עבור לתוכן

יש כאן משהו שמתפקד כטכנאי מחשבים ?

Featured Replies

פורסם

כמה טיפים ממני וסידור דברים ממני-

*חלק פליירים בשכונה, אל תעשה כמויות מטורפות או מזעריות. תחשוב על המדפסת האישית והטובה שלך כמקור הדפסה טוב. תכין מודעות בגודל A4 (דף רגיל), כותרת בולטת בצבעים "משוגעים טיפה" ושיהיה בכתב-פונט קריא וברור(אריאל, דויד) ותלה במקומות אסטרטגים את המודעה שלך שתכתוב בביקור את הדברים החשובים כמו בן כמה אתה, מספר ומה ההיתמחות שלך עד כמה וכמה. מלבד זה תכין גירסא מקווצת שאתה יכול לתלות בתוך שקית מתחת לגירסא הגדולה או לתלות בכל מיני מקומות כאלה. אופציה נוספת היא הכנה של אופציה לתלישה של מספרך כמו של בייבסיטר- X תיקון מחשבים ומספר..

אל תפריז בחילוק הפלייארים ואל תמעיט בזה, הכוונה שתקח בפרופורציות, אתה לא רוצה שבוע יותר מאוחר למצוא את כל העלונים שלך על הריצפה בכביש.

*ציין מחיר בכל רגע- תגיד ללקוח באשר הוא את מחיר העבודה, לשעה/ עבודה כוללת. תגיד לו ככה כל הזמן ואז הוא ידע וגם ידע לספר לחבריו על המחיר וכו'..

*ברר עם הלקוח אם ישנה אופציה לקחת ת'מחשב לבית. אם תתכן אופציה לזה אז תגיד ללקוח שתתאפר הנחה קלה במחיר, זה יגיד ללקוחות- "בבית יותר שווה-יותר זול".

*אם קיימת חנות מחשבים שכונתית תשאל אותם אם מעוניינים להעסיק אותך ותגיד ת'ידע שיש לך ויעשו לך אולי "טסט" שיקחו אותך עם אחראי מהחנות שיראה איך אתה עובד בשטח אצל לקוח פעם אחת ואם הלך טוב אולי יקחו אותך. תנסה את זה מאשר לעבוד לבד- ככה תוכל גם לעבוד עם חומרה בעת הצורך.

* תצטייד בדיסקיי תוכנה, ווינדוס XP, אנטי תוכנות רוגלה, אנטי וירוס, תוכנות לבדיקת הראם, תוכנה לבדיקת ההרד דיסק, לינוקס לייב CD שעובד על AMD ואינטל, הפצה שיש לך בה שליטה. וכו'... (רצוי תוכנות מקוריות/ חינמיות)

*הצטייד בדיסק קשיח נייד/ דיסק און קי, אם הלקוח מעוניין בשמירה של חלק מהמידע שיש לו וגיבוי וכו', שירים, קבצים ומידע נחוץ של הלקוח. שאל את הלקוח אם קיים לו הדיסק ווינדוס המקורי של המחשב, אם לא הצע לו לקנות מחנות מחשבים מומלצת קרובה ווינדוס שיתאים למערכת שלו במחיר מתאים(אל תתן למחשב חלק ויסטה.) אם אתה חובב לינוקס הצע גם לעבור ללינוקס ועשה לו תידרוך מקוצר.(טכנאי אחד מפה מתקין רק לינוקס ללקחותיו, חפש באתר..).

מומלץ על הדיסק און קי או ההרד דיסק הנייד שיהיה את התוכנות או דברים מסוימים שצוינו למעלה. תבואו גם עם דיסקים.

*ניידות, תהיה נייד אבל בתחום מסוים, ציינת שאתה בן 15(כמוני! ;D ) ואתה נע על אופניים ואולי קצת הורים. תעבוד על שטח מסוים. אם העסק שלך מתחיל לתפוס תאוצה תעבוד עם חבר שגם מבין במחשבים ותכסו שטח יותר גדול. תהיה בבית מוכן עם חלקים בסיסיים כמו ראם עם מעט זיכרון שלא צריך, הרד דיסק עם מעט זיכרון וחלקים החרכיים בכדי להפעיל מחשב. את כל אלו תארוז בתיק גב גדול/ תיק טרולי/ תיק צד כזה של אימונים.

*תפתח אותו, יש הרבה סיכויים שתמצא לקוח שהמחשב שלו חם בטירוף וזה סיבה להאטה של המחשב, תציע לו לקנות ממך מאוורר לקירור המחשב או ניקוי המחשב מאבק בתוספת תשלום או במחיר מיוחד לרגל כל העבודה שאתה עושה לו ושקלל את זה ותגיד לו מה המחיר. אם יש לו חלון

*תתכונן לדבר הנוראי מכל, אתה בא לעבוד אצל לקוח, לך תדע למה אתה צפוי. הכל יכול לקרות- אולי יבוא צונאמי, אולי רעידת אדמה, אולי הפסקת חשמל, פה אתה צריך פשוט להיות מוכן לכל וזה דבר נפשי שנוצר תוך כדי נסיון. עשית הרבה לקוחות, אז הלקוח הבא הוא חתיכת עוגה בשבילך, לקוח ראשון בנסיונך בחייך כטכנאי? יהיה קשה, אבל בסוף תעבור את זה.

*נצל את הפורומים, נתקעת? לא יודע מה לעשות? יש מסכים כחולים? מתחרפן? ספר לקהילה על הבעיה ונעזור לך בפיתרון שלה! :xyxthumbs:

אלו הטיפים הבסיסיים שעלו לי בראש.

תזכור ת'מחיר, תאביזרים שלך ולהיות מוכן נפשית לכל..

תן טיפים לאנשים ותגיד להם מה הבעיה, אל תהיה טכנאי מניאק שמכין ת'תקלה הבאה שיבואו אליו שוב פעם ותקח מהם עוד כסף!

אם אתה עובד עם אוכלוסיה קשישה, תסביר את התקלה לאט וברור שיבינו ותסביר להם שמומלץ מדי פעם טיפ כו' וכו'..

תהיה חכם! (מה שנראה לי שאתה! :xyxthumbs:)

והכי חשוב- בהצלחה!

  • תגובות 79
  • צפיות 4.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כמה טיפים ממני וסידור דברים ממני-

................................................................................

תהיה חכם! (מה שנראה לי שאתה! :xyxthumbs:)

והכי חשוב- בהצלחה!

מסכים עם כל מילה ! :xyxthumbs:

פורסם

הטיפ הכי חשוב לעומת כל מה שכתוב למעלה האלה

בחיים בחיים אל תנקוב במחיר מדוייק

תמיד תאמר בין 150 עד 300 בין לבין

ברגע שהתחייבת למחיר זה כבר סיפור אחר תעבוד 3 שעות על המחשב והלקוח יצפה למחיר של השעת עבודה שהבטחת לו בטלפון

פורסם

ממליץ מאד גם לא לבצע טיפולים "גדולים" או פתרון-בעיות באתר הלקוח... בעיקר משום שזה לא מקצועי, ולא יעיל.

ואם הלקוח איננו סומך עליך מספיק כדי להפקיד ברשותך את מחשבו לצורך טיפול, ישלם נא לפי שעת-עבודה בפועל (ראוי לסכם על מחיר שעת-העבודה, ולהעניק צפי שעות-עבודה נדרשות לפני תחילת העבודה), או שלא יעבוד איתך.

פורסם

הטיפ הכי חשוב לדעתי זה שתיהיה מוכן להכל! כולל תקלות בלתי נמנעות

היתה לי פאדיחה שכזאת, ידידה של חברה של הורים הזמינה אותי לבדוק ולראות למה המחשב לא עולה...

בדקתי חיבורים וראיתי שבכללי אין משהו חשוד(מפרט של פנטיום 4 עם כל החומרה מובנת וספק ג'נרי) ואיך שחיברתי את הכבל החשמל, הספק התפוצץ ברמה כזאת שהיה לי צילצול באוזניים במשך שעה(הייתי די קרוב לדלת של המחשב) +מבט כועס:pissed: של כל בני המשפחה שרואים את מחשבם די מפוחם בגלל אותה התקרית, ותאמין לי שללקוח ממוצע תיהיה פחות סבלנות ויהיה לך בלתי אפשרי להסביר לו את מקור התקלה..

אישית יוצא לי לעבוד כטכנאי רק לעיתים רחוקות וגם זה רק לחברים של חברים(שבאו מפה לאוזן), ואני יכול לציין כשאתה בבית שלך מתקן מחשב של מישהו אחר זה אחרת לגמרי מאשר שאתה נמצא בבית הלקוח, יצא לי לבצע פירמוטים, להחליף חלקים, בזריזות וביעילות כשאין שום דבר חי שנועץ בי מבטים ו"חופר" לי במוח כמו D9 על קליק שאני עושה 8)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים