שאלה די בסיסית לגבי ראוטר וכתובת IP - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה די בסיסית לגבי ראוטר וכתובת IP


Oranl

Recommended Posts

אז אולי לא הסברתי טוב/לא הבנתי

נאמר ויש לי שני מחשבים שמחוברים לרשת דרך ראוטר. אני רוצה לשנות את הכתובת IP כשאני גולש ממחשב מסוים, זו שמוצגת באתרים שבהם אני פעיל למשל. וזה בלתי אפשרי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר'ה, אין צורך להתעצבן, יש פה איזה שהוא אי הבנה.

לפותח הדיון:

ראה בכללית אתה ושאר המחשבים ברשת שלך מקבלים כתובת IP פנימים מהנתב שלך (שרק אחד משתמש בו בו זמנית, ז"א אתה מקבל IP שונה ומחשב אחר מקבל IP שונה מהDCHP, אלה עם ביטלת אותו ואתה מושך ידנית אך זה סיפור אחד שלא ממש קשור לעיקר), כל המחשבים ברשת גולשים ברשת דרך הנתב, משמע הנתב הוא ה"שער" הראשי של הרשת שלך לאנטרנט וכל התעבורה עוברת דרכו.

הנתב גם כן מקבל IP (מהספקית) שכמו הIP בתוך הרשת הפנימית גם הוא רק יכול להשתמש לזיור שלך (בו זמנית רק אחד בלבד), עכשיו נכון שלכל המחשבים ברשת יש IP שונה, אבל הIP הראשי הוא זה שאיתו אתה יוצא למרשתת, מובן?

עכשיו, אתה רוצה לשנות את הIP כפי שאני מבין (את החיצוני, זה שהנתב מקבל).

זה תלוי בסוג החיבור שלך.

אם אתה מחובר בxDSL מספיק להתנתק ולהתחבר בשנית כדי לקבל IP חדש (95%), אתה יכול להכנס לממשק של הנתב ולאתחל את הההתקשרות, ניתן לנתק את המודם/נתב מהחשמל ולחבר שוב וכו'...).

אם אתה מחובר בכבלים, ננח, עם חייגן, הרעיון בשוט בדומה לDSL.

אם אתה מחובר בכבלים, ללא חייגן, ז"א אתה מקבל IP ישירות ללא צורך בחיוג, אתה צריך לקוות שקיבלת LASE קצר, לרב מספיק לנתק את המודם לכמה שעות טובות (מק' איזה 48 ככה), לשם שינוי הIP.

יש מבין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הממ תודה על התשובה.

כלומר שינוי IP פנימי לא יעזור, זה סתם בין הנתב למחשב, הכוונה אם כן היא באמת ל-IP החיצוני.

מתוך תשובתך עוד שאלה קטנה. אני אכן מחובר דרך כבלים. למה הכוונה עם חייגן או בלי? איך זה בא לידי ביטוי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סוג החיבור:

בכללית כמו שהזכרתי חיבור ללא חייגן זה חיבור שכבר הקישור בינך לבין הספקית נעשה ע"י טבלת הMAC של המודמים בDOCSIS (בקיצר המרכזיה של הכבלים).

אתה רק מחבר את המודם והוא מחובר לרשת ומקבל IP חיצוני.

בסוג חיבור עם חייגן לעומת זאת, המודם מקבל רק IP פנימי מרשת הכבלים ורק לאחר מכן מתחבר לספקית ע"י התקשרות לאנטרנט (חייגן, למשל L2TP או PPTP).

הערה:

אם אתה מחובר דרך חייגן או בלי חייגן, מן הסתם למחשב שלך תגיע אותה התוצאה (חיבור ללא חיוג), שכן הנתב עושה פעולה זו (ז"א אם יש צורך מחייג).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי, תודה :xyxthumbs:

כלומר בחיבור עם חייגן וראוטר מספיק להתנתק ולהתחבר שוב כדי לקבל IP חדש? זה מה שרשמת בהודעה הקודמת. או שצריך לנתק ולחבר לחשמל כל פעם או לעשות ריסט לראוטר כל פעם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...