עבור לתוכן

בית הדין הרבני: יהדותם של אלפי גרים - מבוטלת

Featured Replies

פורסם

-אתה אומר שהוא ציווה אותנו איך לשחוט ואתה שואל היכן הוא ציווה - אני בטוח שזה כתוב איפשהו בתנ''ך ואתה פשוט לא רוצה להראות לי.

-התורה שבעל פה אולי מפרשת לך חלקים מהתנ''ך (כמו שאתה טוען) אך היא מלאה בטעויות, בסתירות ובהבלים וזאת עובדה כמו שציינתי בפתיחת הנושא.

-אני לא יודע למה אתה ממשיך לרמות את עצמך בפירושים מהתלמוד, ספר שנכתב על ידי כביכול חכמי בבל והחלו לקדש אותו כאילו הוא מילת ה' ובכן לא, הוא אינו מילת ה', עברי מעם ה' נמשך בנשמתו בתוך תוכו אך ורק לתורה ולעשרת הדברות, הוא לא צריך יותר מיזה ולא צריך פחות מיזה כדי לדעת איך לחיות בכוכב זה.

הוא מלמד את בני האדם, גויים או יהודים איך להפוך עצמם לחברת מופת.

אם אתה נמשך גם לתלמוד אני לא יצעור אותך אבל דע לך שאתה מזלזל בתורת ישראל במעשייך - אתה המעטת בערך מילת ה' ספר הספרים - והעדפת מילת בני אדם על מילתו של הקדוש ברוך הוא ישתבח שמו לעד.

זאת כפירה.

אבל סבבה, לך עם התלמוד.

מהיא בכלל תורה שבעל פה?

היום יש לך ספר התניא, תלמוד ירושלמי, למוד בבלי, תלמוד כזה, תלמוד כזה, מישנה, גמרה, ספר מידות, ספר כזה וספר כזה.

מה לעזאזל קורה כאן?, איך יהודים לא מתעוררים נגד השערוריה הזאת, באמת אני לא מבין.

זה כמו שירמיהו הנביא (שאני אוהב לקחת ממנו דוגמה), בא גם בפעם הזו לחזיקהו המלך ואמר לו, אתה שואל אותי למה הקב''ה לא פונה אליך בעודך מעמיד פסלים בתוך הארמון שבנה שאול המלך?, אתה עוד שואל אותי, ענה לו המלך חזקיהו - זאת תשוקת עמי.

וירמיהו אמר לו - אתה שיכענת אותם שאלוהי אינו ישראל מספיק, (מה אתה מבין מיזה?, עם ישראל רוצה גם פסלים של דגון ושל מרדוך, לא מספיק לו הקב''ה), אמר לו ירמיהו - זה אתה אשר הבריח את עדר האלוהים.

והמלך חזקיהו פרץ בבכי, אין סיבה שלא יבכה, כאשר מאותו רגע נהייה ירא שמים.

זה הכעס שלי, התורה שבעל פה היא לא חוברת פירושים קטנה ותמימה, (לא שגם כזאת היתה צריכה להיות), היא אוסף של ספרים שחלקם מלאים בכזב, כמו גם בדברים טובים, שממשיכה להתפתח גם היום.

ונגד זה אני קם, לא נגד שום דבר אחר, היום כל רב בא וכותב ספר, כל רב היום נהייה ראש כת, כל רב היום מכונה משיח על ידיד תלמידיו, זאת הבושה שצריך להעלים.

אם לא - עתידה של היהדות שקיבל משה רבנו גדול הנביאים ז''ל, הולכת להיהרס על ידי כופרים שלוקחים את חוקי ה' לידיים.

אחי אתה לא יכול לומר התורה שבעל פה היא שטויות וסתירות. תביא הוכחות חביבי.

דבר שני. תפילין ,נידה וכו.. מה שהבאתי כאן אין לזה פירוש בתורה שתכתב איך לעשות את זה. גם שחיטה לא תמצא. הרי מצאו תפילין לפני 2000 שנה ואתה יודע איך הם היו נראות? בדיוק כמו התפילין שיש לך. ולי וכל אחד.

אתה עכשיו שואל מי היא התורה שבעל פה? הרי אתה אמרת שהיא שטויות חח.

התורה שבכתב נמסרה למשה על הר סיני, יחד עם פירוש הטקסט הכתוב שהוא הפירוש- נקרא תורה שבעל פה, מכיון שהקב''ה מסר אותו למשה בעל פה, ואף ציווהו שלא להעלות על הכתב את הפירוש לתורה, ולהשאירו באופן של מסירה בעל פה מדור לדור.

נחיצות פירוש לתורה שבכתב אינה מוטלת בספק, מאחר והרבה מקראות בתורה שבכתב אינן מבוארות כל צרכן, אם בכלל, ולדוגמא, מצוות הנחת תפילין נמסר בתורה שבכת בלשון הזה: ''וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך'', בקראיה שטחית עולים כמה וכמה שאלות, שלולי בא לנו פתרונם בתורה שבעל פה לא היינו מבינים כלל איך עלינו לקיים את הכתוב הזה, שהרי לא נתבאר מה לקשור ואיך לקשור ומתי לקשור ואיפה לקשור ביד.

שמא תאמר, מי אומר שהפירוש שבידינו הוא הפירוש האמיתי, ואולי זוהי המצאה מאוחרת של חכמים בכדי לתת משמעות לכתוב הזה, וכך יוכלו לבוא חכמים אחרים לתת פרשנות אחרת למקרא, וכפי שצצו כמה כיתות בהיסטוריה המאוחרת של אמצע בית שני שעיוותו את כוונת המקראות ופירשו כרצונם ללא השתעבדות לקבלה מסויימת מהדורות הקודמים, כשטענתם בפיהם כי פירוש התורה הנמצאת בידי קבוצת הפרושים [החרדים] הוא המצאה מאוחרת.

וכך משכנע רבינו משה סופר זצ''ל (חתם סופר יו''ד סימן שנו) את השיגעון שבטענה הזאת:

כל סידורי מצוות, נראה לי כשיגעון מי שיאמר, שבאחד מהדורות קם אחד, והמציא להניח תפילין, ויצא בקרן אחד על מצחו, והטעה העולם לומר זהו טוטפת האמור בקרא, הלא ירגמוהו העם ויאמרו זה לא שמענו ולא ראינו מאבותינו מיום עמדנו על הר סיני, ועימנו משה רבינו עליו השלום, ואחריו יהושע בן נון, וזקנים, ונביאים, מי ימלא לבו לחדש דבר, וכן בענין סוכה וארבעת המינים [שלא מפורש בתורה אופן קיום מצוות אלו], וכל מעשה קרבנות, מי יכול לשנות הדבר בענין הנהוג בכל יום ויום לפני זקנים ונביאים, אם לא כך ראינו בעינינו ממשה רבינו עליו השלום ותלמידיו ותלמידי תלמידיו עד היום הזה, ויסכר פי דוברי שקר הקראים הרעים תימק לשונם בחיכם, כלה ענן וילך יורד שאול לא יעלה''. עד כאן לשונו המשכנע כל מי שאינו משוחד בעניין זה מדיעה קדומה.

על אף האיסור לכתוב בספר את הפירוש לתורה הנקראת תורה שבעל פה, מצאו חכמי ישראל אחרי חורבן בית שני רמז בתורה שלפי הדור והזמן ותגבורת הגלות והפצת שבטי ישראל על פני כדור הארץ ראוי לעבור על דין זה ולהביא את התורה שבעל פה על הכתב, ואז הוחל בהעתקת כל פירוש התורה במשנה ובתלמוד, כפי שהם נמצאות בידינו כיום.

ובספר מצוות גדול לאחד מראשוני הראשונים מביא טעם נפלא למה שלא נמסרה התורה שבעל פה גם היא בכתב ברור, וכך היו נמנעים כל הפקפקוקים של הכתות השונות, וכך הוא מביא בהקדמה לספרו, בשם פרקי דר' אליעזר [שאינו נמצא בפרקי דרבי אליעזר שלפנינו]:

טעם שלא נכתבה התורה שבעל פה על ידי משה רבינו: ''מפני שראה הקב''ה שעתידים אומות העולם לכתוב עשרים וארבעה ספרים שיש בתורה נביאים וכתובים ולהפכם לרעה ולמינות, לכן מסר סימנים למשה בעל פה, ולא הסכימו מן השמים שיהא נכתב עד אחר שעמדו אמונות אדום וישמעאל פן יעתיקו אותם הגויים ויהפכו אותן לרעה כמו שעשו בתורה שבכתב, ולעתיד לבוא ישאל הקב''ה מי הם בני?, בני ישראל מביאים ספר תורה, והאומות מביאין ספר תורה, אלו אומרין שהן בניו, ואלו אומרים שהן בניו, הקב''ה שואל מי יש לו הסימנים שמסר בסיני בעל פה, ואין יודעים כי אם ישראל, וזהו שכתוב בהושע (ח ב) אכתוב לו רובי תורתי כמו זר נחשבו, עכ''ל. והיינו שהנביא שואל ומסביר בשם ה' 'אכתוב לו רובי תורתי'?, הרי על ידי זה, מי יבחין מי הם בני, ו'כמו זר נחשבו'?!. עד כאן לשונו.

[כמו שאני נהוג לומר הכל קורה מחוסר ידע ]

  • תגובות 50
  • צפיות 3.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

עכשיו נהנתי לקרוא.

שמע חלק מהדברים שאתה אומר לא הגיוניים, אם התורה שבעל פה היא דבר כלכך ארוך ומסורבל, מביאה דוגמאות לחיים, כתובה על גבי דפים שלמים, איך הייתכן שמשה רבנו,וכל שאר הצדיקים שאתה אומר כי עברה אליהם - זכרו אותה בעל פה?, אתה יכול לזכור ספר שלהם בעל פה?, נו באמת, תהייה עכשיו הכי צדיק בעולם, תתנזר ממין משתייה מהכל, תהייה רב גדול, תנהיג ישישבה, תהייה רב ראשי לישראל, האם אתה יכול לזכור 2 ספרים שלמים בעל פה, מילה אחרי מילה?, לא, אתה לא יכול וזה אל הגיוני להגיד שכן, תסלח לי.

זה לא שמדובר על נביא גדול שהקדוש ברוך הוא פועל דרכו, לאחר רשימת הנביאים שדרכם אתה טעון שעברה התורה שבעל פה ציינת כמעט מאה רבנים, זה נשמע הגיוני מבחינת מספר האנשים התאום למעברים בין הדורות איך הייתכן שכל אחד ואחד הם יזכור 2 ספרים בעל פה וידע לדקלם אותם.

עכשיו דבר שני.

אתה טוען שהתורה שבעל פה היא התלמוד והמישנה.

אז איך אתה מסכים שכל רב חכמולוג היום יכתוב ספר שגם יכול לסתור באופן ישר ומשעשע את התורה של ה' יתברך?, איך אתה מסכים עם כזה דבר אני לא יודע?, אתה נשמע אדם מלומד בתורותו של הקדוש ברוך הוא, זה אבסורד שאתה נלחם למען רבנים אחרים או מקבולים גדולים שמעתסקים בכשפים ובמיסטיקה אסורה (מכשפה לא תחייה) יכתבו כל מיני ספרים שמשקפים עבודה זרה.

פורסם

עכשיו נהנתי לקרוא.

שמע חלק מהדברים שאתה אומר לא הגיוניים, אם התורה שבעל פה היא דבר כלכך ארוך ומסורבל, מביאה דוגמאות לחיים, כתובה על גבי דפים שלמים, איך הייתכן שמשה רבנו,וכל שאר הצדיקים שאתה אומר כי עברה אליהם - זכרו אותה בעל פה?, אתה יכול לזכור ספר שלהם בעל פה?, נו באמת, תהייה עכשיו הכי צדיק בעולם, תתנזר ממין משתייה מהכל, תהייה רב גדול, תנהיג ישישבה, תהייה רב ראשי לישראל, האם אתה יכול לזכור 2 ספרים שלמים בעל פה, מילה אחרי מילה?, לא, אתה לא יכול וזה אל הגיוני להגיד שכן, תסלח לי.

זה לא שמדובר על נביא גדול שהקדוש ברוך הוא פועל דרכו, לאחר רשימת הנביאים שדרכם אתה טעון שעברה התורה שבעל פה ציינת כמעט מאה רבנים, זה נשמע הגיוני מבחינת מספר האנשים התאום למעברים בין הדורות איך הייתכן שכל אחד ואחד הם יזכור 2 ספרים בעל פה וידע לדקלם אותם.

עכשיו דבר שני.

אתה טוען שהתורה שבעל פה היא התלמוד והמישנה.

אז איך אתה מסכים שכל רב חכמולוג היום יכתוב ספר שגם יכול לסתור באופן ישר ומשעשע את התורה של ה' יתברך?, איך אתה מסכים עם כזה דבר אני לא יודע?, אתה נשמע אדם מלומד בתורותו של הקדוש ברוך הוא, זה אבסורד שאתה נלחם למען רבנים אחרים או מקבולים גדולים שמעתסקים בכשפים ובמיסטיקה אסורה (מכשפה לא תחייה) יכתבו כל מיני ספרים שמשקפים עבודה זרה.

א. ככל שדור ודור עובר הוא נחלש יותר ויותר. אף אדם בעולם כרגע לא יכול להגיע לדרגת תנא [לפני 2000 שנה] . לכן כתבו את התורה שבעל פה כי הדורות האחרים התחילו לשכוח בעל פה.

ב.איפה עבודה זרה? למשל ניקח את הרב חיים קיינסבקי שליט"א הרי יש לו הרבה ספרים . נגיד למשל 20 . הספרים שמחברים זה לא המצאות זה למשל. יש לו ספר על התלמוד [גמרא] ששם יש לו שאלות [קושיות] ואז הוא מתרץ אותם עם הוכחות מפסוקים אחרים. השאלות של אותו רב זה שאלות שצצו ממנו [שאין את השאלות או הקושיות האלה בתלמוד] אני לא זוכר איך למצטטים את זה. אבל כל אדם שילמד יהיה לו קושיות. הרבה פעמיים יהיה לו קושיות שכבר נשאלו. ולפעמיים שאלות שעוד לא נשאלו .

פורסם

אינני ראיתי את הרב קנייבסקי למרות ששמעתי עליו מספר פעמים.

אני לא יודע מה אתה חושב אבל אני אמשיך לחשוב לתמיד שלרבנים אסור לכתוב ספרים ולפסוק פסיקות הלכה כאילו הם תופסים את מקומו של הקב''ה הקובע היחיד, בוא נחשוב לשנייה שאני יהודי קראי פנאטי ואתה יהודי רבני פנאטי, אני אומר לך שאיני מאמין בתורה שבעל פה ובנוסף לכך- גם אם הייתה קיימת והיתה חלק בלתי נפרד מתורת ישראל מה שאומר לך: קיימת תורת ישראל והיא מורכת מהתורה שבכתב ומהתורה שבעל פה כגוף אחד.

למה אתה מגונן על רבנים שרוצים לכתוב ספרים (ולכנות אותם חלק מכתבי הקודש או לקדש אותם כחלק מארון הספרים היהודי) אם הספר היחיד הוא התנ''ך ופירושו???...

למה אינך קם ומגן על תורת ה' יתברך ואומר הספרים האלה יכולים לטלטל ולטמטם את עם ישראל בדיוק באותה מידה שיחזקו אותו וישמרו אותו, הרי מדובר בעם הקודש עם ישראל עליו לא עושים נסיונות.

אז למה במקום לגנות טירונים כמו נתנאל הכהן שאינו אפילו רב, ולקרוא את הספרים שלו בהם הוא מעודד עיברים טובים מעם ה' ללכת עם כל מיני קמיעות ולייחס חשיבות לאבן וברזל - עבודת אלילים טהורה שאמן כי ה' יתברך ישמור אותנו ממנה.

למה אתה מגונן על איזה מקובל שאומר ללכת עם מגן דוד (עבודת אלילים שאין כמותה), כל הדברים האלה נוגדים את התנ''ך, אתה יכול לקרוא בספר ירמיהו רבות על כך, זה אחד הספרים הבולטים שמעודדים את עם ישראל להקפיד חזק על איסור עשיית פסל ותמונה.

למה אתה קובע ששולחן ערוך, שאינו חלק מהתלמוד והמשנה - אותם אתה מכנה התורה שבעל פה, גם הוא חלק, אמרת שזה רק התלמוד והמשנה.

איך הייתכן שספר שירשם בעוד 100 שנה מהיום, יחשב גם הוא התורה שבעל פה?...

ואם היא תהייה כלכך גדולה התורה שבעל פה, גודלה כ100 ספרים, אז איזו מין תורה שבעל פה היא הפכה להיות?.

היא הפכה להיות תורה של בני אדם ולא תורותו של הקדוש ברוך הוא.

לא תוסיפו לו, ולא תגרעו ממנו.

אומר הקדוש ברוך הוא.

פורסם

ובכדי לפתוח את עיניכם - גנבתם לבחור את הת'רד ורצתם עם נושא לא קשור בעליל.

פורסם

אינני ראיתי את הרב קנייבסקי למרות ששמעתי עליו מספר פעמים.

אני לא יודע מה אתה חושב אבל אני אמשיך לחשוב לתמיד שלרבנים אסור לכתוב ספרים ולפסוק פסיקות הלכה כאילו הם תופסים את מקומו של הקב''ה הקובע היחיד, בוא נחשוב לשנייה שאני יהודי קראי פנאטי ואתה יהודי רבני פנאטי, אני אומר לך שאיני מאמין בתורה שבעל פה ובנוסף לכך- גם אם הייתה קיימת והיתה חלק בלתי נפרד מתורת ישראל מה שאומר לך: קיימת תורת ישראל והיא מורכת מהתורה שבכתב ומהתורה שבעל פה כגוף אחד.

למה אתה מגונן על רבנים שרוצים לכתוב ספרים (ולכנות אותם חלק מכתבי הקודש או לקדש אותם כחלק מארון הספרים היהודי) אם הספר היחיד הוא התנ''ך ופירושו???...

למה אינך קם ומגן על תורת ה' יתברך ואומר הספרים האלה יכולים לטלטל ולטמטם את עם ישראל בדיוק באותה מידה שיחזקו אותו וישמרו אותו, הרי מדובר בעם הקודש עם ישראל עליו לא עושים נסיונות.

אז למה במקום לקום כמו טירונים כמו נתנאל הכהן שאינו אפילו רב, ולקרוא את הספרים שלו בהם הוא מעודד עיברים טובים מעם ה' ללכת עם כל מיני קמיעות ולייחס חשיבות לאבן וברזל - עבודת אלילים טהורה שאמן כי ה' יתברך ישמור אותנו ממנה.

למה אתה מגונן על איזה מקובל שאומר ללכת עם מגן דוד (עבודת אלילים שאין כמותה), כל הדברים האלה נוגדים את התנ''ך, אתה יכול לקרוא בספר ירמיהו רבות על כך, זה אחד הספרים הבולטים שמעודדים את עם ישראל להקפיד חזק על איסור עשיית פסל ותמונה.

למה אתה קובע ששולחן ערוך, שאינו חלק מהתלמוד והמשנה - אותם אתה מכנה התורה שבעל פה, גם הוא חלק, אמרת שזה רק התלמוד והמשנה.

איך הייתכן שספר שירשם בעוד 100 שנה מהיום, יחשב גם הוא התורה שבעל פה?...

ואם היא תהייה כלכך גדולה התורה שבעל פה, גודלה כ100 ספרים, אז איזו מין תורה שבעל פה היא הפכה להיות?.

היא הפכה להיות תורה של בני אדם ולא תורותו של הקדוש ברוך הוא.

לא תוסיפו לו, ולא תגרעו ממנו.

אומר הקדוש ברוך הוא.

אחי תשאל את השאלות שלך במקום שאמרתי לך לשאול. לך לחפש תשובות בפורום מחשבים? חח

יאלהה גבר תשאל שם .

לגבי הפסוק שהזכרת אז תשמרו למדו חז''ל תעשו משמרת למשמרתי זאת אומרת לגדור גדרות ולהרחיק את האדם מעבירה(כמו ההרחקות בנידה )והאיסור להוסיף או לגרע מתייחס למצוות עצמם כפי שמדויק בלשון הפסוק שאסור למשל לעשות תפילין משלוש בתים או ציצית משלוש כנפות. שתי לולבים כו

ביי גבר אני צריך לעבודדדדדדד...

זה הרב חיים קנייבסקי http://www.kaduri.net/Index.asp?ArticleID=837&CategoryID=230&Page=1

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים