עבור לתוכן

המהפכה החשמלית יוצאת לדרך - בישראל

Featured Replies

פורסם

"רנו-ניסאן ופרויקט "בטר פלייס" של שי אגסי, חתמו הבוקר (ב') על מזכר הבנות לקראת שיתוף פעולה בייצור ושיווק מכוניות חשמליות. השוק הישראלי ישמש פלטפורמה עולמית לניסוי רחב היקף, עם תשתית של 500,000 נקודות הטענה כבר ב-2010"

מה דעתכם?? נגמרה התלות בדלק?? האם באמת זה יהיה כדאי לרכוש רכב חשמלי לעומת אוטו שעובד על דלק??

  • תגובות 62
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כל עוד יש מספיק תחנות הטענה, למה לא?

פורסם

סביר להניח שהם ישיקו את הפרויקט במחירים תחרותיים על מנת למשוך לקוחות, אבל

מכיוון ואיננו יודעים עדיין את המחיר של המכונית/תדלוק/חכירה כל הפרויקט לוטה בערפל עבורנו

ולאף אחד אין ממש מושג עד כמה זה יהיה כדאי.

פורסם

העובדה שישראל תהיה תחנת הניסוי של העניין נותנת לנו יתרון גדול בעניין.

לגבי מחיר, תהיה בטוח שמכונית חשמלית לגמרי לא תעלה על מחירה של מכונית רגילה שפועלת על דלק

ולמעשה, אמורה להיות הרבה יותר זולה. מנועים חשמליים זה עסק פשוט הרבה יותר.

פורסם

אבל מה עם צריכת החשמל?

לא מזמן ראיתי בחדשות שיש עומס על חברת החשמל בגלל החורף, מה יקרה שיש אלפי מכוניות שצריכים "לתדלק"?

פורסם

שאלה טובה , זה תלוי כמה אחוזים מהעם יעבור למכונית חשמלית .

פורסם

המקור של הידיעה אמין?

מאיפה זה נלקח בכלל?

פורסם

כן זה אמיתי זה היה בחדשות ערוץ 10

פורסם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3497044,00.html

דווקא ריבוי מכוניות יכול לפתור את בעיית אספקת החשמל.

טעינה תתבצע בעיקר בלילות כך שניתן יהיה לחלק את הצריכה באופן כמעט שווה לאורך כל היום - נצילות מקסימאלית.

זה יהפוך הקמת תחנות כוח נוספות לכדאית.

הרי הבעיה היא לא יכולת הייצור אלא החלוקה של הצריכה לאורך היום.

פורסם

אני מאמין שעד שרנו ומדינת ישראל לא יפתרו בעייות קריטיות בפרוייקט אין אנו נזכה לראות את אותן מכוניות מיוחלות על כבישי מדינת ישראל.

1. מרחקי נסיע?

2. עלות הטענה בודדת?

3. מחיר רכב?

4. תחזוקת רכב?

5. חברת חשמל הקורסת בעומס עכשיו שלא נדבר כשיסעו מכוניות חשמאליות על כבישי ישראל...

ועוד כאלה ואחרות.

בקיצור אני לא מאמין שפרוייקט כזה יצא לפועל, אני חושב שזה עוד אחד מאותם פרןייקטים אשר ילכו לפח האשפה (למרות שאני מקווה אחרת).

אני יודע שביפן וסין יש כבר רכבים חשמאליים אשר יכולים לנסוע עד 300 ק"מ בין הטענה להטענה,הם לא על הכבישים עדיין (אולי בניסוי) אבל יש אבל אין זה כך אצל רנו...ולמה דווקא חשמל? למה לא היברידיות? או מימן?או תאי דלק כמו במרצדס? אחת הסיבות שאני פסימי בנוגע לידיעות המרעישות על הפרוייקט היא כי כמו שאני מכיר את מדינת ישראל כל פרוייקט שמתחיל ברעש גדול נגמר בשקט מוחלט, אולי כשנחיה בשוויץ הדברים יהיו אחרת.

אבל מצד שני אני מודא על שינוי החוק לביטוח לאופנועים זה מבחינתי מבורך!!!(סליחה שחרגתי מהנושא ;D)

פורסם

מימן- בשביל להפיק מימן אתה צריך תהליך של אלקטרוליזה. למעשה, בשביל לקבל כמויות גדולות של דלק אתה צריך המון אנרגיה.

כרגע יש פרויקטים של מכשיר מונע עצמית, כלומר- אחרי התנעה ראשונית שתסופק בעזרת מצבר, המכשיר יספק לעצמו חשמל בשביל לבצע את האלקטרוליזה, ולתא הדלק מה שתצטרך להכניס יהיה.... מים.

בנוסף למימן, שהרכב ישתמש בו כדלק, החמצן יפלט דרך אגזוז. למעשה זה רכב "מנקה אוויר".

יש רק מכשיר אחד כזה שעובד, והוא נבנה בצורה פרטית, אני לא יודע מה הפנטנט שהוא משתמש בו.

תאי דלק- עדיין דלק.

עלות הטענה בודדת של מכונית חשמלית-

בוא נגיד שהמכונית תישא עליה סוללה עצומה בגודלה עם נפח של 5 קילוואט

5 קילוואט חשמל עולים 2.5 ש"ח.

פורסם

לא נכון בארה"ב ך GM יש פיילוט של 2 רכבים המונעים על ידי מימן, התהליך הוא פשוט הרכב מפיק מהמין חמשל לנסיע והוא לא מפיק את המימן בעצמו.

יש 2 רכבים כאלו בידים פרטיות כרגע שנוסעים בראה"ב ולהם סיפקו תחנות "דלק" פרטיות בבתים. הם משלמים על המימן לבד, כי הבעייה העיקרית היא שהוא יקר לכן הם משתמשים במתנדבים עם רקע כלכלי חזק. ואם יש לך כמה מיליוני דולרים מיותרים תוכל להתנדב לניסוי.

הבעייה כרגע עם מימן היא שעלות ההפקה נורא יקרא וזה מה שעוצר נכון לעשיו את התפתחות הפרוייקט שך המימן.

פורסם

בוא נגיד שהמכונית תישא עליה סוללה עצומה בגודלה עם נפח של 5 קילוואט

5 קילוואט חשמל עולים 2.5 ש"ח.

5 קילוואט-שעה עולים 2.5 ש"ח.

מי אמר שהטענה מלאה תסתכם בשעה בודדת?

למרות שמין הסתם בכל מקרה זה עדיין זול יותר מבנזין/סולר..

אני סומך על bmw שיפתחו כמו שצריך את טכנולוגיית המימן המבטיחה.

חבל שבמדינת החלם שלנו הדברים הולכים בצורה כלכך עקומה, כשדווקא השיטה שנראית הכי פחות מבטיחה היא זאת שמקבלת את כל ההטבות מהממשלה שאפילו לא טרחה לבדוק את המצב (בטח פרס הדביל רצה כותרות עם השם והתמונה שלו)..

פורסם

5 קילוואט בשעה אחת או 5 ב 5 שעות (כלומר, קילוואט כל שעה...)

שחק עם זה איך שתרצה, זה עדיין 2.5 ש"ח.

חוץ מזה, אם זמן הטעינה לא יהיה בסביבות שעה (או פחות), כל הפרויקט הזה יכול ללכת לפח.

אין טעם במכונית שלוקח 3 שעות לטעון. עד שזמן הטעינה לא ירד ל 20 דקות בערך, מכוניות חשמליות לא יוכלו באמת להחליף את אחותיהן מונעות הבנזין/שאר דלקים.

פורסם

אני מאמין שהטעינה די מהירה, אבל אין מצב שהמחיר יהיה 2.5 ש"ח, מה עם רווח לתחנה?משכורת עובדים? תשתיות? מיסויי? וכו', ואל תשכחו שאם לא ימצא פתרון למחסור בחשמל המחיר יעלה במאות אחוזים ובגלל שיהיה קשה להעלות את המחיר לבתים פרטיים הם יעלו את המחיר על התדלוק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים