בהם בסרט!בגרין מייל, כחלק מהTHEME לאורך סרט, הוא משתמש בcelesta שזה כלי שעושה את הצליל מסתורי ביותר.. בשני הסרטים יש דגש בקטעים קטנים בפסקול עם פיציקטו על קונטרבס - גם הוא נותן תחושה מסתורית ואפלה. חייבים לראות את הסרטים ואז להקשיב לפסקול בנפרד, מצפה לכם חוויה בלתי נשכחת. בהצלחה.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.