עבור לתוכן

המהפכה החשמלית יוצאת לדרך - בישראל

Featured Replies

  • תגובות 62
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

עם כל הכבוד למה אתה מנסה להתעלות מעליי?!

למה מה שאני חושב מתוך ידע שצברתי לא לא יכול להאמר בפורום הזה? האין זה המקום להביע דעות? או שאתה חושב שלי אין זכות לדעת משהו על הנושא.

למה כל תגובה בפורום מלווא הערה טיפשית מתנסת מאנשים שלא נותנים שום אינפורמציה בנושא או קשורים למשהוא, ורק בשביל להעלות את כמות ההודעות שלהם?

טוב בקיצור אני הבנתי עם מה יש לי עסק.

תודה על כל הפרטים, על האתר הנהדר, אבל אם כל הכבוד כשמנהל באתר בא בהערות כאלו זה רק מראה לי את ערך האתר והאנשים.

פורסם

א. התגובות בפורום הזה ספציפי, לא מעלות את מונה התגובות.

ב. אני לא מנהל בפורום, אני מנהל באתר. בטח ובטח שבפורום הזה קולי כקולך.

הדיון פה הוא על המכונית החשמלית ועל הפרויקט של מר אגסי.

אותי יותר מעצבן המנהג הישראלי להביע את דעתך על כל דבר, גם כשאתה לא מבין בזה כלום, ולהיות בטוח שאתה הצודק, ובכל המדינה, אף אחד לא באמת הלך ובדק ובחן וחשב...

פורסם

עם כל הכבוד למה אתה מנסה להתעלות מעליי?!

למה מה שאני חושב מתוך ידע שצברתי לא לא יכול להאמר בפורום הזה? האין זה המקום להביע דעות? או שאתה חושב שלי אין זכות לדעת משהו על הנושא.

למה כל תגובה בפורום מלווא הערה טיפשית מתנסת מאנשים שלא נותנים שום אינפורמציה בנושא או קשורים למשהוא, ורק בשביל להעלות את כמות ההודעות שלהם?

טוב בקיצור אני הבנתי עם מה יש לי עסק.

תודה על כל הפרטים, על האתר הנהדר, אבל אם כל הכבוד כשמנהל באתר בא בהערות כאלו זה רק מראה לי את ערך האתר והאנשים.

מה לך כי תלין?

אתה מגיע עם דעות נחרצות וקובע עובדות וכשמישהו אחר מצביע על נקודות כשל אתה נעלב?

פורסם

אני אישית מבסס את דברי על ישומים מהעולם, כמו קוריאה,יפן,ארה"ב,סין,בריטניה,צרפת ועוד'

אני מבסס את דברי מהבנה וחקר הנושא כמו שרוב האנשים בפורום מגיבים בכל שאר הנושאים, הדיון כן היה קשור לתוכנית של אגסי אולי חוץ מהפסקה האחרונה, וגם זאת היתה קשורה לתוכנית כי הפיסקה הציגה את דעותיי בנושא התוכנית ומה הסיבות לכישלון.

כמו שאמרתי לא משנה מה תעשה ללא תחבורה ציבורית רחבת היקף וללא פיתוח תשתיות זולות ומועילות לא משנה מה תעשה עדיין תנהג בכבישים עם פקקים עצומים ועם עומס כבד. ולהביא לארץ פרוייקט שעדיין לא ברור העתיד שלו+פרוייקט שאמור לפי העיקרון להוזיל את עלויות הרכבים במדינה לא יעשה טוב למדינה שלנו.

אנחנו נמשיך עם הפקקים,וכל שאר הירקות שיש לנו במדינה. בנוסף אני מאמין שנכון למצב של היום פרוייקט כזה רק ייקר את מחירי החמל שאנחנו משלים ולכן הנה עוד סיבהלמה פרוייקט כזה לא כדאיי לנו.

אני מגיע לא עם דעות נחרצות אלה עם דעות שביססתי במהלך התעננינות מעמיקה בנושא וכמו כל דעה מבוססת גם את שלי קשה לשנות ואני יודע שאני לפעמים נשמע שאומר דברים בצורה חד משמעית אבל אין כך הדבר ואני לא מתכוון לפגוע באנשים אם פגעתי אז סליחה מראש.

בנוסף כמו שכבר ציינתי הדברים שאני אמרתי אמרתי מחקר הנושא ולכן על רובם חשבתי הרבה וביררתי לא מעט.

תתן לי דוגמא של עובדות שחרצתי את דינן שאינן נכונות.

פורסם

נכון להיום לפי כל יצרני הרכב, והניסויים, מימן לא מסוכן בתאונה, תחנת דלק מימן לא מסוכנת לסביבה, אז איפה הבעייה? אהה ועוד משהו להפיק מימן פחות מזהם מלהפיק חשמל בתחנת כח בארץ הפועלת על דלקים, אז מימן גם פחות מזהם.

א. מימן לא מסוכן? דלק בוער במגע עם חמצן וניצוץ ראשוני, מימן מתפוצץ. חוץ מזה הטכנולוגיה שמדובר בה היום היא יותר תאי דלק, שגם בהם (חלקם) משתמשים במימן אך בדרך שונה.

ב. מימן מפיקים בדרך אחת אפקטיבית, (יש עוד דרכים הרבה פחות ריאליות) והיא אלקטרוליזה, התהליך מצריך חשמל, זה בדיוק אותו זיהום תיאורטי של חשמל רגיל, אם אתה מסתכל ת'כלס אתה מבין שבכל גלגול אנרגיה חלק מתבזבז ולכן החשמל עדיף כי יש פחות גילגולים.

פורסם

נכון להיום מכוניות מימן אינן מסוכנות וזאת בהסתמך על מבחני הריסוק של חברות.

אני לא אמרתי שמימן זה התהליך שיעבוד, אמרתי שכרגע זאת אפשרות שאני רואה בה עדיפה, למדינת ישראל אין סיכויי ליצר מימן נכון לעכשיו, לכן בטח ייבוא אותו, לכן הזיהום קטן פה בארץ. עוד פעם אני לא אמרתי שמימן זאת הטכנולוגיה אבל לפי דעתי היא הכי בשלה כרגע.

פורסם

לסבא שלי יש toyota prius וזה אחלה של אוטו.. גם חשמלי וגם דלק.. (כאשר הוא צריך להתאמץ הוא מפעיל את הדלק ואת החשמלי.. הטעינה של הסוללה נטענת לבדה,יש שם הרבה דברים מעניינים) לדעתי זה האוטו האולטימטיבי.. (תחפשו מידע על האוטו ותקראו באתר של טויוטה וכאלה ותראו על מה אני מדבר.. אוטו מצויין ועד כמה שאני יודע הוא עולה עכשיו רק 151 אלף..)

פורסם

אני אסכים ואגיד שזה המכוניות שעכשיו צריך לעודד, להוריד מיסויי על פריוס וכל ההיברידיות ולחתום הסכמים לפילוטים וכו' כי בעתיד הקרוב מה שבטוח הוא שייך נכון לכיו להיברידיות כי הן הכי בשלות רגע זאת דעתי.

פורסם

למכוניות חשמליות יש פוטנציאל לא רע. אגב, מכונית תא-דלק היא מכונית חשמלית לכל דבר, חוץ מצורת אגירת האנרגיה, ככה שאם מפתחים משהו לכיוון של מכונית חשמלית, הרוב הגדול של הפיתוחים טוב גם למכוניות מבוססות תאי-דלק.

לגבי אורך חיים של הבטריה - יש כיום ברמת המעבדה, בטריות שמחזיקות פי 10 מהבטריות של היום, ככה שיש פוטנציאל.

לדעתי, זאת אחלה תוכנית, מהרבה מאוד בחינות, במיוחד לישראל...

לגבי אורך החיים של הבטריות:

http://news-service.stanford.edu/news/2008/january9/nanowire-010908.html

פורסם

היברידיות אלה המכוניות הכי מסוכונת לתחלפות הנפט. הציבור חושב שזה נקי וחוסך ולא מזהם, כשבפועל צריכת הדלק רק משופרת מעט, כ15 ק"מ לליטר במקום 10-12 בממוצע, תלוי בשימושי הרכב וצורת הנהיגה. זה לא מה שיציל אותנו לטווח הרחוק (שלמעשה הוא קרוב מאד) אני לא רואה טעם לעודד ולהשקיע בטכנולוגיה שהיא לכל היותר טכנולוגית מעבר עד חלופות הנפט שלכל היותר צריכים להגיע בתוך 10-20 שנה לפני שמקורות הנפט יתחילו באמת להגמר.

מימן, חשמל ואטאוור, הנקודה היא שצריך להתחיל בניסויים בקנה מידה גדול כדי להתניע חלופה לנפט.

פורסם

אני מסכים שהם לא תחלופה טוב, אבל זה מה יש לנו כרגע, לפחות אנחנו יודעים שזה עובד ושזה יותר טוב ממה שיש עכשיו.

הפרוייקט הנ"ל לא פרקטי, לא אפקטיבי וזאת סתם השקעה מיותרת כרגע. אם כבר אז הייתי מדבר עם מיצובישי שקנו בערך לפני שנה דגם של מכונית חשמלית הנוסעת עד 300 ק"מ בין תדלוק לתדלוק, מאיצה יותר מהר מה EVO אבל נראת זוואה. להם יש פתרון לא כמו לרנו שנותנים לנו רכב שנוסע 100 קמ.

פורסם

כל הרעיון של הפרויקט הזה (בטח מהצד של המדינה, וגם מהצד של החברה של אגסי) שאין התחייבות לבלעדיות לאף אחד.

תחשוב על זה שוב, כמו סלולר.

מחר טויוטה (נוקיה) ישיקו מכונית חשמלית יותר טובה מזו של רנו (סוני-אריקסון) - החברה של אגסי תציע גם אותה לך - אתה תבחר איזה מכשיר אתה לוקח.

ומבחינת המדינה זה אמור להיות שם מחר תקום עוד חברה לאספקת שרותי הטענה (סלקום), אז אין בלעדיות לחברה של אגסי (אורנג').

זה החידוש שהוא מנסה להביא, המודל הכלכלי של המכונית החשמלית, כי זו הבעיה הכי גדולה, איך אתה משיק תשתית חדשה וכל כך יקרה.

פורסם

אני לא מבין גדול במכוניות

אבל אני כן חושב שהרעיון לחלופות אחרות למכוניות מבוססות דלק הוא מצוין

הדלק הוא מזהם גדול

והרבה מנועים מבוססי דלק עושים רעש גדול

ומכוניות חדשות שיפחיתו מרמת הזיהום והרעש רק יעשו טוב למדינה

אני הייתי רוצה לראות יותר ויותר מכוניות ומכונות שעובדים על דלק מוחלפות לחשמל

אני בעבודה עובד אם מכונות מבוססות דלק כי בתחום שלי מבוססי חשמל מסריחות כרגע

אבל הייתי רוצה ליראות פיתוחים בתחום

עדיף שיהיו אזורים של תחנות כוח ושם יהיה הזיהום

ויתר האזורים יהיו נקים הרבה יותר מהיום

פורסם

אני מסכים שהם לא תחלופה טוב, אבל זה מה יש לנו כרגע, לפחות אנחנו יודעים שזה עובד ושזה יותר טוב ממה שיש עכשיו.

הפרוייקט הנ"ל לא פרקטי, לא אפקטיבי וזאת סתם השקעה מיותרת כרגע. אם כבר אז הייתי מדבר עם מיצובישי שקנו בערך לפני שנה דגם של מכונית חשמלית הנוסעת עד 300 ק"מ בין תדלוק לתדלוק, מאיצה יותר מהר מה EVO אבל נראת זוואה. להם יש פתרון לא כמו לרנו שנותנים לנו רכב שנוסע 100 קמ.

אתה מודע לזמנים שלוקח להחליף מנוע. אם נשלה את עצמנו שההיברידיות הן פיתרון, עד שכולם יעברו להיברידיות יגמר כבר הנפט ונהיה בצרה. זה לא יותר טוב ממה שיש עכשיו זה רק קצת יותר חסכוני.

אתה שוב מתרכז במכונית כשהתשתית היא הבעיה. נניח מחר כמה חברה שמצליחה לפתח מצבר ל1000 קמ. זה עדיין לא עוזר לנו כי אין תחנות הטענה. פרוס את תחנות ההטענה עם רכבים של 200 קמ, ובעוד 5-10 שנים כשיגיעו מצברים טובים יותר אתה תהיה מוכן ולא תהיה מצד אחד עם מכונית חשמלית בלי תשתית ומצד שני עם מכונית היברידית בלי דלק. (אתה מוזמן להחליף את מצבר, תחנות הטענה וחשמלית בחלופת הנפט האהובה עליך, בין אם זה מימן, פיול סל, או מר היתוך-בכל המקרים צריך להתחיל להקים תשתית בשביל היום שאחרי מחר)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים