עבור לתוכן

המהפכה החשמלית יוצאת לדרך - בישראל

Featured Replies

פורסם

אם היו לנו תחנות כח הידרולוגיות אז זה היה הרבה יותר נקי ושימושי מבחינת התרומה לסביבה.

במצב הנוכחי התרומה מוטלת בספק.

  • תגובות 62
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הצורך הוא אבי כל המצאה.

ביקוש רב ביחד עם עידוד ממשלתי לרכב חשמלי ידחוף את פיתוח הסוללות במהירות - יש בפיתוח סוללות יעילות עד פי עשר מהקיים היום (וטכנולוגיה נוספת בפיתוח היא של "קבלי-על"), עם טכנולוגיה כזאת טווח נסיעה של 1000 ק"מ בין טעינה לטעינה מאוד אפשרי. כתופעת לוואי - נקבל מחשבים ניידים שעובדים יומיים רצוף וסלולריים ונגני מדיה עם שבועיים בין טעינה לטעינה.

ביקוש יכול להוביא לפיתוחים ולהוזלה משמעותית של פתרונות להפקת אנרגיה סולרית - עם קצת מאמץ יהיה אפשר להפיק עד 200 ואט לכל מ"ר (כיום מפיקים בערך 100), מ-10 קמ"ר של תחנה סולרית בנגב יהיה אפשר להפיק יותר מ-10,000,000 קוט"ש ליום, בתרגום לנסועה של מכוניות חשמליות ממוצעות - מדובר בכ-30 מיליון ק"מ ליום - מה שאמור לכסות את כל או כמעט את כל הנסועה בארץ.

התוצאה - תלות מופחתת בנפט, עלות נסיעה לק"מ מופחתת, מרכזי ערים ללא זיהום, ללא רעש, אנשים רגועים יותר, פחות מחלות - אולי באמת המדינה הזאת תהיה מקום נחמד יותר לגור בו.

פורסם

ולרוע המזל הסיכוי שזה יקרה בישראל אפסי. לא בגלל ממשלה כזו או אחרת, םשוט הפעם האחרונה שהקימו פרויקט כלל ארצי לטווח הרחוק היה אי שם בשנות ה60-70...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים