עבור לתוכן

תלמדים הגיע הזמן להוכיח שאנחנו לא זבל

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

טוב שלא הוספת פסיק אחרי "מכללה" ::).

ובסדר, ייתכן שהמקצוע שאתה לומד קשה יותר מכלכלה או שהמרצים פחות טובים. אני מצליח להבין ב-95% מהמקצועות (למעט חדו"א וחקר ביצועים האמת) את החומר בכיתה. והקיצורים האלו הם בכל המכללות המתוקצבות והאונ', אז לאונ' שיש להן כאילו מוניטין טוב יותר הייתי מצפה ליותר.

זה לא רלוונטי אבל. דווקא מתמטיקה אפשר להגיד שהיא מקצוע חשוב, אבל רק עד כיתה ז'. למה מי שלא הולך להיות מהנדס או אדריכל לעתיד צריך לדעת קוסינוסים ולוגריתמים? מה הקשר של זה לאנשים שיהיו בעתיד עורכי-דין, עובדי בנק, רואי חשבון, פסיכולוגים, מורי נהיגה או עיתונאים? גם ספרות ותנ"ך הם מקצועות מיותרים.

שני מקצועות חשובים שלא לומדים לצערי בתיכון הם פליסופיה וכלכלה. פילוסופיה חשוב כי מחנך את האדם לחשוב בעצמו. לערער על הנחות מקובלות ולגבש תפיסת עולם עצמאית. בפליסופיה מציגים תיאורית ולא אומרים לך במה להאמין. בניגוד לתנ"ך, לא מלמדים אותך מה אלוהים כביכול עשה. בוחנים את שאלת קיומו ומציגים תיאוריות בעד ונגד. בנאדם שלומד כמו תוכי תנ"ך ולוקח כמובן מאליו את קיומו של אלוהים עובר שטיפת מוח, עדיף שהוא קודם יחליט בעצמו אם הוא חושב שאלוהים קיים או לא - ואם כן, אז יש טעם ללמוד את התנ"ך ברצינות (ולבגרות). כלכלה חשובה כי לא משנה מה מקצועו של האדם - מהנדס, רופא או עו"ד - הוא יעסוק בכספים. זה אחד המקצועות היחידים שכולם יש אינטרס להבין אותם ולדעת אותם גם אם זה לא התחום שלהם (בניגוד לפיזיקה למשל). אני לא מדבר על לימודי מיקרו, מאקרו ושות' - אני מדבר על התנהגות כלכלית אישית נכונה - ללמוד למשל סוגי משכנתאות ויתרונות וחסרונות של השכרת דירה מול קניה, סוגי השקעות שונות ויתרונות וחסרונות של כל אחת (כי למהנדס מצליח יהיה הרבה כסף פנוי, וחבל שהוא יפסיד אותו בהשקעות לא אחראיות בבורסה) וכו'..

ממה שאני זוכר מהבגרויות שלי, המקצוע היחיד הרלוונטי שאני אקח לחיים אני מניח זה אנגלית ומתמטיקה בסיסית. בנוגע לספרות - עם כל הכבוד, אני לא צריך שהמורה תגיד לי איך לחשוב ואיך לנתח שירים או סיפורים. זה מלאכותי ולא מלמד איך לחשוב.

מה אני מנסה להגיד להם?!

  • תגובות 56
  • צפיות 2.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אתה רוצה להגיד לי שבלימודי כלכלה וניהול שאתה לומד במכללה אין צורך במתימטיקה יותר גבוהה מרמה של כיתה ז'?

פורסם

@ SerpentMage :

אני מתלונן ולא בגיל 18... למה בגיל 18? אני לא הולך לעשות 5 יחידות ספרות כי אני לא אוהב/ יכול לנתח יצירות כולכך טוב מה שגם אני חושב שאין בזה הרבה צורך.... למה לא הרוזן ממונטה קריסטו? למה לא 20 אלף מייל מתחת לפני הים (או איך שלא מתרגמים את זה?) אני אישית ניסיתי לקרוא כשהייתי הרבה יותר צעיר (10 -11 אני חושב לא זוכר ממש) ולא הצלחתי לסיים אותם (קראתי יותר מחצי וזהו לא הצלחתי להמשיך - כאילו התעצלתי) וזה כן ספרים מעניינים. רומאו ויוליה גם נורא יפה (קראתי בכיתה ט בעברית) ואל תשכח שאם מחריכים לשנן שירים אז הזיכרון מתפתח - וכול מה שאני אומר לך זה עדיין כלום מהידע שאנשים תרבותיים יודעים (ואני בטוח שגם אתה מודע לעובדה הזאת)

פורסם

^^

כפי שהבנתי ממך, אתה טוען שלסיים תיכון מבלי להכיר יצירות ספרותיות זרות ברמה גבוהה ביותר, כמו החטא ועונשו, נחשב חור בהשכלה. מה שאני אמרתי הוא שכשתסיים תיכון (להלן גיל 18), זה לא ייחשב חור בהשכלה. אף אחד לא יצפה ממך באמת להכיר את היצירות האלה. מה שכן יצפו ממך זה להכיר יצירות שמאפיינות את התרבות הישראלית.

הספרים שהזכרת מאוד מעניינים, אבל כפי שאמרתי - חלקם ברמה גבוהה מדי בשביל לכסות (מבחינת החומר) לימוד שלהם (שים לב להבדל בין ללמוד יצירה לבין סתם לקרוא אותה). אותי דווקא לימדו כמה יצירות זרות מתורגמות (נראה לי 5 ספרים בתיכון), שרק לאחר מכן הבנתי עד כמה הן מפורסמות.

זה לא רלוונטי אבל. דווקא מתמטיקה אפשר להגיד שהיא מקצוע חשוב, אבל רק עד כיתה ז'. למה מי שלא הולך להיות מהנדס או אדריכל לעתיד צריך לדעת קוסינוסים ולוגריתמים? מה הקשר של זה לאנשים שיהיו בעתיד עורכי-דין, עובדי בנק, רואי חשבון, פסיכולוגים, מורי נהיגה או עיתונאים? גם ספרות ותנ"ך הם מקצועות מיותרים.

אבל לא כל תלמיד יודע בוודאות במה הוא הולך לעסוק (או אפילו להתעניין) בעתיד. כל המטרה היא להקנות בסיס בקשת רחבה של תחומים. אנשים שרק אחרי שסיימו צבא החליטו שהם רוצים ללמוד פיזיקה גרעינית - אתה תצפה מהם מיד לטבוע בלימודים אקדמיים במתמטיקה, בלי הבסיס מהתיכון?

לגבי ספרות:

בספרות לא בדיוק מלמדים אותך איך לחשוב ואיך לנתח, אלא מראים לך איך מורכבת יצירה ספרותית, מהם המושגים שמרכיבים את עולם הספרות ומה מנחה את היוצר בכתיבה שלו. אתה אולי רואה את זה כמשהו לא מעניין ומלאכותי. בנאדם אחר רואה את זה כדרך ללמד אותו איך באמת ליהנות מיצירה ספרותית.

בוא אני אתן לך דוגמא להמחשה: זה כמו שמישהו מתעניין בריקוד לדוגמא, וצופה ברקדנית. לפני שהוא לומד את רזי הריקוד והמושגים, הוא רואה מולו פשוט.. ריקוד. הוא נהנה, זה מרשים וכו'. אחרי שהוא כבר לומד מושגים שונים, תנועות שונות, מקצבים וכו', הוא כבר יכול להתבונן בריקוד מנקודת מבט אחרת, הרבה יותר מעמיקה, שמראה לו את ההיקף האמיתי של האומנות. ואז הוא באמת מבין הרבה יותר מה הוא רואה מולו ומתרשם.

כמובן שיש כאלה שיראו זאת כסתם דרך מלאכותית ורובוטית לשפוט אומנות לפי מושגים מוגדרים, אבל כשאתה רואה יצירות ששוברות את הכללים ובאמת מגיעות לרמה גבוהה ביותר מבחינת המושגים ה"רובוטיים" האלה, אתה באמת מתרשם.

ככה זה בדיוק בספרות, בציור, במוזיקה, ובכל תחום אומנותי שהוא. מנסים לגרום לך לראות יצירה אומנותית כפי שאמן התכוון, מזווית ראיה מעמיקה שמדברת בשפה של אותו התחום, שהיא שפתו של היוצר.

כמה פעמים יצא לך לשמוע בנאדם מנתח למשל ציור של אמן בהתפעלות, ולא היה לך מושג מה הוא מוצא בציור ואיך הוא יכול ליהנות בכלל ממנו? על זה בדיוק אני מדבר.

מה שאתה מגדיר כ"מושגים מלאכותיים" זו שפה שלמה, זו דרך התבוננות בעולם שלם. כמובן שבתיכון אי אפשר לכסות את זה, אבל נותנים לך קומץ בסיסי כמו מכל דבר.

פורסם

טוב כמו שכנראה כולם ראו או שמעו מקצצים לנו בכול כך הרבה בחופשים ועוד גוזלים לנו 20 יום מהחופש הגדול! :nixweiss:

אני יודע שהייתה שביתה וצריך להשלים חומר לבגריות והכול אבל מצטער זה היה המאבק של המורים ואני לא הולך לסבול מזה עכשיו אז כול התלמדים ששפוים בדעתם צריכים לצאת נגדם..

בקיצור מה המספר של יו"ר וועד התלמדים אני חייב לנסות להגיע לאפס הזה שלא שמעתי ממנו מילה עם כול הדיבורים האלה על ביטול חופשיים

אז אחינו, יש לך פיתרון אחר?

יש לך דרך אחר להכניס לכל את התלמידים אשר ניגשים לבגרות 41 יום של לימוד מבלי לוותר על חופשים?

נכון זה היה המלחמה ביניהם אבל אנחנו אלו שסובלים מהתוצאות.. אין מה לעשות

פורסם

זה לא רלוונטי אבל. דווקא מתמטיקה אפשר להגיד שהיא מקצוע חשוב, אבל רק עד כיתה ז'. למה מי שלא הולך להיות מהנדס או אדריכל לעתיד צריך לדעת קוסינוסים ולוגריתמים? מה הקשר של זה לאנשים שיהיו בעתיד עורכי-דין, עובדי בנק, רואי חשבון, פסיכולוגים, מורי נהיגה או עיתונאים? גם ספרות ותנ"ך הם מקצועות מיותרים.

שני מקצועות חשובים שלא לומדים לצערי בתיכון הם פליסופיה וכלכלה. פילוסופיה חשוב כי מחנך את האדם לחשוב בעצמו. לערער על הנחות מקובלות ולגבש תפיסת עולם עצמאית. בפליסופיה מציגים תיאורית ולא אומרים לך במה להאמין. בניגוד לתנ"ך, לא מלמדים אותך מה אלוהים כביכול עשה. בוחנים את שאלת קיומו ומציגים תיאוריות בעד ונגד. בנאדם שלומד כמו תוכי תנ"ך ולוקח כמובן מאליו את קיומו של אלוהים עובר שטיפת מוח, עדיף שהוא קודם יחליט בעצמו אם הוא חושב שאלוהים קיים או לא - ואם כן, אז יש טעם ללמוד את התנ"ך ברצינות (ולבגרות). כלכלה חשובה כי לא משנה מה מקצועו של האדם - מהנדס, רופא או עו"ד - הוא יעסוק בכספים. זה אחד המקצועות היחידים שכולם יש אינטרס להבין אותם ולדעת אותם גם אם זה לא התחום שלהם (בניגוד לפיזיקה למשל). אני לא מדבר על לימודי מיקרו, מאקרו ושות' - אני מדבר על התנהגות כלכלית אישית נכונה - ללמוד למשל סוגי משכנתאות ויתרונות וחסרונות של השכרת דירה מול קניה, סוגי השקעות שונות ויתרונות וחסרונות של כל אחת (כי למהנדס מצליח יהיה הרבה כסף פנוי, וחבל שהוא יפסיד אותו בהשקעות לא אחראיות בבורסה) וכו'..

ממה שאני זוכר מהבגרויות שלי, המקצוע היחיד הרלוונטי שאני אקח לחיים אני מניח זה אנגלית ומתמטיקה בסיסית. בנוגע לספרות - עם כל הכבוד, אני לא צריך שהמורה תגיד לי איך לחשוב ואיך לנתח שירים או סיפורים. זה מלאכותי ולא מלמד איך לחשוב.

אתה צודק בהכול חוץ מהמתימתיקה....ככה יוצא לך חבורת דבילים (סליחה) לא מפותחים - הקטע במתימתיקה זה שהיא מפתחת לך את המוח ואת החשיבה!

אתה כולכך צודק לגבי פילוסופיה וכלכלה. בעצם מה שאתה מנסה להגיד (אני מין מסכם) שצריכים להכין את התלמיד לחיים! לא ללמוד כדי לקבל תעודה מסריחה. אני צריך את הנייר הזה רק כדי להתקבל לאוניברסיטה אחר כך כשאני הולך לעבוד אני בעצמי צריך לארגן כסף למשל ולהחליט החלטות... מי לימד אותי לעשות את זה ? אף אחד!

הקטע הרע בספרות זה הניתוח...אני לא רוצה להסכים עם איך שהמורה מנתחת ובכלל כול אחד כשהוא קורא ספר/סיפור מקבל את זה אחרת לדעתי כול מה שצריכים זה לרום לאנשים לקרוא.

כמה פעמים יצא לך לשמוע בנאדם מנתח למשל ציור של אמן בהתפעלות, ולא היה לך מושג מה הוא מוצא בציור ואיך הוא יכול ליהנות בכלל ממנו? על זה בדיוק אני מדבר.

פורסם

אתה רוצה להגיד לי שבלימודי כלכלה וניהול שאתה לומד במכללה אין צורך במתימטיקה יותר גבוהה מרמה של כיתה ז'?

ללימודים עצמם? יש. לחיים הכלכליים האמיתיים כמעט בלמשל בדיקת דוחות רווח והפסד ומאזנים של חברות, חישוב מכפילים פיננסים, תשואות אלטרנטיביות (חלופות השקעה), ניהול תיקי השקעות וכו' - כמעט שלא. צריך לדעת לקרוא גרפים טוב, להבין פעולות פשוטות (חיבור,חיסור, כפל וחילוק), חזקות ושורשים (ריבית דריבית, היוון) ולהבנה מעמיקה של החומר נגזרות ונגזרות חלקיות עוזרות. לסטטיסטיקה יש גם חשיבות. אנליסט או יועץ השקעות מנתח חברות ורו"ח מבקר חברות לפי הדוחות עם שימוש בפעולות חיבור, חיסור, כפל, חילוק, חזקה ושורש בלבד. כלכלה יחסית מכל המקצועות שהם לא הנדסיים משתמשת אולי בהכי הרבה מתמטיקה. דוגמאות טובות אחרות הן משפטים, פסיכולוגיה או הוראה, מקצועות שאינם אקדמיים בהם יעסקו אנשים בעתיד כיזמים פרטיים או זכיינים שיפתחו מכולת, מספרה, חנות בגדים, חנות מחשבים, פאב, מסעדה וכו' (ויהיו מאות אלפים כאלו לפחות מן הסתם) וגם למשל שוטרים, כבאים או אנשי קבע בצה"ל.

פורסם

הקטע הרע בספרות זה הניתוח...אני לא רוצה להסכים עם איך שהמורה מנתחת ובכלל כול אחד כשהוא קורא ספר/סיפור מקבל את זה אחרת לדעתי כול מה שצריכים זה לרום לאנשים לקרוא.

כמה פעמים יצא לך לשמוע בנאדם מנתח למשל ציור של אמן בהתפעלות, ולא היה לך מושג מה הוא מוצא בציור ואיך הוא יכול ליהנות בכלל ממנו? על זה בדיוק אני מדבר.

^^

זה היה כתגובה אלי? כי השחלת משפט שלי :)

הבעיה היא שאתם חושבים שמה שהמורה מעביר לכם זה ניתוח אישי שלו. זה ממש לא נכון.

לכל יצירה (לא רק בספרות), יש 2 חלקים:

הראשון הוא מבנה מסויים מוגדר לפי המונחים של האומנות. זה בלבד מה שהמורה מעביר לכם - את הדברים המוגדרים היטב, שלא נתונים לפרשנות אישית, אלא מה שהיוצר רוצה לומר לכל הקוראים במשותף בשפה הספרותית

השני הוא מה שנתון לפרשנות אישית ולחוויית הצופה. את זה אף מורה לספרות בתיכון לא מכתיב לכם, אין לכם מה לדאוג שהמורים מכתיבים לכם איך לחשוב על יצירה.

בהרבה מקרים המורה הוא לא מבקר ספרות מקצועי, אז גם ככה החומר שהוא מעביר לכם, כולל הניתוח, זה דבר מוסכם וידוע בכל עולם הספרות.

לגבי תנ"ך (הזכרתם שטיפת מוח בשיעורים) - לא יודע מה אתכם, מעולם לא הרגשתי ששוטפים לי את המוח. תמיד היו לי שאלות וספקות, ומבחינתי זה לא היה אפילו קשור ללימודי תנ"ך (כלומר מבחינתי התשובה בהחלט לא נמצאה שם).

אני התייחסתי ללימודי התנ"ך בתור לימודי המיתולוגיה היהודית. באותה מידה יכלו ללמד אותי על המיתולוגיה היוונית וזה היה אותו דבר מבחינתי. רק שכמובן כפי שהייתי מצפה מאזרח יווני להכיר קצת מהמיתולוגיה היוונית, אני מצפה מאזרח ישראלי יהודי להכיר את המיתולוגיה היהודית. לא מהיבט של חינוך דתי, אלא של חינוך תרבותי של הלאום היהודי. מה לעשות, זאת המיתולוגיה שלנו. לכל עם יש אחת כזו, גם לנו יש, ויהיה נחמד אם אזרחי ישראל יכירו אותה.

פורסם

אחרי קריאה מפרכת של הדיון החצי מוזר הזה, יש לציין, בקטע ההשוואה בין הבתי ספר לאוניברטיאות.

יש לי שני דוגמאות מופלאות לזה, אצלי בכיתת פזיקה 5 יחידות, לומדים רק חברה "טובים". באמת הם לא מפריעים

וכשאני משווה אותה לתחילת השנה, שהיו כמה מטומטמים שרצו להרגיש חכמים ולהגיד שהם בפיזיקה, ממש רואים שהחומר

הנלמד עובר בקצב שונה לגמרי (למרות שבמבחן האחרון בערך 10 עברו, אבל זה בגלל שהמורה דפק לנו בחינה על חומר שאף אחד לא זכר

שלמדנו, ובעיקר בגלל חוברת התרגילים הלקויה בחסר שהוא נתן לנו, אגב אני נראה לי בסביבות ה60 אבל עם רטלין אולי אני יצליח יותר).

דומגא נוספת היא,שאצלנו בכיתה אין כמעט תלמידים שעושים בעיות, מקסימום כאלה שלא מקשיבים בשיעור, ואותי שמריץ צחוקים לא מצחיקים (או מזיקים) בשיעור.

אך לעומת זאת בכיתה המקבילה אצלנו דחפו מלא כאלה שהם מופרעים לגמרי, ורואים שהם כרגע נמצאים הרבה אחרינו בחומר.

בכל מקרה בכדי להשוות בין אוניברסיטה לתיכון, צריך להעיף "ערסים" הבעיה ששום בית ספר לא רוצה או לא יכול להתעסק איתם.

באוניברסיטה לעומת זאת כמעט כל שיעור נטול "ערסים" בגלל שהם לא מסוגלים ללמוד.

למעשה מה שקורה הוא שבתיכון נוצר מצב שכולם משתינים על בית ספר, בעוד שבאוניברסיטה זה להפך, האוניברסיטה משתינה עליכם,

מי שמסוגל לעמוד בזה שילמד מי שלא (AKA ערסים) שילך קיבנימט.

בכל מקרה כנראה תיהיה הורדה משמעותית בחומר מכיוון שהמיקוד יתפרסם כמה חודשים מוקדם.

אצלנו עוד בבית ספר זה בכלל גרוע, כי מי שלא עושה ביולוגיה 5 יחידות מחוייב פתאום לעושת בגרות בביולוגיה, וגם ככה חסר

לנו חומר, אז במקום להיות יעילים, ובמקום לשים שיעור ביוגלוגיה לשים היסטוריה או משהו כזה הם שמים לנו תוספת בחומר,

אין כל מצב שמערכת החינוך תתייעל כל עוד אנשים סנובים כמו השרה וראשי ארוגן המורים עומדים בראשה.

פורסם

מה הקשר לערסים? כל מי שמריץ צחוקים בשיעור ו"מפריע למהלך התקין של השיעור" הוא ערס?

שום בית ספר לא רוצה או לא יכול להתמודד איתם? טוב שלא הפכת אותם לפלסטינאים.

מי שלא רוצה ללמוד לא ילמד, ולא משנה איזה תג חברתי הדבקת עליו בטיפשותך.

פורסם

צרכים להאבק!!!

למה לוקחים לנו את כל החופשות מאריכים ימים ומחזירים את שעות האפס???

השביתה לא שינת הרבה!

כמו לכל הבגרויות בית הספר לא ממש עוזר ואפשר לגשת לכל הבגרויות בלי ליהיות בשיעורים בבית הספר ולקבל ציון טוב.

הוספת השעות היא לא בשביל שאנחנו נלמד לבגרות אלא שהמורים יקבלו את השכר על הימים שהם לא לימדו.

אין שום דרך להסביר את זה. מאריכים את שנת הלימודים עד אחרי התאריכים של הבגרויות ולא מזזים את הבגרויות.

כמו שהמורים נאבקו אנחנו צרכים להאבק ולא להסכים לתוספת השעות האלה. אנחנו נענשים בגלל שהמורים עשו שביתה אנחנו צרכים לסבול??

הם לא באו ללמד זה לא אומר שאני צריך להענש אם כבר אז הם צרכים להענש.

פורסם
  • מחבר

בקיצור הרוב כבר הבינו את הנקודה שלי.. בקיצור צריך לעשות משהו שיתחשבו גם בדעה שלנו ולא רק מהמורים האפסיים האלה שלא הוציאו כלום מהשביתה הזאת בקושי עוד 400 שקל בחודש כאנשי חינוך הדבר היחיד הם לימודי הם לשבות כדי לקבל את מה שאני רוצה אז יאללה שביתה!

פורסם

השביתה לא הייתה לטובת התלמידים, השביהת הייתה לשיפור תנאי המורים (אומנם כיתות קטנות יותר יטיבו במיוחד גם לתלמידים).

מה לעשות שהכוח של המורים הוא האפשרות שלהם להשבית את הלימודים, ולכן, המאבק התנהל על גבכם, התלמידים. כדי שלא תסבלו ממה שקרה בשביתה (היו לכם בערך 20 ימי לימודים עד תחילת השביתה), מהחומר שהפסדתם, ה"חפשנות" שפיתחתם הודות לשביתה כ"כ ארוכה ועוד אלף ואחד מריעין ובישים, אתם קיבלתם עוד כמה ימי לימודים, ויש לכם כנראה שעות 0, ואתם תישארו אחרי 1 בצהריים בבית ספר. תאמינו לי, אחרי שתעברו את תקופת התיכון, אתם תגידו תודה שבכלל חשבו עליכם, ונתנו לכם את האקסטרה זמן הזה ללמוד.

נראה מה יקרה כשתגיעו לקורסים הצבאיים, ששם אתם אמורים ללמוד מהבוקר עד הלילה (אמורים, כי לא כל הקורסים כאלה. תמיד יש את הקורסים של האפסנאיים).

מתי התלמידים בארץ יבינו שלימודים זה לא סבל? זה לא עול? ללמוד זה פשוט טוב. זה מעניין ומפתח את הבנאדם. לפני שתציירו אותי בתור ה"חנון הגדול ביותר", אני רוצה לומר לכם שזה ממש לא כך. אני שחיין, אני יוצא למסיבות, יוצא עם חברים, יש גם בנות בחיים שלי, ועדיין, אני באמת נהנה ללמוד.

נורא קל לומר שאתם רוצים חופש. באמת שזה פשוט רק להתלונן.

תסתכלו על עצמכם, אתם, ה"תלמידים" הבכיינים, אתם, אלה שלא רוצים ללמוד, שרק רוצים חופש, אתם אמורים להוביל את המדינה הזו בהמשך. איך תעשו את זה כשאתם לא מוכנים להשקיע בעצמכם כלום? תחכו לתוכנית ריאליטי שתתאים לכם? שתהפוך אותכם לכוכבי-פופ, כדי שתעשו כסף על כלום? תצאו מהבועה הזו, זה לא יקרה.

יש מיליוני אנשים בכל רחבי העולם שהיו מתים ללמוד בבית ספר מסודר, עם תכנית לימודים מגוונת כמו שיש בארץ (אפשר להתווכח על האיכות, אבל באמת שלא חסרים תחומים שבהם משרד החינוך נוגע), אז תגידו תודה שקיבלתם את הזכות ללמוד.

אני לא תופס מעצמי יותר מידי, אני לא אומר שאני צודק, אבל זו דעתי. לי נמאס לשמוע את ההתייפכות הזו של כל התלמידים בארץ. ולא, זה לא שעברו לי הרבה שנים מאז שאני הייתי תלמיד תיכון. אני רק בן 19 וחצי (סיימתי 12 שנות לימוד לפני שנה וחצי), אני גם סתם חייל שעדיין לא באמת התחיל את החיים שלו, אבל למרות זאת אני יודע שאת העתיד שלי אני אבנה הודות לחינוך שקיבלתי. וכן, החינוך הזה כולל גם את ה"מתמטיקה הגבוהה שלא עוזרת לי בכלל" (אבל מאוד מעניית, ופותחת את הראש לכיוונים שונים), את ה"ספרות ופילוסופיה הזאת שבכלל לא קשורות לעולם" (אבל דרכה אתם לומדים על החיים), ובכלל "ההיסטוריה והאזרחות המטופשות" (שהופכות אתכם לאנשים עם עבר).

אין פה מקום להתווכח על אוניברסיטה נגד תיכון, כי זה ויכוח חסר משמעות. לאוניברסיטה מגיעים רק האנשים שרוצים ללמוד, לתיכון כולם חייבים להגיע, ולכן ההבדלים.

אין פה גם מקום להתווכח על גיוון המקצועות שלומדים בתיכון, שכן מישהו פה וכבר אמר (תסלח לי, אני לא זוכר את השם), שמשרד החינוך בא לתת לנו בסיס בכמה שיותר מקצועות (ואני אוסיף לזה את העובדה שאפילו המקצועות ה"מיותרים", כמו ספרות/היסטוריה/אזרחות, ובעצם רוב המקצועות ההומניים שנתפסים כמקצועות מיותרים, הם מקצועות שמפתחים את הלומד בתור בנאדם, ולו דווקא בשביל העתיד הכלכלי שלו).

ההודעה מיועדת לאותם אנשים שבטוחים שהם "צריכים לנוח", וש"לקחו להם את החופש". אני רק מקווה שאותם אנשים חכמים מספיק כדי לקרוא את מה שכתבתי.

פורסם

מה אתה מעדיפים עשרות אלפי תלמידים ממורמרים

או עשרות אלפי תלמידים שילמדו דברים שבזכותם הם יכלו לפרנס את עצמם וגם בצבא הם יעזרו מאד

הבית ספר שלי נותן את אפשרות 2 :)

פורסם

Aurora Borealis, כל מילה בסלע.

אמנם אני מניח שאם הייתי עדיין תלמיד, הייתי שונא אותך כרגע, אבל מישהו היה צריך לכתוב את האמת, ויפה שהיא יצאה בצורה רהוטה ונחמדה כמו שאתה הוצאת אותה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים