עבור לתוכן

מסכים של EIZO- מה מיוחד בהם?

Featured Replies

פורסם

גלשתי באתר של פאנאדס כדי להשוות בין מסכים דקים שונים שאני מתכוון לקנות בקרוב.

ונתקלתי בחברה אלמונית (לכאורה) בשם EIZO שהמחירים על המסכים שלה ממש מטורפים: 8K ואפילו 10K על מסכים של 24" :o

הנה לינק: http://www.pandas.co.il/default.php?cPath=39_43_1942

לכן רציתי לדעת מה כבר מיוחד במסכים של EIZO שהם עולים כל כך הרבה?

הם מיועדים במיוחד לגרפיקה/עבודה מקצועית או מה?

פורסם

למיטב הבנתי המסכים שלהם פשוט נחשבים למאוד איכותיים.

תיקון טעות- החברה ממש לא אלמונית. קרא את הביקורות על המסכי 19" ו20" המובחרים והמסכים שלהם תמיד מככבים שם.

פורסם

חברה ותיקה בתחום מסכים מקצועיים לגרפיקה, משם היא קנתה לעצמה שם כאחת המובילות בתחום.

בקיצור חבל על הכסף, כל מסך עם פנל S-IPS יעשה את העבודה, אם כמובן חשוב לך שהמסך יציג 24 ביט צבע אמיתיים.

פורסם

כאמור החברה כלל לא אלמונית בתחום.כיול מדויק של הצבעים מהמפעל שווה לא מעט.המסכים בד"כ לא מיועדים למשתמשים בייתים פשוטים.מתאימים במיוחד לגרפיקאים.

פורסם

כאמור החברה כלל לא אלמונית בתחום.כיול מדויק של הצבעים מהמפעל שווה לא מעט.המסכים בד"כ לא מיועדים למשתמשים בייתים פשוטים.מתאימים במיוחד לגרפיקאים.

לא ככה עושים כיול נכון, צריך לבצע כיול לכל המערכת של הסטודיו.

התאמה בין פרופילי ICC שמגיעים מהמצלמה/סורק, כיול המסך מול פרופיל כניסה ויציאה למדפסת שמבצעת PROOF צבע, בעיקר בעזרת מכשיר שנקרא "קולורמטר" עם תוכנה לבניית פרופילי צבע עבור המסך/מדפסת.

כיול צבע מהמפעל ממש לא יועיל פה, אולי כאייטם שיווקי.

פורסם

מה שרוב האנשים לא כל כך מודעים לזה זה שמסכי EIZO עם פנל S-PVA הם בעלי יכולת יוצאת מן הכלל להציג יחס ניגודיות סטטי גבוה יציב, ששימושי מאוד לעריכת וידאו והצגת סרטי HD. אפילו ה-2407WFP שאצלי מפסיד בתחום זה ל-S1931 כולל בדיוק צבעים מהקופסה.

כשמשתמשים בקולורומטר , אכן אפשר להביא פאנל S-IPS זול לרמת דיוק גבוהה מספיק לעריכה גרפית, אך זה עדיין לא יעשה את המסכים הזולים עם S-IPS לשווי ערך לסידרת ה-CG של איזו, כשהיא מכויילת עם קולורומטר.

פורסם

מה שרוב האנשים לא כל כך מודעים לזה זה שמסכי EIZO עם פנל S-PVA הם בעלי יכולת יוצאת מן הכלל להציג יחס ניגודיות סטטי גבוה יציב, ששימושי מאוד לעריכת וידאו והצגת סרטי HD. אפילו ה-2407WFP שאצלי מפסיד בתחום זה ל-S1931 כולל בדיוק צבעים מהקופסה.

כשמשתמשים בקולורומטר , אכן אפשר להביא פאנל S-IPS זול לרמת דיוק גבוהה מספיק לעריכה גרפית, אך זה עדיין לא יעשה את המסכים הזולים עם S-IPS לשווי ערך לסידרת ה-CG של איזו, כשהיא מכויילת עם קולורומטר.

מתוך נסיון של שנים בתחום הצבע, אני חייב לציין שמסכים עם פנל S-PVA מאבדים פרטים באזורים כהים מאוד, לעומת מסכים עם פנל S-IPS כשלעצמו הפנל הזה יותר מתקרב למסכי CRT מאשר פנל S-PVA. ואני כותב את זה מזוית של גרפיקה וקדם דפוס, באשר לתוכן HD אולי אתה צודק.

פורסם

על כך אין לי ויכוח עימך - אכן יש תופעה כזו של היבלעות גוונים. קיימת גם התמזגות גוונים במסכים שלא מסוגלים לשמור על יחס ניגודיות סטטי ביציבות בגלל נפילת היחס בעת שמפחיתים את הבהירות לרמה נעימה לעבודה ממושכת והמצב הזה גם מציק לפעמים מניסיון שלי. בנוסף לכך במסכים רחבים עם פנל VA בולטת התופעה שמראה שינוי בניגודיות מהמרכז לצדדדים בעת שאנו יושבים ישר ומסתכלים מהמרכז לצדדים בלי להזיז את הראש.

לא התייחסתי ל-S-PVA לטיפול מקצועני בתמונות, אלא רק לווידאו וסרטים, שבו הצבע השחור העמוק נותן מימד של הנאה רבה, ויכול לשמור על יציבותו בזוויות צפייה, בשעה ש-S-IPS מראה הילה סגלגלה-אדמדמה בסצינות חשוכות מהצדדים (בפאנל A-TW-IPS [או בשם הנרדף H-IPS] זה פחות בולט אבל יחס הניגודיות הסטטי עדיין ממשיך להישאר נחות לעומת S-PVA). לטעמי צבע שחור שנראה יותר אפור משחור זה מאוד פוגע בהנאה מהסרטים. איזו עד כה התגלתה ככישרונית בעניין יישום ניגודיות סטטית גבוהה יציבה כנגד הטווח הדינמי של הבהירות, כלומר לא משנה איזו בהירות אתה בוחר, השחור נשאר יציב ועמוק דבר שעורכי וידאו מאוד רוצים בו, כי העריכה נעשית בישיבה מקרוב. הגברת הבהירות לגבוהה מדי לצורך העלאת יחס הניגודיות כמו בחלק מהמסכים הזולים כמו ה-2407WFP לא טובה כלל לעבודה ממושכת.

מסורתית פאנלים מסוג S-IPS תמיד היו טובים יותר בדיוק צבעים עם קולורומטר. בגלל זה איזו מציעה פאנלים מסוג S-IPS בסידרת ה-CG לגרפיקאים המקצועניים, בגלל שכפי שידוע לכולנו הם צריכים להראות את התוצאות בתדירות גבוהה ללקוחות או לממונים עליהם מזוויות צפייה רחבות. יתרון נוסף שהוא ש-S-IPS, שעשוי ברמה גבוהה מאוד יכול לתת מעברי גרדיאנטים החלק ביותר האפשרי, וגם זה כמובן מאוד חשוב למי שעוסק בהכנה תעשייתית לדפוס. נושא חשוב שנשכח בדרך הוא מכלול צבעים מורחב מעבר ל-sRGB הנחוץ להכנה לדפוס, ומסכים זולים עם S-IPS לא מאפשרים מימוש מכלול כזה בצורה מקצועית. ה-CG221 לדוגמה מאפשר לעבוד עם מכלול aRGB באופן מלא, וגם המסכים מסידרת LED היקרים שסמסונג הוציאה לאחרונה מאפשרים את זאת כולל אמולציות ל-sRGB שמתאפשרות בזכות ה-LED למי שזה נחוץ לו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים