עבור לתוכן

אני צריך לקנות אופניים, ואין לי מושג בתחום!

Featured Replies

פורסם

למה?

אני יכול להבין את הרצון לשדרג אופניים לא איכותיות שעלו 600 שקל, לאופניים מתקדמים יותר כמו הטרק. אבל מה זה נותן לשדרג מאופניי טרק 4400 למשל למשהו יקר יותר?

צריך להבין שבניגוד למחשבים, שידרוג לאו דווקא מוביל רק לביצועים טובים יותר. עיקר הבעייה באופניים זה בלאי ואמינות. ברגע שאתה מעמיס על האופניים הבלאי הוא חזק וחלקים לא איכותיים עלולים להתחיל לעשות צרות או פשוט לקרוס ולההרס.

אופניים לעיר שיהיו בעלי אופי ספורטיבי ושיתאימו גם לדרכים פחות שיגרתיות עם כל המדרכות והשיבושים בכבישים ובמדרכות לא דורשות לדעתי הרבה יותר מ 2000 ש"ח. ברגע שרוצים מהם קצת יותר או נסיעות ארוכות יש יתרון ליקרות יותר בעיקר בגלל היכולת לעמוד טוב יותר בעומס ועם פחות בלאי. לשיפור הביצועים יש מקום כמובן בתוספת המחיר והנסיעה תהיה נוחה יותר, מהירה יותר, עמידה יותר, יציבה יותר וכו, אבל עיקר הכסף הולך לעמידות החלקים השונים וברמות הגבוהות שבהן כל גרם חשוב - לשמור על אותה עמידות גבוה במשקלים מאוד נמוכים.

העלייה במחיר ממה שציינת בעיקר נותנת חלקים עמידים יותר והתאמה טובה יותר לשטח (שברמות האלו גם כן מדובר בעיקר בחוזק ואמינות). מעבר לזה זה כבר התאמה עוד יותר גבוה לשטח ומדובר בשיכוך אחורי, בלמי דיסק - שני דברים שמקפיצים את המחיר מאוד אך לנסיעה עירונית לפעמים מהווים חסרון יותר מאשר יתרון (כשמשווים כמובן שני זוגות מאותה רמה).

מה שכן גם 2000 זו השקעה מאוד מכובדת, צריך לחשוב על אופי הנסיעות - לפעמים משהו דרק אך סביר מספיק להתניידות קלילה בעיקר הצפופה ועדיף מבחינת הגניבות.

ואם רוצים לאותה מטרה בסיסית רמת כניסה אז דברים ב1000 או אלף וקצת יתנו משהו דומה אך עם אמינות "והגיון נסיעתי" טובים יותר. יש גם אופניים עירוניות יעודיים של חברות טובות במחיר דומה שנועדו בדיוק בשביל אותה התניידות קלילה, הפשטות המכנית שלהם זה יתרון גדול מבחינת תקלות ואמינות והם יעשו בדיוק את מה שדורשים מהם ובצורה טובה. החיסרון הוא יכולות שהם בדיוק ההפך מספורטיביות ועיצוב שלרוב נראה כמו אופניים מלפני 80 שנה.

לסיום - אל תבהל מהעניין שהסכומים הגדולים האלו רובם מושקעים בחלקים חזקים ואמינים יותר, זה צורך חשוב באופניים שנוסעים בהם בצורה רצינית (ז"א לא סיבוב איטי של 5 דקות). אני יכול להגיד לך שאני אישית רוכב בעיקר בדרכים עירוניות (אמנם מרחקים ארוכים של 10-25 ק"מ, אבל עדיין) ואני רוכב על TREK 6500, אופניים במחיר של בערך 4500 ש"ח, עיקר הסיבה לשידרוג לדגם הזה הוא שרציתי חלקים עמידים שלא יעשו צרות כל שנייה וידרשו תחזוקה יומית רק בשביל להתקיים. הדגם הקודם שלי היה דגם של אלף ומשהו עם חלקים משמעותית פחות טובים (הילוכי שימנו אוליביו שעשו לי את המוות), שהיתי מוכן להשקיע הרבה כסף רק בכדי להיות עם דגם שיש לו חלקים שנמצאים בליגה העליונה (ואני מדבר על אותם חלקים שמועדים להכי הרבה בעיות). על הדרך כמובן ההבדל בנסיעה הוא מורגש מאוד.

מה שכן שני דברים לדעת : בTREK אתה משלם יותר על השם (כמו הנייק והסוני של האופניים), אם תקנה כאלו אז תדע שהם מאוד גניבים - זהירות.

  • תגובות 79
  • צפיות 5.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
link=topic=339291.msg2944691#msg2944691 date=1213475516]

טוב לאן אתם לוקחים את הדיון הזה ...

גם אם הוא ירכב הרבה בלי קשר למכון כושר אז הוא לא צריך יותר מטרק 4300 ובטח שלא מה 4500 ...

Chymes

ה RST הוא אפילו פחות מבסיסי...

דווקא לא ... אפשר גם בקלות לרדת ל 9 ולהתרגל לזה תוך שבוע ...

התכוונתי ל9 בקסטה גם אני כרגע נוסע רק עם 18 אבל לנסיעות בעיר אני משתמש באופניים של אח שלי ונחמד מאד להיות יכול לפתח מהירות ולא להתקע בגלל הילוכים.

וד"א קשה לי לראות בתמונה אבל אילו אופניים אלו וכמה עלו לך?

ולice2K מעליי מה זאת אומרת משלם על השם? אין לך שום חברת ג'נריות בסכומים של מעל 1500 ואתה לא ממש משלם על השם.

ולצורך העניין גנבים לא באמת מבינים הרבה וגנבו לאח שלי אופניים שיכוך מלא ב500 שקל ואת האופניים שלי שבזמנו עלו 5000 שקל הם השאירו למרות שהמנעולים היו זהים כנראה בגלל שלשלי לא היה שיכוך אחורי.

פורסם

וד"א קשה לי לראות בתמונה אבל אילו אופניים אלו וכמה עלו לך?

da-bomb mindBomb , יחידות בארץ ... בניה אישית...

עלו באזור ה 20 אלף בשנת 05...

ד.א, הם נגנבו לפי כמה חודשים ... :pissed:

פורסם

MOON - פיספסת את המילה "יותר", :cool2:.

אז חידוד לדבר הראשון - לכל מוצר יש חברות טובות שנהיות נפוצות ומבוקשות שהמוצר שלהם עולה קצת יותר ממוצר מקביל מחברה אחרת. למשל כרטיס 8800GT - בהתחלה כולם היו לא רק זהים אלא אפילו יוצרו באותו המפעל ובכל זאת על XFX שילמת יותר. ועל זה נאמר "כשאתה קונה TREK - אתה משלם יותר על השם". כנראה הבנת שהתכוונתי ל"קונה זבל ומשלם רק על המותג", אני מקווה שאחרי החידוד וקריאה חוזרת אתה מבין שהבנת לא טוב.

לגבי גניבות - אז דבר ראשון זה נכון שגונבים הכל, גם אופניים ישנים של 50 ש"ח. אבל פה הרשה לי לחדש לך: יש כל מיני סוגים של גנבי אפניים וחלק גדול מגנבי האופניים יודעים טוב מאוד מה הם גונבים. המינימום של להכיר ולזכור שם של חברה נפוצה, מבוקשת וטובה ששווה הרבה כסף יחסית למתחרות בתחום - זה שטויות גם בשביל גנב מתחיל. יש פשע מאורגן מאוד בגניבות האופניים, חלק גדול מאוד מהאופניים הטובים והיקרים שנגנבים הם פשוט חלק "מהזמנה" של מספר גדול של דגמים טובים שמגיעה ממזרח אירופה שם הביקוש גדול, המשכורת נמוכה, המחיר שלהם יקר - ופה בארץ יש חגיגה על חשבוננו, הם מפורקים ומוברחים למזרח אירופה בעיקר.

אז בפעם הבאה של אתה משאיר את הקנונדייל, הטרק, הספשלייזד או הגארי פישר שלך קשורים בת"א עם מנעול של 50 ש"ח - תמיד תדע שיש מישהו שמחפש בדיוק אותם ;).

פורסם

לגבי גניבות - אז דבר ראשון זה נכון שגונבים הכל, גם אופניים ישנים של 50 ש"ח. אבל פה הרשה לי לחדש לך: חלק גדול מגנבי האופניים יודעים טוב מאוד מה הם גונבים. המינימום של להכיר ולזכור שם של חברה נפוצה, טובה ששווה הרבה כסף יחסית למתחרות בתחום - זה שטויות גם בשביל גנב מתחיל. יש פשע מאורגן מאוד בגניבות האופניים, חלק גדול מאוד מהאופניים הטובים והיקרים שנגנבים הם פשוט חלק "מהזמנה" של מספר גדול של דגמים טובים שמגיעה ממזרח אירופה שם הביקוש גדול, המשכורת נמוכה, המחיר שלהם יקר - ופה בארץ יש חגיגה על חשבוננו.

אז בפעם הבאה של אתה משאיר את הקנונדייל, הטרק, הספשלייזד או הגרי פישר שלך קשורים בת"א עם מנעול של 50 ש"ח - תמיד תדע שיש מישהו שמחפש בדיוק אותם ;).

לגבי החלק נהייה חייבים להסכים לא להסכים כי הבנתי גם בפעם הראשונה על מה אתה מדבר ואני לא חושב שההבדלים בין החברות שיש בארץ כל כך רציניים.

ולגבי מנעולים מאז הגניבה האחרונה שקרתה לי עברתי למנעול פלדה מחוסמת לאופנועים שעלה כ200 ש"ח ושוקל כמו בית אבל אם אני מתכנן להשאיר את האופניים איפשהו זה רק איתו.

מה שכן מצחיק זה שכדי להוריד את ה 5+ קילו שהוא שוקל אני צריך להשקיע עשרת אלפים שקל באופניים :P.

פורסם

חחח.. כן, ואפילו זה לא מבטיח שום דבר מפני גניבה אם מישהו ממש רוצה את האופניים שלך :). אני לדוגמה פשוט לא קושר את האופניים שלי בכלל - הם לא נשארים ברחוב אפילו שנייה, וכשהם משמשים לתחבורה זה רק אם אני יכול להכניס אותם איתי למבנה סגור.

לגבי תשלום על הTREK - זה דבר ידוע בעולם האופניים ומוצדק לחלוטין. אבל מאחורי זה עומד כלל כלכלי אוניברסלי טהור - כשהביקוש למשהו גבוה, אתה לוקח עליו יותר כסף עד לרמה שהביקוש לא נפגע (או במילים פשוטות - מגיע לממוצע שמכניס לך יותר כסף). כמובן שיש עוד המון משתנים בנושא הזה אך לא ניכנס אליהם כאן.

רק בכדי להכניס דברים לפרופורציה - לא מדובר על 50 אחוז יותר, אך גם לא על אחוז אחד יותר.

פורסם

בתכלס הדבר הכי נוראי הוא שכל אידיוט עם מפתח אלן יכול לבוא לפרק לי את הסטם, המזלג, השיפטרים(אם הוא במקרה גם מגיע עם פותח שרשראות :P) וללכת עם רווח יפה ואני לא יכול לעשות כלום לגבי זה.

בגלל זה אני עושה את רוב הנסיעות העירוניות שלי על הspecialized HR XC של אח שלי שעושות עבודה יפה מאד למרות שהרסתי את שני השיפטרים שלהם כמה פעמים ::).

פורסם
  • מחבר

מקסימום אני אקנה לי גם מנעול פלדה (יועיל לכושר) וחשבתי אולי לצבוע את כל האופניים בספריי זול, להסתיר את החברה :P.

פורסם

מה שכן שני דברים לדעת : בTREK אתה משלם יותר על השם (כמו הנייק והסוני של האופניים), אם תקנה כאלו אז תדע שהם מאוד גניבים - זהירות.

מצטרף לאזהרה. אופניים איכותיות יבלטו בין כל הזבל כמו בחורה יפה בבסיס של כונפות. כולם ירצו סיבוב.

פורסם

מקסימום אני אקנה לי גם מנעול פלדה (יועיל לכושר) וחשבתי אולי לצבוע את כל האופניים בספריי זול, להסתיר את החברה :P.

אם אין לך בעיה עם להרוס את המראה שלהם אז זה הכי טוב ...

פורסם

מצטרף לאזהרה. אופניים איכותיות יבלטו בין כל הזבל כמו בחורה יפה בבסיס של כונפות. כולם ירצו סיבוב.

חחח... תיאור מצחיק :).

מה שכן, גם אני ניתקלתי בבעייה הבאה כשנכנסתי לעולם האופניים וזה עדיין משגע אותי - יש בעייה קשה לגבי עולם האופניים והשפה העיברית. אז אופניים זה זכר ולא נקבה (לכן אומריים "איכותיים" ולא "איכותיות"), גם למשל אומרים "לרכוב" ולא לרכב". הכל הפוך מההגיון :), לכן כל מה שנשאר זה להפיץ את זה ולהמשיך להישמע כאילו אתה מדבר לא נכון למרות שאתה מדבר בעברית תקנית :P .

פורסם

אז אחרי שהפוסט הזה נגרר לנושאים שונים לגמרי ממה שהוא התחיל ולאחרי שראיתי שיש פה כמה חברה דיי רציניים בתחום .

למה שלא נעשה הכרות קטנה (בגלל שמספר הרוכבים בפורום דיי קטן נשאר בפוסט הזה)

אז כל אלה שרוכבים לא רק למכולת או לחדר כושר שירשמו על מה הם רוכבים ,איפה הם רוכבים,כמה זמן הם כבר רוכבים ובני כמה הם :) (אפשר להוסיף גם תמונות)

אז ככה אני רוכב על HARO X6 LT בחודשיים האחרונים

לרוב יוצא לי לרכב במענית ובמי"רב

אני בן 22 ורוכב עוד מעט שנה

פורסם

אני בעד הרעיון שלך אבל לדעתי עדיף שנפתח דיון חדש וככה אנשים גם ידעו על זה.

ובכל מקרה אני רוכב על UMF Hardy 1(בעיקרון אופני אורבן) ולצערי עקב חוסר ברישיון רוב הנסיעות שלי נעשות באיזור תל-אביב וכמה פעמים יצא לי לרכב ביער בן-שמן ועוד כל מיני מקומות שסחבו אותי אליהם אבל בגלל שזה היה לפני הרבה זמן אני אפילו לא זוכר את שמם.

אני בן 21( 22 עוד פחות מחודש) ורוכב מכתה ז' עם הפסקה ארוכה עקב גיוס לצה"ל.

פורסם

רוכב על HARO V4 ...

פורסם

אני רוכב על כמה זוגות (סגנונות שונים)

1. אופני כביש אייזיק קרבון

2. קנונדייל delta 500 משודרגות XC

3. פוג'י פאניק משודרגות לרכיבת אורבן

4.עכשיו מחפש לי זוג ל DH FR ועוד אחד ל 4X ...

רוכב באיזור המרכז, חורשים, בן שמן, ת"א

תמונות של האופניים

http://img366.imageshack.us/img366/6110/dsc00612zg4.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/1465/artshit2fd9.jpg

http://img147.imageshack.us/img147/9950/sonicwh4.png

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים