פיראטים סומלים תקפו מכלית נפט יפנית באמצעות טילי RPG שחולצה ע"י משמר חופים תימני - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פיראטים סומלים תקפו מכלית נפט יפנית באמצעות טילי RPG שחולצה ע"י משמר חופים תימני


Sting

Recommended Posts

נשמע כמו בדיחה גרועה אבל מסתבר שזה באמת קרה.

המיכלית היפנית Takayama שבבעלות חברת הספנות היפנית הענקית NYK, הותקפה ביום ב' 21.4, בשעות המוקדמות של הבוקר במפרץ עדן, כ 150 מיל דרום מזרח מנמל מוקלה Mukalla שבתימן (כ 6 שעות הפלגה מנמל עדן). מיכלית הענק שהיא באורך 330 מטר ובעלת נשיאה של 250,000 טון דלק גולמי, הייתה בדרכה מנמל יולסאן Ulsan שבקוריאה לנמל יאנבו Yanboo שעל חוף הים האדום בערב הסעודית שם עמדה לטעון דלק.

המקורות לספנות של תיקדבקה מדווחים, כי הפיראטים הסומלים (כפי הנראה), תקפו את המיכלית בשעות החשיכה שלפני הזריחה (0440 שעה מקומית), באמצעות 5 ספינות מנוע מהירות, כשהם יורים עליה טילי אר.פי.ג'י, וממקלעים כבדים. לאחר שהמיכלית הגבירה את מהירותה והחלה לתמרן בלב ים, ובאזור הופיעו גם ספינות של משמר החופים התימני, נסוגו התוקפים ללא מימוש כוונתם להשתלט על המיכלית וצוותה.

המקורות הצבאיים שלנו מציינים, כי המודבר בהתקפה ראשונה מזה שנים רבות על מכליות הנעות באחד הנתיבים המרכזיים ביותר של אספקת הנפט בעולם. תעוזתם של הפיראטים הפועלים באזור הולכת וגוברת, שכן מדובר במיכלית ענק ריקה ממטען ובעלת דופן גבוהה המקשה מאד על הטיפוס וההשתלטות עליה שלא כמו במקרים קודמים על ספינות קטנות יותר בעלות דופן נמוכה.

מאז פברואר השנה, זוהי ההתקפה העשירית על כלי שייט מסחריים באזור, כאשר רק במשך השבוע האחרון מדובר על שלוש תקיפות שהסתיימו בחטיפת שתי ספינות. ספינת הטיולים צרפתית אשר שוחררה בשבוע שעבר לאחר שלחוטפיה שולם כפי הנראה כופר בסך של 1.3 מליון יורו, וספינת דיג טונה ספרדית שנחטפה ביום א' 20.4, ועדיין אין פרטים ברורים לגבי מיקומה ודרישות הפיראטים שחטפו אותה.

מתוך תיק-דבקה

איך הפיראטים הסומלים לא חשבו שלירות טילים על מכלית נפט זה לא... מסוכן?

איך הם חשבו להסתיר דבר כזה? איך הם התכוונו בכלל להבריח את זה? זה כמו אי צף! זה בקושי זז.

איך הם התכוונו בכלל לטפס למעלה? זה כמו ביניין שלם.

מה זה בכלל משמר החופים התימני???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...