עבור לתוכן

המהפכה החשמלית יוצאת לדרך - בישראל

Featured Replies

פורסם

דובר על עלות הטענה שנתית (הטווח הפסימי) של 1000 ש"ח לשנה לפי נסיעה ממוצעת בארץ של 1500 ק"מ לחודש.

איך שלא תסתכל על זה ,זה זול.

בתוספת האחזקה הנמוכה על הרכב (ללא שמנים ומנוע ה-ר-ב-ה יותר פשוט) יש פה מניע כלכלי עצום.

מדובר על הטענה של כשעתיים - שלוש ל"מיכל מלא" במידה והתחברת לשקע או לחילופין החלפת המצבר , יעשה באופן אוטומטי "בתחנות תדלוק" תוך כשלוש דקות.

אתם קוטלים טכנולוגיה מבוססת אך בשלבי פיתוח (מצברים) ומפארים טכנולוגיה שהיתכנות שלה עוד לא הוכחה (מימן) - תמוה.

אף אחד לא אמר שבטווח הארוך הטכנולוגיות האחרות לא יתפסו תאוצה ויהוו אלטרנטיבה ראויה למצברים אך בטווח הקצר (15-20 שנה) זהו פיתרון מעולה בהשקעה אפסית.

הרי אם נמתין שמישהו יטרח להקים תחנות תדלוק במימן (עם כל הבעיות הבטיחותיות שלהן) שלא לדבר על הבעיה הבטיחותיתי של הרכבים בשעת תאונה גם עוד 50 שנה לא ישתנה דבר.

לעומת זאת בחשמל ההשקעה הראשונית קטנה, הטכנולוגיה קיימת (גם אם לא במלוא הפוטנציאל) ולרוב האכלוסיה היא מהווה תחליף ראוי למצב היום (אי אפשר לרצות את כולם).

זה שזה לא מושלם, ברור, אחרת כבר מזמן הינו שוכחים ממנועי בעירה פנימית . סיכונים תמיד יש. אבל הרווח פה שווה את הכל.

בלי אמונה ,תעוזה וראיה לטווח הארוך כלום לא יזוז, סופסוף מישהו עושה משהו והראש היהודי מקטר ורואה שחורות.

  • תגובות 62
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

חשמל הוכח? איזה הוכח ואיזה נעליים? אתה קורא לאוטו שנוסע 100 ק"מ על מצבר כהוכח?! ואם אני צריך לנסוע לאילת?

אני יוצא מת"א יש לי נגיד 450 ק"מ (לא משנה דיוק) ז"א אני צריך לתדלק 5 פעמים כאשר כל תדלוק 3 שעות?! מה הוכח?! 15 שעות נסיעה לאילת?!!!

זה ממש לא נראה לי כטכנולוגיה מוכנה!!!!

חוץ מזה דיברתי על עליות מחירי החשמל עקב אי עומס על תחנת חשמל, הנתונים שהבתב מתבססים על המחירים הנכונים להיום, אבל אין לאן לברוח, היו עליות במחירי החשמל כי חברת חשמל לא עומדת בביקוש, ובגלל שאי אפשר להעלות את החשמל לצרכן פרטי (שימוש ביתי) במאות אחוזים הנטל יפול על בעליי המכוניות החדשות.

נכון להיום לפי כל יצרני הרכב, והניסויים, מימן לא מסוכן בתאונה, תחנת דלק מימן לא מסוכנת לסביבה, אז איפה הבעייה? אהה ועוד משהו להפיק מימן פחות מזהם מלהפיק חשמל בתחנת כח בארץ הפועלת על דלקים, אז מימן גם פחות מזהם.

זה לא נכון, אין היום טכנולוגייה הבשלה באופן מוחלט לא מימן, לא חשמל,ולא תאי דלק "מרצדס", מה שכן הטכנולוגייה שאני חושב שצריך לאמץ ל-10 השנים הקרובות היא היברדיות, מכוניות שנוסעות על דלק וחמשל ומתדלקות מצברים בזמני בלימה.

בקשר לסרט, כן זה סרט מומלץ אם תסתכל בעוד דיון בפורומים תראה שהמלצתי עליו לפני, אבל הבעייה שהסרט נותן מידע מאוד כללי וישן, וכמו כן כמו כל סרט דוקומנטרי מציג רק נק' מבט אחת אשר לא באמת נותנת אפשרות לשפוט דברים (אבל צריך להתחיל איפה שהוא) ובשביל לא לתת מקורות מדעיים אם מחקרים פרטניים משעממים אני אמליץ לראות את הסרט אבל לא לשכוח שזאת נק' מבט אחת בודד על כל המצב.

פורסם

הרעיון המרכזי של אגסי הוא לא הטכנולוגיה, הוא טוען שיש טכנולוגיה, והיא בשלה ולא מתעסק בזה.

ה"חידוש" שלו, אם תרצו, זו שיטת ההפצה. הוא משווה את זה לפלאפונים - אתה תתחייב לתשלום חודשי קבוע (ליסינג?) ל-3 שנים נגיד, ובתמורה תקבל את הרכב ותדלוק חופשי בתחנות של החברה שלהם.

פורסם

אני לא ממש מבין את ההבדל, לפי מה שאתה אומר אגסי יממן לך את החשמל, אך אין זה כך.

לא משנה מה שיטת השיווק עדיין הוא מעוניין ברווח, לכן זה לא משנה.

בנוסך לאגסי יש אינטרס בדבר לכן הוא לא אמין.

פורסם

אני חושב שעוד כמה שנים אגסי שלנו ישב בבית שלו בריווירה הצרפתית עם כמה וכמה מכוניות יוקרה ויסתלבט עלינו.

פשוט אני מרגיש שרק הוא ירוויח מזה וכולנו נדפק!

פורסם

אני דווקא חושב שכל הפרוייקט לא יצא לפועל, ואני מקווה שכך, אוטו זול להמונים זה נחמד, אבל קודם צריך תשתית להמונים ורק אח"כ רכבים.

במדינה כמו שלנו אם ישווקו רכב חשמלי שאמור להיות זול בהרבה מרכב בעירה פנימית אז זה אומר יותר רכבים, ומכאן נובע יותר פקקים. :bash: :bash: :bash:

פורסם

אני מאמין שהטעינה די מהירה, אבל אין מצב שהמחיר יהיה 2.5 ש"ח, מה עם רווח לתחנה?משכורת עובדים? תשתיות? מיסויי? וכו', ואל תשכחו שאם לא ימצא פתרון למחסור בחשמל המחיר יעלה במאות אחוזים ובגלל שיהיה קשה להעלות את המחיר לבתים פרטיים הם יעלו את המחיר על התדלוק.

אתה באמת חושב שצריך אנשים בשביל לחבר מכונית לשקע? או נותני שירות עם משכורת וכו'?

התחנות האלו יהיו לתפעול עצמי, אני יכול לחתום לך על זה.

פורסם

וגם יתחזקו את עצמן, ולא יהיה להן רואה חשבון, עו"ד, מנכ"ל, רווח לבעלים? זה שאתה לא רואה עובדים זה לא אומר שאין אותם. ומה עם עלויות של תקנים אתה בכלל מתאר לעצמך איזה נזק כללכלי זה לקבל תו תקן בארץ?! מנסיון אנחנו יכולים לדבר על סכומים של מאות אלפי שקלים, עקב כך שמכון התקנים הוא הגוף היחיד בארץ המנפיק תקנים ו ISO וזה אומר מונופול.

אז אם כל אלה לא נחשבים עובדים/הוצאות שוטפות אז נכון אנחנו לא נשלם על כלום חוץ מעל מה שרשמתי ועוד מיליון הוצאות שוטפות של חברה.

פורסם

..............יש כבר תו תקן לשקע חשמל

לא צריך כל כך הרבה תחזוקה לשקע חשמל

כנראה לא נקלטת אצלך הנקודה שה "תחנות" האלו יהיו עמוד עם שקע או מפצל שקעים. זה למה הם מדברים על מספר אסטרונומי של חצי מליון כ"כ בקלות.

פורסם

אני מציע לך לפתוח עסק פעם רק בשביל הנסיון כדי שתבין.

זה לא משנה אם יש או אין תו תקן לחומרים שאתה מספק. כדי לפתוח תחנת דלק צריך אישור מכון התקנים שיאשרו שאתה עומד בתקנים, חלק מהאישור זה ISO וזה ממש לא זול. ובא נשים את זה בצד כי זה הוצאה חד פעמים ואז הוצאה קטנה דו שנתית. גם רואה חשבון בטח לא צריך לתקע בקיר, ולמה צריך עו"ד ? מי יתבע שקע בקיר? ורגע למה צריך לתחזק שקעים בקיר זה לא שאנשים שוברים דברים כשאף אחד לא משגיח... וכו'

בכל מקרה אני מציע לך לבדוק את הנושא לפני כל תגובה. מה שאתה אומר זה ממש שטויות בלי להבין דבר וחצי דבר על איך שפועל בארץ עסק.

(מתנצל מראש אם מה שאמרתי/איך שאמרתי יצא בצורה פוגעת)

פורסם

עבדתי כבר ביותר ממקום אחד

ייבאתי כבר יותר מדבר אחד (בשביל אחד מהם גם הסתבכתי עם השטויות של מכון התקנים, אל תדאג)

בסופו של דבר, החברה שתזכה במכרז על תפעול/תחזוקת התחנות רק תרוויח.

האישור של ISO ה "ממש לא זול" יכול להגיע לחצי מליון שקלים.

עלות אפסית בשביל חברה רצינית, במיוחד לנוכח העובדה שזה חד פעמי.

אתה מדבר על חברה שיכולה להסתכם ב 50-100 עובדים, ועושה מזה עסק גדול פי 10.

מה שגם עם איך שהדברים עובדים במדינה הזו, כנראה אחת הקבוצות הגדולות תיקח את הפרויקט.

פורסם

לרגע לא טענתי שהחברה תצא בהפסד, כל מה שאני טוען זה שקודם כל הנתונים שהחברות מפרסמות לא נכונים, עלות ה"תדלוק" (נכון למצב היום) לא יכולה להיות 2.5 ש"ח.

אני טוען שעלות ה"תדלוק" תהיה גבוהה פי כמה, אני טוען שהפרוייקט הוכרז מוקדם מידי כפרוייקט לאומי, אני טוען שטכנולוגייט המצברים שמראה רנו לא מספקת בכלל, אני טוען שכל הפרוייקט לא יצא לפועל.

למה אני טוען את כל זה? תקרא בתרד, אין לי כח לחזור על עצמי.

ונכון אתה מתאר מצב ששבו זה נורא נחמד אבל תחזוקה של תחנה כזאת יכול להגיע למאות אלפי שקלים בשנה, רוב הסיכויים שלא אבל יכול, למשל תחנה באזור עם סיכון לוואנדאליזם,גנבות,תקלות, בלאי כביש וכו' יכולה להגיע להמון כסף, ISO ותקן אלו הוצאות דו שנתיות ככה שזאת לא ממש הבעייה, אבל משכורות מנופחות של רואי חשבון עו"ד ומכלי"ם למינהם זה יהווה עול על המחירים ולא משנה מה תגיד.

בקיצור אני לא מאמין בפרוייקט הנ"ל ולא בטכנולוגייה נכון לעכשיו, ואני אומר שאם כבר פרוייקט לאומי אז זה הוזלת מיסים על היברידיות נכון לעכשיו עד שהטכנולוגיות יבשילו ובנוסף פיתוח תחבורה ציבורית רחבת היקף ולא לזרוק את הכסף על עוד כבישים!!! אני מעדיף תחבורה ציבורית רחבת היקף ולא כבישים טובים, כי לא משנה מה תעשה ללא תחבורה ציבורית יהיו לך פקקים תמיד גם אם תסלול רק כבישים על כל מטר במדינת ישראל. ובנוסף פרוייקטים לעידוד תושבים לעבור לפריפרייה.

פורסם

איזה יופי שאתה, עם כל ההשכלה הפורמלית שלך בהנדסת תחבורה והנסיון שלך, כבר החלטת מה צריך לעשות וכמה מיליארדים צריך להשקיע...

לראש הממשלה כבר הלכת עם התוכנית?

פורסם

תגידו רגע, רק אני חושב שהסיבה המרכזית שבגללה זה לא יצליח היא בכלל כי אנשים לא ירצו לקנות מכוניות של הזבל הצרפתי הכראוי רנו?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים